Röviden – Swift, Micra, Space Star |
Mik ezek? |
Három japán gyártó elképzelése az olcsó, városi kisautóról |
Mit tudnak? |
Rövid távú személyi transzportra teremtett autók, centire azonos méretekkel, alacsony fogyasztással és fenntartási költséggel |
Mi van helyettük? |
A B-szegmens kínálata gazdag: a kifutó Mazda2, 2013-ban két új modell, a Peugeot 208, Renault Clio, valamint a Ford Fiesta frissült verziója érkezett |
Mennyibe kerülnek? |
Áruk ESP-vel, 6-7 légzsákkal és légkondicionálóval 2 990 000-3 070 000 Ft listaáron. |
Három japán kiskocsit hasonlítunk össze az Autó és Stílus magazinnal közösen készített tesztünkben. A tesztautók véletlenül sem a szigetországban készülnek: a Mitsubishi Thaiföldön gyártja a SpaceStart, a Nissan Indiában a Micrát, a Suzuki Swift Esztergomban készül. Közülük a Colt utóda a legfrissebb modell, idén jelent meg a piacon, a Micra és a Swift jelen generációja 2010 óta kapható.
Megújulással a visszaesés ellen
Elnézve európai piaci szereplésüket, a Micrára és a Swiftre is ráfért az idei modellfrissítés. Az átdolgozás a Suzukinál kevés változást hozott, de nem is volt szükség többre. A Micra kapott eleget sajátságos külseje és kiugróan olcsó hatású utastere miatt, ezért a Nissan alaposabban módosította az autót, ami előnyére vált.
Amennyiben megbízható és kis fogyasztású városi autót kell találni, kár napestig bűvölni a kristálygömböt. Legyen japán! De melyik?
Amennyiben megbízható és kis fogyasztású városi autót kell találni, kár napestig bűvölni a kristálygömböt. Legyen japán! De melyik?
Fotó megosztása:
Egyforma a garanciaidejük, fogyasztásban viszont a SpaceStar vezet
Egyforma a garanciaidejük, fogyasztásban viszont a SpaceStar vezet
Fotó megosztása:
A képeken látható autók közül a 3,5 milliós Mitsubishi listaára félmillió forinttal kedvezőbb a konkurensekénél. A Micra 3 930 000, a Swift GS 3 990 000 forintba kerülne listaáron
A képeken látható autók közül a 3,5 milliós Mitsubishi listaára félmillió forinttal kedvezőbb a konkurensekénél. A Micra 3 930 000, a Swift GS 3 990 000 forintba kerülne listaáron
Fotó megosztása:
Mindhárom autó gombnyomásra indul, a Suzuki-Nissan kulcs pedig szinte ikerpár, javarészt csak a márkajelzésben különböznek.
Mindhárom autó gombnyomásra indul, a Suzuki-Nissan kulcs pedig szinte ikerpár, javarészt csak a márkajelzésben különböznek.
