Röviden – Range Rover 3,0 TDV6 Vogue | |
---|---|
Mi ez? |
Guruló angol kastély |
Mit tud? | Elegánsan csörtet át árkon, bokron |
Mibe kerül? | A legolcsóbb 28,8 millió, míg a legdrágább Range Rover 40,9 millió forintba kerül |
Kinek jó? | Olyan gazdagoknak, akik nem szeretnének a tömegbe olvadni holmi kommersz SUV modellel |
Ez itt egy ős-Range Rover, a hetvenes évek legelejéről:
Ami nem látszik, az az előző, túlsúlygyanús modellnél több száz kilogrammal kisebb saját tömeg – főként a korábbi V8-as helyett kisebb, könnyebb V6-os motor miatt – az autóiparban a hossza miatt rekordernek számító, egy darabból készült alumínium karosszériaelem, illetve a műanyagból készülő csomagtartóajtó. Szintén láthatatlan a kétcsatornás Dynamic Response aktív oldaldőlés-szabályozó rendszer is, amely a fizikával dacolva próbálja úton tartani a hatásos fogyókúra után is komoly tömeget képviselő karosszériát.
Belseje is hozza az árcédula alapján elvárható szintet, itt a bőr bőr, a fának látszó dolog pedig fa. Persze ergonómiailag elmarad a kínosan kitalált német modellektől, de mókás, leginkább semmire se jó, mégis szerethető ötletekben pedig a franciákat is lekőrözi. Ilyen például a gyújtás ráadásakor a burkolatból lassan kiemelkedő váltókapcsoló, vagy a külső tükrök aljában világító extra lámpa, amely az autó mellé, a földre csinos fénykört rajzol, benne jól olvasható Range Rover felirattal. Imádnivaló hülyeség.
Persze mint autó, egyáltalán nem hibátlan a Range Rover. A menő, teljesen digitális műszerfalból közel nem hoztak ki mindent, amit lehetett, sem grafikailag, sem minőségben. A műszerfal képe kissé pixeles, és a súlytalan mutatók mozgása is lehetne kecsesebb, de ez kevésbé zavaró, mint például a 8 colos, a sofőrnek és utasának más-más képet mutató kijelzőn futó menü lassúsága, struktúrája. Szintén fura a menü nyelvezete, rövidítésekkel, itt-ott magyartalan szövegekkel.
Adatlap
Teszt: Range Rover 3,0 TDV6 Vogue
Motor | 2993 cm3, Dízel, V6 |
Teljesítmény | 258 LE |
Nyomaték | 600 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 7,9 sec |
Végsebesség | 210 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 6,9 l / 100 km |
A navigációs rendszer kezelése viszont telitalálat, itt ha a drávataknyosi Kátrány utca 4562-őt keresem, nem kell először a galaxist, majd bolygót, földrészt megadni totál feleslegesen, hanem kezdhetem a bevitelt azzal az adattal, amelyiket éppen tudom. Így leírva talán nem tűnik ez akkora varázslatnak, de ez tényleg ritka, és remek dolog.
Belsejét mintha egy angol kastélyból szaggatták volna ki: elegáns, tágas, kényelmes, de emellett a fabetétek – akár egy évszázados könyvtárszoba bútorai – meg-megnyekkennek, de ez egy brit autóban nem éri el az ingerküszöböt. Nyilván ugyanez egy Audiban, BMW-ben elképzelhetetlen lenne, mint ahogy egy Audiban, BMW-ben sosem látunk ennyi szeretnivaló részletet, mint itt.
Terepre? Tessék, csak tessék!
A Range Rover, a luxusterepjáró kategória megteremtőjeként nem engedheti meg magának, hogy csupán egy látványos, de kiherélt városi jószágot adjon el a vevőinek. Annak ellenére, hogy az eladott Range-ek döntő többsége soha nem kerül majd hasonló helyzetbe, ezek a járgányok baj nélkül elmennek 90 centis vízben, képesek 3,5 tonnát maguk után cibálni, és van bennük felező is. Terepen az állítható légrugóknak köszönhetően a hasmagasságot gombnyomásra lehet növelni – akár 30 centi fölé is – illetve éles fordulókban a fékek is besegítenek a minél szűkebb sugarú fordulóba.
