Röviden – Suzuki SX4 S-Cross | |
---|---|
Mi ez? |
Japán kompakt szabadidő-autó, akár összkerékhajtással is |
Mit tud? | Nagyobb, szebb, kényelmesebb, fürgébb az elődnél |
Mibe kerül? | 5-8,5 millió forintba |
Kinek jó? | Szerintünk egyelőre csak annak, aki úgy akar kompakt SUV-ot, hogy ragaszkodik a márkához, de ha olcsóbb lesz, sok család vágyott autója lehet |
Kellemetlenül erőteljesen hasonlít a Nissan Qashqaira, elég drága, de ettől még az új Suzuki SX4 természetesen kívánatos, korszerű, friss formájú új modell. Büszke lehet rá a Suzuki is, meg a magyarok is – hiszen ez is itt készül, az esztergomi gyárban. A kocsit a zsámbéki vezetéstechnikai pályán próbálhatta ki a magyar szaksajtó.
A menetpróba nagyon rövidre sikeredett, ráadásul előszériás autókkal mentünk, amik nem is teljesen olyanok, mint a szériaverzió. Némelyikről hiányzott az S-CROSS felirat, egy másiknak teljesen szét volt csapva a váltókulisszája, és állítólag a Fiat-tól származó dízelmotorok is finomabban fognak járni a szériaautókban, de egy gyors véleményt azért sikerült alkotni az új Suzukiról.
Az előző SX4-nél sokkal tágasabb, korszerűbb, de 50 kilóval könnyebb autó semmi piacrengető újdonságot nem hozott, viszont éppoly jól megcsinált, tartósnak ható japán iparosmunka, mint ez a Suzukitól elvárható. Az ablakemelő, a központi zár ugyanolyan tompítatlanul, ajtókárpit-remegtetően csattan végállásban, ahogy ezt az első magyar Swiftnél láthattuk, tehát minőség-érzetben sem pozicionálja feljebb magát a márka, csak követi a piacot.A 410 literes csomagtartó és a hét légzsák jó dolog, de sok ma divatos technikai újdonság egyáltalán nem kérhető a kocsihoz. Se kis turbómotor, se automata parkolás, se sávelhagyás-jelző, se hibrid hajtáslánc. Nem mintha a magyar piacon nagy tömegben eladott kocsikban oly nagy arányban lenne ilyesmi, de azért kicsit fura, hogy a többi autógyártó már a tavalyi modell-premiereken is a legnagyobb természetességgel tálalt ilyesmiket kisebb autóiban is.
A zsámbéki tanpálya rántópadján és a külső körpályán egy dízel, kézi váltós, fronthajtású SX4-gyel sikerült lecsapni pár próbakört. A Fiat dízelmotorja kulturáltságban elmarad a korábbi SX4-ben egykor használt Perugeor-blokktól, de erős, pörgős, a hosszú váltóval sztrádázásra is jó lehet.
A magas felszereltségű kocsik kulcs nélküli nyitása-indítása komoly prémium-érzetet nyújt, viszont az anyagminőség, a felületek kidolgozása a bőrszerű kárpittal berendezett modellekben is kisautós marad.A régi SX4 még jó darabig gyártásban marad, hárommillió forint alatti áron indul az árlista. Az új modell ellenben egy reklámpszichológus-hajszállal ötmillió alatt indul, és 8,5 milliót kérnek a dupla üvegtetős, összkerékhajtású dízelért. (Ez utóbbi ár feltűnően éppen pont tökéletesen megegyezik a Nissan Qashqai 4×4-es, 1,6-os, fullos dízelének árával – tervezünk is a közeljövőben egy összehasonlító tesztet.) Aki ilyen autóban gondolkodik, annak szóba jöhet még, a Hyundai ix35, a Kia Sportage, a Skoda Yeti és a Dacia Duster.
Az SX4 S-CROSS nemcsak Európa piacain lesz kapható, hanem olyan távoli helyeken is, mint Óceánia, Ázsia, a Közel-Kelet és Latin-Amerika országai. Az új modellből az első esztendőben 100 ezer darab gyártását tervezik.
A jövő évi értékesítési tervekben a Suzuki 5000 eladott új autóval számol a magyar piacon, ebből minden ötödik új Sx4 S-Cross lesz a márka szerint. Hogy bejöhet-e? Hááát… Elsőre azt mondanám, nem túl valószínű, a szokásos suzukis árképzés, mely bevezetéskor magasan indít, aztán pár év alatt leejti a kocsik árát a reális szintre, nem épp a legtutibb marketingstratégia a Suzukit – alaptalanul – még mindig olcsó kisautó-gyártónak képzelő magyaroknál.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|