Röviden – Nissan Micra 1.2 Tekna

Mi ez?

Városi kisautó a Nissantól, agyonextrázva, a kisebbik motorral

Mit tud?

Meglepően tágas, nyomatékos, kellemes
Mibe kerül? Metálfénnyel, optikai kiegészítőkkel 4,2 millió ez a példány
Kinek jó?  Aki hajlandó sokat költeni egy kisautóra

Valami átok ül rajtam manapság. Folyton bejelentkezem olyan érdekesnek tűnő témákra, mint az „új Swift„, az „új Meriva” vagy az „új Verso„, aztán kiderül, hogy az a nagy bazi újdonság többé-kevésbé kimerül egy LED-es menetjelző fényben vagy egy új dízelmotorban. Tessék, most meg itt az „új Nissan Micra”. Gyakorlatilag semmit nem változott a kocsi ahhoz képest, amit három és fél éve próbáltam ki Dániában. Kicsit gonoszabb az arca, de különben ugyanolyan kopogósak a műanyagai, ugyanolyan tágas a csomagtartója, ugyanolyan drága, ha sok extrát kérünk hozzá, és ugyanúgy egy remek, jó szívvel ajánlható városi kisautó úgy általában.

A Micra csak egy blokkal, a háromhengeres 1,2-essel kapható. Kompresszor nélkül 80, kompresszorral 98 lóerős. Már tesztautónk gyengébbik motorja is elegendő a dinamikus városi autózáshoz
Alkalmi autópályázáshoz is elegendő erő van a motorban, de aki gyakran megy messzire, tűnődjön el a baromi drága, de sokkal erősebb, akár 180-ig lendületes, 98 lóerős kompresszoros változaton

Alkalmi autópályázáshoz is elegendő erő van a motorban, de aki gyakran megy messzire, tűnődjön el a baromi drága, de sokkal erősebb, akár 180-ig lendületes, 98 lóerős kompresszoros változaton

Mi benne az új?

A 2014-es Nissan Micra egy klasszikus marketingvezérelt facelift: pár öncélú formai módosítással tette újra érdekessé a modellciklus felénél a kocsit a gyártó. A motorválaszték ugyanarra a két motorra szorítkozik, mely igazából egy; az 1,2 literes, háromhengeres blokk kompresszor nélküli 80 lóerős vagy kompresszoros, 98 lóerős változatára. Az extralista se sokat változott; mivel a Micrához eddig is elérhető volt az érintőképernyős navigáció, a kulcsnélküli nyitás-indítás, mindössze egy külső és egy belső optikai csomagot tudtak beleszuszakolni a katalógusba a kisautóhoz.

No, kedves olvasók, melyik ábrázattal tetszik jobban a Micra?

Apró frissítés a Micrán – jobb vétel lett tőle? 76

Melyik a szebb, az új vagy a régi pofa?

Melyik a szebb, az új vagy a régi pofa?


Tessék választani!
A régi szebb
26% (24)
Az új szebb
59% (54)
Mindkettő szép
9% (8)
Egyik sem tetszik
6% (5)

Külső

A komolykodós új pofa azt a célt szolgálja, hogy férfiak számára is elfogadhatóbb legyen a Micra külseje. Persze hiába a nagy króm V (mint a Pathfinderen vagy az új Qashqaion), a Micra maradt ugyanaz a gömbölyű, alapvetően kedves és bizony elég lányos kisautó, aki volt. Dizájn-ínyenceknek javaslom elemzésre a tető elképesztő domborításait, hullámait.

Hetyke kis spoiler-kinövés

Hetyke kis spoiler-kinövés

Akinek megakadt a szeme a fotókon a krómkiegészítőkön (kilincs, tükörház, küszöbdíszek), az készítsen ki 120 ezer forintot az optikai csomagért. Akinek az érdekes árnyalatú kékes metálfény ragadta meg a tekintetét, 110 ezret tegyen a Micra árához a látványosabb fényezésért. De felnire legalább nem kell költeni, a 15 colos alukerék az egyetlen méret, amivel a Tekna felszereltségű csúcs-Micra gyárilag kapható.