Plázázni nagy
Tekintélyes magassága miatt nem biztos, hogy minden mélygarázsba befér vele a gazdája. Sőt, a szélesség is okozhat kellemetlen pillanatokat, bár az autóval határozottan jól lehet manőverezni. A kasztni remekül átlátható, sok, és nagy üvegfelület határolja mindenfelé, az A-oszlop rafinált kiképzésének hála, nem takar ki sokat a külvilágból. Aki mégis elektronikus segítséget kíván, annak egy rakás kamera segít be koccanás és felnigyalulás nélküli tolatásba, parkolásba. Sőt, parkolóhelyről kitolatva a keresztbe jövő forgalmat is radar figyeli, amely még a bicikliseket is kiszúrja és figyelmezteti a vezetőt a veszélyre.
Csomagtartója ránézésre nem túl nagy – amúgy meg de, a katalógus szerint 900 literes -, magasan is van, és átlagos termettel, segédeszköz nélkül reménytelen vállalkozás a menet közben előrekúszott cipősdobozokat kartávolságon belülre piszkálni. Azonban jó érzés, hogy a mélyben igazi – esetünkben 21 colos, irdatlan méretű – pótkerék található. Ha ezt feleslegesnek éreznénk, gondoljunk bele, mit tennénk egy defektjavító készlettel, vagy egy szerencsétlen mankókerékkel a lápvidék közepén. Szóval ne nyavalyogjunk az elveszett tér miatt, jó az a pótkerék ott, ahol van. Kereket cserélni meg majd előretrombitáljuk a mögöttünk lévő Defenderben nyomorgó testőröket.
Ne vezesd, utazz!
Vezetni a szó klasszikus értelmében nem jó a Range Rovert. Bár a bitang erős és takarékos – nem kell nagy művészet a 8 liter alatti átlagfogyasztáshoz – V6-os dízelmotornak a hangja, ereje, nyomatéka is megvan a dinamikus autózáshoz, a nyolcfokozatú ZF váltó pedig diszkréten, észrevétlenül váltogatja az áttételeket, a Range Rover tömege még mindig elveszi az élvezet nagy részét. Ha viszont tudunk annak is örülni, hogy csatahajókat elnyelő úthibák miatt sem kell idegesen rángatni a kormányt, és a légrugónak köszönhetően a legtöbb útburkolaton kényelemben tudunk autózni, akár derékig érő hígtrágyában is, akkor mégis lehet élvezetes a vezetése.
Bár ebben inkább az utazást érdemes élvezni. A puha, fűthető-szellőztethető, masszázsfunkcióval is megbolondított, hátul is elektromosan állítható ülésekben, a dupla falú, hangszigetelő üveg mögött a csendes, békés, választható színű hangulatvilágítással megbolondított, üvegtetőtől világos utastérben. Miközben a könyöklő alatti hűtőben deresedik egy palack Louis Roederer Cristal, mondjuk, hogy igazán jó legyen, 1990-ből…
A tesztelt Range Rover és konkurensei listaáron | |
---|---|
BMW X6 4,0 d (306 LE) | 18 999 000 Ft |
Audi Q7 3,0 TDI (245 LE) | 16 941 370 Ft |
Toyota Land Cruiser V8 (272 LE) | 22 790 000 Ft |
A Range Rover jelenlegi árlistája:
|
Hengerűrtartalom |
Max. teljesítmény |
CO2 kibocsátás |
Bruttó ár |
Regisztrációs adó |
|
|
|
|
|
|
Range Rover 3.0 TDV6 HSE |
2993cm3 |
190kW / 258 LE |
196g/km |
28 510 230 Ft |
265 000 Ft |
Range Rover 3.0 TDV6 VOGUE |
2993 cm3 |
190 kW / 258 LE |
196 g/km |
31 659 830 Ft |
265 000 Ft |
Range Rover 3.0 TDV6 AUTOBIOGRAPHY |
2993 cm3 |
190 kW / 258 LE |
196 g/km |
35 927 030 Ft |
265 000 Ft |
|
|
|
|
|
|
Range Rover 4.4 SDV8 VOGUE |
4367 cm3 |
250 kW / 339 LE |
229 g/km |
34 237 930 Ft |
400 000 Ft |
Range Rover 4.4 SDV8 AUTOBIOGRAPHY |
4367 cm3 |
250 kW / 339 LE |
229 g/km |
38 517 830 Ft |
400 000 Ft |
|
|
|
|
|
|
Range Rover 5.0 V8 SUPERCHARGED |
4999 cm3 |
375 kW / 510 LE |
322 g/km |
36 308 030 Ft |
400 000 Ft |
Range Rover 5.0 V8 SUPERCHARGED AUTOBIOGRAPHY |
4999 cm3 |
375 kW / 510 LE |
322 g/km |
40 575 230 Ft |
400 000 Ft |
Végül még egy film. Jó zenével, szép képekkel:
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|
Szerző:Földes Attila