Röviden – Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4M

Mi ez?

Prémium szabadidő-autó

Mit tud? Elegánsan megjelenni
Mibe kerül? 16,1 millió forinttól 31,6 millióig tart az árlista, a tesztautó 20 millióba kerül
Kinek jó?  Bárkinek, aki szeret egy fényűző nappalival közlekedni

Mercedes ML: Szolid luxus 1
A legújabb, harmadik generációs ML bő két évvel ezelőtt, Frankfurtban mutatkozott be. A korábbinál sportosabb, a közlekedés többi résztvevőjét talán kevésbé nyomasztó forma, magasabb alapfelszereltség, és mégis lényegében változatlan saját tömeg jellemzi az autót, amely az új motoroknak, illetve az alumínium és magnézium intenzív használatának köszönhető. A már kipróbált, fogyasztásbajnok négyhengeres dízel után most egy V6-os dízelmotorral felszerelt változat járt nálunk. 

Egy másodpercig se gondolják, hogy az autós újságíró élete csak játék és mese. A teszt képcímeit a Mercedes sajtóanyagából kotortam össze, nagy szeretettel, csak Önöknek. Próbáljuk meg együtt megfejteni, mit is akart mondani a költő a ” műszerfal rokonszenves lejtésével”, vagy a „kiemelt közúti alkalmassággal”.

Akár otthon

Belseje óriási, mintha nem is autóval, hanem sokkal inkább a déli-tájolású nappalival kelnénk útra. Kényelmes, fűthető, villanymotorok által mozgatott világos bőrszerű ülések illatoznak a fenekünk alatt, a mellettünk ülő kartávolságon kívül, a hátsó sor utasai pedig még ennél is messzebb ücsörögnek, az állítható dőlésszögű háttámlás második üléssorban. Kényelmünket kisasztalnyi, telerámolható könyöklő, deréktámasz, illetve a térdnél is puhára kárpitozott középkonzol fokozza szinte a végtelenségig.
"A hátsó oldalablak folyamatosan megy át a hátsó szélvédőbe, egyöntetű látványt teremtve a kétrészes, fénydiódás lámpaegységgel és a nagy tető-spoilerrel."
"Már az új M-osztály alapkivitele is nagyfokú komfortról, dinamikus közúti viselkedésről és kiváló terepjáró képességről ad tanúbizonyságot."

„Már az új M-osztály alapkivitele is nagyfokú komfortról, dinamikus közúti viselkedésről és kiváló terepjáró képességről ad tanúbizonyságot.”

Adatlap

Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4M

"A hátsó oldalablak folyamatosan megy át a hátsó szélvédőbe, egyöntetű látványt teremtve a kétrészes, fénydiódás lámpaegységgel és a nagy tető-spoilerrel."
Motor 2987 cm3, Dízel, V6
Teljesítmény 285 LE
Nyomaték 620 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,4 sec
Végsebesség 224 km/h
Fogyasztás (vegyes) 7,4 l / 100 km

A pazar térérzetre még rátesz egy lapáttal a világos kárpitozás, sötétedés után pedig a mindenféle résből előszivárgó, háromféle színből kiválasztható hangulatvilágítás fénye. Pazar. 

Csak ne nézzünk a középkonzol, ebben a környezetben röhejesen szerény méretű kijelzőjére. A berendezés minősége, kidolgozása persze kifogástalan, de igazából nem hagy semmilyen nyomot az emberben. Ülhetnénk akármelyik Mercedesben. A megszokott ablakemelő-kapcsolók, gombok, hangulat mindenhol és például az a gomb, ami egy kisebb Mercedesben teljesen jól mutat, az ebben a méretarányban már könnyedén észrevehetetlenül apróvá zsugorodik. 
A csomagtartó ajtajával elméletben nem kell beszennyeznünk a kezünket, gombnyomásra nyílik, csukódik – akár a kulcsról, akár a vezetőülésből is vezérelhető a művelet – de a régimódi figurák a hagyományos, manuális megoldást is választhatják. 
Nekik jó hír, hogy ilyenkor egyáltalán nem szükséges a villanymotorral szkanderozni, könnyedén nyitható csukható a csomagtartó ajtaja kézi erővel is, ha éppen az a szimpatikusabb megoldás. 
"A műszerfal nagy, négyféle fából vagy alumíniumból választható dekorációja az ajtókon folytatódik, körülölelve az embert."

„A műszerfal nagy, négyféle fából vagy alumíniumból választható dekorációja az ajtókon folytatódik, körülölelve az embert.”

