Röviden – SEAT Leon ST |
Mi ez? |
SEAT Leon, nagyobb fenékkel |
Mit tud? |
Tágas, praktikus, sportos |
Mibe kerül? |
Még hazai árak nincsenek, de az ötajtós árához kb. 1250 eurót kell fejben hozzáadni és megkapjuk az ST hozzávetőleges árát |
Kinek jó? |
A SEAT szerint bárkinek, de leginkább a kamasz kölkökkel egy fedél alatt élő, mindjárt ötvenes férfiaknak való
|
Teljes a család, a három- és ötajtós változatok mellett megérkezett a Leon harmadik karosszériaváltozata, a kombi, vagy ahogy a
SEAT nevezi, az ST. (Sports Tourer) Kemény vonalak, határozott élek jellemzik a sportosra rajzolt kombi formáját. Az autó nagy része megegyezik az ötajtóséval, csak a tetőt kellett megnyújtani, hogy végig érjen a meghosszabbított hátsó részen. A tetősín, vagy a hátsó lámpatestben, üzemanyag-betöltő fedelén végigfutó éltől a kasztni talán a konszern legizgalmasabb darabja ebben a kategóriában. A lámpatestek különösen szépre sikerültek, az elsők a LED-es nappalifénytől igen karakteresek, és a hátsót sem lehet semmi mással összetéveszteni.
Videón így mutat a SEAT Leon ST:
a videó a hirdetés után indul
Beindul a SEAT
A Leon 1999-es bemutatkozása óta több, mint 1,2 millió példányban kelt el, és az új, a spanyol Martorell-ben gyártott Leon-ból is elment már 82 ezer darab. Az újítás az eladási adatokon is látszik, 43 százalékos növekedést értek el vele a 2012-es évhez képest. Úgy fest a márka magára talált, a 2012-es eladásokhoz képest 9-25,4 százalékos növekedést tudtak elérni. Fura módon a legkisebb, 9 százalékos növekedést hazai pályán érte el a márka, míg a legnagyobbat 25,4 százalékot, éppen Németországban. A szép eredményhez nyilván az a tény is hozzájárul, hogy az elmúlt időszakban állítólag 63 összehasonlító tesztből 42 alkalommal került ki győztesen a SEAT.
A három- és ötajtós változat után megérkezett a SEAT Leon sportos és egyben praktikus kivitele, a kombi.
A három- és ötajtós változat után megérkezett a SEAT Leon sportos és egyben praktikus kivitele, a kombi.
Fotó megosztása:
Határozott, nehezen eltéveszthető formát kapott a LED-es nappalifény
Határozott, nehezen eltéveszthető formát kapott a LED-es nappalifény
Fotó megosztása:
A tengelytáv, és az első túlnyúlás maradt, csak hátul csaptak hozzá 27 centit
A tengelytáv, és az első túlnyúlás maradt, csak hátul csaptak hozzá 27 centit
Fotó megosztása:
A hátsó lámpa is telitalálat
A hátsó lámpa is telitalálat
Fotó megosztása:
A konszern talán legizgalmasabb külsejű kombija lett a Leon
A konszern talán legizgalmasabb külsejű kombija lett a Leon
Fotó megosztása:
Komoly motorkínálatból lehet választani
Komoly motorkínálatból lehet választani
Fotó megosztása:
Csodaszép külső tükör
Csodaszép külső tükör
Fotó megosztása:
Pótkerék a legalsó polcon
Pótkerék a legalsó polcon
Fotó megosztása:
Ezzel dönthetőek a második sor üléstámlái
Ezzel dönthetőek a második sor üléstámlái
Fotó megosztása:
Kényelmes ülések
Kényelmes ülések
Fotó megosztása:
Ezek is a nagy, közös raktárból érkeznek
Ezek is a nagy, közös raktárból érkeznek
Fotó megosztása:
Sportos hangulatú műszerfal, 6-órától indul a mutató
Sportos hangulatú műszerfal, 6-órától indul a mutató
Fotó megosztása:
Érintőképernyős okosság, ami még szép is
Érintőképernyős okosság, ami még szép is
Fotó megosztása:
Ezek is a nagy, közös raktárból érkeznek
Ezek is a nagy, közös raktárból érkeznek
Fotó megosztása:
Ismerős alkatrészek
Ismerős alkatrészek
Fotó megosztása:
A műanyagok nem mindenütt puhák
A műanyagok nem mindenütt puhák
Fotó megosztása:
Rekeszekben sincs hiány
Rekeszekben sincs hiány
Fotó megosztása:
Nem teljesen sík a padló
Nem teljesen sík a padló
Fotó megosztása:
Tálca a második sor lakóinak
Tálca a második sor lakóinak
Fotó megosztása:
Árnyékoló a hátsó utasoknak
Árnyékoló a hátsó utasoknak
Fotó megosztása:
Akad olyan motor is a kínálatban, amely 1500 kilométert is elmegy egy teli tankkal
Akad olyan motor is a kínálatban, amely 1500 kilométert is elmegy egy teli tankkal
Fotó megosztása:
A konszern talán legizgalmasabb külsejű kombija lett a Leon
Méretek
Az ST változat első túlnyúlása és a 2636 milliméteres tengelytávja ugyanaz, mint az ötajtós változatnál, csupán hátul kapott az autó egy bő, 27 centis hosszabbítást. Csomagtartójának alsó pereme 65 centi magasan található, és 109 centi széles cuccot lehet beletuszkolni. A csomagtartó befogadóképessége is tisztességes – rafináltan fogalmaztak a bemutatón – a Volkswagen konszern típusait nem számítva, a kategória legjobbjaként emlegetik. Magyarul az Škoda Octavia-é és a VW Golf Varianté nagyobb nála.
