Röviden – Qashqai, 3008, SX4 S-Cross |
Mik ezek? |
Az evolúció friss hajtásai az ötajtós kompakt autók és a kisebb terepjárók között. |
Mit tudnak? |
A piacot látva meggyőzni a családi és/vagy városi autót vásárlókat. |
Mi van helyettük? |
Jellegre Subaru XV, BMW X1 és Mercedes-Benz GLA, esetleg egyterű, mint a Scénic X-Mod vagy klasszikus kompakt SUV, mint az ix35 vagy a Sportage. |
Mennyibe kerülnek? |
Listaáron a Qashqai és az SX4 utóda ötmilliótól kapható, a 3008 alapára 5 750 000 Ft. A másik véglet 8,5 millió Ft körül van.
|
A lekonyuló eladási mutatók ellen ádáz harcot vív minden gyártó, és aki fittyet hány a trendekre, az gyorsan fejfát kaphat az elbukott márkák temetőjében. A rémes jövőkép viszont elkerülhető, elég csak nagyot villantani az éppen népszerű, növekvő szegmensek egyikében. A sikerre legalkalmasabb terep már évek óta a családi SUV-ok kategóriája, de mivel mindenki itt próbálkozik, a küzdelem egyre élesebb, hirtelen tákolt, mondvacsinált fejlesztések nyomán már nem terem babér.
Legújabb belépőként a Suzuki szeretné felkavarni az állóvizet, és a hosszabb tengelytávval, nagyobb külső és belső méretekkel osztályt lépő SX4 S-Cross-szal próbálja legyűrni a konkurenciát. De vajon elég átgondolt, sikerre érett a hazai Suzuki? Van esélye az évek óta gyártott, ismert ellenfelekkel szemben?
Legújabb belépőként a Suzuki szeretné felkavarni a családi szabadidő-autók állóvizét, és a hosszabb tengelytávval, nagyobb külső és belső méretekkel osztályt lépő SX4 S-Crossszal próbálja legyűrni a konkurenciát
Legújabb belépőként a Suzuki szeretné felkavarni a családi szabadidő-autók állóvizét, és a hosszabb tengelytávval, nagyobb külső és belső méretekkel osztályt lépő SX4 S-Crossszal próbálja legyűrni a konkurenciát
Fotó megosztása:
Filigránabbnak hat a Suzuki a vetélytársaknál, alacsonyabb és keskenyebb is náluk
Filigránabbnak hat a Suzuki a vetélytársaknál, alacsonyabb és keskenyebb is náluk
Fotó megosztása:
Messze az SX4 S-Cross a legagilisabb autó a három közül és ez ment a legjobban is
Messze az SX4 S-Cross a legagilisabb autó a három közül és ez ment a legjobban is
Fotó megosztása:
Nincs túlsúly az SX4 S-Crosson. 1,6 tonna a Nissan, 1,4 a Peugeot, 1,3 a Suzuki tömege
Nincs túlsúly az SX4 S-Crosson. 1,6 tonna a Nissan, 1,4 a Peugeot, 1,3 a Suzuki tömege
Fotó megosztása:
Kényelme és átgondoltabb, igényesebb belső tere miatt a 3008 előnyben van, de nincs belőle 4x4
Kényelme és átgondoltabb, igényesebb belső tere miatt a 3008 előnyben van, de nincs belőle 4x4
Fotó megosztása:
Ebben a kategóriában a Qashqai a mérce, mert abból talál gazdára messze a legtöbb Európában
Ebben a kategóriában a Qashqai a mérce, mert abból talál gazdára messze a legtöbb Európában
Fotó megosztása:
Modellfrissítés előtt áll a 3008, a Qashqai típusváltása 3 hónap múlva esedékes
Modellfrissítés előtt áll a 3008, a Qashqai típusváltása 3 hónap múlva esedékes
Fotó megosztása:
Kovács Miklós épp vágóképeket gyárt a videóhoz
Kovács Miklós épp vágóképeket gyárt a videóhoz
Fotó megosztása:
A tesztúton rendszeresen cseréltük az autókat a három vezető között
A tesztúton rendszeresen cseréltük az autókat a három vezető között
Fotó megosztása:
Jól kidomborodnak a különbségek egyik autóból a másikba ülve
Jól kidomborodnak a különbségek egyik autóból a másikba ülve
Fotó megosztása:
650 ezer Ft az összkerékhajtás felára a Qashqaihoz