Fotó megosztása:
Egyik sem Japánban készül. India, Thaiföld és Esztergom a gyártási helyszín
Egyik sem Japánban készül. India, Thaiföld és Esztergom a gyártási helyszín
Fotó megosztása:
Alaposan megvitattuk az eredményt tesztelés közben és az utómunka során. A Swift a legjobb autó, de erőseb motorjával, tágasabb utasterével a Micra egyenrangú vele. A Colt utóda nagyobb különbséggel harmadik, de nem rossz autó
Alaposan megvitattuk az eredményt tesztelés közben és az utómunka során. A Swift a legjobb autó, de erőseb motorjával, tágasabb utasterével a Micra egyenrangú vele. A Colt utóda nagyobb különbséggel harmadik, de nem rossz autó
Fotó megosztása:
47 ezer darabról a Swift forgalma 41, a Micráé 38 ezer eladott autóra esett vissza az idei első három negyedévben. A SpaceStar is jóval a Colt tavalyi számai alatt teljesít, de a 10 454 darab félrevezető, mert az autó nem volt jelen a teljes időszakban
47 ezer darabról a Swift forgalma 41, a Micráé 38 ezer eladott autóra esett vissza az idei első három negyedévben. A SpaceStar is jóval a Colt tavalyi számai alatt teljesít, de a 10 454 darab félrevezető, mert az autó nem volt jelen a teljes időszakban
Fotó megosztása:
Alapjaiban új autó a Colt utóda
Alapjaiban új autó a Colt utóda
Fotó megosztása:
Nevét egy kis egyterű viselte az ezredforduló előtt
Nevét egy kis egyterű viselte az ezredforduló előtt
Fotó megosztása:
Élénk a Space Star, viszont futóműve nem ad kellő stabilitást, főleg gyors manőverek, vészhelyzet esetén
Élénk a Space Star, viszont futóműve nem ad kellő stabilitást, főleg gyors manőverek, vészhelyzet esetén
Fotó megosztása:
371 centijével a legrövidebb autó a mezőnyben
371 centijével a legrövidebb autó a mezőnyben
Fotó megosztása:
Feltűnően szögletes a sarka, ami javítja a légellenállást
Feltűnően szögletes a sarka, ami javítja a légellenállást
Fotó megosztása:
80 lóereje elég a trió legkönnyebb autójának mozgatásához, ráadásul a fogyasztása is kitűnő az 1,2 literes háromhengeres blokknak.
80 lóereje elég a trió legkönnyebb autójának mozgatásához, ráadásul a fogyasztása is kitűnő az 1,2 literes háromhengeres blokknak.
Fotó megosztása:
A Space Star műszerfalának minősége elmarad a konkurensektől, a középkonzol nagy méretű gombjai könnyen, egyszerűen kezelhetőek
A Space Star műszerfalának minősége elmarad a konkurensektől, a középkonzol nagy méretű gombjai könnyen, egyszerűen kezelhetőek
Fotó megosztása:
A világos színű kárpit feldobja a belsőt, viszont rohamtempóban koszolódik.
A világos színű kárpit feldobja a belsőt, viszont rohamtempóban koszolódik.
Fotó megosztása:
371 centis hosszához képest a Mitsubishi nagyon tágas
371 centis hosszához képest a Mitsubishi nagyon tágas
Fotó megosztása:
235 literrel tisztességes méretű a csomagtartó
235 literrel tisztességes méretű a csomagtartó
Fotó megosztása:
A spórolás nyomai mindenhol fellelhetők a Space Start vizsgálva. Ez például a csomagtér padlóját borító szőnyeg
A spórolás nyomai mindenhol fellelhetők a Space Start vizsgálva. Ez például a csomagtér padlóját borító szőnyeg
Fotó megosztása:
Ennél egyszerűbb műszerfalat ma nem találunk az új típusok között
Ennél egyszerűbb műszerfalat ma nem találunk az új típusok között
Fotó megosztása:
A monokróm folyadékkristályos kijelző igazi örökzöld, de ideje lenne túllépni rajta
A monokróm folyadékkristályos kijelző igazi örökzöld, de ideje lenne túllépni rajta
Fotó megosztása:
Kulcsnélküli indítás jár az Invite kivitelű SpaceStarhoz
Kulcsnélküli indítás jár az Invite kivitelű SpaceStarhoz
Fotó megosztása:
A komor hangulatú egy darab műanyagból álló plasztik ajtóborításra azért egy falatnyi szövet elkelt volna
