Röviden – Audi S6 |
Mi ez? |
Luxusautónak álcázott dragster, gyönyörű utastérrel, a limuzin mellett ötajtós vagy kombi karosszériával. |
Mit tud? |
Gyorsulni, tépni, reprezentálni, kényeztetni az utasokat. |
Mibe kerül? |
Listaáron 24 052 480 forinttól elvihető, de a hiányos felszereltség miatt jó pár millió Ft kellhet az extrákra. |
Kinek jó? |
Annak, akinek a büdzsé és a cég flottaszabályzata enged ilyen autót választani. |
Kifelé nem mutat sokat
Adatlap
Audi S6 2013
4,6 s a gyári gyorsulási adata százig. Ennél tud jobbat is
4,6 s a gyári gyorsulási adata százig. Ennél tud jobbat is
Fotó megosztása:
Lengéscsillapítása és rugózása is állítható a kényelmestől a sportosig
Lengéscsillapítása és rugózása is állítható a kényelmestől a sportosig
Fotó megosztása:
Ötajtós S7 Sportback és S6 Avant kombi is kapható belőle
Ötajtós S7 Sportback és S6 Avant kombi is kapható belőle
Fotó megosztása:
40:60 arányú az erőeloszlás a tengelyek között. A tesztautó a sport differenciálművel hátul oldalanként is változtatja az arányt, hogy agilisabb legyen
40:60 arányú az erőeloszlás a tengelyek között. A tesztautó a sport differenciálművel hátul oldalanként is változtatja az arányt, hogy agilisabb legyen
Fotó megosztása:
9,1 és 20 liter között mozgott a fogyasztás, lábtól és helyszíntől függően
9,1 és 20 liter között mozgott a fogyasztás, lábtól és helyszíntől függően
Fotó megosztása:
Inflálódnak a teljesítményadatok, a 420 lóerős S6-nál mindhárom német prémiummárkának van erősebb autója. De az Autobahnon is sok kilométert kell elmorzsolni, hogy hasonló ütőerejű ellenfélre bukkanjunk
Inflálódnak a teljesítményadatok, a 420 lóerős S6-nál mindhárom német prémiummárkának van erősebb autója. De az Autobahnon is sok kilométert kell elmorzsolni, hogy hasonló ütőerejű ellenfélre bukkanjunk
Fotó megosztása:
2x2 kipufogóvégéről látni, hogy az S6-tal van dolgunk
2x2 kipufogóvégéről látni, hogy az S6-tal van dolgunk
Fotó megosztása:
Többek között a hűtőrács fényes lamellái árulják el a sportmodellt
Többek között a hűtőrács fényes lamellái árulják el a sportmodellt
Fotó megosztása:
Orrkamera segít parkolni
Orrkamera segít parkolni
Fotó megosztása:
Méretcsökkentés, kicsit másképp: az 5,2 literes szívó V10 helyett kapott négyezres turbós benzinest, nyolc hengerrel
Méretcsökkentés, kicsit másképp: az 5,2 literes szívó V10 helyett kapott négyezres turbós benzinest, nyolc hengerrel
Fotó megosztása:
1996 óta létezik S6, az első még a C4 kódú 100-as Audira épült
1996 óta létezik S6, az első még a C4 kódú 100-as Audira épült
Fotó megosztása:
Alig van kipufogóhang, hiába aktiváljuk az intenzívebb hangú üzemmódot, amit a menüben választhatunk ki
Alig van kipufogóhang, hiába aktiváljuk az intenzívebb hangú üzemmódot, amit a menüben választhatunk ki
Fotó megosztása:
Győrben készül a monstrum, nyomatéka 550 Nm, végig 1400-5200 között. A hengerlekapcsolás elveszi a benzint a hengerek felétől, a többi henger így nagyobb terheléssel, így jobb hatásfokkal működik. Gyári adatok szerint a hengerszám felezése 10 százalékkal csökkenti a fogyasztást százon
Győrben készül a monstrum, nyomatéka 550 Nm, végig 1400-5200 között. A hengerlekapcsolás elveszi a benzint a hengerek felétől, a többi henger így nagyobb terheléssel, így jobb hatásfokkal működik. Gyári adatok szerint a hengerszám felezése 10 százalékkal csökkenti a fogyasztást százon
Fotó megosztása:
Nívósnak és masszívnak hat az utastér
Nívósnak és masszívnak hat az utastér
Fotó megosztása:
Nagyon szép a műszerfal
Nagyon szép a műszerfal
Fotó megosztása:
Rossz ötlet az integrált fejtámla, mert semennyire sem húzható ki
Rossz ötlet az integrált fejtámla, mert semennyire sem húzható ki
Fotó megosztása:
Közepes a térkínálat hátul. Az S6 nem szűk, de külső méreteihez képest nincs benne sok hely
