Röviden – SEAT Toledo 1,6 TDI CR | |
---|---|
Mi ez? |
A Toledo negyedik generációja és a Škoda Rapid ikertestvére is egyben |
Mit tud? | Ezzel a motorral keveset eszik, tágas, jól használható |
Mibe kerül? | A legolcsóbb benzines 3,2 millió, míg a dízel árlista 4,8 milliótól kezdődik |
Kinek jó? | Akik takarékos és inkább tágas, mint díszes belsejű, praktikus autóra vágynak |
A tesztelt SEAT Toledo és konkurensei listaáron (zárójelben az akciós ár) | |
---|---|
Citroën C-Elysée 1,6 HDi 90 Exclusive (92 LE) | 4 440 000 Ft (4 150 000 Ft) |
Skoda Rapid 1,6 TDI CR Elegance (105 LE) | 5 440 590 Ft |
Chevrolet Cruze 1,7 LT+ (130 LE) | 5 420 000 Ft |
Renault Fluence 1,5 dCI Privilége (110 LE) | 5 290 000 Ft (4 890 000 Ft) |
Műanyagbútor
Adatlap
Teszt: SEAT Toledo 1,6 TDI CR
Motor | 1598 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény | 105 LE |
Nyomaték | 250 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 10,4 sec |
Végsebesség | 190 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 3,9 l / 100 km |
Belseje távolról kellemesnek tűnik, de közelebbről szemügyre véve kiderül, hogy mégis főként szomorú, rideg műanyagokból építkeztek a belsőépítészek. Nincs is ezzel baj, a konkurenseknél sincs süppedős kókuszszőnyeg, sem intarziás mahagóni műszerfal, vagy ügyes thai kezek az ülésben, deréktájon. Ez az autó nem a kényeztetésről szól, hanem a használati értékről. Ebben viszont remek a Toledo.
Utastere az előzetes várakozásnak megfelelően tényleg tágas – a 4,48 méteres hosszúság mellett, 2,6 méteres a tengelytáv – amely így bármelyik üléssorban elég helyet hagy az utasoknak. Hátul, egymás mellett három felnőtt már vállban nem fér el igazán kényelmesen. Az alapból hangárnyi, 550 literes csomagtartó akár 1490 literesre is bővíthető a hátsó ülések háttámlájának lehajtásával.
Az autó hátuljánál 180 centiméteres testmagasság felett csupán egy dologra kell figyelni, hogy a felnyitott csomagtartó ajtajából kilógó zárszerkezet ne szakítsa fel a fejbőrt. Én kb. ötször vertem bele a fejemet. Nem volt jó.
Ne fogdosd, vezesd!
Vezetőként a sok rideg műanyag sem zavaró, mert amit vezetés közben valóban megérintünk, az teljesen rendben van. Az ajtó kapaszkodója, illetve a hajtogatható kartámasz egyaránt puha borítást kapott, így még akár kellemesnek is érezhető az amúgy barátságos, világos, kétszínű utastér. Egy idétlen dolog azért becsúszott, ezt a Rapid esetében sem ugorhattuk át, és most sem hagyjuk ki. Hátha visszajut annak a garasoskodó figurának a fülébe, aki kitalálta, hogy mennyire jó lesz megspórolni a vezető mellől a hátsó ablakemelők gombjait. Nos nem volt jó ötlet, sőt, ez eget verő baromság. Ennél még az is okosabb lenne, ha hátul csak tekerős ablakemelők lennének.
A műszerfal ugyan VW szabvány, de a spanyolok kaptak egy kis lehetőséget, hogy a saját ízlésük szerintire faragják. Ízléses is lett, de kár, hogy a páros számmal kezdődő kétszámjegyűek lettek vastagabban festve, nem pedig a gyakoribb sebességkorlátozáshoz tartozók. (30-50-70-90-110-130) A kivitel rendben van, minden kapcsoló, tekerentyű a helyén van és jól, meggyőzően működik.
Vezetés közben is könnyen felismerhető a VW-es vérvonal, amelyek egy tágas családi modellnél nem mindennaposak. A Toledo tulajdonos határozott, korrekt, szinte már feszes futóműnek, jól érezhető kormánynak, pontos váltónak is örülhet vezetőként.
Mozgás közben ilyen a Toledo:
Aszkéta alkat
Az 1,6 literes dízelmotoros Toledo tesztautó egyik legnagyobb erőssége az utas- illetve csomagtérben is pazar helykínálat, illetve a roppant takarékos, de emellett mégis élvezhető dízelmotor. A tesztidőszak átlagfogyasztása 5,2 liter volt, aminek döntő többségét városban autózva tettük meg.
Konkurensek
A Renault Fluence, Peugeot 301, a Fiat Linea, illetve a Škoda Rapid lehet alternatívája a Toledónak. Hogy ebből a csapatból melyik a legjobb, az három nap múlva kiderül itt a vezess.hu-n, amikor a kollégák egy nagyobb lélegzetvételű összehasonlító tesztben nyüstölik majd a kocsikat.
Igen, az ott Škoda embléma. Annyira nem meglepő, így nem is érdemes rajta fennakadni.
Tisztán országúton használva még ennél is jóval barátságosabb, 3,9 literes fogyasztás is könnyedén elérhető vele. A 105 lóerős, csendben dolgozó és ehhez a karosszériamérethez elég izmosnak is érződő motorhoz remekül passzol a kissé ugyan karcosan kapcsolható ötfokozatú kéziváltó. Ezzel a kettőssel igen spórolósan, nyugodtan lehet utazni, igaz, másképpen nem is érdemes, hiszen a Toledo a láthatatlanná fakult spanyol gének miatt az a fajta érzelemmentes autó, amit kiszállás után egy pillanat alatt el lehet felejteni.
Egyedül akkor csal mosolyt a gazdája arcára, ha tankolni kell, vagy ha rengeteg cuccot kell az igazán nagyméretű és könnyen pakolható csomagtartóba, és sok embert az utastérbe zsúfolni. Mert ezekben a műsorszámokban igazán jó a Toledo.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|
Szerző:Földes Attila