A komor hangulatú egy darab műanyagból álló plasztik ajtóborításra azért egy falatnyi szövet elkelt volna
Fotó megosztása:
Ha lehet hátul még spártaibb a hangulat, de legalább itt egy csavar, illesztés sem enged el, mivel nincs olyan
Ha lehet hátul még spártaibb a hangulat, de legalább itt egy csavar, illesztés sem enged el, mivel nincs olyan
Fotó megosztása:
A Micra 1,2 literes motorja nem keltett rossz benyomást, talán a kompresszorral megtámogatott verzióval előrébb végzett volna a típus
A Micra 1,2 literes motorja nem keltett rossz benyomást, talán a kompresszorral megtámogatott verzióval előrébb végzett volna a típus
Fotó megosztása:
2010-es bemutatása óta sok kritika érte a jelenelgi Micra külsejét és minőségérzetét
2010-es bemutatása óta sok kritika érte a jelenelgi Micra külsejét és minőségérzetét
Fotó megosztása:
245 centis tengelytávja megegyezik a Mitsubishiével, a Swifté két centivel kurtább
245 centis tengelytávja megegyezik a Mitsubishiével, a Swifté két centivel kurtább
Fotó megosztása:
Alapjaiban a régi maradt, de formája nagyot változott
Alapjaiban a régi maradt, de formája nagyot változott
Fotó megosztása:
Könnyű vele parkolni, fordulókörének átmérője mindössze 9,3 méter
Könnyű vele parkolni, fordulókörének átmérője mindössze 9,3 méter
Fotó megosztása:
Született városi autó a Nissan Micra, kormánya leheletkönnyű, hátrafelé is jó a kilátás, amit még a tolatókamera adta biztonság is fokoz
Született városi autó a Nissan Micra, kormánya leheletkönnyű, hátrafelé is jó a kilátás, amit még a tolatókamera adta biztonság is fokoz
Fotó megosztása:
A Micra elhagyva a japános egyszerűséget fiatalos, bohémebb belső térrel hódít. Ízlés kérdése, nekünk sok formai kavalkád és a fekete lakk-króm kettős
A Micra elhagyva a japános egyszerűséget fiatalos, bohémebb belső térrel hódít. Ízlés kérdése, nekünk sok formai kavalkád és a fekete lakk-króm kettős
Fotó megosztása:
Elöl mindhárom autó elegendő teret ad
Elöl mindhárom autó elegendő teret ad
Fotó megosztása:
Hátul a Micra a legtágasabb, magas felnőttek is jól elférnek benne
Hátul a Micra a legtágasabb, magas felnőttek is jól elférnek benne
Fotó megosztása:
265-1132 literrel a Nissan csomagtartója a legtágasabb
265-1132 literrel a Nissan csomagtartója a legtágasabb
Fotó megosztása:
A fület meghúzva előrebukik az ülés
A fület meghúzva előrebukik az ülés
Fotó megosztása:
A Nissan műszerfala sincs túl bonyolítva, a nagyméretű kilométeróra közepén apró LCD kijelzőn érhetjük el a legfontosabb menüpontokat
A Nissan műszerfala sincs túl bonyolítva, a nagyméretű kilométeróra közepén apró LCD kijelzőn érhetjük el a legfontosabb menüpontokat
Fotó megosztása:
Csökevényes kartámasz szolgál a Micrában, nem sok hasznát vettük
Csökevényes kartámasz szolgál a Micrában, nem sok hasznát vettük
Fotó megosztása:
Csak a Micra kínál érintőképernyős navigációt, és tolatókamerát
Csak a Micra kínál érintőképernyős navigációt, és tolatókamerát
Fotó megosztása:
Praktikus a két részben nyitható kesztyűtartó
Praktikus a két részben nyitható kesztyűtartó
Fotó megosztása:
Gombnyomásra indulnak, ezt az extrát mindhárom autó tudja
Gombnyomásra indulnak, ezt az extrát mindhárom autó tudja
Fotó megosztása:
A Micra és a Space Star a szokásos váltó előtti helyre rakta a két pohártartót, a Swiftben itt kacatváró tárolót találunk
A Micra és a Space Star a szokásos váltó előtti helyre rakta a két pohártartót, a Swiftben itt kacatváró tárolót találunk
Fotó megosztása:
Itt már jobb a helyzet, mint a Mitsubishi esetén, ha nem is mindenkinek tetsző, de legalább igényesebb a kivitelezés
Itt már jobb a helyzet, mint a Mitsubishi esetén, ha nem is mindenkinek tetsző, de legalább igényesebb a kivitelezés
Fotó megosztása:
A LED-es menetfény csak a könnyűfém felnis GS-csúcsmodellhez jár alapáron, amelyet a tesztre megkaptunk
A LED-es menetfény csak a könnyűfém felnis GS-csúcsmodellhez jár alapáron, amelyet a tesztre megkaptunk
Fotó megosztása:
Nem sokat módosult a nyári modellfrissítéssel, de nem is igényelt különösebb beavatkozást
Nem sokat módosult a nyári modellfrissítéssel, de nem is igényelt különösebb beavatkozást
Fotó megosztása:
Nem csak a vezetés élvezete szempontjából ajánlott a Swift, a stabil futómű és a pontos kormányzás a biztonságot is fokozza
Nem csak a vezetés élvezete szempontjából ajánlott a Swift, a stabil futómű és a pontos kormányzás a biztonságot is fokozza
Fotó megosztása:
A számok alapján legerősebb motor mutatja a leggyengébb valós teljesítményt. Az 1,2 literes négyhengeres lomha, de cserébe járáskultúrája jobb a riválisok háromhengereseinél
A számok alapján legerősebb motor mutatja a leggyengébb valós teljesítményt. Az 1,2 literes négyhengeres lomha, de cserébe járáskultúrája jobb a riválisok háromhengereseinél
Fotó megosztása:
Egy bő évtizede még meredek kijelentés lett volna, de mára igaz, a Swift beltere mind formai kialakításban, mind minőségben ott van a kategória legjobbjai között
Egy bő évtizede még meredek kijelentés lett volna, de mára igaz, a Swift beltere mind formai kialakításban, mind minőségben ott van a kategória legjobbjai között
Fotó megosztása:
Bár az ülések mérete szinte centiméterre azonos, ezen a téren is a Suzuki bizonyult a legjobbnak, a feszesre tömött, jól formált háttámlákban érezhetően több az anyag, mint a riválisok esetén
Bár az ülések mérete szinte centiméterre azonos, ezen a téren is a Suzuki bizonyult a legjobbnak, a feszesre tömött, jól formált háttámlákban érezhetően több az anyag, mint a riválisok esetén
Fotó megosztása:
Lábtérben a Swift áll a legrosszabbul, a mélyre húzott ablakkeret rontja a kilátást
Lábtérben a Swift áll a legrosszabbul, a mélyre húzott ablakkeret rontja a kilátást
Fotó megosztása:
211 literrel a Swift csomagtartója legszűkebb. Osztva döntehtő háttámla a GC-hez nem, csak a félmillió forinttal drágább GLX-hez jár
211 literrel a Swift csomagtartója legszűkebb. Osztva döntehtő háttámla a GC-hez nem, csak a félmillió forinttal drágább GLX-hez jár
Fotó megosztása:
A jó öreg rádió-szellőző kettősből pár digitális kijelzővel nehéz ennél jobbat összehozni, minimális illesztési hézagok, értékelhető nívó jellemzi a Swiftet
A jó öreg rádió-szellőző kettősből pár digitális kijelzővel nehéz ennél jobbat összehozni, minimális illesztési hézagok, értékelhető nívó jellemzi a Swiftet
Fotó megosztása:
A műszeregység lehetne letisztultabb, a dőlt
A műszeregység lehetne letisztultabb, a dőlt
Fotó megosztása:
A kihangosító funkciói a Swift kormányáról elérhetőek
A kihangosító funkciói a Swift kormányáról elérhetőek
Fotó megosztása:
A kemény műanyagot is fel lehet használni úgy, hogy ne keltsen olcsó benyomást. a Swift jó példa erre
A kemény műanyagot is fel lehet használni úgy, hogy ne keltsen olcsó benyomást. a Swift jó példa erre
Fotó megosztása:
Saját méréseink alapján a Micra legtágasabb autó a hármasból
Saját méréseink alapján a Micra legtágasabb autó a hármasból
Fotó megosztása:
Egyik sem Japánban készül. India, Thaiföld és Esztergom a gyártási helyszín
Szinte azonos tengelytávjuk ellenére a három autó nem egyformán tágas. A szubjektív térérzet és
megvesztegethetetlen mérőszalagunk is a Micrát hozta ki győztesnek. A tesztelő brigád mindhárom tagja magasabb az átlagnál, de a Nissanban simán elüldögéltünk egymás mögött. A Micra csomagtere is a legöblösebb és nagy ablakaiból sokkal jobb a kilátás, mint a sportosabb, zömökebb Swiftbe befalazva.
