A Nissan szeretne szabadulni a Note-tal kapcsolatban korábban kialakult egyterűs jelzőtől, így teljesen áttervezett, a korábbi modellre csak nyomokban hasonlító új Note-ot gyártott. Kipróbáltuk.
A leginkább az európai piac igényeit figyelembe véve megalkotott autó alacsonyabb lett, elöl rövidebb, hátul nagyobb túlnyúlásokkal. Belül az üléspozíciók is változtak, a vezető 9 milliméterrel alacsonyabban, a második sor pedig 23-mal magasabban foglal helyet. A valószínűtlenül tágas belső tér, a tologatható második üléssor szerencsére mind-mind megmaradtak. Csomagtartója a legrosszabb forgatókönyv szerint – leghátra tolt üléssorral – 300 literes, de ha költöztetni kell, akkor ülésorigamival kerek 2000 literre növelhető a befogadóképessége.
Az új Note-tal és Micrával alaposan megújult a Nissan kisautó kínálata. Komoly változások, érdekes extrák és jó árak várják a vevőket.
Az új Note-tal és Micrával alaposan megújult a Nissan kisautó kínálata. Komoly változások, érdekes extrák és jó árak várják a vevőket.
Fotó megosztása:
A hűtőmaszk belelóg a fényszóróba
A hűtőmaszk belelóg a fényszóróba
Fotó megosztása:
Nagy tengelytáv, kis túlnyúlások
Nagy tengelytáv, kis túlnyúlások
Fotó megosztása:
Alacsonyabb lett elődjénél és már nem akar egyterűnek látszani
Alacsonyabb lett elődjénél és már nem akar egyterűnek látszani
Fotó megosztása:
300 és 2000 liter között variálható a csomagtartója
300 és 2000 liter között variálható a csomagtartója
Fotó megosztása:
3D-s lámpa. Látott már valaki 2D-set?
3D-s lámpa. Látott már valaki 2D-set?
Fotó megosztása:
Állítólag az emberi szemre hasonlít. Az enyémre biztos nem.
Állítólag az emberi szemre hasonlít. Az enyémre biztos nem.
Fotó megosztása:
Érdekes formák, nagy Nissan embléma
Érdekes formák, nagy Nissan embléma
Fotó megosztása:
Krómkeretes ködlámpa
Krómkeretes ködlámpa
Fotó megosztása:
Impozáns, okos műszerfal
Impozáns, okos műszerfal
Fotó megosztása:
Fényes fekete felület. Könnyen koszolódik.
Fényes fekete felület. Könnyen koszolódik.
Fotó megosztása:
ECO gomb. Van ahol, csak tanácsot ad, máshol beleszól mindenbe
ECO gomb. Van ahol, csak tanácsot ad, máshol beleszól mindenbe
Fotó megosztása:
Gyorsabb tempónál szélzajossá válik
Gyorsabb tempónál szélzajossá válik
Fotó megosztása:
Egyre kellemesebb, de még van hova fejlődni
Egyre kellemesebb, de még van hova fejlődni
Fotó megosztása:
Japán logika szerint szétszórt kapcsolók, gombok
Japán logika szerint szétszórt kapcsolók, gombok
Fotó megosztása:
Hát, ez nem lett szép
Hát, ez nem lett szép
Fotó megosztása:
Elképesztő lábtér a hátsó sorban
Elképesztő lábtér a hátsó sorban
Fotó megosztása:
Emeletes feneke van
Emeletes feneke van
Fotó megosztása:
Készlet a legalsó szinten
Készlet a legalsó szinten
Fotó megosztása:
2000 literes is lehet
2000 literes is lehet
Fotó megosztása:
A tologatható hátsó üléssor zseniális dolog
A tologatható hátsó üléssor zseniális dolog
Fotó megosztása:
Egész formás kiskocsi lett belőle
Egész formás kiskocsi lett belőle
Fotó megosztása:
Egész formás kiskocsi lett belőle
Egész formás kiskocsi lett belőle
Fotó megosztása:
Ha kell, megméri a parkolóhelyet is
Ha kell, megméri a parkolóhelyet is
Fotó megosztása:
Bár minden ízében új, a Micraságot nem tudná letagadni
Bár minden ízében új, a Micraságot nem tudná letagadni
Fotó megosztása:
Bár minden ízében új, a Micraságot nem tudná letagadni
Bár minden ízében új, a Micraságot nem tudná letagadni
Fotó megosztása:
Bár minden ízében új, a Micraságot nem tudná letagadni
Bár minden ízében új, a Micraságot nem tudná letagadni
Fotó megosztása:
LED-sor világít benne
LED-sor világít benne
Fotó megosztása:
Temérdek krómot öntöttek rá
Temérdek krómot öntöttek rá
Fotó megosztása:
Temérdek krómot öntöttek rá
Temérdek krómot öntöttek rá
Fotó megosztása:
Magas üléshelyzetből könnyen átlátni a kasztnit
Magas üléshelyzetből könnyen átlátni a kasztnit
Fotó megosztása:
A kormány közepéhez sem ajánlatos hozzáérni. Kemény, rideg.
