A maga nemében, meg abszolút értelemben is páratlan autó ez a nehéz, alvázas, alapban hátsókerekes terepjáró, picike dízellel, nagyon könnyű kormánnyal és hét üléssel.
Ssangyong Rexton 2.0 e-XDI DLX Plus 4WD aut. (fullfull, magyarul)
Mi ez?
Alvázas, hétüléses terepjáró Koreából
Mit tud?
Amit egy Land Cruiser, csak olcsóbban
Mennyibe kerül?
Nincs kilencmillió
Kinek jó?
Aki igazi nagy terepjárót keres és megbízik a koreai minőségben
A Ssangyong szakított korábbi kétes imidzsével, miszerint ő A Ronda Autók Gyártója, és szép sorjában újraformálja modelljeit. A Korandót már vezettük és tetszett. az Actyon Sports nevű pickupot nem fogjuk vezetni, mert rövid platója miatt nem homologizálható teherautóként itthon, de tetszik. Most letesztelhettük az új Rextont is, ami bizonyos szempontból kakukktojás volt a márkánál, mert eddig se volt csúnya. De most még jobban tetszik.
Hogy ez mekkora!
Bár a gyártó az új dizájnt, különösképp a felfrissített modell védjegyeként is használt állítólagos W-formájú motorháztetőt emeli ki alábbi reklámfilmjében (Rexton W-ként is emlegetik az új Rextont). Élőben mégsem a forma vagy a W gyakorolja az első hatást az emberre. Hanem a mérete.
184 centi magas, 190 széles, 18-as, de terepjárós, ballonos kerekeken áll. Akkora, mint egy hegy (pontosabban szinte pont akkora, mint egy Toyota LandCruiser, no nem a V8, de a Prado), méretei pedig fehérben még látványosabbak. És nem csak nagy, de elegáns is. Az egyszerű, sallangmentes formán telitalálat a D-oszlop kis pajzsforma emblémája. A legtöbben Mercinek nézik, többször is rákérdeztek parkolóőrök, rokonok, ismerősök, benzinkutasok, hogy „Az a Mercedes ott, az az?”
Adatlap
Ssangyong Rexton – 2013
Kisebb motorral is jó a koreai Land Cruiser
1/50 A megújult Rexton picike motorral, óriási beltérrel, világszerte számos tulajdonos által elismert minőséggel és relatíve alacsony árral veti rá magát a hazai piacra
A megújult Rexton picike motorral, óriási beltérrel, világszerte számos tulajdonos által elismert minőséggel és relatíve alacsony árral veti rá magát a hazai piacra
3/50 Méretben nagyon közel áll a Toyota Land Cruiserhez, az utca népe pedig Mercedesnek nézi. Mindkét kocsinál jóval olcsóbban megkapható
Méretben nagyon közel áll a Toyota Land Cruiserhez, az utca népe pedig Mercedesnek nézi. Mindkét kocsinál jóval olcsóbban megkapható
Fotó megosztása:
5/50 Alvázas, de elöl-hátul független felfüggesztésű, felezős terepjáró a Rexton, ami országúton, autópályán is elfogadható menetkomfortot kínál
Alvázas, de elöl-hátul független felfüggesztésű, felezős terepjáró a Rexton, ami országúton, autópályán is elfogadható menetkomfortot kínál
Fotó megosztása:
6/50 Az alapok 2001 óta változatlanok, de a kétliteres dízelmotor vadonatúj. A kor leginkább a manapság szokatlanul hiányos extralistán mutatkozik meg: ebben a kocsiban még fogyasztásmérő számítógép sincs, gyári navigáció helyett csak utólag beszerelt fejegység rendelhető
Az alapok 2001 óta változatlanok, de a kétliteres dízelmotor vadonatúj. A kor leginkább a manapság szokatlanul hiányos extralistán mutatkozik meg: ebben a kocsiban még fogyasztásmérő számítógép sincs, gyári navigáció helyett csak utólag beszerelt fejegység rendelhető
Fotó megosztása:
7/50 Jellegtelen far sötét üvegekkel. A 25,2 centis hasmagasság hátulról is feltűnő
Jellegtelen far sötét üvegekkel. A 25,2 centis hasmagasság hátulról is feltűnő
Fotó megosztása:
9/50 A forma nem árulja el, de ez az autó hétszemélyes. A hátsó pótülések a padlóba süllyeszthetők