Sajnos a műszerfal minőségérzete változatlanul rangon aluli, a magas üléshelyzet a hordószerűen kifelé lejtő ülőlappal nem a mi világunk és megmaradt a csak le-fel állítható kormány is, mint a SpaceStarban és a GS felszereltség alatti Swiftekben.
A leghosszabb a legszűkebb
Belül a SpaceStar komolytalan megoldásokkal és egészen kiváló térhasznosításával tűnik ki. A kalaptartót egyetlen zsinór emeli fel, a csomagtér padlóborítása ócska, egy ujjal összegyűrhető filc. Szerencsétlen ötlet bal kézre osztani és a kormány takarásába tenni az indítógombot.
A Space Star műszerfalának minősége elmarad a konkurensektől, a középkonzol nagy méretű gombjai könnyen, egyszerűen kezelhetőek
A puha, nem valami kényelmes és alig tartó üléseken is látszik, hogy ez egy tisztán városi autó, amelynek az egész kategóriában a legcsekélyebb a fordulóköre. Erősségei közé tartozik a helykihasználás, mert a vékonydongájú autócska elöl és hátul is kellemesen szellős. A kilátás és az áttekinthetőség is jónak mondható. A csillapítottan csukódó kapaszkodó kellemes meglepetés volt.
Első ránézésre és hosszabb út után is értékesebb autónak mutatja magát a Swift. Vetélytársainál szebb műszerfalat, nagyobb felületű és kényelmesebb üléseket kínál. A rakodóhelyek számában nem ér fel a Micrához, hátul ez a legszűkebb, csomagtere pedig kifejezetten kicsi a kategóriában elvárható 260-300 literhez képest.
Lábtérben a Swift áll a legrosszabbul, a mélyre húzott ablakkeret rontja a kilátást
Három különböző karakter
Számít egyáltalán? – merült fel a kérdés a vezethetőséggel kapcsolatban. Hiszen olcsó városi kisautókról beszélünk, nem benzinnel etetett kéjfokozókról. Tény, hogy háttérbe szorulhat az élvezet, ám a kényelem és a biztonság nem!
Egy ilyen autó akkor kaphat elismerést, ha tömött sugárutakon, szűk parkolókban is jól manőverezhető, fürge, élénken és kiszámíthatóan reagál a kormánymozdulatokra. Hogy az elénk toppanó szomszéd nénit, parkolóőrt, vagy botos jetit biztonsággal ki tudjuk kerülni, az kötelezően elvárt, de a SpaceStar pont ezen a téren marad le két riválisától.
Élénk a Space Star, viszont futóműve nem ad kellő stabilitást, főleg gyors manőverek, vészhelyzet esetén
Tökéletes példája annak, hogy a megegyező méretek, azonos alapfelépítés ellenére (elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkar) mennyire különböző lehet az autók viselkedése. A Mitsubishi kellemesen rugózik ugyan, de a terhelésváltásokat nehezen viseli. Bizonytalanul imbolyog, kívülről látványos, belülről félelmetes az oldaldőlés, amit már alacsony tempónál is alulkormányzottság követ. A helyzeten a teljesen szintetikus elektromos szervokormány sem segít, csak sejtéseink lehetnek a kerekek és az út kapcsolatáról.