A kormány közepéhez sem ajánlatos hozzáérni. Kemény, rideg.
Fotó megosztása:
Egészen jól használható a klímavezérlő
Egészen jól használható a klímavezérlő
Fotó megosztása:
Egyszerű műszerfal
Egyszerű műszerfal
Fotó megosztása:
Nagyképernyős navi
Nagyképernyős navi
Fotó megosztása:
Városi kisautó
Városi kisautó
Fotó megosztása:
Használható méretű csomagtartó a Micrában
Használható méretű csomagtartó a Micrában
Fotó megosztása:
Apró, háromhengeres benzinmotor serénykedik elöl
Apró, háromhengeres benzinmotor serénykedik elöl
Fotó megosztása:
Nem túl barátságos műanyagborítás
Nem túl barátságos műanyagborítás
Fotó megosztása:
Nem túl barátságos műanyagborítás
Nem túl barátságos műanyagborítás
Fotó megosztása:
Nagy tengelytáv, kis túlnyúlások
Friss forma
Külső megjelenése a korábbi bumfordi, egyterűs stílus felől próbál másfelé elmozdulni. A forma elég karakteres lett, a motorháztetőn négy domborodó törésvonal látszik, LED-es irányjelzők kerültek a tükrökbe, és 3D-s hátsó lámpatestet is kapott az új Note. A furcsa, hűtőmaszkkal felnyársalt első lámpatest állítólag az emberi szemre hasonlít. Hát, nem tudom. Erősen remélem, nekem nem így néz ki a szemem. 289 ezer forintos felárért sportos csomaggal lehet még dögösebbre faragni a járgányt, ebben az összegben az alufelni, légterelőkészlet, és az extra kormány is benne foglaltatik.
Figyeljenek, most jön a legmókásabb – minden márka igyekszik valami marhasággal magyarázni az ajtókon lévő dekorhorpasztást – a Nissannál a Squash-line fantázianév pattant ki valamely tudós koponyájából, amely a pattogó labda útját próbálja összefüggésbe hozni a kasztnival. Brávó!
Állítólag az emberi szemre hasonlít. Az enyémre biztos nem.
Térélmény
Inkább kerüljünk beljebb! Nem lesz nehéz, hátra 90 fokban nyíló ajtókon át lehet bemászni, vagy gyereküléseket begyömöszölni. És ez többet ér
minden unortodox ajtónyítási metódusnál. Az utastér elképesztően tágas, térdben van akkora helykínálat, amit még egy kategóriával feljebb is megirigyelnének. A kidolgozás, anyagminőség sajnos még nem érte utol a jelent, de technikai tartalomban elég erősre sikerült a Note.
Olyan extrákat is megtalálni az autóban, amelyek nem mindennaposak ebben a kategóriában. Ilyen például az intelligens kulcs, a panorámatető, és a sávelhagyásra figyelmeztető, a holttérfigyelő, vagy éppen a tolatás közben a mozgó tárgyakat jelző berendezés is, amelyek mind az autót körbevevő panoráma kamerarendszer képének adataiból dolgoznak. Hogy ez miért jó? Mert olcsóbb, mint drága radarokkal körbebástyázni a kocsit.
Egyre kellemesebb, de még van hova fejlődni
Haladjunk
Vezetés közben – 1,2 literes, háromhengeres, 80 lóerős változatban próbáltuk – a motor nem érződik túl frissnek, de megfontoltan, türelmesen vezetve el lehet vele éldegélni. Ha meg a gazdaságos üzem a fontos, akkor máris könnyebb megszeretni az új Note-ot, hiszen a dimbes-dombos vidéken, gyakori megállásokkal sem sikerült 6 liter fölé vinni a – fedélzeti számítógép által mért – átlagfogyasztást.