Közepes a térkínálat hátul. Az S6 nem szűk, de külső méreteihez képest nincs benne sok hely
Fotó megosztása:
Precízen forog-kattan a központi vezérlőpogácsa
Precízen forog-kattan a központi vezérlőpogácsa
Fotó megosztása:
Számokat és betűket beírva megadhatunk pl. navigációs célokat
Számokat és betűket beírva megadhatunk pl. navigációs célokat
Fotó megosztása:
Apró és nem szép a szélvédőre vetített kijelző
Apró és nem szép a szélvédőre vetített kijelző
Fotó megosztása:
Hideg motornál több piros LED világít, mint most
Hideg motornál több piros LED világít, mint most
Fotó megosztása:
Optimista a számítógép, de az eredmény nagyjából ez
Optimista a számítógép, de az eredmény nagyjából ez
Fotó megosztása:
Városban elfogy 14-20 liter, ez lábfüggő
Városban elfogy 14-20 liter, ez lábfüggő
Fotó megosztása:
Emelni is lehet az autót rossz úthoz vagy járdára parkolva
Emelni is lehet az autót rossz úthoz vagy járdára parkolva
Fotó megosztása:
Minden irányba lát a kamerarendszer
Minden irányba lát a kamerarendszer
Fotó megosztása:
Egyszerű használni a telefon-kihangosít
Egyszerű használni a telefon-kihangosít
Fotó megosztása:
530 literes a csoamgtartó
530 literes a csoamgtartó
Fotó megosztása:
Kettős kuplungos, hétfokozatú automata váltót kap az S6
Kettős kuplungos, hétfokozatú automata váltót kap az S6
Fotó megosztása:
Éjjel lenyűgöző a szépen megkomponált összkép
Éjjel lenyűgöző a szépen megkomponált összkép
Fotó megosztása:
Éjjel lenyűgöző a szépen megkomponált összkép
Éjjel lenyűgöző a szépen megkomponált összkép
Fotó megosztása:
Nem esik kézre a szélre száműzött indítógomb
Nem esik kézre a szélre száműzött indítógomb
Fotó megosztása:
Többféle kameraállás segíti a parkolást
Többféle kameraállás segíti a parkolást
Fotó megosztása:
Többféle kameraállás segíti a parkolást
Többféle kameraállás segíti a parkolást
Fotó megosztása:
Többféle kameraállás segíti a parkolást
Többféle kameraállás segíti a parkolást
Fotó megosztása:
Többféle kameraállás segíti a parkolást
Többféle kameraállás segíti a parkolást
Fotó megosztása:
Motor |
3993 cm3, Benzin, V8 |
Teljesítmény |
420 LE |
Nyomaték |
550 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
4,6 sec |
Végsebesség |
250 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
9,6 l / 100 km |
Nagy szerencse, hogy egy bizonyos életkor és érettségi szint alatt senkinek nem lesz S6-os Audija. Amikor még nem való az embernek, mert ön és közveszélyes pusztító válna belőle, akkor még nem is tetszik. Mert alig van hangja és különben is, majdnem úgy néz ki, mint egy cégvezető dízele. Kívül a hűtőrács fényes lamellái, a 2×2 kipufogóvég, pár felirat és persze az alumínium színűre festett tükörház árulja el a sportmodellt.
Utastere nem különösebben tágas, mármint hátul, ám a kivitel és a látvány első osztályú. Ebben a pazar környezetben érthetetlen az integrált, üléssel egybeépített fejtámla, ami magas embereknek nem biztonságos.
Ha úgy tetszik, a mostani S6 a hárommal ezelőtti generáció motorkoncepcióit egyesítette. A C4-ből volt öthengeres feltöltéssel, majd V8, de 290/326 lóerős szívómotorként. Most nyolc hengerünk van, de két turbóval.
V8, ami néha négyhengeres
A hengerfejben egymás mellett forog a szelepeket mozgató bütyök és egy szelepkiemelésre képtelen tárcsa. A kettő között pár ezredmásodperc az átállás, amitől a V8 feleannyi hengerrel is működhet. Erre egyenletes, 100 kilométer/óra körüli sebességnél van példa, a cél a fogyasztás csökkentése.
A négyhengeres üzem rázós és hangos, ezért az aktív motortartó bakok a motort olyan frekvenciával billegtetik jobbra-balra, hogy kiegyenlítsék a négyhengeres üzemben jelentkező rázkódást Ezzel azonban csak a remegést lehet kiküszöbölni, a négy hengerrel randa motorhangot hanghullámok nyomják el a hangsugárzókból. (Részletek erről itt.)