650 ezer Ft az összkerékhajtás felára a Qashqaihoz
Fotó megosztása:
Rugózása kényelmes, zajszintje csekély, agilitása úgyszintén
Rugózása kényelmes, zajszintje csekély, agilitása úgyszintén
Fotó megosztása:
Egyforma a Suzuki és a Nissan motorjának 320 Nm maximális forgatónyomatéka
Egyforma a Suzuki és a Nissan motorjának 320 Nm maximális forgatónyomatéka
Fotó megosztása:
Csak a Qashqai kapható az autóról felülnézeti képet mutató kamerákkal. Ez megkönnyítheti a parkolást
Csak a Qashqai kapható az autóról felülnézeti képet mutató kamerákkal. Ez megkönnyítheti a parkolást
Fotó megosztása:
A Nissan felszereltsége megüti a mércét, a 360 fokos kameraképet adó parkoló asszisztens, és navigáció komoly előny, viszont az anyagminőség, és az ergonómia hagy kívánnivalót maga után
A Nissan felszereltsége megüti a mércét, a 360 fokos kameraképet adó parkoló asszisztens, és navigáció komoly előny, viszont az anyagminőség, és az ergonómia hagy kívánnivalót maga után
Fotó megosztása:
Egyszerű a műszeregység, nem terhel felesleges információkkal a Nissan
Egyszerű a műszeregység, nem terhel felesleges információkkal a Nissan
Fotó megosztása:
A Qashqai belterét használatra tervezték, formai játéknak nyoma sincs
A Qashqai belterét használatra tervezték, formai játéknak nyoma sincs
Fotó megosztása:
Variálhatóságban erős a Nissan, a hátsó sor ülései sínen mozognak, a háttámla több állásban dönthető
Variálhatóságban erős a Nissan, a hátsó sor ülései sínen mozognak, a háttámla több állásban dönthető
Fotó megosztása:
A +2 kivitel csomagteréből komoly szeletet vesz el a harmadik sor két ülése
A +2 kivitel csomagteréből komoly szeletet vesz el a harmadik sor két ülése
Fotó megosztása:
Mindhárom modellhez elérhető az üvegtető. A Nissan és a Peugeot hátsó fejtere nem csökken vele vészesen, a Suzukié igen
Mindhárom modellhez elérhető az üvegtető. A Nissan és a Peugeot hátsó fejtere nem csökken vele vészesen, a Suzukié igen
Fotó megosztása:
A kijelző felbontása alacsony, ezért korlátozottan használható a 360 fokos kamerarendszer
A kijelző felbontása alacsony, ezért korlátozottan használható a 360 fokos kamerarendszer
Fotó megosztása:
A három típus közül csak a Nissan kínál gyári navigációt
A három típus közül csak a Nissan kínál gyári navigációt
Fotó megosztása:
Alacsony sebességnél zárható az összkerék. Ezzel sokat javulnak a továbbjutás esélyei
Alacsony sebességnél zárható az összkerék. Ezzel sokat javulnak a továbbjutás esélyei
Fotó megosztása:
A komor funkcionalitás uralkodik a Nissan belsejében
A komor funkcionalitás uralkodik a Nissan belsejében
Fotó megosztása:
A kormány szétszórt gombjai nehezen elérhetőek
A kormány szétszórt gombjai nehezen elérhetőek
Fotó megosztása:
Az utastérben akad silány minőségű műanyag
Az utastérben akad silány minőségű műanyag
Fotó megosztása:
A Peugeot sok apró praktikus ötlettel csábít, ezek közül az egyik a beépített zseblámpa
A Peugeot sok apró praktikus ötlettel csábít, ezek közül az egyik a beépített zseblámpa
Fotó megosztása:
2009 tavaszán kezdődött az értékesítése, nemsokára megjön a modellfrissítés utáni verzió
2009 tavaszán kezdődött az értékesítése, nemsokára megjön a modellfrissítés utáni verzió
Fotó megosztása:
Alig nagyobb a Suzukinál, de sokkal testesebbnek hat a magas orr-résszel
Alig nagyobb a Suzukinál, de sokkal testesebbnek hat a magas orr-résszel
Fotó megosztása:
4365 mm a hosszúsága
4365 mm a hosszúsága
