Röviden – Volvo V40 T3 Summum R Design |
Mi ez? |
Elegáns, sportos prémium kompakt 150 lovas turbómotorral |
Mit tud? |
Nem német, prémiumnak látszik, különleges, látványos |
Mibe kerül? |
7,5 milla az alap Kinetic, 8,3 a fullos Summum R Design, de az extralista szorgos pipálásával ezt a kocsit 12 millió forint fölé tolta az importőr |
Kinek jó? |
Akinek tetszik annyira a forma, hogy nem törődik néhány kellemetlenséggel |
Vitézy Dávidnak igaza volt! A budapesti Merci buszoktól csak árnyalatokban elütő szín a Volvót is lenyűgözően látványos, a forgalomból kitűnő, tekinteteket vonzó műtárggyá varázsolta. Mondjuk amúgy se néz ki rosszul, de ebben a strandkorlát-kékben parádés! De vajon megy-e úgy, ahogy kinéz?
Muszáj vele sietni, pedig nem akar
A látszat ellenére ez a különleges Volvo cseppet sem sportautó. Majdnem másfél tonnás tömege dinamikusan, haladósan tud mozogni a 150 lóerős, 240 Nm nyomaték leadására képes benzines turbómotorral. No de ha jobban megnézzük ezeket a számokat, mit is látunk? Van egy Golf-méretű kocsink, ami egy közepesen erős kétliteres turbódízel erejét kapta meg egy korszerű középkategóriás kocsiénál is nagyobb súlya mellé. Hölgyeim és uraim, kedves barátaim, a 2,2 literes, szintén 150 lóerős, 380 Nm-t tudó dízel Mazda 6 katalógus szerinti tömegadata 1330 kiló! A 170 lóerős turbós benzines BMW 118i 1295! Egy 1.4 TSI Golf a 140 lóerő és 250 Nm mellé 1193! És hány kiló pontosan ez a kis Volvo? 1453.
Adatlap
Volvo V40 T3 Summum R-Design
Ha a színét és a húsdaráló-penge felniket leszámítjuk, a V40 akkor is egy lapos, agresszív, látványos autó marad
Ha a színét és a húsdaráló-penge felniket leszámítjuk, a V40 akkor is egy lapos, agresszív, látványos autó marad
Fotó megosztása:
A BMW 1-es sorozat, az A3-as Audi és az A-Merci svéd alternatívája
A BMW 1-es sorozat, az A3-as Audi és az A-Merci svéd alternatívája
Fotó megosztása:
A praktikum másodlagos, a lényeg a hangulat és a látvány ebben a sportos kis Volvóban
A praktikum másodlagos, a lényeg a hangulat és a látvány ebben a sportos kis Volvóban
Fotó megosztása:
Mélyre engedett, különleges formájú betéttel bélelt kötényével pályaautós hangulatot sugároz a V40 R Design
Mélyre engedett, különleges formájú betéttel bélelt kötényével pályaautós hangulatot sugároz a V40 R Design
Fotó megosztása:
Van valami japanoid hatás a V40 stílusában. Hondák, Subaruk jutnak róla az eszembe BMW-k, Audik helyett
Van valami japanoid hatás a V40 stílusában. Hondák, Subaruk jutnak róla az eszembe BMW-k, Audik helyett
Fotó megosztása:
14 és fél mázsát nyom az 1,6-os, turbós benzines. Egy hasonló teljesítményű Audi A3 Sportback több mint két mázsával könnyebb nála
14 és fél mázsát nyom az 1,6-os, turbós benzines. Egy hasonló teljesítményű Audi A3 Sportback több mint két mázsával könnyebb nála
Fotó megosztása:
Szimatolja az utat, a dudor az orrán pedig a követőradar érzékelőit rejti
Szimatolja az utat, a dudor az orrán pedig a követőradar érzékelőit rejti
Fotó megosztása:
A 480ES, a C30 formáját idézi a fekete rátétes csomagtérfedél
A 480ES, a C30 formáját idézi a fekete rátétes csomagtérfedél
Fotó megosztása:
Dupla kipufogó és T betű ígér többet, mint amennyit a jó-de-semmi-különös 1,6 literes, 150 lovas turbó adni képes
Dupla kipufogó és T betű ígér többet, mint amennyit a jó-de-semmi-különös 1,6 literes, 150 lovas turbó adni képes
Fotó megosztása:
Dupla kipufogó és T betű ígér többet, mint amennyit a jó-de-semmi-különös 1,6 literes, 150 lovas turbó adni képes
Dupla kipufogó és T betű ígér többet, mint amennyit a jó-de-semmi-különös 1,6 literes, 150 lovas turbó adni képes