A Micra már jobban tűrte a rángatást, szintén erősen billenve, de stabilabban követte a kormánnyal kijelölt irányt. Pattogós, kisautókra jellemző ideges viselkedése nem jelent hátrány a városi tömegben, a jó kilátás, és a tolatókamerával kiegészített parkolóasszisztens sokat segít, viszont országúton már veszít magabiztosságából. Nagy sebességnél a Micra szintén bizonytalanná válik, főleg a nyomvályúk, és a hullámos útfelület jelent számára kihívást.
Született városi autó a Nissan Micra, kormánya leheletkönnyű, hátrafelé is jó a kilátás, amit még a tolatókamera adta biztonság is fokoz
Ebből a szempontból egyértelműen a Swift a trió legjobbja, közvetlen, pontos kormánya jó partner a fürge fordulókban, futóműve pedig kiegyensúlyozottabb két vetélytársánál. Ezért áldozni kell a puhán ringó menetkomfortból, de a magasabb sebességnél is uralható autó, a később jelentkező és gázelvételre ESP-varázslat nélkül elhaló alulkormányzottság miatt előnyösebb a feszes hangolás. A váltási érzetet szintén kiemelkedő a riválisokhoz viszonyítva, sikerült eltüntetni a száraz háztartási kekszet tejbe törő érzést, ami főleg a Space Star esetén érhető tetten.
1,2 liter mire elég?
Viszont amennyire dinamikus a futómű-váltó-kormány hármas, annyira lagymatag a Swift 1,2 literes négyhengerese. A számok alapján ez a legerősebb, de érzésre, mintha egy eukaliptuszlevelet majszoló koala dolgozna a motortérben. Emelkedőn, előzéskor mindkét háromhengeres ellenfél könnyedebben lódul előre, és az 5-6 ezres fordulatban dolgozó motor kulturált járása ellenére már zavaró zajjal terheli az utasok fülét. A Micra háromhengerese jobb benyomást keltett a tesztút alatt, a papíron leggyengébb gyorsulási adat (13,7 mp) ellenére.
Nem csak a vezetés élvezete szempontjából ajánlott a Swift, a stabil futómű és a pontos kormányzás a biztonságot is fokozza
Legalább ezen a téren virít a Mitsubishi, morgó 80 lóerős motorja hozza a legjobb gázreakciót, és magas fordulaton egész tűrhetően viszi előre a hármas legkönnyebb, 845 kilós kocsiját, valamint a fogyasztása is a legkedvezőbb. A Space Star előnyének megoldását alacsony tömege adhatja, a Suzuki gyári alapértékénél 90 kilóval könnyebb, ráadásul tankja már-már Trabant-kategória, mindössze 35 liter, így csurig megtöltve sem tudja tömegben utolérni a másik két japánt. A rendelhető extrákról nem is beszélve.
A műszaki adatok varázslatos világa
Többször felmerült már a kommentek között a tömegek összehasonlításának kérdése. Ahogy más adat, ez sem egy stabilan bebetonozott szám, és mivel a konkrét autót nem tudjuk folyadékokkal feltöltve, a meglévő felszereltséggel lemérni, így a gyártók által megadott értékekkel dolgozunk.
Ez pedig általában az alapverziónál mért tömeg, ami egy puccosan kitömhető típusnál könnyen megugorhat. Ez lehet magyarázat a Swift harmatos menetteljesítményére, mivel a Suzuki megadta az ötajtós 1,2 literes benzines kivitel tömegét is, ami 935 helyett már 1040 kilogramm, ezt a különbséget pedig nehezen gyűri le pár plusz lóerő.