Fotó megosztása:
Harmonikus, nyugodt autó, átlagon felüli belső térrel
Harmonikus, nyugodt autó, átlagon felüli belső térrel
Fotó megosztása:
Az 1,6 literes dízellel 7,2 millió Ft a tesztelt Style kivitel listaára. Ebből most 900 ezer Ft az engedmény
Az 1,6 literes dízellel 7,2 millió Ft a tesztelt Style kivitel listaára. Ebből most 900 ezer Ft az engedmény
Fotó megosztása:
Öt literig gond nélkül levihető az 1,6 HDi fogyasztása
Öt literig gond nélkül levihető az 1,6 HDi fogyasztása
Fotó megosztása:
Vaskos, nagyméretű volán, széles, emelt középkonzol, puha, minőségi anyagok jellemzik a Peugeot vezetőhelyét
Vaskos, nagyméretű volán, széles, emelt középkonzol, puha, minőségi anyagok jellemzik a Peugeot vezetőhelyét
Fotó megosztása:
Némi króm, szokásos Peugeot betűtípus a műszerfalon
Némi króm, szokásos Peugeot betűtípus a műszerfalon
Fotó megosztása:
Az ülések komfortja kitűnő, az egész hátat tartó vaskos támlák, és a megfelelő hosszúságú ülőlap hosszútávú utazásokra csábít
Az ülések komfortja kitűnő, az egész hátat tartó vaskos támlák, és a megfelelő hosszúságú ülőlap hosszútávú utazásokra csábít
Fotó megosztása:
Lábtérben nem kiemelkedő a Peugeot, de praktikus ötletekből itt találunk a legtöbbet
Lábtérben nem kiemelkedő a Peugeot, de praktikus ötletekből itt találunk a legtöbbet
Fotó megosztása:
Az elektromos kézifék kapcsolója. Jól használható, mert csak meghúzni lehet, erre old, ha be van húzva és befog, ha nincs. De a motor leállításakor automatikusan rögzíti az autót
Az elektromos kézifék kapcsolója. Jól használható, mert csak meghúzni lehet, erre old, ha be van húzva és befog, ha nincs. De a motor leállításakor automatikusan rögzíti az autót
Fotó megosztása:
Mindhárom modellben alapáron járt a kétzónás, automatikus légkondicionáló
Mindhárom modellben alapáron járt a kétzónás, automatikus légkondicionáló
Fotó megosztása:
Hátra külön szellőzőrostélyokon keresztül jut el a levegő
Hátra külön szellőzőrostélyokon keresztül jut el a levegő
Fotó megosztása:
Öblös ajtózsebekbe pakolhatunk
Öblös ajtózsebekbe pakolhatunk
Fotó megosztása:
A könyöklő alatt termetes tárolót találunk
A könyöklő alatt termetes tárolót találunk
Fotó megosztása:
A Peugeot 3008 csomagtere variálhatóságban verhetetlen, a két részben nyíló ötödik ajtó alsó fele kitűnő ülőhely
A Peugeot 3008 csomagtere variálhatóságban verhetetlen, a két részben nyíló ötödik ajtó alsó fele kitűnő ülőhely
Fotó megosztása:
Jót tesz neki a Sport üzemmód, jobban megindul gázadásra
Jót tesz neki a Sport üzemmód, jobban megindul gázadásra
Fotó megosztása:
320 Nm nyomatékáéval repíti az autót a FIAT-tól vett turbódízel
320 Nm nyomatékáéval repíti az autót a FIAT-tól vett turbódízel
Fotó megosztása:
A Suzuki feszesre tömött ülései illenek a sportos szabadidő-autó képéhez
A Suzuki feszesre tömött ülései illenek a sportos szabadidő-autó képéhez
Fotó megosztása:
Egy egész kategóriát nőtt az SX4 S-Cross, de sakkozhattak volna még egy picit a térrel, ugyanis a második sorban szűk a fejtér az üvegtető miatt
Egy egész kategóriát nőtt az SX4 S-Cross, de sakkozhattak volna még egy picit a térrel, ugyanis a második sorban szűk a fejtér az üvegtető miatt
Fotó megosztása:
Hogy az összkerékhajtás funkcióját elérhessük ezzel a gombbal, 600 000 forinttal kell megtoldanunk a vételárat.
Hogy az összkerékhajtás funkcióját elérhessük ezzel a gombbal, 600 000 forinttal kell megtoldanunk a vételárat.