Fotó megosztása:
Tesztautónk nagyon nem az alap-V40. 12 millió fölött van az ára a temérdek extrával
Tesztautónk nagyon nem az alap-V40. 12 millió fölött van az ára a temérdek extrával
Fotó megosztása:
Jól állnak neki a felségjelzések
Jól állnak neki a felségjelzések
Fotó megosztása:
Széles, lapos, nyurga, lendületes a karosszéria, pláne egy ültetett sportfutóművel
Széles, lapos, nyurga, lendületes a karosszéria, pláne egy ültetett sportfutóművel
Fotó megosztása:
225/45 R 17, ez az R Design alapmérete
225/45 R 17, ez az R Design alapmérete
Fotó megosztása:
Tripla fúvóka, hogy még szélesebbnek hasson
Tripla fúvóka, hogy még szélesebbnek hasson
Fotó megosztása:
A menetjelző LED-ek a lehető legszélesebbnek és legalacsonyabbnak mutatják a V40-et, menekül is előle mindenki a belső sávból. Pedig az alapmotorral közel nem akkora vérnősző barom, amekkorának gondolják
A menetjelző LED-ek a lehető legszélesebbnek és legalacsonyabbnak mutatják a V40-et, menekül is előle mindenki a belső sávból. Pedig az alapmotorral közel nem akkora vérnősző barom, amekkorának gondolják
Fotó megosztása:
Az üvegtető felára 350 ezer forint
Az üvegtető felára 350 ezer forint
Fotó megosztása:
Praktikus a tanksapka nélküli töltőnyílás
Praktikus a tanksapka nélküli töltőnyílás
Fotó megosztása:
Tipikus Volvo-belső, nem tipikus műszeregységgel
Tipikus Volvo-belső, nem tipikus műszeregységgel
Fotó megosztása:
A vezetői környezet tiszta, átlátható, csak a középkonzol gomberdejében lehet eltévedni néha
A vezetői környezet tiszta, átlátható, csak a középkonzol gomberdejében lehet eltévedni néha
Fotó megosztása:
Az ergonómia közel hibátlan, ahogy a Volvónál ez szokás
Az ergonómia közel hibátlan, ahogy a Volvónál ez szokás
Fotó megosztása:
Csúnya és bántja a szemet a szellemképes váltógomb. Utasaim közül senki nem mondta rá, hogy szerinte jól néz ki. Ezt miért kellett???
Csúnya és bántja a szemet a szellemképes váltógomb. Utasaim közül senki nem mondta rá, hogy szerinte jól néz ki. Ezt miért kellett???
Fotó megosztása:
Kicsit zűrös a tájékozódás a sok gomb között, de a teljes numerikus billentyűzet néha jól jöhet
Kicsit zűrös a tájékozódás a sok gomb között, de a teljes numerikus billentyűzet néha jól jöhet
Fotó megosztása:
Arasznyi távon belül a kézifék, váltókar, kormány: ilyen egy jó sport(os) autó
Arasznyi távon belül a kézifék, váltókar, kormány: ilyen egy jó sport(os) autó
Fotó megosztása:
A teljesen digitális műszeregységet mintha a Honda adta volna
A teljesen digitális műszeregységet mintha a Honda adta volna
Fotó megosztása:
Szép a grafika, élesek a képek
Szép a grafika, élesek a képek
Fotó megosztása:
A benzinóra és a nagy kör-kijelző között hol a tempomat adatait, hol a vízhőfokot láthatjuk
A benzinóra és a nagy kör-kijelző között hol a tempomat adatait, hol a vízhőfokot láthatjuk
Fotó megosztása:
A világ legértelmetlenebb műszere. A jobb oldali piros jelző mutatja az adott fokozatban elérhető csúcsteljesítményt, a piros sáv, hogy ebből mennyit használunk ki. Látványos, ahogy mozognak a csíkok, de jelentőségük semmi, a legtöbb női pilóta pedig eleve nem is érti az egészet
A világ legértelmetlenebb műszere. A jobb oldali piros jelző mutatja az adott fokozatban elérhető csúcsteljesítményt, a piros sáv, hogy ebből mennyit használunk ki. Látványos, ahogy mozognak a csíkok, de jelentőségük semmi, a legtöbb női pilóta pedig eleve nem is érti az egészet
Fotó megosztása:
50-nél még nem sikít a váltásra figyelmeztető, hogy ki kéne venni hatodikból. De akkor minek ennyi fokozat?
