Röviden – Škoda Octavia 1,6 TDI |
Mi ez? |
Ötajtós kompakt autó, amely méretével és nívójával bekopogtat a középkategóriába. |
Mit tud? |
Nagyjából mindent, amit egy családi autó tudhat. |
Mibe kerül? |
Alapáron 5,6 millió forintba, a tesztautó ára extrákkal együtt 6 846 885 Ft. |
Kinek jó? |
Annak, akiben az autózás nem kavar érzelmeket, egyszerűen csak szeretne egy igazán jól megcsinált terméket. |
Adatlap
Škoda Octavia 1,6 TDI Elegance
4,7 és 6,1 liter között fogyasztott 100 kilométeren a tesztautó
4,7 és 6,1 liter között fogyasztott 100 kilométeren a tesztautó
Fotó megosztása:
Egy tágas és kényelmes autót a keveset fogyasztó, nyomatékos dízelmotor elvileg csak még jobbá tehet. De az Octaviával nem ez a helyzet
Egy tágas és kényelmes autót a keveset fogyasztó, nyomatékos dízelmotor elvileg csak még jobbá tehet. De az Octaviával nem ez a helyzet
Fotó megosztása:
Hathengeres motor nélkül is kilóg a kompakt autók közül az új Octavia, még inkább, mint elődei
Hathengeres motor nélkül is kilóg a kompakt autók közül az új Octavia, még inkább, mint elődei
Fotó megosztása:
Magas fara miatt nehéz kilátni belőle. A rugózás nem elég finom kiálló síneken, dilatációs réseken
Magas fara miatt nehéz kilátni belőle. A rugózás nem elég finom kiálló síneken, dilatációs réseken
Fotó megosztása:
6,15 millió forintos listaára hajszállal alacsonyabb a konkurensekénél
6,15 millió forintos listaára hajszállal alacsonyabb a konkurensekénél
Fotó megosztása:
A kidomborított hűtőmaszk a modellfrissítés utáni Felicia II óta a design jellegzetessége
A kidomborított hűtőmaszk a modellfrissítés utáni Felicia II óta a design jellegzetessége
Fotó megosztása:
Hasonlít a ködlámpa és a fényszóró formája
Hasonlít a ködlámpa és a fényszóró formája
Fotó megosztása:
A praktikus apróságok egyike a sok autóról hiányzó sárvédő
A praktikus apróságok egyike a sok autóról hiányzó sárvédő
Fotó megosztása:
A Rapid óta az új modelleken ott a jól azonosítható hajtásél a lámpák mellett
A Rapid óta az új modelleken ott a jól azonosítható hajtásél a lámpák mellett
Fotó megosztása:
Minél nagyobb egy Škoda, annál több C-betű világít a lámpájában. A Fabia egy, a Superb három ívet kap
Minél nagyobb egy Škoda, annál több C-betű világít a lámpájában. A Fabia egy, a Superb három ívet kap
Fotó megosztása:
A könnyű és lágy kormányzással, a stabil futóművel az Octavia kellemesen vezethető
A könnyű és lágy kormányzással, a stabil futóművel az Octavia kellemesen vezethető
Fotó megosztása:
Ebben a színben nem valami barátságos a belső tér, de sokaknak tetszik a fekete sötétszürkével és a minőségérzet is rendben van
Ebben a színben nem valami barátságos a belső tér, de sokaknak tetszik a fekete sötétszürkével és a minőségérzet is rendben van
Fotó megosztása:
Maradéktalanul kényelmesek az első ülések
Maradéktalanul kényelmesek az első ülések
Fotó megosztása:
Amit a középkategóriában a Superb tud, azt eggyel lejjebb megadja az új Octavia: lábtere pazar
Amit a középkategóriában a Superb tud, azt eggyel lejjebb megadja az új Octavia: lábtere pazar
Fotó megosztása:
Kiemeli a kategóriából az Octaviát a hátsó légrostély, ami 40 fokban nagyon sokat számít. Jumbo box nélkül nem volna, de az Elegance-ban ez alapfelszerelés
Kiemeli a kategóriából az Octaviát a hátsó légrostély, ami 40 fokban nagyon sokat számít. Jumbo box nélkül nem volna, de az Elegance-ban ez alapfelszerelés
Fotó megosztása:
Átrendezhetők vagy kivehetők az elválasztóelemek, eltérő méretű poharakhoz vagy nagyobb cucchoz
Átrendezhetők vagy kivehetők az elválasztóelemek, eltérő méretű poharakhoz vagy nagyobb cucchoz
Fotó megosztása:
Nagyon kicsi, de legalább van kuka
Nagyon kicsi, de legalább van kuka
Fotó megosztása:
Könnyű leolvasni a műszereket és itt sosem kell keresni a nullázógombot
Könnyű leolvasni a műszereket és itt sosem kell keresni a nullázógombot
Fotó megosztása:
Kiírja a számítógép, hogy melyik kényelmi extra növeli épp a fogyasztást