Fotó megosztása:
A Suzuki mára leszámolt az olcsó, igénytelen kisautók képével, az új SX4 minden részlete igényesen kidolgozott
A Suzuki mára leszámolt az olcsó, igénytelen kisautók képével, az új SX4 minden részlete igényesen kidolgozott
Fotó megosztása:
Klasszikus középkonzol, jól bejáratott, megszokott elrendezéssel, egy érintőképernyős navigációt azért nem ártott volna összehozni, akár külső partner (Tom-tom, Garmin) bevonásával
Klasszikus középkonzol, jól bejáratott, megszokott elrendezéssel, egy érintőképernyős navigációt azért nem ártott volna összehozni, akár külső partner (Tom-tom, Garmin) bevonásával
Fotó megosztása:
Egyetlen ablakhoz sikerült akadályérzékelőt beszerelni a 8,5 milliós csúcsmodellbe. A 3008-nál nem spórolnak ilyen tételeken
Egyetlen ablakhoz sikerült akadályérzékelőt beszerelni a 8,5 milliós csúcsmodellbe. A 3008-nál nem spórolnak ilyen tételeken
Fotó megosztása:
430 literes a csomagtér, ha meredek szögben állnak a hátsó üléstámlák
430 literes a csomagtér, ha meredek szögben állnak a hátsó üléstámlák
Fotó megosztása:
Bár vetélytársait nem éri utol, a Suzuki raktere is variálható. Az üléstámlák szögének állításával, illetve döntésével 400 litertől egészen 1269 literig bővíthető a puttony
Bár vetélytársait nem éri utol, a Suzuki raktere is variálható. Az üléstámlák szögének állításával, illetve döntésével 400 litertől egészen 1269 literig bővíthető a puttony
Fotó megosztása:
Mindhárom autó rendelkezik panorámatetővel, a Suzuki kínál egyedül nyitható verziót (GLX Panorama felszereltségi szinttől - 7 100 000 Ft), aminek hátránya, hogy a frissítő szellőért cserébe több helyet rabol a fejtérből
Mindhárom autó rendelkezik panorámatetővel, a Suzuki kínál egyedül nyitható verziót (GLX Panorama felszereltségi szinttől - 7 100 000 Ft), aminek hátránya, hogy a frissítő szellőért cserébe több helyet rabol a fejtérből
Fotó megosztása:
Jóval alacsonyabb konkurenseinél
Jóval alacsonyabb konkurenseinél
Fotó megosztása:
Stabil és jól vezethető autó maradt a méretnövekedéssel is
Stabil és jól vezethető autó maradt a méretnövekedéssel is
Fotó megosztása:
Hátulról nagyon a Qashqait idézi a forma
Hátulról nagyon a Qashqait idézi a forma
Fotó megosztása:
Mint egy kicsit megemelt ötajtós. Lehetne a Golf Plus konkurense is
Mint egy kicsit megemelt ötajtós. Lehetne a Golf Plus konkurense is
Fotó megosztása:
Ennek a váltóáttétele a leghosszabb. Hatodikban a Nissan főtengelye 2450-et, a 3008-é 2400-at, a Suzukié 2200-at forog 130-as tempónál
Ennek a váltóáttétele a leghosszabb. Hatodikban a Nissan főtengelye 2450-et, a 3008-é 2400-at, a Suzukié 2200-at forog 130-as tempónál
Fotó megosztása:
A Suzuki rendezett, magas minőségérzetet nyújtó beltérrel lépett a kompakt SUV-ok mezőnyébe, finom illesztések, európai ízlésnek megfelelő formavilág jellemzik, érintőképernyő viszont nincs az extralistán
A Suzuki rendezett, magas minőségérzetet nyújtó beltérrel lépett a kompakt SUV-ok mezőnyébe, finom illesztések, európai ízlésnek megfelelő formavilág jellemzik, érintőképernyő viszont nincs az extralistán
Fotó megosztása:
Ha fontos az összkerékhajtás, a Qashqai a nyerő. Értéktartásával előzi meg az S-Crosst
Ha fontos az összkerékhajtás, a Qashqai a nyerő. Értéktartásával előzi meg az S-Crosst
Fotó megosztása:
Filigránabbnak hat a Suzuki a vetélytársaknál, alacsonyabb és keskenyebb is náluk
Hogy ezekre a kérdésekre választ kapjunk, két veteránnal állítottuk szembe a japán újdonságot az Autó és Stílus című lapnál dolgozó kollégákkal együttműködve. A kategória legfontosabb kocsijaként a Nissan Qashqai kihagyhatatlan egy ilyen összehasonlításból, a trió harmadik tagjaként pedig egy eltérő filozófiát képviselő modell, a Peugeot 3008 kapott bizonyítási lehetőséget.