50-nél még nem sikít a váltásra figyelmeztető, hogy ki kéne venni hatodikból. De akkor minek ennyi fokozat?
Fotó megosztása:
A felárért motoros, felárért bőrkárpitos ülések kényelmesek és izzasztóak, mint a fene
A felárért motoros, felárért bőrkárpitos ülések kényelmesek és izzasztóak, mint a fene
Fotó megosztása:
A Volvo biztonsági kütyüinek gombjait egy tömbbe pakolták
A Volvo biztonsági kütyüinek gombjait egy tömbbe pakolták
Fotó megosztása:
Hogy ne feledjük, miben ülünk
Hogy ne feledjük, miben ülünk
Fotó megosztása:
Az ablak- és tükörkonzol hagyományosan szépen faragott műtárgy a Volvókban
Az ablak- és tükörkonzol hagyományosan szépen faragott műtárgy a Volvókban
Fotó megosztása:
Eddig engedhető le a hátsó ablak
Eddig engedhető le a hátsó ablak
Fotó megosztása:
Két személyre formázva, légies könyöklővel, vicces pohártartóval
Két személyre formázva, légies könyöklővel, vicces pohártartóval
Fotó megosztása:
Két személyre formázva, légies könyöklővel, vicces pohártartóval
Két személyre formázva, légies könyöklővel, vicces pohártartóval
Fotó megosztása:
Az üléstámla előredöntésekor lebillen a fejtámasz, de ha nincs hátul utas, és jobb kilátást szeretne a sofőr, a másik kis karral csak a támlát is lebillentheti. Bonyolult megoldás, de fel lehet vágni vele a szomszéd előtt
Az üléstámla előredöntésekor lebillen a fejtámasz, de ha nincs hátul utas, és jobb kilátást szeretne a sofőr, a másik kis karral csak a támlát is lebillentheti. Bonyolult megoldás, de fel lehet vágni vele a szomszéd előtt
Fotó megosztása:
Csak 335 literes a raktér, de szépen rendezték be
Csak 335 literes a raktér, de szépen rendezték be
Fotó megosztása:
Minden kötelező úticuccnak helye van az emeletes csomagtartóban
Minden kötelező úticuccnak helye van az emeletes csomagtartóban
Fotó megosztása:
Az üléstámlák ledöntésével is csupán 1032 literes a raktér
Az üléstámlák ledöntésével is csupán 1032 literes a raktér
Fotó megosztása:
A 150 lóerős turbómotor meglepően takarékos, viszont ereje, nyomatéka és hangja egyaránt kevés az R-Design keltette várakozásokhoz képest. Egy kétliteres dízel erejét hozza, ami nem kevés, de hát ez a kocsi látványában többet ígér!
A 150 lóerős turbómotor meglepően takarékos, viszont ereje, nyomatéka és hangja egyaránt kevés az R-Design keltette várakozásokhoz képest. Egy kétliteres dízel erejét hozza, ami nem kevés, de hát ez a kocsi látványában többet ígér!