A feltöltéses motorokkal odalett a sport szívómotorok érzékisége, a szívmelengető kihúzatás és a küzdelem a lóerőkért. A duplaturbós nyolchengeresnél a teljesítménycsúcs értelmezhetetlen fogalom, mert a 420 lóerő egy egész plató 5500 és 6400 között, nem kiemelkedő csúcsérték.
40:60 arányú az erőeloszlás a tengelyek között. A tesztautó a sport differenciálművel hátul oldalanként is változtatja az arányt, hogy agilisabb legyen
420 lóerős, de 500-at is elhinnék
Érzésre ez a 420 lóerő inkább 500-nak tűnik. Az 1895 kilós autó megrendítően gyorsul, ami két helyzetben domborítható ki igazán. Az egyik a rajtprogramos kilövés, amilyet az űrhajózás sem sokat látott. Ki kell kapcsolni az ESP-t, a váltót sportba húzzuk, padlógáz, ballal tartani, majd elengedni a féket, és átélni a csodát. Csak telefonnal mértük, de a 3,9 másodperces érték százig több mint meggyőző. A másik, ha autópályán kell ellépni bárkitől. Az Audi S6 viharosan lő el, 240-ről pont úgy, mint feleekkora tempóról.
Az automatikus, duplakuplungos sebességváltó hét fokozattal gazdálkodik. Kulturált, de elinduláskor nem olyan finom, mint egy igazán jó hagyományos automata. Előnye, hogy igen gyorsan vált, ha szigorúbbra vesszük a tempót.
Valamiért az autóra nagyon későn jött meg a nyári gumi, így a téli abroncsokat morzsoltuk a 28 fokban. A tényleges kanyarsebesség rejtve maradt előttünk, de amit az autó a tökéletesen alkalmatlan gumikkal futott, az így is emlékezetes.
Nívósnak és masszívnak hat az utastér
Dynamic üzemmód
Érdemes babrálni a menüvel, mert sportos beállításokkal az autó S6 befeszít. A kormányrásegítés sokkal enyhébbre vált, az oldaldőlés szlalomozáskor sem erősebb annál, ami hasznos, mert segít érzékelni a tapadás közeledő végét. A légrugózás nagy sebességnél két centit ültet az autón, másik előnye, hogy megemelhető vele az autó, nehogy leverjük róla a lökhárítót.
Az A6-ban olyan apróságok fedezhetők fel, amire ebben az árkategóriában sem képes minden márka. Például a csomagtér elektromosan nyílik és záródik, de ha feledékenységből kézzel állunk neki, a mechanika visszavonul és nem kell a villanymotor ellenében leküzdenünk a fedelet.
Ha az ablakokat a két végállás között mozgatjuk, a motor gyorsan viszi őket, ám a gombot nyomva tartva az üvegek lassan mozognak, hogy bárhol könnyen megállíthassuk őket. Ezzel ellentétben a szélvédőre vetített kijelző elég gagyi, ismerve a mai BMW-k színes, navigációs információkat is adó head-up-displayét.
Rossz ötlet az integrált fejtámla, mert semennyire sem húzható ki
Fogyasztás: elvileg 9,6 l/100 km
Ez az állítás erősen próbára teszi a bizalmi kapcsolatot azzal az autómárkával, amelynek az ügyfél épp 24 milliót készül átutalni. De az S6 azon kevés modell egyike, amely, ha valaki épp nem akarja megtanítani járni, egész közel fogyaszt a gyári átlaghoz. Mi vagy 700 kilométert tettünk meg az autóval és a kicsit sem cammogós országúti szakasz után 11,2 litert mértünk a kúton, csendesebben vigadva 9,1 liter elég volt százon. Városban a számítógép 17,8 l/100 km értéket írt ki pár ezer kilométeres használatra, aminél a valóság kicsit feljebb húzódik.
Bár mindenkiben ott van az állat, ezt nem az S6 fogja kihozni belőled. Hiába V8-as, alig van hangja és lelke legmélyén az S6 cseppet sem agresszív. A sebességérzet pedig annyira elhanyagolható, hogy az óra szerint 260 igazából pont olyan, mint a 160. Csak jobban fogy a távolság.
Szerző:Szörényi András
Mellette – Ellene |
- Gyönyörű belső tér
- Rezzenéstelen kényelem
- Pokoli erő
- Parádés menetteljesítmények
- Kimagasló aktív biztonság
- Fejlett összkerékhajtás
- Leszorítható fogyasztás
- Többféle üzemmód (takarékos, kényelmes, dinamikus, egyéni)
|
- Közepes lábtér hátul
- Nominálisan magas értékvesztés
- Alacsony első fejtámlák (feláras sportüléssel)
- Ósdi head-up display
- Gyér motorhang, kevéssé sportos hangulat
|
Sportlimuzin vagy bankárexpressz? Hogy tetszik az Audi S6?
Sportlimuzin vagy bankárexpressz? Hogy tetszik az Audi S6?