Összkerekes japánok
A hármas mindegyik tagját hasonló teljesítményű dízelmotor mozgatja, a két japán esetében mind a négy kereket hajtva. A Peugeot ebből a körből kimarad, nem rendelhető hagyományos összkerékhajtás a 3008-hoz (igaz, a PSA hibridrendszerével felvértezve a villanymotor hajtja a hátsó tengelyt).
Megjelenésüket tekintve szintén kiegyenlítettek az esélyek. A Nissan konzervatív vonalát képviselő Qashqai, úgy tűnik, példaként szolgált a Suzuki számára. Ha nem ismernénk az emblémákat, nehéz lenne eldönteni az autók hovatartozását.
Messze az SX4 S-Cross a legagilisabb autó a három közül és ez ment a legjobban is
Főleg oldalról szembetűnő a hasonlóság, az arányok, a tető íve, valamint a mindkét típusnál elérhető kéttónusú könnyűfém felnik adják az ikerszerű vonásokat. A Suzuki elölnézetből mutatja saját arcát, ha más nem, a hűtőn ülő termetes S betű segít az azonosításban. Ilyen probléma nem akad a 3008 esetében, a Peugeot előző formanyelvét követő típus cetszájra emlékeztető hűtőrácsa, jellegzetes hátsó lámpái, és vaskos, puffadt ívei azonnal felismerhetőek.
Otthonos a 3008
A vezetőhelyek között viszont már tapintható a különbség. A 3008 puha anyagokkal ölel körül, kezünk ügyébe csak vastagon párnázott műanyag kerül, könnyű otthonos pozíciót találni a volán mögött. Azért érződik a kor, a középkonzol folyadékkristályos kijelzője és az apró nyomógombokkal ellátott rádió megérett a cserére.
Az ülések komfortja kitűnő, az egész hátat tartó vaskos támlák, és a megfelelő hosszúságú ülőlap hosszútávú utazásokra csábít
Hiába új belépő a Suzuki, a japánok nem készültek fergeteges kütyüáradattal, a formailag friss, visszafogott stílusú belsőben nyoma sincs a digitális generáció által elvárt kényelmi, biztonsági funkcióknak. Nem tudjuk, mi áll a háttérben, mindenesetre érdekes, hogy amíg a legtöbb kisautó kínál érintőképernyős navigációt, tolatókamerát, multimédiás szolgáltatásokat, addig egy 8,5 millióért mért Suzuki esetén egy ilyen extra sem elérhető.
Nem avult el a Nissan
A Nissan ebből a szempontból kitűnő cáfolat, ha nem is egetverő minőségben, de elérhető az érintőképernyős gyári navigáció, valamint a parkolást segítő 360 fokos képet adó kamerarendszer. Ezt az előnyt az élettelen, dögunalmas kialakítású műszerfal ellensúlyozza. Borítása ugyan puha, de lehangolóan komor az összkép, esztétikailag mindkét ellenlábas magasabb szintet üt meg.
A Nissan felszereltsége megüti a mércét, a 360 fokos kameraképet adó parkoló asszisztens, és navigáció komoly előny, viszont az anyagminőség, és az ergonómia hagy kívánnivalót maga után
A második sorban utazók egyik autóban sem járnak pórul, lábtérben főleg a nyújtott, hétszemélyes Nissan erős, fejtérben viszont a Peugeot nyer, ahogy a praktikus ötletek harcában is. A hátsó utasokat szolgáló levegőbeömlő rostélyok, a szinte sík padlóba rejtett rekeszek és az egy mozdulattal előredönthető jobb oldali első ülések mind javítják a 3008 használhatóságát. A Nissan sem marad le, második üléssora sínen mozgatható, és az állítható üléstámlákkal szintén lehet változtatni a csomag és utastér arányain. Überelhetetlen adu ásza mégis a Qashqai+2 kivitel csomagtér padlóból előhajtható plusz két ülése, ebben a kategóriában csak a Nissan tudja ezt a trükköt.