Fotó megosztása:
Motor |
1596 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény |
150 LE |
Nyomaték |
240 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
8,8 sec |
Végsebesség |
210 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
5,3 l / 100 km |
A mai trendeknek megfelelően a fogyasztást alacsonyan tartani akaró elektronika sem ösztönöz az állatkodásra. A váltásra figyelmeztető kis jel nem szereti 2000, de inkább 1800 felett pörögni látni a motort, és akkor sem szól, hogy váltsunk vissza, ha bőven 60 alá lassulunk hatodikban. A kocsi nagy tempónál kicsit zajos is, és nem a turbó fütyül, a kipufogó hörög szédítően ilyenkor, hanem a szél zúg és a futómű surrog, 130 felett nem kíván autózni a V40-nel az ember.
De kell neki, legalábbis ha van egy kis szíve. Mert elvárják tőle. A harcias külső, a kocsit valódi arányainál a visszapillantó tükrökben még szélesebbnek és laposabbnak láttató, sarkokba tolt, függőlegesen beépített menetjelző LED-sorok és persze a feltűnő, harcias rikító kék szín elöl kényszeresen húzódik le mindenki. Még a BMW-s, hondás, alfás társadalomnak is meglepően nagy hányada akart utat engedni nekem – már csak könyörületből is muszáj voltam gyakran mélyre nyomni a gázpedált.
A rendkívül közvetlen kormányzás, a fékek, a futómű persze érezhetően elbírnának sokkal-sokkal több lóerőt. Kanyargós úton nagyon él a V40, ezzel az 1,6-os turbóval is.
És illesse mély tisztelet a Volvót a takarékosságért és az őszinteségéért. A számítógép által mutatott 7,1 literes vegyes fogyasztás gyanúsan jó értéknek tűnt, de hogy a kútnál csurig tankolva, számológéppel ellenőrizve 7,106 liter jöjjön ki százon – ilyet még nem láttam tesztautóban.
Nem túl prémium
Az úgy van, hogy a Mercedes, az Audi és a BMW a három Nagy Német Prémiummárka, akikhez Európában viszonyítani illik minden prémiumkategóriába törekvő aspiránst. A Jaguar, Lexus és az Infiniti többnyire megugorják a lécet, de a többi márkának nehezen jön össze a dolog. A Volvo jellemzően inkább a wannabe-prémiumok közé sorolható, a Lanciával, Alfával, néha a Hondával egyetemben, sőt; mostanság a Hyundai is azt állítja magáról, hogy Audi-szinten akarja űzni az ipart.
Csak hát alulról is jönnek föl ide a márkák. A Citroën a DS-sorozattal kapaszkodik, a GM annyira tolja a Chevrolet-t, mint jó minőségű olcsó cuccot, hogy néha a föléjük pozicionált konszerntárs modellekben, Opelekben érzem úgy, hogy kell a fenének Audi. De, ami a legszörnyűbb, az aktuális Év Autója, a VW Golf annyira masszívra, jóra, praktikusra, korszerűre sikerült, hogy egy ilyen Volvo V40 csak pilloghat mellette.
Sávtartó asszisztens? A V40-ben is van, de a Golfé finomabban működik. Turbómotor? Haha, az 1.4 TSI ugyan 10 lóerővel kevesebbet tud, de 10 Nm-rel többet. Helykínálat, praktikum? A Golf negyedével nagyobb csomagteret kínál. Ár?
A praktikum másodlagos, a lényeg a hangulat és a látvány ebben a sportos kis Volvóban
Ár
Nos, igen. A tesztautó, ez a kék Volvo borzasztóan drága, több mint 12 millió forint, ha jól számoltam ki a konfigurátorban. Persze nem a semmit kell megfizetni: a 350 ezres üvegtető éppúgy benne van a végső árban, mint a 790 ezres, koccanás előtt automatikusan fékező, ráfutásra figyelmeztető biztonsági csomag, vagy a 350 ezres navi. Kár, hogy a hasonló extrák már nem a prémiumkategória privilégiumai, a sokat emlegetett Golfban is elérhető a legtöbb ilyen cucc. Sőt, szégyenszemre például a sávtartó automata a VW-ben jobban működik, mint bármilyen presztízsautóban, ezt a Volvót is ideértve.