A forma nem árulja el, de ez az autó hétszemélyes. A hátsó pótülések a padlóba süllyeszthetők
Fotó megosztása:
10/50 Automatával, 4x4-gyel nincs kilencmillió a Rexton. A hasonló méretű Land Cruiser Prado 12 millióról indul (igaz, 190 lóval), automatával 14 millió, minimum
Automatával, 4x4-gyel nincs kilencmillió a Rexton. A hasonló méretű Land Cruiser Prado 12 millióról indul (igaz, 190 lóval), automatával 14 millió, minimum
Fotó megosztása:
11/50 Az új motor meglepően kicsi, de nagyon erős és egész takarékos. 9,4 liter volt az átlagom vele, főleg tempós országút és autópálya volt a mérésben
Az új motor meglepően kicsi, de nagyon erős és egész takarékos. 9,4 liter volt az átlagom vele, főleg tempós országút és autópálya volt a mérésben
Fotó megosztása:
13/50 18-as kerekeken gurul
18-as kerekeken gurul
Fotó megosztása:
14/50 Elegáns a Rexton-véset a fényszóróban
Elegáns a Rexton-véset a fényszóróban
Fotó megosztása:
15/50 A pajzs alakú embléma a D-oszlopon a néhai Roverekéhez hasonló eleganciát ad a Rextonnak
A pajzs alakú embléma a D-oszlopon a néhai Roverekéhez hasonló eleganciát ad a Rextonnak
Fotó megosztása:
17/50 Alapértelmezésben hátsókerék-hajtású a majd' kéttonnás Rexton. Szeged mellé állítólag már vettek is egy ilyet, de ha egy picike emelkedő is van a környékünkön, és télen is szeretnénk autózni, csak 4x4-ban szabad gondolkodni
Alapértelmezésben hátsókerék-hajtású a majd' kéttonnás Rexton. Szeged mellé állítólag már vettek is egy ilyet, de ha egy picike emelkedő is van a környékünkön, és télen is szeretnénk autózni, csak 4x4-ban szabad gondolkodni
Fotó megosztása:
18/50 A független felfüggesztés hátul 8-8 lengőkarral sérülékenyebb a klasszikus merev tengelynél, de országúton sokkal stabilabb vele a Rexton
A független felfüggesztés hátul 8-8 lengőkarral sérülékenyebb a klasszikus merev tengelynél, de országúton sokkal stabilabb vele a Rexton
Fotó megosztása:
19/50 Hosszában került a 2,7 literes blokk helyére az új, picinyke, de modern és erős motor
Hosszában került a 2,7 literes blokk helyére az új, picinyke, de modern és erős motor
Fotó megosztása:
21/50 A kétliteres, részecskeszűrős dízel tökéletesen elég a hatalmas testhez. Hogy mennyire lesz tartós, pláne, ha gyakran kivesszük belőle a 155 lóerőt és 360 Nm-t, az más kérdés
A kétliteres, részecskeszűrős dízel tökéletesen elég a hatalmas testhez. Hogy mennyire lesz tartós, pláne, ha gyakran kivesszük belőle a 155 lóerőt és 360 Nm-t, az más kérdés
Fotó megosztása:
22/50 Land Cruiser, ML-MErci, X5-ös méretű utastér fogadja az utasokat
Land Cruiser, ML-MErci, X5-ös méretű utastér fogadja az utasokat
Fotó megosztása:
23/50 Hatalmas, fabetétes kormánykerék, széles középkonzol, meredek, terepjárós műszerfal. Erőt, masszivitást, sőt, minőséget is sugall a Rexton enteriőrje
Hatalmas, fabetétes kormánykerék, széles középkonzol, meredek, terepjárós műszerfal. Erőt, masszivitást, sőt, minőséget is sugall a Rexton enteriőrje
Fotó megosztása:
25/50 Jópofa a millió gombos, óriási négyküllős kormány, de megtanulhatatlan, hogy melyik egyforma gomb mit is csinál
Jópofa a millió gombos, óriási négyküllős kormány, de megtanulhatatlan, hogy melyik egyforma gomb mit is csinál
Fotó megosztása:
26/50 Tipikus korai koreai műszerblokk. Érdekessége 2014-ben, hogy nincs benne boardcomputer, csak egy napi számláló
Tipikus korai koreai műszerblokk. Érdekessége 2014-ben, hogy nincs benne boardcomputer, csak egy napi számláló
Fotó megosztása:
27/50 Határozottan mercedeses a középkonzol, főleg a gombsor, de ez legyen a legnagyobb bajunk
Határozottan mercedeses a középkonzol, főleg a gombsor, de ez legyen a legnagyobb bajunk
Fotó megosztása:
29/50 A menetstabilizáló bármikor kikapcsolható, alapértelmezett hátsókerék-hajtásával, nyomatékos motorjával és nagy tömegével ilyenkor - pláne vizes úton - veszélyes, de élvezetes játékszerré változik a Rexton
A menetstabilizáló bármikor kikapcsolható, alapértelmezett hátsókerék-hajtásával, nyomatékos motorjával és nagy tömegével ilyenkor - pláne vizes úton - veszélyes, de élvezetes játékszerré változik a Rexton
Fotó megosztása:
30/50 Nem szól rosszul, MP3-at is fogad bluetoothon a gyári hifi, de aki navigációt is szeretne, egy szabványos, két DIN-es univerzális fejegységet kap az importőrtől. Majd az új modellben lesz integrált GPS
Nem szól rosszul, MP3-at is fogad bluetoothon a gyári hifi, de aki navigációt is szeretne, egy szabványos, két DIN-es univerzális fejegységet kap az importőrtől. Majd az új modellben lesz integrált GPS
Fotó megosztása:
31/50 Teljesen elektronikus az osztómű, az összkerékhajtás menet közben 70km/h-ig kapcsolható, a felezőhöz meg kell állni
Teljesen elektronikus az osztómű, az összkerékhajtás menet közben 70km/h-ig kapcsolható, a felezőhöz meg kell állni
Fotó megosztása:
33/50 Széles a beltér, a Rextonban a legnagyobb luxust a sok-sok hely jelenti
Széles a beltér, a Rextonban a legnagyobb luxust a sok-sok hely jelenti
Fotó megosztása:
34/50 Pohártartó, tárolórekesz elegendő számban és méretben
Pohártartó, tárolórekesz elegendő számban és méretben
Fotó megosztása:
35/50 Az ötfokozatú, klasszikus automata egy az egyben a Mercedes régebbi modellje. Finoman működik, de a gyors előremenet-hátramenet váltásokat nem szereti (állítólag ez visszahívásos hiba, hamarosan a tesztautón is korrigálják)
Az ötfokozatú, klasszikus automata egy az egyben a Mercedes régebbi modellje. Finoman működik, de a gyors előremenet-hátramenet váltásokat nem szereti (állítólag ez visszahívásos hiba, hamarosan a tesztautón is korrigálják)
38/50 A hatalmas fotelben jól el lehet terpeszkedni, de semmilyen irányban nem tart eléggé
A hatalmas fotelben jól el lehet terpeszkedni, de semmilyen irányban nem tart eléggé
Fotó megosztása:
39/50 Motoros, memóriás vezetőülés
Motoros, memóriás vezetőülés
Fotó megosztása:
41/50 Az agyonlakkozott dekorbetét megítélése ízlés kérdése - mindenesetre sokkal szebb, mint a szokásos, rikítóan hamis távol-keleti műfa-intarziák
Az agyonlakkozott dekorbetét megítélése ízlés kérdése - mindenesetre sokkal szebb, mint a szokásos, rikítóan hamis távol-keleti műfa-intarziák
Fotó megosztása:
42/50 A hátsó ajtó is óriási, nem gond a beszállás középre vagy leghátra
A hátsó ajtó is óriási, nem gond a beszállás középre vagy leghátra
Fotó megosztása:
43/50 Hátsó ülésfűtés
Hátsó ülésfűtés
Fotó megosztása:
45/50 A középső üléssor aszimmetrikusan osztott, tologatható, a támla dönthető
A középső üléssor aszimmetrikusan osztott, tologatható, a támla dönthető
Fotó megosztása:
46/50 A leghátsó üléssor. Csúnyán belenyomódik a bőrkárpitba a biztonsági öv csatja
A leghátsó üléssor. Csúnyán belenyomódik a bőrkárpitba a biztonsági öv csatja
Fotó megosztása:
47/50 A leghátsó üléssor. Csúnyán belenyomódik a bőrkárpitba a biztonsági öv csatja
A leghátsó üléssor. Csúnyán belenyomódik a bőrkárpitba a biztonsági öv csatja
Fotó megosztása:
49/50 A lábtér hosszában elegendő, a fejtérrel sincs gondom 181 centimmel, de a lábfejemre ráhajló, kalodába záró középső ülés rontja a komfortérzetet