Kiírja a számítógép, hogy melyik kényelmi extra növeli épp a fogyasztást
Fotó megosztása:
Röhej, hogy az Elegance felszereltségű Octaviában sem lehet a kormányról nyomkodni a rádiót, csak felárért. Egy puccosabb Dacia megadja ezt a luxust
Röhej, hogy az Elegance felszereltségű Octaviában sem lehet a kormányról nyomkodni a rádiót, csak felárért. Egy puccosabb Dacia megadja ezt a luxust
Fotó megosztása:
Jó helyen van az USB-csatlakozó
Jó helyen van az USB-csatlakozó
Fotó megosztása:
A kevés elegáns részlet egyike ez a krómív. Látszik, hogy a Golfnak bőven jobbnak kellett lennie, ami érthető is
A kevés elegáns részlet egyike ez a krómív. Látszik, hogy a Golfnak bőven jobbnak kellett lennie, ami érthető is
Fotó megosztása:
Beállítható figyelmeztetés a naviképernyőre, hogy a gyújtás levételekor ne felejtsük az ügyes tartóban a telefont
Beállítható figyelmeztetés a naviképernyőre, hogy a gyújtás levételekor ne felejtsük az ügyes tartóban a telefont
Fotó megosztása:
Könnyen használható a teljes menürendszer, benne a navigációval
Könnyen használható a teljes menürendszer, benne a navigációval
Fotó megosztása:
Hiányzik a hatfokozatú váltó, a kiosztás főleg városban szerencsétlen. Országúton és autópályán a dízel nyomatéka megbirkózik a hosszú felső fokozatokkal
Hiányzik a hatfokozatú váltó, a kiosztás főleg városban szerencsétlen. Országúton és autópályán a dízel nyomatéka megbirkózik a hosszú felső fokozatokkal
Fotó megosztása:
Balkezeseknek is van mivel lehúzni a csomagtérfedelet
Balkezeseknek is van mivel lehúzni a csomagtérfedelet
Fotó megosztása:
Kijózanító a nagy műanyagelem a csúcsfelszereltséggel. Jó ötlet a kis kuka
Kijózanító a nagy műanyagelem a csúcsfelszereltséggel. Jó ötlet a kis kuka
Fotó megosztása:
Teljes értékű pótkerék található a padló alatt, a tér orbitális és ötletből ötször több van itt, mint egy átlagos autóban
Teljes értékű pótkerék található a padló alatt, a tér orbitális és ötletből ötször több van itt, mint egy átlagos autóban
Fotó megosztása:
A fal oldalából vehetők ki a tépőzáras csomagrögzítő tuskók
A fal oldalából vehetők ki a tépőzáras csomagrögzítő tuskók
Fotó megosztása:
Mindkét oldalon van akasztó a szatyroknak, hogy ne boruljanak ki
Mindkét oldalon van akasztó a szatyroknak, hogy ne boruljanak ki
Fotó megosztása:
Hasznos a megfordítható padlótakaró. A kosz így nem ragad bele a bolyhos szőnyegbe
Hasznos a megfordítható padlótakaró. A kosz így nem ragad bele a bolyhos szőnyegbe
Fotó megosztása:
Teljes értékű a pótkerék a csomagtérpadló alatt, ára 19 050 Ft
Teljes értékű a pótkerék a csomagtérpadló alatt, ára 19 050 Ft
Fotó megosztása:
Praktikus a kalaptartó alá szerelt háló
Praktikus a kalaptartó alá szerelt háló
Fotó megosztása:
A vezető térdénél is van egy fiók
A vezető térdénél is van egy fiók
Fotó megosztása:
Motor |
1598 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény |
105 LE |
Nyomaték |
250 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
10,8 sec |
Végsebesség |
194 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
3,8 l / 100 km |
Néhány országban az Octavia bevezetése csak a kombi érkezésével történt meg, de nálunk nem 90 százalék belőle a kombiarány, mint pl. Ausztriában. Így mostanra szépen szétspricceltek az új Octaviák a magyar utakon, a minap befutó Combi nélkül is, természetesen vállalati autóként.
Ahogy a cégek szeretik
Jellegzetes céges kocsi lehetne a tesztautó is a 105 lóerős dízelmotorral. A kétféle futómű közül az 1,6 TDI-ben is az olcsóbb (és könnyebb meg kevesebb helyet foglaló) csatolt hosszlengőkaros, félfüggetlen futómű van hátul.
Amíg az európai törvényhozók engedik mérgezni a levegőt dízel személyautókkal, addig a vásárló miért mondjon le a TDI fogyasztásáról, ha áldoz rá 713 420 forintot az 1,2 TSI felett? Így megvan az az öröme, hogy a szénné adóztatott üzemanyaggal őt kevésbé feji meg a kincstár. Etikai gondjainktól megfosztva a dízel máris vonzóbbnak tűnhet.
