Röviden – Hyundai i10 | |
---|---|
Mi ez? |
Az ötajtós városi autó második generációja, törökországi gyártásból. |
Mit tud? | Többet, mint várnánk, elsősorban kényelmével és komolyságával. |
Mibe kerül? | A tesztelt modell listaára 3 049 000 forint, az ezres alapváltozaté 2 499 000 Ft. Az engedmény belőlük 150 000 forint. |
Kinek jó? | Annak, aki belátja, hogy városban járni nem kell ennél nagyobb autó. |
Van egy autófajta, amit hazánkban szinte negligálnak a vásárlók. A városi minikre gondolok, arra a kategóriára, amely Európában a Corsa- és Clio-méretű autók után a legkeresettebb. Nálunk viszont a tágasabb, de nem drágább Swiftek, Micrák, Fabiák elszipkázzák előlük az ügyfeleket, mert mégiscsak jobb érzés ugyanazért a pénzért nagyobb autóval kigurulni a szalonból. Nálunk ebben a szegmensben nem várható felpezsdülés, de Nyugat- és Dél-Európában más a trend, a gyárak idén ontják az újdonságokat. Megérkezhet az új Twingo, a C1-107-Aygo-trió utóda, a Hyundai pedig már meg is kezdte az új i10 értékesítését.
Külső
366,5 centis karosszériájával a Hyundai i10 félúton van egy Toyota Aygo és a 208-as Peugeot között. Komolyra vett fizimiskájával az i10 nem a Twingo vagy a VW Up vidámságát követi. Az otromba matricázás rémesen elcsúfítja az autót, de a feliratok nélkül jó volna ránézni a fotókon.
Belső tér
Adatlap
Hyundai i10 1,2 Comfort
Motor | 1248 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény | 87 LE |
Nyomaték | 120 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 12,3 sec |
Végsebesség | 171 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 4,9 l / 100 km |
Ha áldozunk a Life helyett a Comfort kivitelre, a fekete belső teret kétféle kontrasztszínnel dobhatjuk fel. A tesztautó pirosán kívül kék választható, ld. a galériában. A minőségérzet kellemes, mert kemény műanyagok felületét is meg lehet szépre csinálni.
A határozottan tartó, kellően nagyra méretezett, jól beállítható üléseken is látszik, hogy az i10. nem az a minimálautó, ami az Atos volt, pedig csak kilenc év telt el a két teszt között. Nem várnánk el, de egy-kilencven magas lakliknak is van hely hátul, ha előttük nem épp egy ugyanekkora ember ül.
252/1046 literrel a csomagtartó igen tágasnak mondható a kategóriában. Egyetlen literrel, de még a Volkswagen Up!-ot is sikerült lefőzni. A rakodóperem elég magas, ami viszont tetszett, az a felhajtható hátsó ülőlap, így a csomagtér bővítésekor kisebb a lépcső.
Milyen városban?
Legelsőre a négyhengeres motor nagyon csendesnek és rezgésmentesnek hatott, de hetek távlatából is emlékezetes a zajok és a vibráció kiváló szigetelése. A motor sajnos erőleadásában is épp ilyen diszkrét.
Lámpától indulva rajtaütésszerűen lefullad, ha nem színezünk alá legalább 1300-1500-as fordulattal a kuplungnak. Megérkezni könnyebb, mint elindulni: a fordulékony kisautóban pillanatok alatt leparkolhatunk, közben pedig kellően nagy tükör és a viszonylag jó kilátás segít lavírozni a forgalomban.Milyen hosszabb úton?
Messzebbre utazva kimagaslóan jó az autó komfortja. Kényelmes ülésein kívül ebben a csendnek van igazán nagy szerepe. A váltó-áttételezés ésszerű, ötödikben 120-nál a percenkénti fordulatszám nem egészen 3500. Az autó 140-150-es tempóval is csendes.
A rugózáson kifognak a kiálló sínek, máskülönben a futómű hangolása megfelelő. A szervorásegítés erőit is sikerült jól belőni, de a kormányérzet erősen műanyag. Kanyargós országúton azért sem fogunk tűzbe jönni, mert a motort hiába forgattuk, sehogy sem tűnt 87 lóerősnek. Pörgetve javult a helyzet, de inkább 67 lóerőt néznénk ki belőle.Fogyasztás
Sajnos a tunya motor még sokat is fogyaszt. Városban 8,2 liter vált füstté száz kilométeren, az autópályán a 120-130 közötti tempóval mért 5,8 liter sem nagy dicsőség. 850 km után tesztátlagunk 6,95 l/100 kilométer, aminél benzines kompakt autók is kevesebbet esznek.
Ár, költségek
Kategóriáján belül az i10 ára teljesen rendben van. A Suzuki Alto listaára csak 2,5 millió forint, de a két autó között színvonalban is van minimum ekkora eltérés. A Panda nem kevésbé jó autó, az Aygo és testvérei sem ilyen felnőttek. Az ezerkettes Splash motorerőben tud sokkal többet náluk és magas ülése is kellemesebb városban, de kényelmén érezni, hogy a típus korábbi fejlesztés.
A Hyundai i10 és ötajtós konkurensei, listaáron | Listaár, forint |
|
Dacia Sandero 0,9 TCe Arctic (90 LE) | 2 740 000 | |
FIAT Panda 1,2 8V Lounge (69 LE) Hyundai i10 1,25 Comfort (87 LE) |
3 265 000 3 049 000 |
|
Kia Picanto 1,2 EX (85 LE) | 3 374 000 | |
Škoda Citigo Elegance 1,0 (75 LE) Suzuki Splash 1.2 GLX+ |
3 153 960 2 837 000 |
A legerősebb ellenfél az Up!, a Citigo és a Picanto, na meg az ár alapján szelektálóknál a Sandero. A Dacia egyszerűbb, de sokkal nagyobb autó, jóval élettelibb turbómotorral. De nagyobb fordulókörével, hosszabb karosszériájával pont abban gyengébb, ami egy városi autóban a lényeg.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|