Úgy tűnik, a Suzuki nem ezen a téren akarta bevinni a végzetes ütést. A nyitható panorámatető miatt fejtérben szűkebb riválisainál, ötletessége átlagos, a hátsó sor osztva dönthető támláin kívül mással nem szolgál, viszont a feszes tömésű, jól formázott ülések hosszú úton sem vállnak kényelmetlenné.
a videó a hirdetés után indul
Motorok és vezetés
Az autókban szereplő 1,6 literes dízelek 115 és 120 lóerő közötti teljesítménye szinte azonos, de a három autó motorja egészen más karakterű. A Nissan 320 Nm nyomatékából 1700 alatt keveset érezni, onnan aztán magára talál és megy rendesen. A 3008, bár kellően erős, a többiekből átülve jóval tompábban gyorsult, míg az S-Cross szépen száguldott.
Az esztergomi autóban megérezni a Sport üzemmódot, a gázreakció sokat javul vele és az azonos nyomatékmaximum dacára – érzésre – a Suzuki könnyebben kiugrik a sorból egy kamiont leelőzni, mint a jóval nehezebb Qashqai. A dízel tesztautó hatfokozatú váltója nem járt olyan finoman, mint a benzinesé, de így sem kell szégyenkeznie a Peugeot vagy a Nissan átlagos váltóival szemben.
|
Nissan Qashqai 1,6 dCi 4×4 |
Peugeot 3008 1,6 HDi |
Suzuki SX4 S-Cross 1,6 DDiS 4×4 |
Teljesítmény, kW(LE)/ford. |
96 (130)/4000 |
84 (115)/3600 |
88 (120)/3750 |
Nyomaték, Nm/ford. |
320/1750 |
270 (285)/1750 |
320/1750 |
Önsúly, kg |
1562-1630 |
1425 |
1305-1370 |
Gyorsulás 0-100 km/ó, s |
10,9 |
12,2 |
13,0 |
Végsebesség, km/ó |
190 |
181 |
175 |
Gyári átlagfogyasztás, l/100 km |
5,1 |
4,8 |
4,4-4,6 |
Tesztfogyasztás, l/100 km |
6,6 |
6,2 |
6,3 |
A hármasból az S-Cross a legkezesebb autó, csekély oldaldőlése, direkt kormánya és szerény súlya miatt. A 3008 a nyugodt, komoly utazóautót domborítja nagyon hitelesen, a Qashqai pedig érzéketlen kormányzásával a kettő között keresgéli önmagát.
4×4, felárért
Ahogy a nagyobbak közül az SUV-k leszivárogtak a kompakt és a kis autók közé, az obligát négykerék-hajtás választható felszereléssé vált. A Nissan és a Suzuki megadja ezt a lehetőséget, a tesztautók közül a Qashqai 650 ezer, az SX4 S-Cross 600 ezer forintos felárért lett 4×4-es. A 3008-ból egyedül a HYbrid4 összkerekes, a többihez csak Grip Control rendelhető, mindössze 26 ezer forintért.
A Suzuki rendezett, magas minőségérzetet nyújtó beltérrel lépett a kompakt SUV-ok mezőnyébe, finom illesztések, európai ízlésnek megfelelő formavilág jellemzik, érintőképernyő viszont nincs az extralistán
A két japán autó hajtásrendszere elektronikus vezérléssel kapcsolja be a hajtásba a hátsó kerekeket, olajban fürdő, többlemezes tengelykapcsolóval. Terepjáráshoz mindkettő nyújt fixen 4×4-es állást, de a Nissanban rögzíthető az elsőkerék-hajtás is. A Suzukiban mindig a számítógép dönt az erőelosztásról, Sport üzemmódban az autó négykerék-hajtással gyorsít ki a kanyarokból
Kényelem: a 3008 nyer
A Nissan motorja hangosabb, mint a Peugeot-é és az autópályás szakaszon a szélzaj is ebben tűnt erősebbnek. A rövid ülőlappal és a nem túl kényelmes üléssel sem szeretteti meg magát a Qashqai. Az üléshelyzet a Suzukiban a legkellemesebb, a 3008-é majdnem ugyanilyen jó, a Nissan viszont olyan hatást kelt, mintha csak rajta ülnénk, nem benne.