Ebben a színben nem valami barátságos a belső tér, de sokaknak tetszik a fekete sötétszürkével és a minőségérzet is rendben van
Átlagos az 1,6 TDI
A 105 lóerős dízel átlagos motor a maga nemében. Maximálisan 250 Nm nyomatékával hegyen-völgyön, autópályán telirámolva kellően erős az Octaviához. Teljesen reális összkerékhajtással is a kínálatban tartani, sajnos csak a kombival.
Talán a Golfot tartja tiszteletben a hangszigetelés, de a négyhengeres mély hangja állandóan jelen van. A benzines motoroknál eleve zajosabb, kulturálatlanabb működést a Škoda azzal tetézi, hogy a váltó csak ötfokozatú. Nem valami logikus, hogy a szűk tartományban használható dízellel öt fokozattal kell szerencsétlenkedni, míg a jobb karakterisztikájú, lent is húzó, de könnyedén pörgő benzinesben megkapjuk a hatodik fokozatot.
Sztrádán ötödikben is szépen suhan az autó, de városban járva túl nagyok az ugrások a fokozatok között. Sokszor kell hármasban hagyni a váltót, amikor a negyedik adná magát. A hiányzó áttétel és a darabosabb működésű dízel miatt az Octavia közel sem olyan kulturált, sőt kifinomult autó, mint a turbós benzinessel volt.
Kiemeli a kategóriából az Octaviát a hátsó légrostély, ami 40 fokban nagyon sokat számít. Jumbo box nélkül nem volna, de az Elegance-ban ez alapfelszerelés
Amiben jobb a Golf
Rontja a kényelmet a dilatációs résekre, kiálló sínekre, besüllyedt csatornafedelekre koppanósan reagáló futómű. A sokkal finomabban rugózó Golfot ismerve nagyon látszik, hogy azt kellett elrontani, hogy a még tágasabb Octavia kicsivel, de stabilan veszítsen az összehasonlító teszteteken a belül szebb, harmonikusabban mozgó, összességében nála tényleg jobb Golfnál. A magas terhelhetőségre úgyis ráfogható a rázósabb futómű.
Kategóriájában az Octavia így is a dobogóra állhat, mert a barátságtalan, komor belső téren és az autó koncepciójából fakadó, hátrafelé rossz áttekinthetőségen kívül nem nagyon enged meg magának más hibát.
Magas fara miatt nehéz kilátni belőle. A rugózás nem elég finom kiálló síneken, dilatációs réseken
Belső tér: ezt tanítani lehetne
Utastere a legjobb a kompakt autók között. Eleve a méretei lehengerlőek, és nemcsak a közmondásosan tehervonatnyi csomagtérben. A hátsó lábtérre egy kollégánk azt mondta, hogy fölöslegesen nagy, pedig 187 centi magas. Annyi kiseb-nagyobb ötlet, praktikus megoldás van benne, mint egy rendesen megcsinált francia egyterűben, a tárolóhelyek kialakítását, az utas- és a csomagtér átgondoltságát a Škodától tanulhatná a legtöbb márka.
Az ülések elöl és hátul is kényelmesek, a kormány mögött kicsinek-nagynak jó az üléshelyzet. A második sorba nagy szenvedés nélkül bekötöttük három kisgyermek ülését egy délutáni balatoni fürdéshez, mert csak vasutas igazolvánnyal jutnánk el a tóhoz annyira olcsón, mint a takarékos dízellel. Mérsékelt sebességgel 4,7 literből megtesz 100 kilométert, városban vagy tempósabb autópálya-szakaszokon is csupán 6,1 litert fogyasztott a tesztautó.
Teljes értékű pótkerék található a padló alatt, a tér orbitális és ötletből ötször több van itt, mint egy átlagos autóban
Fogyasztásban jó a dízel
Tehát jónak jó a dízel Octavia és 4-6,5 literes fogyasztása is alacsonyabb az 5-8,5 literrel használható turbós benzinesnél. Akit tehát egy jó ár/érték arányú autót akar, a TDI-vel megkapja. De aki kiválóra vágyik, az válassza a halkabb, simábban járó és többletfogyasztását bő 700 ezres árelőnyével bőven ellensúlyozó 1,2 TSI-t.
Mellette – Ellene |
- Tágas belső tér
- Sok jó ötlet
- Egész estét betöltő csomagtartó
- Alacsony fogyasztás
- Kellemes vezethetőség
- Kényelem autópályán (ülések, zajszint)
- Komoly biztonsági és kényelmi extrák
- Összességében jó autó
|
- Enyhén dörmögő dízelmotor
- Csak ötfokozatú váltó
- Rossz kilátás és áttekinthetőség
- Még Elegence-szinten is feláras a multifunkciós kormány
- Négykerék-hajtás csak a kombihoz
- Közepes rugózási kényelem
- Az 1,2 TSI jobb autó, jobb ár/érték aránnyal
|
Most ítélj Te! Mennyire jó vagy rossz autó az Octavia a kisebbik dízellel?
Most ítélj Te! Mennyire jó vagy rossz autó az Octavia a kisebbik dízellel?