Röviden – Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4M | |
---|---|
Mi ez? |
Prémium szabadidő-autó |
Mit tud? | Elegánsan megjelenni |
Mibe kerül? | 16,1 millió forinttól 31,6 millióig tart az árlista, a tesztautó 20 millióba kerül |
Kinek jó? | Bárkinek, aki szeret egy fényűző nappalival közlekedni |
A legújabb, harmadik generációs ML bő két évvel ezelőtt, Frankfurtban mutatkozott be. A korábbinál sportosabb, a közlekedés többi résztvevőjét talán kevésbé nyomasztó forma, magasabb alapfelszereltség, és mégis lényegében változatlan saját tömeg jellemzi az autót, amely az új motoroknak, illetve az alumínium és magnézium intenzív használatának köszönhető. A már kipróbált, fogyasztásbajnok négyhengeres dízel után most egy V6-os dízelmotorral felszerelt változat járt nálunk.
Egy másodpercig se gondolják, hogy az autós újságíró élete csak játék és mese. A teszt képcímeit a Mercedes sajtóanyagából kotortam össze, nagy szeretettel, csak Önöknek. Próbáljuk meg együtt megfejteni, mit is akart mondani a költő a ” műszerfal rokonszenves lejtésével”, vagy a „kiemelt közúti alkalmassággal”.
Akár otthon
Belseje óriási, mintha nem is autóval, hanem sokkal inkább a déli-tájolású nappalival kelnénk útra. Kényelmes, fűthető, villanymotorok által mozgatott világos bőrszerű ülések illatoznak a fenekünk alatt, a mellettünk ülő kartávolságon kívül, a hátsó sor utasai pedig még ennél is messzebb ücsörögnek, az állítható dőlésszögű háttámlás második üléssorban. Kényelmünket kisasztalnyi, telerámolható könyöklő, deréktámasz, illetve a térdnél is puhára kárpitozott középkonzol fokozza szinte a végtelenségig.
Adatlap
Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4M
Motor | 2987 cm3, Dízel, V6 |
Teljesítmény | 285 LE |
Nyomaték | 620 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 7,4 sec |
Végsebesség | 224 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 7,4 l / 100 km |
A pazar térérzetre még rátesz egy lapáttal a világos kárpitozás, sötétedés után pedig a mindenféle résből előszivárgó, háromféle színből kiválasztható hangulatvilágítás fénye. Pazar.
Csak ne nézzünk a középkonzol, ebben a környezetben röhejesen szerény méretű kijelzőjére. A berendezés minősége, kidolgozása persze kifogástalan, de igazából nem hagy semmilyen nyomot az emberben. Ülhetnénk akármelyik Mercedesben. A megszokott ablakemelő-kapcsolók, gombok, hangulat mindenhol és például az a gomb, ami egy kisebb Mercedesben teljesen jól mutat, az ebben a méretarányban már könnyedén észrevehetetlenül apróvá zsugorodik.
A csomagtartó ajtajával elméletben nem kell beszennyeznünk a kezünket, gombnyomásra nyílik, csukódik – akár a kulcsról, akár a vezetőülésből is vezérelhető a művelet – de a régimódi figurák a hagyományos, manuális megoldást is választhatják.
Nekik jó hír, hogy ilyenkor egyáltalán nem szükséges a villanymotorral szkanderozni, könnyedén nyitható csukható a csomagtartó ajtaja kézi erővel is, ha éppen az a szimpatikusabb megoldás.
Emellett a csukódás közben esetleg becsípett testrészeket sem csonkolja az ajtó, illetve a nyitási magasságot is korlátozni lehet benne, ha nem akarjuk egy alacsonyabb mélygarázsban végigszántani vele a tetőt. A poggyásztér sok és összetett trükkre nem képes – nincsenek rakomány-rögzítő fülek, rudak, háló – legnagyobb előnye az óriási, 690 literes térfogat, amelyből az ülések hajtogatása után, ha hajszállal is, de két köbméternél is nagyobb barlangot lehet kialakítani.
Ezeket a trükköket tudja a 690 literes csomagtartó:
Motor
Elöl kulturált járású, V6-os dízelmotor morog, szinte teljesen elszigetelve az utastértől. Az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát a teherautókhoz hasonlóan sajnos csak AdBlue adalékkal hozza az autó. Bivalyerős – egészen pontosan 258 lóerős – motorja 7,4 másodperc alatt gyorsítja a 2,1 tonnás, ám roppant áramvonalas – kategóriájának legjobbja – testet. A száguldás papíron 224 km/órás sebességig folytatódhat.
Városban, országúton egyaránt lehengerlő lendülettel képes közlekedni. Futóművét sem könnyű zavarba hozni, de talán a 18 colos kerekeknek tudható be, hogy a gödrökön, úthibákon sajnos nem azzal a mérhetetlen határozottsággal és kényelemben vezeti át az utasokat, mint amit elvárnánk tőle. Biztos, hogy ez nem a változó keménységű, elektronikusan vezérelt adaptív lengéscsillapítók számlájára írható.
A váltásokat hétfokozatú, a ZF polcáról származó automatikus szerkezet végzi. Munkájába nem lehet belekötni, gyors, okos, kényelmes, pont ilyet képzel el magának az ember egy ilyen kaliberű járgányba. A kormány mögé rejtett, helyet alig foglaló, kecses váltókar pedig csak ráadás. A változó rásegítésű kormánnyal az autó méreteihez képest valószínűtlenül szűk helyen is meg tudunk fordulni, ha véletlenül túlcsúsznánk a legközelebbi Loui Vuitton diszkonton.
Háromliteres, 240 lóerő közötti motorral ilyen konkurensei vannak a Mercedesnek:
Az Mercedes-Benz ML 350 és vetélytársai | Listaár, forint |
|
BMW X5 3,0 D (258 LE) | 16 556 000 | |
Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDi (245 LE) | 16 239 060 | |
Porsche Cayenne Diesel Aut. (240 LE) | 19 114 800 | |
Range Rover 3,0 TD V6 (258 LE) | 28 775 230 |
Autostop
Egyedül a start-stop rendszerrel nem sikerült kibékülni, valahogy nem derült ki, pontosan mikor mit és miért csinál. Hideg motornál, amikor még teljesen ésszerűtlen minden percben leállítani a motort, ahogy megállít a forgalom, a motor is azonnal leáll. Aztán később, amikor eléri az üzemi hőmérsékletet, már nem ennyire következetes. De a legrosszabb, amikor sűrű tömött sorokban érkező autók között kéne szempillantás alatt átslisszolni, és araszolás, a megfelelő alkalomra vadászat közben másodpercenként leáll a motor. Igazán nagy szerencse, hogy a rendszer kikapcsolható.
Az ML Mercedes egy túlméretes, de mégis roppant könnyedén és finoman vezethető, bentről nem igazán fantáziadús tankhajó, egy lakás áráért. Igazán kár, hogy lakni nem lehet benne.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|