Pedig a kis háromhengeres nagyon pörög, már 100 km/órás sebességnél is ott kalimpál a fordulatszámmérő mutatója a 3000-es érték alatt. Ennek ellenére nem a motor a leghangosabb utazás közben, hanem a tükrök felől érkező szélzaj. A futómű kényelmes – ezt is Európa útjaira hangolták, de Kelet-Európában is megfelel – elég sok mindent képes elnyelni, de vadabb kanyargásra még úgy sem alkalmas, hogy a kasztni mégsem dől annyira, mint amennyit még bátran meg is bocsátanánk neki.
Impozáns, okos műszerfal
Új Nissan Note árak:
Benzin |
Visia |
Acenta |
Tekna |
1,2 80 LE |
3 199 000 |
3 619 000 |
– |
1,2 DIG-S 98 LE |
– |
4 019 000 |
4 819 000 |
1,2 DIG-S 98 LE CVT |
– |
4 339 000 |
5 139 000 |
Dízel |
|
|
|
1,5 dCi 90 LE |
3 899 000 |
4 319 000 |
5 119 000 |
A Note-tal ellentétben az előző Micrának jóval rövidebb életciklus jutott, mindössze két évig húzta a globális modellnek indult, de nem túl sikeres városi kiskocsi. A ráncfelvarráshoz képest kívül-belül alaposan felfrissült, új, karakteresebb, férfiasabb formát kapott, de megtartott néhány jellegzetesen micrás vonást, amelyről azért hamar eszünkbe jut, mit is látunk és természetesen az európai modell több részletében teljesen különbözik a világ más országaiba szántaktól.
A modernebb, merészebb forma nagyon ráfért a kis Nissanra, és a belső is javára változott. Bár nem eléggé. A műanyagok, főleg a dobozszerűen kongó kesztyűtartó rémes anyagból készült és a rakodófelületek is legfeljebb álló autóban jók bármire. Felületük sima, csúszós. Emellett a különben frappáns, körbe rendezett szellőzésvezérlő gombok körül elterülő fényes fekete felület sem a legokosabb választás, már friss és ropogós tesztkocsikban is rémesen néztek ki a sok ronda porszemtől.
Egész formás kiskocsi lett belőle
A Micrát szintén a gyengébbik, kompresszormentes benzinmotorral kaptuk meg – belőle nincs is dízel, csak a benzinesekkel kapható – de itt mintha valamivel élénkebben dolgozott volna. A kiskocsi inkább városi közlekedésre termett, magasabbnak tűnt az üléshelyzete is, a kasztni jól átlátható, kormánya könnyű, igazi cicamobil. Persze a Micrának is jutott a technikai frissítésből, így például nagyképernyős, magyarul is beszélő navigációs rendszert kapott, és a lehetséges parkolóhelyet is képes felmérni, ha a vezető nem lenne biztos a dolgában.
Mozgóképen a Nissan kisautói:
a videó a hirdetés után indul
Új Nissan Micra árak:
Benzin |
Visia |
Acenta |
Tekna |
1,2 80 LE |
2 770 000 |
3 370 000 |
3 930 000 |
1,2 80 LE CVT |
3 290 000 |
3 690 000 |
– |
1,2 DIG-S 98 LE |
3 560 000 |
3 960 000 |
4 520 000 |
1,2 DIG-S 98 LE CVT |
– |
4 280 000 |
4 840 000 |
Tervek
A Nissan határozottan az új Note-tól vár jobb eladási eredményeket – ezt állítólag inkább a férfiak keresik majd és leginkább családi autónak használják – belőle idehaza havonta 30 darab értékesítését tartják kívánatosnak – ez nagyjából a duplája a régi Note eredményének -, Micrából – városi, női autó – valamivel kevesebb, 20-25 darab/hó lehet a reális.
Mellette – Ellene |
- Variálható utastér
- Praktikus, nagy csomagtartó
- Érdekes, hasznos extrák
- Jó ár
- Takarékos motor
|
- Gyenge minőségű műanyagok
- Komoly szélzaj
|
Szerinted mennyit érdemel egy racionális, és tágas, olcsó japán autó?
Szerinted mennyit érdemel egy racionális, és tágas, olcsó japán autó?