Röviden – Renault Clio Grandtour 1.5 dCi (2014) | |
---|---|
Mi ez? |
Kisautóból puffasztott kombi, mára szinte egyedülálló ajánlat a B-szegmensben |
Mit tud? | Keveset eszik, látványos kívül-belül és mókásak az elektronikus extrák benne |
Mibe kerül? | 4,5 millió a kevésbé, 4,7 a jobban felszerelt 90 lovas dízel |
Kinek jó? | Aki mini terepjáró-imitátor helyett megelégszik egy régi vágású kombival |
Különc külső
Ezzel lezárul a különbségek sora, elől a szériafelszereltég részeként kínált, LED nappali menetfénnyel kiegészített hatalmas fényszórók, és a még hatalmasabb márkajel uralják a teret és biztosítják, hogy a tükörből is összetéveszthetetlen látvány legyen a Grandtour.
Mivel a tengelytáv nem változott, a kisautós alapok által behatárolt térkínálattal kell megelégednünk, ami négy, átlagos méretekkel bíró utasnak jelent komfortos utazást hosszú távon. Több hely a csomagjainknak jut, alapállásban összesen 443 liter. Ennek mindennapi használhatóságát egy fesztiválfuvar során próbáltam, három hölgy heti ellátmányát, értelmetlen kacatjait, sátrát nyelte el a Clio, ezt átszámítva a két felnőtt+két gyerek méretű családig tökéletes megoldásnak tűnik a puttonyos Clio.Mit rejt a puttony?
A csomagtér hozza az elvárt szintet, méretes ajtaja mélyre nyílik, az ülések döntésével sík padlót és 1380 liternyi, könnyen pakolható űrt kapunk, a dönthető anyósülés pedig szabad utat ad a 2,5 méteres tárgyaknak is. Apró, törékeny rakományunkat a duplafenekű padló alsó rekesze várja, de ha szükségünk van a mélyebb csomagtérre, nem kell a fedéllel vesződni, mivel az könnyedén az ülések háttámlájához rögzíthető.
Lehet, hogy a hátsó sorban csak átlagos a komfort, viszont elöl ülve, pláne a volán mögött már sokkal rózsásabb a helyzet. Nekünk így jut egy raklap lakkozott fekete műanyag, ami még mindig csak a katalógusok lapjain csábító, a való életben kényes, könnyen karcolódó, koszolódó felület.
Szerencsére ez a hatás ellensúlyozható, ha a hét rendelhető belső dizájnból nem a feketét választjuk. A tesztautóban a kormányra hetes rajtszámot adó sport csomag srófolta a megjelenési faktort, így végül megúsztam a feketelakk-mérgezést. Az egyéni ízlés szerint szabható hangulat mellett a Clio legnagyobb húzása a középkonzol multimédia központja.Érdekes extrák
Adatlap
Renault Clio Grandtour 1.5 dCi
Motor | 1461 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény | 90 LE |
Nyomaték | 220 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 11,6 sec |
Végsebesség | 178 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 3,4 l / 100 km |
Ąz érintőképernyős kijelző pengeéles képe masszírozza a szemet, a logikátlanul elrendezett menüpontok gyorsan töltődnek. A hét colos kijelző akkor mutatja meg tehetségét igazán, ha az extralistán bejelölésre kerül a 120 ezer forintos R-link csomag. Ezzel a Clio első helyre lép a digitális kort követő autók listáján, az okostelefonokkal kompatibilis rendszer időjárási előrejelzést ad, e-mail üzeneteket olvas fel, valamint alkalmas fotók, videók megjelenítésére.
Az ECO üzemmód takarékos vezetést segítő tanácsai is itt jelennek meg, és ha ez nem lenne elég, részletes grafikonokon gyönyörködhetünk vezetési stílusunk hatékonyságában. Ez egy villanásnyi, értelmetlen francia poén, a „miért ne?” kategóriából. Mert tudja ezt a 12 voltos csatlakozóba dugható pár filléres kínai bóvli is, amit önszántunkból sosem vennénk meg, de így megkapjuk gyári extraként.
Sok hasznos szolgáltatás, mégis mind elhalványul, ha a menürengetegben rátalálunk az R-sound gombjára. A motorhangot hangszórókon keresztül imitáló rendszerben minden akad, a V6-os Cliótól kezdve az űrhajóig, és kapcsoljuk be bármelyiket, garantált a siker. Legalábbis öt percig, utána iszonyat idegesítő lesz a Need for Speed első részét idéző akusztikus élmény.
Kitűnő plecsnit kapna a digitális központ, ha nem szenvedne bosszantó gyerekbetegségektől. A rendszer többször lefagyott, a tolatókamera képe néha erős villogással kísérve bukkant fel, és a Bluetooth kapcsolat sem működött a tesztautóban. De minek is telefonálni, mikor úgyis a takarékos vezetésre koncentrálunk? Hiszen erre teremtett célszerszám az 1,5 literes 90 lóerős turbódízel motor.Takarékos dízel
Lehet babrálni az ECO üzemmóddal, de hatására úgy tompul a gázreakció, mintha lenyomtunk volna a motor torkán egy marék Xanax-ot. Az 1750-es fordulattól már 220 Nm nyomatékot biztosító blokk ezt a funkciót hanyagolva sem eszi le a hajunkat, városban, a pokoli negyven fokkal küzdő klímával mért 5,3 literes átlagára még dízel körökben is jár az elismerés.
Ha éppen sietni kell, akkor sem vall szégyent a Grandtour. Ferdehátú rokonával azonos tengelytávja, és alig 50 kilogrammos súlytöbblete miatt nem változott a vezetési élmény, egy agilis kisautót terelhetünk a kormány mögé szabadulva. Hátsó dobféke láttán felszisszenhet a technikai fejlődést éltető autós, de nincs ok aggodalomra, a Clio ezzel a megoldással sem lóg ki a sorból, váltója és kormányzása egész pontos, legalábbis a francia konkurenciával összemérve.
Árak és érvek
Hazánkban, ahol lepkehálóval kell levadászni a magánvásárlókat, nem tűnik életképes ajánlatnak a Clio Grandtour. Aki mégis vásárol, az inkább a trendkövető terepjárószerű Captur mellett dönt majd, pedig praktikumban a kombi verziónak sincs miért szégyenkeznie, nagyobb, könnyebben pakolható csomagtartója (Captur – 377 liter) ellensúlyozza a belsőből hiányzó praktikus apróságokat.
klímás, 90 lovas dízel Grandtour és hasonlóan felszerelt konkurensei, listaáron | |
---|---|
Skoda Fabia Combi 1.6 CR TDI Ambition (90 LE) | 4 432 210 Ft |
Seat Ibiza ST 1.6 CR TDI Reference (90 LE) | 5 095 150 Ft |
Renault Clio Grandtour 1.5 dCi Expression (90 LE) | 4 510 000 Ft |
Az öt év garanciával kínált új Clio kombi (mely alapesetben 100 ezer kilométerre vonatkozik, de 36 ezer forintért megváltható 150 ezer kilométerre, 200 ezer kilométerre kiterjesztve 72 ezer forint a felár) tehát tényleg az okosan választók döntése lehet, a kocsi tértöbblete bőven megéri a 200 ezer forintos felárat. Nyilván az extrákkal teletömött, ötmillió forint felé bekúszó tesztautó már szédítő magasságokban jár, de ha nem vágyunk digitális kütyükre, tolatóradarra, és elég a manuális klíma, Expression felszereltséggel már 4 510 000 forintról indul a dízel Grandtour.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|