Belső

Lényegileg odabent is változatlanok a dolgok. A szemnek kellemes, okosan elrendezett utastérben szörnyen kemény műanyagok törik meg a lelkesedést. A legborzasztóbb a praktikus, kettős kesztyűtartó fedeleinek lecsapásakor jelentkező rémisztő csattanás; ezt hallván elgondolkodik az ember, hogy mitől is tartjuk a Daciát afféle budget-márkának. A rideg plasztikok, textilbetétjükkel együtt is silány, hajlékony ajtókárpitok a zenehallgatás élményét is képesek megkeseríteni, rég ültem már ennyire dobozhangú új autóban. 45 ezer forintért ugyan a beltérbe is vehetők vidámnak és minőséginek szánt optikai tuningcikkek, de még a középső szellőzőrostélyok krómkerete vagy a súlyos, masszív fémkilincsek sem palástolhatják, hogy a Micrát akkor is olcsó városi autónak tervezték, ha valójában egyáltalán nem is olcsó.

Az ergonómia kisautós trükköknek köszönhetően jó: a középkonzolt például úgy alakították ki, hogy ne szorítsa be a térdet

Az ergonómia kisautós trükköknek köszönhetően jó: a középkonzolt például úgy alakították ki, hogy ne szorítsa be a térdet

A minőségérzet hiányáért meglepően tágas utastér nyújt kompenzációt. A csomagtartó papíron csak 260 literes, de sokkal tágasabbnak tűnik. A hátsó ülések támlájának ledöntése után a székek ülőlapja is előrebillenthető, így kibővítve hatalmas rakteret kapunk alkalmi teherszállításhoz. A fejtér-lábtér még négy magas felnőtt számára is elegendő, elöl a középkonzol okos kialakítása miatt a térdhely tágasabb, mint számos kompakt autóban.

A listaáron még metálfény és krómok nélkül is majd’ négymilliós Micra szolgáltatásai valamelyest érthetővé teszik a magas árat. A kormányról kapcsolgathatjuk a telefont, hifit, sebességtartó automatikát, a klíma automatikusan tartja a beállított hőfokot, a visszapillantó tükrök elektromosan behajthatók, a motor gombbal indul, az ajtó kulcs nélkül zárható-nyitható. Az érintőképernyős navigáció is jól használható – halkan jegyzem meg, hogy a hasonló árú, igaz négyhengeres és erősebb csúcs-Swifthez egyáltalán semmilyen GPS nem rendelhető.

A csomagtér alapértelmezésben 260 liter, okos üléshajtogatási rendszerrel bővíthető

A csomagtér alapértelmezésben 260 liter, okos üléshajtogatási rendszerrel bővíthető


Adatlap

Nissan Micra 1.2 Tekna

A Micra csak egy blokkal, a háromhengeres 1,2-essel kapható. Kompresszor nélkül 80, kompresszorral 98 lóerős. Már tesztautónk gyengébbik motorja is elegendő a dinamikus városi autózáshoz
Motor 1198 cm3, Benzin, S3
Teljesítmény 80 LE
Nyomaték 110 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 13,7 sec
Végsebesség 170 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5 l / 100 km

Egy óriási bakit azért sikerült elkövetni ahhoz, hogy ne legyen felhőtlen az öröm. A klíma minden motorleállításnál alaphelyzetbe áll, vagyis minden újabb indításnál be kell kapcsolni, hogy legyen fűtésünk-hűtésünk. De a buta rendszer az Auto gomb megnyomásakor a légkondit is bekapcsolja, tehát ha nem akarunk télen is hűteni, minden indításkor két másik gombot is meg kell nyomni a motorindító gomb mellé. És még egy kis baki: a műszeregység fényereje nem állítható.