A lábtér hosszában elegendő, a fejtérrel sincs gondom 181 centimmel, de a lábfejemre ráhajló, kalodába záró középső ülés rontja a komfortérzetet
Fotó megosztása:
50/50 Ennyi jut a külvilág élvezetéből a hátul ülőnek
Ennyi jut a külvilág élvezetéből a hátul ülőnek
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Motor
1998 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény
155 LE
Nyomaték
360 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)
13,3 sec
Végsebesség
173 km/h
Fogyasztás (vegyes)
7,4 l / 100 km
Az irdatlan kilinccsel az irdatlan ajtót kinyitva irdatlan belső tér tárul fel, irdatlan berendezési tárgyakkal. Hatalmas, négyküllős kormány (a mercis hangulatra rájátszva febetéttel a karimában), széles könyöklő, jókora sebességmérő a nagy műszerfalon, és persze süppedős, terebélyes, semmilyen irányban nem tartó ülések elöl-hátul. És még leghátul is. A padlóból felhajtható két pótülésen a fejtérrrel, válltérrel nincs gond, és 181 centimnek még a lábtér is elég lehetne, ha nem kéne a nyakamba venni a lábamat a túl alacsonyan fekvő ülőlap miatt.
A középső sorban osztottan, külön-külön dönthető a támla, az ülések elektromos fűtést is kaptak. Csukott szemmel semmivel sem rosszabb egy olcsóbb ML Mercedes kabinjánál a Rexton utastere, főként, hogy már az ML-hez is rendelhető négyhengeres motor. A Rextonhoz mondjuk csak az van.
Land Cruiser, ML-MErci, X5-ös méretű utastér fogadja az utasokat
Hogy ez milyen pici!
A hatalmas, kevés híján kéttonnás test orrában hosszirányban beszerelve egy mindössze kétliteres, négyhengeres motorka lötyög. Hát itt tartunk_ már nem csak a személyautókat és a SUV-okat érinti a downsizing, az 1,6 literes dízel Volvo S80, a négyhengeres Audi A8 és a kéthengeres, hétüléses Fiat 500L Living után már egy kétezres dízel nagyterepjáró sem elképzelhetetlen. A motort szemlélve egy kicsit meg is törik a párhuzam a Land Cruiserrel, a Toyota négyhengerese másfélszer ekkora. De nem sokkal erősebb.
155 lóerős a Ssangyong vadiúj fejlesztésű, részecskeszűrős dízelmotorja, de egy ekkora terepjárónál még ennél is fontosabb, hogy 360 Nm-t ad át a váltóra. A Land Cruiser ugyan 190 lovas és 420 Nm jön ki a háromezres D-4D-ből, de mivel a Toyota 180 kilóval nehezebb még a Ssangyongnál is, a menetdinamika közel azonos. Csak a koreai terepjáró kicsit könnyedebb a kanyarban.
A leghátsó üléssor. Csúnyán belenyomódik a bőrkárpitba a biztonsági öv csatja
Hogy ez hogy megy keresztbe!
Ha hiszik, ha nem, ebből az alvázas, masszív terepjáróból kapható olyan verzió is, ami nem is terepjáró. A hátsókerék-hajtású változat bizonyára éppen olyan valószerűtlenül virgonc játékszerré változik kikapcsolt menetstabilizálóval már kis gázadásra is bármikor lelkesen ficánkoló behemót. Aki szeret a szó hagyományos értelmében vezetni és értékeli a hátsókerék-hajtás előnyeit, minden körforgalomban béemvés örömöket élhet át a Ssangyong Rextonban.
(Az ESP különben bármikor kikapcsolható a Rextonban, sztrádán is, tempomathasználat mellett is. A műszerfalon nincs fogyasztásmérő számítógép. Az öv bekapcsolására nem figyelmeztet bimbam indulás után. Gyári navigáció nem rendelhető a kocsihoz, csak utólag beépített két DIN-es szabvány fejegység. Semmilyen vezetéstámogató rendszer nincs a kilencmilliós csúcsmodellben, a kulcs nélküli nyitás-indítás sem megoldott. Mindez azt jelzi, hogy az új Rexton sok szempontból ma is a 2001-es fejlesztésekre épül, az elektronika java része jó 12 éves.)