Ám rugózása a legkényelmesebb a trióból, ezen a téren a Peugeot tudja megközelíteni, míg a sprődebbre hangolt Suzuki lemarad. Igazán csendben csak a 3008-ban suhanhatunk, távoli utak sem fárasztóak benne. Az SX4 S-Cross komfortja gyengébb, a rövid ülőlap, a markáns motorhang és a kevésbé jól csillapított szélzaj okán.
Kényelme és átgondoltabb, igényesebb belső tere miatt a 3008 előnyben van, de nincs belőle 4×4
Ár és fogyasztás
A költségek összevetésekor nem a képeken látható verziókat vettük alapul, mert a fotózáshoz hosszított Qashqait kaptunk, a Suzuki az abszolút csúcsmodellt küldte a tesztre, míg a 3008-ból a Style nem a legjobban felszerelt változat.
Mindhárom autót listaáron és elsőkerék-hajtással értékeltük, a Qashqaiból a rövidebbet alapul véve, hasonló felszereltséggel (hat légzsák, ESP, automatikus légkondicionáló, könnyűfém felni, Bluetooth telefon-kihangosítás, kormányról kezelhető rádió, tempomat, hátsó tolatóradar). A Suzuki ezeken felül térdlégzsákot, első parkolóradart és ülésfűtést nyújt felár nélkül. A Nissan és a Peugeot alufelnije 17 collos, szemben a Suzuki 16-os kerekével és mindkettőhöz van sok hasznos és vonzó extra, míg az S-Crosshoz jelenleg még gyári navigációsrendszer sem rendelhető.
Tesztjeinkben a listaárakat vesszük figyelembe, de a valóságnak nem fordítunk hátat. Mivel a Qashqaiból jövő év elején befut az új, a 3008 pedig modellfrissítés előtt áll, mindkettőre jelentős kedvezmény érvényes. A vadonatúj Suzukira viszont nincs bevezetőár, a tényleges vevőnek sokkal drágább volna az egymillió illetve 900 ezer forintos engedménnyel hirdetett konkurenseknél.
Pár deci a különbség
A Qashqai ára igen vonzó, csak akkor éri meglepetés az embert, ha egy szalonban tényleg megpróbál egymilliós engedménnyel autóhoz jutni. Mert hiába vennék, sok helyen elfogyott. A Nissan bízik annyira az új típusban, hogy az erős kereslet dacára leállítja a mostani Qashqai gyártását, így utódját jövő év elején egy kiéheztetett közönség várja – mondta a helyzetről egy jelentős Nissan-kereskedés tulajdonosa.
Fogyasztásban csekélyek az eltérések. A Peugeot-ban a Forddal közös dízel 6,2, a Suzukiban a FIAT-tól vett motor 6,3, a Nissan Renault-fejlesztésű dízelje 6,6 litert fogyaszt átlagosan 100 kilométerre.
Egy francia és egy japán győztes
Mivel a 4×4 léte döntő szempont az autóválasztásban, de a Peugeot csak a dízel hibridet kínálja négykerék-hajtással, kettéválasztottuk az értékelést. Ha valaki elsőkerék-hajtással venné meg őket, akkor a 3008 az optimális családi autó a három közül. Ötletesebb, belül igényesebb, kicsit takarékosabb és kényelmesebb autó a másik kettőnél.
Ha fontos az összkerékhajtás, a Qashqai a nyerő. Értéktartásával előzi meg az S-Crosst
Mögötte a kifutó Qashqai és az új SX4 S-Cross gyakorlatilag egyenrangú. A Suzukiból hiányoznak a Nissan (és a Peugeot) kényelmi és praktikus extrái, de vezetni jobb mindkettőnél, térkihasználása a legjobb, motorja a legpotensebb és súlya a legalacsonyabb. A Nissan sokkal jobb értéktartásával és a választék bőségével tud visszavágni.
Négykerék-hajtás híján a 4×4-es modellek értékelésében a 3008 1,6 HDi automatikusan utolsó. Mivel az élen nem lehet holtverseny, várhatóan jóval magasabb értékvesztésével az SX4 S-Cross végül a Qashqai mögé szorul. A Nissan crossoverének sikere az egész világon ismertté tette a kaskájok nevét, akikről addig alig tudta valaki, hogy egy iráni nomád törzs tagjai.