Kezelőszerveket, ergonómiát tekintve a Swift és a Space Star hozza vérbeli japánt, a tervezőgárdában nem akadt egy kávézacctól belobbant agyú francia aki a szélvédőre tolná a műszerfalat, vagy LED kijelzőre tömné az összes funkciót. Viszont az egyszerűségben is akadnak komoly különbségek.
A Suzuki igényes, rendezettsége jó benyomást kelt, a Mitsubishi ellenben elnagyolt, avítt hangulatot áraszt, mind az anyagok minősége, mind a kivitelezés terén. A Micra kakukktojás, a csapásirány láthatóan egy bátor formákból összeállított, fiatalos műszeregység volt, de a krómhatású műanyagok, valamint a szellőzés körszerű elrendezése már túllő a célon, igaz csak itt virít érintőképernyős navigáció a középkonzolon.
A Micra elhagyva a japános egyszerűséget fiatalos, bohémebb belső térrel hódít. Ízlés kérdése, nekünk sok formai kavalkád és a fekete lakk-króm kettős
Költségek: értéktartás és márkaszerviz
A fenntartási költségek közül az értékvesztés és a fogyasztás harapja a legnagyobb lyukat a pénztárcánkba. Értéktartásban a Swift valamivel gyengébb a konkurenseknél. Egyrészt a Mitsubishi és a Nissan neve szebben cseng, mert a márka a Suzuki=olcsó autó dogmára kondicionálta a populációt, másrészt összevethető felszereltséggel listaáron a Swift jóval többe kerül a SpaceStarnál. Hosszabb távon a fejlettebb autók az okosabb marketinggel feljebb húzzák majd a Suzukit és a márkaszervizek árfekvése is náluk a legbarátibb.
Fogyasztásban a Mitsubishi a legjobb
Egybevágnak a gyári, a Spritmonitorra bejegyzett értékek és saját mérésünk eredményei is: a három autó közül 4,9 literrel a SpaceStar a legtakarékosabb (ld. a táblázatot a cikk végén). A mindennapokban a Swift és a Micra között nincs számottevő különbség. Egymás mögött, váltott vezetőkkel megtett fogyasztásmérő körünkben volt városi és autópályás kitérő is, de az országúti szakaszok domináltak. Ezért olyan alacsony mindhárom autó tesztfogyasztása.
Egyforma a garanciaidejük, fogyasztásban viszont a SpaceStar vezet
Listaáron a SpaceStar, akcióval a Swift ára a legkedvezőbb
Az autók ár/érték arányát kétféleképp vettük figyelembe. Az egyik az ötajtós alapmodellek listaára légkondival, ESP-vel, hat (a Swift esetében hét) légzsákkal, elektromos ablakemelővel és központi zárral. A Mitsubishi Inform kivitele és a Swift GC ezt fillérre azonos összegért, 2 990 000 forintért kínálja. Ám a SpaceStar ebben a felállásban csak az egyliteres, 70 lóerős motorral kapható, míg a Swift helyből 94 lóerős.
A Micra 1,2 Visiához a klímaberendezés CD-s rádióval, USB-csatlakozóval és Bluetooth-kihangosítással csomagban 300 000 forintba kerül. Az autó listaára így 3 070 000 Ft, de ez a verzió ár/érték arányban jóval többet nyújt a konkurenseknél. A Micra nagy előnye, hogy fejlett és jól használható, érintőképernyős navigációs rendszer vezeti az elfoglalt hölgyeket az irodából a zumbaedzésre, az óvodából a cipőboltokig. Megéri a 175 ezer forintot.
Ha a képeken látható csúcsmodelleket vesszük alapul, a 3,5 milliós Mitsubishi listaára félmillió forinttal kedvezőbb a konkurensekénél. A Micra 3 930 000, a Swift GS 3 990 000 forintba kerülne listaáron, de az akciók ezt felülírják. Az eredetileg Suzuki-tulajoknak meghirdetett autócsere-programot az adott hó közepén a Suzuki meg szokta nyitni más márkájú autók tulajdonosai előtt is, így a tényleges árak alapján a Swifttel a legboldogabb az akcióvadász.
