Röviden – Toyota Verso 2.0 D-4D | |
---|---|
Mi ez? |
Törökországban gyártott, nemrég renovált egyterű öt vagy hét üléssel. |
Mit tud? | Nagy mutatványok helyett döccenés nélkül fuvarozni a családot, várhatóan sok-sok éven át. |
Mibe kerül? | Listaára 4 990 000-8 230 000 Ft közötti. A tesztelt verzió ára 7,6 millió Ft. |
Kinek jó? | Annak, akinek nem kell irdatlan csomagtér és meg tudja tölteni szeretteivel az utasteret. |
Csak a Mazda és a Toyota
Van egy autófajta, amit a japán márkák legtöbbje hanyagol. Az érthető, hogy a Subarunak és a Suzukinak nincs kompakt egyterűje, mert a Subaru a piacnak csak egy kis részét célozza meg, a Suzuki pedig a kiskocsik és a crossoverek, SUV-k között aktív. De mi van a Nissannal, amely a tolóajtós és B-oszlop nélküli Datsun Prairievel bő 30 éve feltalálta a kompakt egyterűt? Vagy hol a Space Wagon, Space Runner és Space Star sorral teljes szortimentet kínáló Mitsubishi? Hát a Honda miért nem épít a Civic Shuttle, a Stream vagy az FR-V hagyományira?
Ők tudják, de ha már történelmileg így alakult, a Mazda és a Toyota köszöni szépen, majd ők kiszolgálják azokat az európai vevőket, akik japán kompakt egyterűre vágynak. A Toyota 2013-ra megújította a Versót, összesen 470 alkatrész áttervezésével. A leglátványosabb az Aurishoz igazított, pengébb orr-rész, a műszaki és kényelmi fejlesztésekről a menetpróbában már beszámoltunk .
Csak az alapváltozat ötüléses
A tesztre megkapott Lounge kivitelben sok apró, de többéves használattal nehezen nélkülözhető felszerelés jár, például árnyékoló roló a színezett hátsó ablakok mellé, amivel a gyermekek szeretnek játszani. Esős időben a Verso belső tere pompásan befogható játszótérnek, annyifelé lehet benne mászni és elbújni az öt hátsó ülés rendezgetésével.
Bár az autó létezik ötszemélyes alapverzióban is, a tesztautó 5+2 üléses. Az ülések ripsz-ropsz átrendezhetők. A két leghátsót könnyen felcsaphatjuk a padlóból vagy visszacsukhatjuk pár mozdulattal.
Egy sorral előrébb mindhárom ülés önállóan variálható. Helyzetük hosszirányban állítható, szabályozható a támlák dőlése, és ha egy bébielefántot kell eljuttatni rendeltetési helyére, az öt hátsó ülés szépen a padlóba süllyed. Lehajtott támlákkal sík térbe tolhatjuk be a hajósládát vagy az új konyhaasztalt, ám a csomagtér magassága megsínyli a padlóba fektethető üléseket. Ezek a kivehetőkkel szemben sok helyet vesznek el, viszont mindig kéznél vannak és tárolásuk sem gond.A Toyota Verso 2.0 D-4D Lounge és jól felszerelt konkurensei | |
---|---|
Toyota Verso 2.0 D-4D Lounge (124 LE) | 7 660 000Ft |
KIA Carens 1.7 CRDI HP LX (136 LE) |
6 149 000 Ft |
Renault Grand Scenic 1.6 dCi Privilege S&S (130 LE) | 7 605 000 Ft |
VW Touran 2.0 CR TDI Highline (140 LE) | 8 326 500 Ft |
Peugeot 5008 1.6 HDi Style (115 LE) |
7 065 000 Ft |
Citroen C4 Grand Picasso. 1.6 e-HDi Intensive(115 LE) |
7 640 000 Ft |
Csak 440 literes a csomagtér
A Verso öt személlyel 440 literes csomagtartója a kategóriában kicsinek számít. A kompakt, 4,46 méteres karosszéria más téren nem igényel lemondást, mert a második sorban a 19,5 centis úton mozgatható ülésekkel elég a játéktér a lábhely növelésére. Piros pont jár a kalaptartónak a lökhárító mögött, a csomagtérpadlóban kialakított mélyedésért.
Az utastérből hiányzik a Scénic mindent elnyelő ládikója az első ülések közül, ezzel együtt van elegendő rakodóhely. A dupla kesztyűtartó mellett elöl fiókot húzhatunk ki az ülés alól, rejtekhely van a hátul a padlóban. Összességében annyi üreget, rekeszt, pohártartót találunk még az autóban, hogy győzzük megjegyezni, mit hová tettünk.
A modellfrissítéssel csendesebb és takarékosabb lett a dízelmotor, amely most maximum 124 lóerőt és 310 Nm nyomatékot ad le. A japán egyterűtől merőben idegen a sietés. Aki egyterűben akar sportosan vezetni, vegyen C-Maxot vagy adaptív lengéscsillapítós Zafirát, mert ez nem az ő világa. A csendes többség viszont elégedett lesz azzal, amit Toyotája nyújt.A Verso megingathatatlanul nyugodt autó. A dízelmotor 310 Nm nyomatéka sem arra csábít, hogy legyorsuljuk a kanyarodósávból bepofátlankodni készülőket. Inkább biztonságos előzési tartalékként számíthatunk az erőre. A finoman mozgatható váltókarral pontosan cserélhetők a fokozatok, az áttételezés pont jó. A motor autópályán 2000 körüli fordulatszámon hatodikban nagyon békésen emészti fel az előttünk álló távolságot.
Videón a Verso:
Csak 6,3 l/100 km
Hosszú utakon értékelni fogjuk a kényelmes rugózást és a rátermett navigációsrendszert, amely a 6,1 collos érintőképernyővel könnyen használható. Akár a világ végéig suhanhatnánk csendben, 850 kilométerenként tankolva egyet, ha az ülések jobbak volnának. Elöl túl rövid az ülőlap és a csekély tartományban állítható kormány miatt is többet fészkelődtünk az ideális helyzetet keresve, mint a német vagy a francia konkurensekben.
Az 55 literes tankot városban is ritkán kell utántölteni. Budapesten 7,2 l/100 km literes fogyasztást mértünk az átlag többnyire autópályán járva 6,3 literre adódott. Aki 100 körül gurul és nyugodtan vezet, a tesztfogyasztásból levonhat még egy litert. Mivel a 2,2 DCAT motorokkal korábban volt elég sok baj és fogyasztásuk is sokkal magasabb, a kétliteres dízel a legjobb választás a három D-4D közül.
A Verso csúcsmodellért elkért 7,6 millió forint sok pénz, de értékarányos összeg. Listaáron a konkurensek közül egyedül a Kia Carens kerül lényegesen kevesebbe, épp az az autó, amely koncepciójában a legközelebb áll a Versóhoz. A felszereltségi igényekből jócskán leadva a hétüléses Live elvihető 6,4 millióért, az ötszemélyes alapváltozat 6 140 000 forintért. A Verso házon belül sem drága, mert Auris kombit csak 6 385 000 forinttól kapni a kétliteres dízelmotorral.Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|