Emellett a csukódás közben esetleg becsípett testrészeket sem csonkolja az ajtó, illetve a nyitási magasságot is korlátozni lehet benne, ha nem akarjuk egy alacsonyabb mélygarázsban végigszántani vele a tetőt. A poggyásztér sok és összetett trükkre nem képes – nincsenek rakomány-rögzítő fülek, rudak, háló –   legnagyobb előnye az óriási, 690 literes térfogat, amelyből az ülések hajtogatása után, ha hajszállal is, de két köbméternél is nagyobb barlangot lehet kialakítani.

Ezeket a trükköket tudja a 690 literes csomagtartó:

Mercedes ML: Szolid luxus 67

Motor

Elöl kulturált járású, V6-os dízelmotor morog, szinte teljesen elszigetelve az utastértől. Az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát a teherautókhoz hasonlóan sajnos csak AdBlue adalékkal hozza az autó. Bivalyerős – egészen pontosan 258 lóerős – motorja 7,4 másodperc alatt gyorsítja a 2,1 tonnás, ám roppant áramvonalas – kategóriájának legjobbja – testet. A  száguldás papíron 224 km/órás sebességig folytatódhat. 
Városban, országúton egyaránt  lehengerlő lendülettel képes közlekedni. Futóművét sem könnyű zavarba hozni, de talán a 18 colos kerekeknek tudható be, hogy a gödrökön, úthibákon sajnos nem azzal a mérhetetlen határozottsággal és kényelemben vezeti át az utasokat, mint amit elvárnánk tőle. Biztos, hogy ez nem a változó keménységű, elektronikusan vezérelt adaptív lengéscsillapítók számlájára írható.
"Szintén EU-6-os az ML 350 BlueTEC átdolgozott 3,0-literes V6-osa, amely növelt menetteljesítmények mellett fogyaszt jóval kevesebbet."

„Szintén EU-6-os az ML 350 BlueTEC átdolgozott 3,0-literes V6-osa, amely növelt menetteljesítmények mellett fogyaszt jóval kevesebbet.”

A váltásokat hétfokozatú, a ZF polcáról származó automatikus szerkezet végzi. Munkájába nem lehet belekötni, gyors, okos, kényelmes, pont ilyet képzel el magának az ember egy ilyen kaliberű járgányba. A kormány mögé rejtett, helyet alig foglaló, kecses váltókar pedig csak ráadás. A változó rásegítésű kormánnyal az autó méreteihez képest valószínűtlenül szűk helyen is meg tudunk fordulni, ha véletlenül túlcsúsznánk a legközelebbi Loui Vuitton diszkonton.
Háromliteres, 240 lóerő közötti motorral ilyen konkurensei vannak a Mercedesnek:

Az Mercedes-Benz ML 350 és vetélytársai Listaár, forint 
BMW X5 3,0 D (258 LE)  16 556 000
Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDi (245 LE) 16 239 060
Porsche Cayenne Diesel Aut. (240 LE) 19 114 800
Range Rover 3,0 TD V6 (258 LE) 28 775 230

Autostop

Egyedül a start-stop rendszerrel nem sikerült kibékülni, valahogy nem derült ki, pontosan mikor mit és miért csinál. Hideg motornál, amikor még teljesen ésszerűtlen minden percben leállítani a motort, ahogy megállít a forgalom, a motor is azonnal leáll. Aztán később, amikor eléri az üzemi hőmérsékletet, már nem ennyire következetes. De a legrosszabb, amikor sűrű tömött sorokban érkező autók között kéne szempillantás alatt átslisszolni, és araszolás, a megfelelő alkalomra vadászat közben másodpercenként leáll a motor. Igazán nagy szerencse, hogy a rendszer kikapcsolható. 
"Maximálisan védelmez a komplex utasvisszatartó rendszer, akár kilenc légzsák aktiválódhat a baleset jellegének és súlyosságának megfelelően."

„Maximálisan védelmez a komplex utasvisszatartó rendszer, akár kilenc légzsák aktiválódhat a baleset jellegének és súlyosságának megfelelően.”

Az ML Mercedes egy túlméretes, de mégis roppant könnyedén és finoman vezethető, bentről nem igazán fantáziadús tankhajó, egy lakás áráért. Igazán kár, hogy lakni nem lehet benne.
Mellette – Ellene
  • Csendes, erős motor
  • Korrekt anyagok a belsőben
  • Fürge váltó
  • Unalmas szabvány belső
  • Idétlen lelkivilágú start-stop rendszer
Szerinted hány pontot érdemel az ML Merci?
átlag
8.53
szavazat
148
Szerinted hány pontot érdemel az ML Merci?