Alaposan megvitattuk az eredményt tesztelés közben és az utómunka során. A Swift a legjobb autó, de erőseb motorjával, tágasabb utasterével a Micra egyenrangú vele. A Colt utóda nagyobb különbséggel harmadik, de nem rossz autó
Végeredmény
1. Suzuki Swift. Futóműve, kormányzása, a konkurenseknél szebb belső tere és halkabb motorja elég volt a győzelemhez. A Swift a legfelnőttebb japán kisautó. Hátránya a nagy fordulatszámra hangolt motor és a kis csomagtartó, mert a magasabb listaárát ellentételezi az autócserés akció.
2. Nissan Micra. Nagyon kicsi a különbség a Swift és a Micra között, a Nissan kiskocsija szinte egyenrangú a Suzukiéval. Energikus, igen tágas autó, sokféle hasznos és modern extrafelszereléssel, vonzó áron. Ám belső terén továbbra is látszik a spórolás, és futóműve, kormányzása azok igényszintjét tükrözi, akik immúnisak a vezetés örömei iránt.
3. Mitsubishi SpaceStar. Minimális súlya és madárétkű motorja miatt a SpaceStar a legkevésbé környezetszennyező autó a három közül, takarékossága bámulatos. Finom járású, kellően erős motorja, remek térkihasználása és kedvező listaára szól mellette. Jobbat érdemelne a billegős felfüggesztésnél, a csapnivaló irányíthatóságnál és a szembeszökően olcsó megoldásoknál az utastérben.
47 ezer darabról a Swift forgalma 41, a Micráé 38 ezer eladott autóra esett vissza az idei első három negyedévben. A SpaceStar is jóval a Colt tavalyi számai alatt teljesít, de a 10 454 darab félrevezető, mert az autó nem volt jelen a teljes időszakban
Típus |
Mitsubishi SpaceStar 1,2 |
Nissan Micra 1,2 |
Suzuki Swift 1,2 |
Motorkonstrukció |
Soros, 3 hengeres benzines szívómotor |
Soros, 3 hengeres benzines szívómotor |
Soros, 4 hengeres benzines szívómotor |
Hengerűrtartalom |
1193 cm3 |
1198 cm3 |
1242 cm3 |
Max. teljesítmény kW(LE/ford) |
59 (80)/6000 |
59 (80)/6000 |
69 (94)/6000 |
Max. forg.nyomaték, Nm/ford |
106/4000 |
110/4000 |
118/4800 |
Hajtás/sebességváltó |
Első kerék, kézi, ötfokozatú |
Első kerék, kézi, ötfokozatú |
Első kerék, kézi, ötfokozatú |
Hossz/szél./mag., mm |
3710/1665/1500 |
3780/1665/1515 |
3850/1695/1510 |
Tengelytáv, mm |
2450 |
2450 |
2430 |
Csomagtartó, l |
235/912 |
265/1132 |
211/902 |
Saját tömeg/össztömeg |
845/1340 |
901/1425 |
935/1480 |
Gyorsulás 0-100 km/ó |
11,7 |
13,7 |
12,3 |
Végsebesség, km/ó |
180 |
170 |
165 |
Gyári/reális átlagfogyasztás, l/100 km* |
4,5 / 4,8 |
5,0 / 6,2 |
5,0 / 6,2 |
Tesztfogyasztás, l/100 km |
4,9 |
5,2 |
5,0 |
Garancia |
3 év vagy 100 ezer km |
3 év vagy 100 ezer km |
3 év vagy 100 ezer km |
Listaár összevethető felszereltséggel, Ft |
3 490 000 |
3 930 000 |
3 990 000 |
*Forrás: Spritmonitor.de