De 12 millát még akkor is szívesebben hagy ott egy Volvo-kasszában az ember, mint akár 8-9 milliót egy Volkswagen, Népautó kasszában, ha a Golf tökéletesebben tudja némely drága szolgáltatást. Pedig a V40, bár ülései igen kényelmesek, a második S40-től örökölt lebegő középkonzolja máig pazar látványt nyújt, klímája finoman üzemel, kulcs nélküli nyitó-indító rendszere remekül működik, bizony nem tökéletes.
Tipikus Volvo-belső, nem tipikus műszeregységgel
Bajok
A szűk, de igényesen tagolt, felárért kétszintes, a KRESZ-tartozékokat csinosan eltároló raktér, a határozottan két személyre szabott, ellenben jópofa pohártartóval, könyöklővel, és mókásan lebillenthető fejtámlával felszerelt, szűköske hátsó traktust nem nevezném hibának. Ez egy különleges autó, senki nem mondta, hogy a helykihasználás bajnokának tervezték volna.
Ellenben a rusnya, szellemképes váltógombot, a képtelenül bonyolultan kezelhető menürendszert (a fő vezénylőgomb a vezetőtől legtávolabb eső kezelőszerv), a csupán kétharmadában leengedhető hátsó ablakot már hibának nevezem.
Felvettek egy Honda-mérnököt?
A Volvo karakterétől távol álló két részlet miatt gyanakszom arra, hogy nem csak svédek tervezték az autót. Egyrészt ott a kormány-váltógomb-kézifékkar szentháromság. Arasznyi távolságon belül a három, ez csak deklaráltan sportos márkáknak szokott összejönni egy ilyen tömegmodellben.
Másrészt a műszeregység. Teljesen digitális, nagyon emlékeztet a Civicére, Insightéra, és van benne egy nagyon jópofa, semmire sem jó apró gag: a teljesítménykihasználtság-jelző.
A világ legértelmetlenebb műszere. A jobb oldali piros jelző mutatja az adott fokozatban elérhető csúcsteljesítményt, a piros sáv, hogy ebből mennyit használunk ki. Látványos, ahogy mozognak a csíkok, de jelentőségük semmi, a legtöbb női pilóta pedig eleve nem is érti az egészet
A sebességmérő mellett balra egy kis sávban egy virtuális pöcök jelzi, mikor mennyi áll rendelkezésünkre az adott sebességfokozatban, adott fordulatszám mellett a V40 motorjának erejéből. Egy piros sáv pedig azt mutatja, épp mennyit használunk ki ebből.
A folyton mocorgó, ugrándozó kvázi-műszert tapasztalataim szerint a nők 99%-a egyáltalán nem tudja értelmezni. Még negyedórás magyarázat után sem.
Kinek ajánlanám?
A V40 R Design sorozata ezzel a motorral – hát, józanul megfontolva nem épp a legtutibb konfiguráció. A magam részéről inkább kihagynám a sportos megjelenést, és vagy egy szolid dízelmotorral szerelt, de agyonextrázott luxus-kiccsaládit állítanék össze belőle. Vagy a 2,5 literes, T5-ös, 245 lovas motorral egy igazi aszfaltbetyárt, de kevesebb kényelmi és biztonsági extrával.
Ha viszont valakinek a látvány fontosabb, mint a valódi erő, a Volvo márkaidentitása jobban fekszik neki, mint a német konkurensek magasabb, de (itthon) gyűlöltebb presztízse, és persze ki tud békülni a fura digitáilis műszerblokkal, boldog lesz az alap-benzinmotoros R Designban. Pláne, ha szereti, hogy megnézik, mert ezt az autót mindig, mindenhol megnézik.
Tesztautónk nagyon nem az alap-V40. 12 millió fölött van az ára a temérdek extrával
|
- Látványos forma és szín
- Izgalmas, nívós beltér
- Takarékos, ehhez képest erős 1,6-os benzinmotor
|
|
- A dizájnhoz képest csekély teljesítmény
- Szűköske kabin
- Felextrázva igen drága
- Nehézkesen kezelhető menürendszer
|
Rácz Tamás
Mennyire tetszik a sportos Volvo?
Mennyire tetszik a sportos Volvo?