Röviden – MINI Countryman | |
---|---|
Mi ez? | Városi terepjáró, méretben a Captur és a Mokka, árban a Qashqai és a többiek szintjén. |
Mit tud? | Feldobni a legnyirkosabb hétfő reggelt is. |
Mibe kerül? | Összkerékhajtással és 1,6-os dízellel 7 milliótól elvihető, a tesztautó listaára 8 544 200 Ft. |
Kinek jó? | Nőknek mindenképp, de kétgyermekes családoknak is beválik. |
Már megint egy savanyú ábrázat. Kevés autóban okoztam ilyen csalódást, az átpillantók mintha minden MINI Countrymanben jó nőre számítanának. Ifjú hölgyekre vagy a jóléti kerületekből leruccanó anyukákra, akik 10 évet letagadhatnának. Ehhez képest egy középkorú férfi ül bent, féltávon az érettségi és az első orrszőrnyíró között.
Hölgyek öröme
A kompakt SUV még 2012 végén esett át apró modellfrissítésen, amikor kicsit variáltak a belső téren, például krómozással a sebességmérő körül és megváltozott az elektromos ablakok kapcsolója is.





0 és 100 százalék között mozog a csak az első vagy csak a hátsó kerekekre küldött nyomaték. De normál körülmények között az autó elöl hajt és csak 50 százalékig megy fel a hátsó kerekek nyomatékaránya
Lehetne igényesebb
Az ergonómiát erősen szokni kell, de a szép kapcsolósor megér némi betanulást. Ám akárhányszor ülünk is be, elöl az ülőlap túl rövid a nyurgábbaknak. A belső tér a modellfrissítés után is mulatságosan gagyi, amennyiben prémiumtermékként kezeljük a GLA méretében, és egyszerűen csak átlagon aluli, ha sima Mokka-, 2008-, Urban Cruiser-konkurensként tekintünk rá.

Első ránézésre jól mutat a belső tér, de az ergonómia sem jó, a minőségérzet messze van attól, amit egy prémiumterméktől elvárnánk
Adatlap
MINI Countryman Cooper D All4
Motor | 1598 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény | 122 LE |
Nyomaték | 270 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 10,9 sec |
Végsebesség | 185 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 4,4 l / 100 km |
Jópofa a középső Miki egér a sebességmérő melletti kerek légrostélyokkal, de a kilométeróra aljában lévő kétsoros, monokróm kijelző kőkorszaki azokhoz a színes érintőképernyőkhöz képest, amit például a Chevrolet Trax vagy a Renault Captur kínál. Ezen a szerencsétlen felületen a sokkal nehezebben kezelhető a telefon, mint a pórias konkurenciánál.
Ráadásul a Countryman képtelen arra az alapfeladatra, hogy a telefonunkon lévő zenét Bluetooth-adatátvitellel lejátssza. Akit még nem dolgoztak meg a marketingesek és megnézi a kategória autóit, aligha pont a Countrymant tippelné prémiumterméknek.
Bármennyi baja is van, én ezért az autóért nagyon is tudok lelkesedni. Elsősorban azért, mert a legvidámabb kocsi a szegmensen belül, mert van stílusa, mert jó vezetni és mert a különleges forma nem ment a használhatóság rovására.
Az átdolgozás óta felár nélkül választhatunk két kényelmesebb, különálló ülést hátra vagy egybepadot három főre. A tesztautóban az utóbbi volt, amely nagyon jól variálható. A három hátsó üléstámla szöge állítható, az üléspad két részben mozgatható előre-hátra. Leghátra tolva kényelmesen bő a lábtér, koppanásig előreküldve egész nagy a csomagtartó (350 helyett 450 l).A legvidámabb darab
Budapesten belül mindig zavart a túlságosan apró külső tükör. Rendben van, hogy így néz ki jól, de az autó nem néz ki jól lezúzva, ha nem veszünk észre valakit, ráadásul holttérfigyelés sem segít. A kilátás az előreugró tetővel felfelé nem jó, de ennél fontosabb, hogy előrefelé és oldalra nézve nem takarják ki a világot az A-oszlopok. A többiekhez képest kellemesen magasról tekinthetünk ki, még sincs nincs olyan érzésünk, hogy rajta ülnénk az autón, nem benne.

A konkurensek színes érintőképernyőihez képest ez a kétsoros, monokróm kijelző kőkorszaki. Kihangosítás van, de nincs audiostreaming, a telefonon lévő zenét nem veszi át Bluetooth-kapcsolattal
Nem gyors, de jó vezetni
Kategóriáján belül a Countryman vezethetősége kiugróan jó. Talán az egyetlen autó ebben a méretben, amely nemcsak elviseli a sietést, de szinte adódik benne a feszesebb tempó kanyargós országúton. Az oldaldőlés csekély, a rugózás mégsem kényelmetlen.
A tesztautó 1,6 literes dízelmotorja, 112 lóerővel, az alsó határa annak, amit egy ilyen belevaló autóba jó szívvel ajánlani lehet. Ennek egyik oka az összkerékhajtás, mert az All4 változatban a kiváló dízelmotornak van elég dolga.

Városban a mért fogyasztás elérte a 9,3 litert 100 kilométeren, ami nagyon sok. Országúton nyugodt stílusban elérhető 5,4 l/100 km
130-nál hatodik fokozatban 2200 a fordulatszám, de az ötödik is olyan hosszú, hogy 100 felett az autó nem nagyon ugrik. A meredek szélvédőoszlop viszonylag magas szélzajt kelt, de egy főleg városba szánt autónál ez jól tolerálható.
A MINI Countryman és 4×4-es dízel vetélytársai | Listaár, forint |
|
Mercedes-Benz GLA 200 CDI 4MATIC (136 LE) aut. | 10 752 670 | |
MINI Countryman Cooper D All4 (112 LE) | 6 959 000 | |
Nissan Qashqai 1,6 dCi All Mode 4×4 Visia (130 LE) | 7 440 000 | |
Opel Mokka 1,7 CDTI AWD Enjoy (130 LE) | 6 500 000 |
Nem dzsip, de a havat bírja
Mert városban szép vele az élet. Könnyű beszállni, jól látunk mindent, gyorsan beparkolhatunk vele. Nem gond járdára parkolni és az elektronikusan vezérelt, lamelláskuplungos összkerékhajtás magától kiporciózza a nyomatékot az első és a hátsó tengely között, 0-100 vagy 100-0 arányban.
Mármint extrém esetben, normál használatnál 50 százalékig módosul a hátra adott nyomaték. Azért is jó vele városban, mert gyéren lakott részeken túl kevesen látják benne a tulajt, amire nyilván igénye van annak, aki ennyire feltűnő (és ennyire eredeti) autót választ.

Maxi: üresen 1,3 tonnás az autó, amit pár extrával és nagyobb felnikkel könnyű felvinni 1,4 tonna közelébe. A terhelhetőség 510 kg, így a jópofa kis SUV máris 1,8 tonna felett van
A Countryman Cooper D All4 6 959 000 forintos listaára a dízelmotoros, összkerékhajtásos konkurensekét látva nem üti ki az érdeklődőket, de a konfigurátorban merész összegek jönnek ki, ha belemelegedünk a feláras tételek ikszelésébe. Ár/felszereltség arányban a legtöbb vetélytárs jobban áll, de a MINI gazdag extralistája, a kitűnően személyre szabható felszereltség, a külső és belső kialakítás mindenképp érték.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|