Vagyis inkább mercis örömöket. A faltól falig majdnem négyet forduló, nagy átmérőjű kormány, az ötfokozatú, a Mercedestől származó klasszikus automata váltó és a nagyon csendes, a világtól elszigetelt kabin a kereklémpás E-osztályban vagy épp a korábbi ML-ekben megtapasztalható hangulatot csempészi a 2013-as Ssangyong Rextonba. Skizofrén, de jópofa az élmény.
Automatával, 4×4-gyel nincs kilencmillió a Rexton. A hasonló méretű Land Cruiser Prado 12 millióról indul (igaz, 190 lóval), automatával 14 millió, minimum
Hogy ez milyen jó terepen!
A teszthét alatt jó 600 kilométert tekertem a Rextonba, leginkább tempomatos autópálya-üzem, illetve tempós országúti használat mellett. 9,4 liter lett az átlagfogyasztás a kútnál kiszámolva, ami nagyon nem rossz a kocsi méreteihez képest. A 78 literes tankkal egész tisztességes a hatótávolság is. Aszfalton állítólag városban se lehet sokkal 10 fölé tolni a fogyasztást. Terepen persze határ a csillagos ég.
Ha bekapcsoljuk az összkerékhajtást és a felezőt a kormány mellett, bal oldalon található picike forgókapcsolóval (előbbit 70 km/h-ig akár menet közben is, utóbbit szigorúan csak álló helyzetben), a 25,5 centis hasmagassággal már neki is vághatunk az ingoványnak. A puha, hosszú áttételezésű, nagyobb kövek, nyomvályúk ütéseit is kezelhetően továbbadó kormánnyal, az automata váltóval kuplungszag nélkül, megállíthatatlanul tör előre a Ssangyong bármilyen terepen. Kivéve, ha mindkét tengelyen elforog egy-egy kerék. Differenciálzár nincs a kocsiban se elöl, se hátul, ezzel azért számolni kell.
Érdekes, de a kézi váltós verzió picit alacsonyabb az automatánál. Ezekben ugyanis hátul nem 8-8 lengőkaros, a klasszikus merevtengelynél persze sérülékenyebb, de összehasonlíthatatlanul pontosabb, komfortosabb futómű van a kocsi alatt, csak 5-5 lengőkaros, primitívebb verzió. Elől ugyanaz a kettős keresztlengőkaros felfüggesztés van minden Rextonon.
A független felfüggesztés hátul 8-8 lengőkarral sérülékenyebb a klasszikus merev tengelynél, de országúton sokkal stabilabb vele a Rexton
Hogy ez milyen olcsó!
Akár már hétmillió forint alatt lehet új Ssangyong Rextonunk, de ez a kocsi nagyon nem az a kocsi lesz, mint ez a fehér itt a képeken. Ennyiért hátsókerék-hajtású, textilkárpitos, kézi váltós, de már hétüléses Rextont kapunk, 16-os kerekekkel, és terheletlenül az első hóban szinte biztos mozgásképtelenséggel.
A fehér autó bőrkárpittal, 4×4-gyel, Mercedes-féle automatával, elektromosan állítható, a vezető alatt memóriás első ülésekkel, elöl-hátul ülésfűtéssel, automata klímával és 18-as kerekekkel nincs kilencmillió forint. Ami nem sok, a klasszikus terepjáró kategóriatársakkal szemben sem, de a hétüléses nagy SUV-okkal szemben sem:
A fullos Rexton és hasonló tudású automata, 4×4-es, hétüléses konkurensei, listaáron
Ez hát a Ssangyong (magyarul:Ikersárkány) Rexton. A fura, máig idegenül csengő név és a márkaismertség totális hiánya miatt nálunk kevesen veszik számításba ezt a modellt, ha nagy terepjárót keresnek. Pedig, he nem kell a 155-nél több lóerő és le tudunk mondani a korszerű elektronikus szolgáltatásokról, már csak a konkurenciához képest nagyon kedvező ár miatt is kötelező egy próbakört csapni a kocsival döntés előtt. Ennyi bizalmat már régen kivívott magának a koreai autóipar más, ismertebb márkáival.