Röviden – Hyundai i10

Mi ez?

Az ötajtós városi autó második generációja, törökországi gyártásból.

Mit tud? Többet, mint várnánk, elsősorban kényelmével és komolyságával.
Mibe kerül? A tesztelt modell listaára 3 049 000 forint, az ezres alapváltozaté 2 499 000 Ft. Az engedmény belőlük 150 000 forint.
Kinek jó?  Annak, aki belátja, hogy városban járni nem kell ennél nagyobb autó.

Van egy autófajta, amit hazánkban szinte negligálnak a vásárlók. A városi minikre gondolok, arra a kategóriára, amely Európában a Corsa- és Clio-méretű autók után a legkeresettebb. Nálunk viszont a tágasabb, de nem drágább Swiftek, Micrák, Fabiák elszipkázzák előlük az ügyfeleket, mert mégiscsak jobb érzés ugyanazért a pénzért nagyobb autóval kigurulni a szalonból. Nálunk ebben a szegmensben nem várható felpezsdülés, de Nyugat- és Dél-Európában más a trend, a gyárak idén ontják az újdonságokat. Megérkezhet az új Twingo, a C1-107-Aygo-trió utóda, a Hyundai pedig már meg is kezdte az új i10 értékesítését.

Külső

366,5 centis karosszériájával a Hyundai i10 félúton van egy Toyota Aygo és a 208-as Peugeot között. Komolyra vett fizimiskájával az i10 nem a Twingo vagy a VW Up vidámságát követi. Az otromba matricázás rémesen elcsúfítja az autót, de a feliratok nélkül jó volna ránézni a fotókon.

12,3 mp a gyári gyorsulási adat 100-ra, a végsebesség 171 km/óra
Hátsó oszlopmegoldását mintha a régi A-osztály ihlette volna.

Hátsó oszlopmegoldását mintha a régi A-osztály ihlette volna.

Belső tér

Adatlap

Hyundai i10 1,2 Comfort

12,3 mp a gyári gyorsulási adat 100-ra, a végsebesség 171 km/óra
Motor 1248 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 87 LE
Nyomaték 120 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 12,3 sec
Végsebesség 171 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,9 l / 100 km

Ha áldozunk a Life helyett a Comfort kivitelre, a fekete belső teret kétféle kontrasztszínnel dobhatjuk fel. A tesztautó pirosán kívül kék választható, ld. a galériában. A minőségérzet kellemes, mert kemény műanyagok felületét is meg lehet szépre csinálni.

A határozottan tartó, kellően nagyra méretezett, jól beállítható üléseken is látszik, hogy az i10. nem az a minimálautó, ami az Atos volt, pedig csak kilenc év telt el a két teszt között. Nem várnánk el, de egy-kilencven magas lakliknak is van hely hátul, ha előttük nem épp egy ugyanekkora ember ül.

252/1046 literrel a csomagtartó igen tágasnak mondható a kategóriában. Egyetlen literrel, de még a Volkswagen Up!-ot is sikerült lefőzni. A rakodóperem elég magas, ami viszont tetszett, az a felhajtható hátsó ülőlap, így a csomagtér bővítésekor kisebb a lépcső.

Milyen városban?

Legelsőre a négyhengeres motor nagyon csendesnek és rezgésmentesnek hatott, de hetek távlatából is emlékezetes a zajok és a vibráció kiváló szigetelése. A motor sajnos erőleadásában is épp ilyen diszkrét.

Feldobják az utasteret a színes betétek. A minőségérzettel nincs baj

Feldobják az utasteret a színes betétek. A minőségérzettel nincs baj

Lámpától indulva rajtaütésszerűen lefullad, ha nem színezünk alá legalább 1300-1500-as fordulattal a kuplungnak. Megérkezni könnyebb, mint elindulni: a fordulékony kisautóban pillanatok alatt leparkolhatunk, közben pedig kellően nagy tükör és a viszonylag jó kilátás segít lavírozni a forgalomban.

Milyen hosszabb úton?

Messzebbre utazva kimagaslóan jó az autó komfortja. Kényelmes ülésein kívül ebben a csendnek van igazán nagy szerepe. A váltó-áttételezés ésszerű, ötödikben 120-nál a percenkénti fordulatszám nem egészen 3500. Az autó 140-150-es tempóval is csendes.

Kényelmével és méreteivel az i10 egyenértékű a valamivel nagyobb városi autókkal

Kényelmével és méreteivel az i10 egyenértékű a valamivel nagyobb városi autókkal

A rugózáson kifognak a kiálló sínek, máskülönben a futómű hangolása megfelelő. A szervorásegítés erőit is sikerült jól belőni, de a kormányérzet erősen műanyag. Kanyargós országúton azért sem fogunk tűzbe jönni, mert a motort hiába forgattuk, sehogy sem tűnt 87 lóerősnek. Pörgetve javult a helyzet, de inkább 67 lóerőt néznénk ki belőle.

Fogyasztás

Sajnos a tunya motor még sokat is fogyaszt. Városban 8,2 liter vált füstté száz kilométeren, az autópályán a 120-130 közötti tempóval mért 5,8 liter sem nagy dicsőség. 850 km után tesztátlagunk 6,95 l/100 kilométer, aminél benzines kompakt autók is kevesebbet esznek.

Ár, költségek

Kategóriáján belül az i10 ára teljesen rendben van. A Suzuki Alto listaára csak 2,5 millió forint, de a két autó között színvonalban is van minimum ekkora eltérés. A Panda nem kevésbé jó autó, az Aygo és testvérei sem ilyen felnőttek. Az ezerkettes Splash motorerőben tud sokkal többet náluk és magas ülése is kellemesebb városban, de kényelmén érezni, hogy a típus korábbi fejlesztés.

A Hyundai i10 és ötajtós konkurensei, listaáron Listaár, forint 
Dacia Sandero 0,9 TCe Arctic (90 LE) 2 740 000
FIAT Panda 1,2 8V Lounge (69 LE)
Hyundai i10 1,25 Comfort (87 LE)
3 265 000
3 049 000
Kia Picanto 1,2 EX (85 LE) 3 374 000
Škoda Citigo Elegance 1,0 (75 LE)
Suzuki Splash 1.2 GLX+
3 153 960
2 837 000

A legerősebb ellenfél az Up!, a Citigo és a Picanto, na meg az ár alapján szelektálóknál a Sandero. A Dacia egyszerűbb, de sokkal nagyobb autó, jóval élettelibb turbómotorral. De nagyobb fordulókörével, hosszabb karosszériájával pont abban gyengébb, ami egy városi autóban a lényeg.

Mellette – Ellene
  • Alapáron ötajtós karosszéria
  • Meglepően sok hely
  • Igényes zajszigetelés
  • Kényelmes ülések
  • 5 év km-korlátozás nélküli garancia
  • Magas peremű csomagtartó
  • Lusta, könnyen lefulladó motor
  • Túlzott fogyasztás


Tízes skálán kifejezve hány pontot ér nálad a Hyundai kisautója?
átlag
7.37
szavazat
261
Tízes skálán kifejezve hány pontot ér nálad a Hyundai kisautója?