Hagyományos felállásban 587 literes, míg a csomagtartóból egy apró kar meghúzásával kényelmesen lehajtható üléstámlákkal – ilyenkor sajnos nem teljesen lesz sík a padló, marad benne egy kis lejtő – 1470 literre bővíthető a raktér. Sőt, ha extrém hosszú valamiket kell hurcolni, akkor az anyósülés háttámlájának előredöntésével akár 2,67 méteres valamit – karácsonyfát, létrát, gázcsövet – is be lehet pakolni az autóba. A dupla fenekű csomagtartóba pedig a kíváncsi tekintetek elől is elrejthető pár apróbb csomag.
Határozott, nehezen eltéveszthető formát kapott a LED-es nappalifény
Fogyókúra
SEAT Leon ST alapváltozata 1233 kilogramm, amivel a kategória legkönnyebb kombija. A fogyókúrához nem vettek igénybe olyan rémesen drága anyagokat, mint a magnézium, vagy a karbon, mindössze a nagy- és extra nagy szilárdságú acélok felhasználásával is sikerült 18 kg-ot lecsípni a tömegből, miközben az utascella még ellenállóbb is lett. Emellett az autó belsejében is spóroltak a kilókkal, így például a teljesen új, hatékony légkondi egymagában 2,7 kilós súlymegtakarítást jelent. Végsó soron a kombi változat mindössze 45 kg-mal lett nehezebb, az ötajtós kivitelnél.
Kényelmes ülések
Utastere a külső méretéhez képest egész élhető méretű, és akadnak benne olyan okosságok, amelyek jót tesznek az utasok komfortérzetének. Ilyen a hátsó ajtók ablakai elé felhúzható árnyékoló roló, a szintén a hátsók kényelmét szolgáló, az első ülések háttámlájára szerelt lehajtható kis asztal, illetve a hátsó sornak szánt szellőzők is. A többi pedig, sajnos, vagy szerencsére, hozza a megszokott VW-es átgondoltságot, minőséget, praktikumot. Kissé száraz, de ott van minden ahol lennie kell, és úgy is működik, ahogy azt kell. Nincs meglepetés. A Leon ST talán egy kicsit lágyabb, puhább annál, mint amit forma alapján várnánk, de tágas, az opciós, fele részben nyitható üvegtetőtől világos a belső.
Sportos hangulatú műszerfal, 6-órától indul a mutató
Motorok
A VW konszern tagjaként a SEAT-nak nem nehéz komoly motorkínálattal adni egy modellt. Így várható volt, hogy a Leon ST motorválasztéka is meggyőző, jópár benzines és dízelmotor is megtalálható a kínálatban. A Benzinesek 1,2 és 1,8 liter, illetve 86 és 180 lóerő közötti teljesítmény között mozognak, míg a dízelek 1,6 illetve 2,0 literesek és 90-184 lóerős teljesítményre képesek. Valamikor jövő év elején érkezik az 1,4 literes motorból 150 lóerős változat, és szintén a 2014-es év újdonsága lesz az összkerék-hajtású változat is.
Akad olyan motor is a kínálatban, amely 1500 kilométert is elmegy egy teli tankkal
High Tech
Pár technikai finomsággal is megbolondították a SEAT Leon ST-t, így tisztán LED-es fényszóróval is rendelhető, elérhető hozzá az automatikus fényszóró kapcsolgató rendszer – éjszakai vezetésnél kamerák figyelik a forgalmat, és ha senkit nem vakítunk el, akkor magától felkapcsolja a távolsági fényszórót – vagy a változó áttételű kormányzás.
Mikortól, mennyiért?
Magyarországra valamikor január végén, február elején érkezik meg a SEAT Leon ST, az áráról egyelőre nincsenek pontos információk. A bemutatón mindössze annyit tudtunk meg, hogy a már kapható ötajtós modell árához nagyjából 1250 eurót kell még hozzáadni, hogy valami reális elképzelésünk lehessen a leendő árral kapcsolatban.
Mellette – Ellene |
- Klassz forma
- Rendelhető high-tech finomságok
- Meggyőző minőségérzet
- Ügyes, nagy csomagtartó
|
- Nem igazán izgalmas belső
|
No, szerinted mennyit ér? 1-et? 10-et? Nyomd az ítéletet!
No, szerinted mennyit ér? 1-et? 10-et? Nyomd az ítéletet!