Röviden – Range Rover Sport | |
---|---|
Mi ez? |
Range Rover, egy kicsit kisebb, kezelhetőbb méretben |
Mit tud? | Terepen szinte verhetetlen, de aszfalton is otthon van |
Mibe kerül? | 18,7 milliótól indul a lista, és 31 milliónál ér véget |
Kinek jó? | Akinek az igazi Range Rover túl nagy falat |
A 2012-es adatok szerint a Land Rover márka márka éves autóeladása 36 százalékkal múlta felül az előző év eredményét. A legnagyobb, 80 százalékos növekedést nem is annyira meglepő módon Kína érte el, de Európában is majdnem 40 százalékos a javulás. Világszerte 303 926 darab autót adtak el, ebből a húzómodell a Range Rover Evoque, az összes eladott autó felét ez a típus teszi ki, így a 8 éve piacon lévő Range Rover Sport megújítása – bár a modell kora ellenére jól fogyott – újabb lendületet adhat a márkának, hiszen a mellékelt ábra alapján ebben a kategóriában nem tombol a válság, a gazdagok ilyenkor is boldogan és sokat költenek autóra.
A nagy Range Roverhez hasonlóan a tavasszal bemutatott Sport változat is kemény fogyókúrán esett át, amely akár 420 kilogrammos súlycsökkenést is jelenthet, ami főleg az alumínium kasztni, futómű, illetve műanyag karosszériaelemek használatának tudható be. A Range Rover mindig is büszke volt arra, hogy amit ők gyártanak, az valóban bírja is a terepet. Nincs ez másként a Sport változat esetében sem.
Terepre? Nyugodtan!
Tisztességes terepszögek, elöl 275, hátul 249 milliméteres szabad magasság, és durva, 850 milliméteres gázlómélység jellemzi az autót. Hogy mindenki megtalálja a neki megfelelő összeállítást, kétféle összkerékhajtási rendszerrel is rendelhető a Range Rover Sport, egy, illetve kétfokozatú osztóművel. Míg az egyszerűbb, könnyebb Torsen-típusú darab – várhatóan ez kerül majd a Jaguar szabadidő-autójába is – teljesen mechanikus, és legfeljebb 63 százaléknyi nyomatékot tud előre és 77-et a hátsó tengelyre engedni, addig a bonyolultabb, terepváltóval is rendelkező darab akár a teljes nyomaték 100 százalékát is képes a megfelelő tengelyhez irányítani.
Műszaki adatok:
Ezek mellett az 546 mm-es rugóút – kategóriájának legjobbja – illetve a szükség esetén 65 és két fokozatban további 35-35 milliméteres légrugós emelés további lehetőségeket villant meg a terepjárás kapcsán. Ha pedig a gazdi nem kíván magasra lépni, akkor az autó akár távirányítóval is lehasaltatható – 50 milliméternyit – és igen fejlett, rafinált elektronikai berendezések is segítenek a rutintalan sofőrnek, ha elfogy az út. De nemcsak terepen, hanem aszfalton is tisztességgel helytáll a Range Rover Sport, a magas építés, és a fogyókúra után is jelentős saját tömeg dacára is határozottan stabil a kanyarokban, és meglepően jó tempót lehet vele autózni.
Konkurensek:
A Range Rover Sport leginkább a BMW X5-össel, az Audi Q7-tel, a Porsche Cayenne-nel, valamint a Mercedes M-osztállyal játszik egy ligában, de fél szemmel az BMW X6-osra, a VW Touareg-re, valamint a Lexus RX-re és az Infiniti LX-re is oda-oda pislant. Egyelőre ezek között néhány paraméterben egész jól teljesít a RR Sport, de ne feledjük, hogy a konkurensek közül is jópáran mostanában frissülnek.
a videó a hirdetés után indul
És hogy valami dunsztunk is legyen arról, mire is képesek ezek a járgányok – idehaza, a Zsámbék melletti Drivingcamp épített , biztonságos tesztpályáin lehetett elsőként kipróbálni az új RR Sport-ot – a szemerkélő esőben egy oktatós kör után kezünkbe is adták a kulcsokat, hogy hajrá, menjünk játszani. Rögtön az első menetben a kollégának sikerült félúton megállni a kocsival, miközben mi a szélvédőn át csak a felettünk gomolygó nimbostratusokat láttuk. Szemem előtt lepergett pár olyan YouTube-os videó, amelyekben a dombra felkapaszkodó terepjáróból egyszer csak elfogyott a szusz, majd kissé visszacsúszott, majd kisvártatva keresztbe állt, és fejen harmincháromszor átfordulva, rommá zúzva végül megállt a domb aljában. Mi nem jártunk pórul.
Azért amikor a minden földi jóval teletömött autó orra már velem a kormány mögött átbukott a lejtő peremén, és csak a motorfék, illetve az elektronika lassította a borzalmas tömegű, mezei, utcai gumikon szaladó járgányt, volt bennem némi kínos érzés. Az előbb írtam alá a felelősségvállalási nyilatkozatot, ha fejre állok, még az unokáim is valami szutykos uránbányában vakarhatják körmeikkel az ércet életük végéig, mire kifizetjük a Range-et.
Árak:
Típus | Hengerűrtartalom | Teljesítmény | Bruttó ár |
RR Sport 3,0 TDV6 S | 2993 cm3 | 190 kW/258 LE | 18 714 000 |
RR Sport 3,0 TDV6 SE | 2993 cm3 | 190 kW/258 LE | 20 464 000 |
RR Sport 3,0 TDV6 HSE | 2993 cm3 | 190 kW/258 LE | 22 464 000 |
RR Sport 3,0 TDV6 HSE Dynamic | 2993 cm3 | 190 kW/258 LE | 23 064 000 |
RR Sport 3,0 SDV6 SE | 2993 cm3 | 215 kW/292 LE | 21 864 000 |
RR Sport 3,0 SDV6 HSE | 2993 cm3 | 215 kW/292 LE | 23 564 000 |
RR Sport 3,0 DV6 HSE Dynamic | 2993 cm3 | 215 kW/292 LE | 24 364 000 |
RR Sport 3,0 SDV6 Autobiography | 2993 cm3 | 215 kW/292 LE | 27 164 000 |
RR Sport 3,0 SDV6 Autobiography Dynamic | 2993 cm3 | 215 kW/292 LE | 27 764 000 |
RR Sport 3,0 S/C S | 2993 cm3 | 250 kW/340 LE | 18 999 000 |
RR Sport 3,0 S/C SE | 2993 cm3 | 250 kW/340 LE | 20 599 000 |
RR Sport 3,0 S/C HSE | 2993 cm3 | 250 kW/340 LE | 22 599 000 |
RR Sport 3,0 S/C HSE Dynamic | 2993 cm3 | 250 kW/340 LE | 23 199 000 |
RR Sport 5,0 S/C HSE Dynamic | 5000 cm3 | 375 kW/510 LE | 27 799 000 |
RR Sport 5,0 S/C Autobiography Dynamic | 5000 cm3 | 375 kW/510 LE | 31 099 000 |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|