Vezetési élmény

A Micra azon kisautók közé tartozik, melyek máig megmaradtak elsősorban városi használatú járműnek. Egy Fiestát, 208-as Peugeot-t felkonfigurálhatunk úgy, hogy Párizsig se kívánkozzunk át nagyobb kocsiba, de a Micra egyszerű futóműve, könnyű kormányzása a városban van igazán elemében. Rövid, oldaltartás nélküli ülései sem valók hosszú túrákra.

Jó fogású a kormány, nagyautósak a bajuszkapcsolók, ez azért feldobja az élményt. A 80 lovas háromhengeres motorral ki lehet ugyan merészkedni a sztrádára, de az ötfokozatú váltóval 90-nél már 2500-at forog a motor, 130-nál 3600 körül kiabál, és bár ilyenkor sem túl zavaró a zajszint, azért a háromhengeres morgás már ott utazik velünk. Vegyes üzemben 6-6,5 literes fogyasztást tapasztaltunk.

Amolyan igazi ki-beugrálós, jövős-menős kocsi ez a Micra. Könnyed szaladgálásra, ütős-vágós használatra találták ki, a szinte törvényszerűen érkező horpadások, meghúzások dacára a tartósság ígéretével, a legjobb japán kisautós hagyományok szellemében. Használt autóként igazi titkos tipp lesz majd, még akkor is, ha újnak elég drága.

Feltöltéssel több mint félmillióval drágábba Micra. Ér ennyit 18 plusz lóerő?

Feltöltéssel több mint félmillióval drágábba Micra. Ér ennyit 18 plusz lóerő?

Mi van helyette?

Az a feneség a kisautó-piacon manapság Európában, hogy kijött az új Sandero, sőt, a kifejezetten vonzó, jó kiállású menőbb változat, a Sandero Stepway is a Daciától, modern motorokkal, immár egész komfortos utastérrel, klímával, 75 lóerővel 2,44 millióért, ÉRINTŐKÉPERNYŐS NAVIGÁCIÓVAL PLUSZ SZÁZEZERÉRT. De most tényleg, van annyira különlegesebb és szebb ez a Micra, hogy megérje a 3,93 milliót? Jó, a Tekna felszereltség kulcsnélküli nyitás-indítása és motorosan behajtható tükre a Daciához semennyi pénzért nem vehető meg, de megér ez bő másfélszeres árat?

És ha még elvi okokból is vetjük el a Daciát, mert mondjuk radikális jobbikosok vagyunk, akkor is bőven van mit választani négy misiért. Például ezeket:

A Micra Tekna 80 ló körüli, hasonlóra extrázott konkurensei, listaáron Listaár, forint 
Dacia Sandero 1.2 Arctic (75 LE) 2 725 000
FIAT Panda 1,2 8V Lounge (69 LE)
Hyundai i10 1,25 Comfort (87 LE)
3 582 000
3 499 000
Kia Picanto 1,2 EX (85 LE) 3 374 000
Mazda 2 1.3i Takumi Navi (82 LE)
Nissan Micra 1.2 Tekna (80LE)
4 309 900
3 930 000

Kinek ajánljuk?

A fentiek fényében tehát ezt a Micrát annak ajánljuk, aki könnyen manőverezhető, de tágas kisautót akar. És annak, aki igényli annyira az elektromos extrákat, hogy nem sajnál négymilliót egy 80 lóerős kisautóért. És annak, akinek pont a Micra formája tetszik a rettentően széles választékból. És persze különösen ajánljuk annak, aki bolondul a krómért. És annak, akinek a japán minőség akkor is számít, ha különben Nissanját Indiában gyártották (a Micra ott készül). És annak, aki az elkövetkező években nem ül majd négymilliós Yarisba vagy 208-asba, mert amikor becsukja a kesztyűtartót, sírva fog fakadni.

Mellette – Ellene
  • Lenyűgözően sok króm 120 ezerért
  • Hihetetlenül tágas kabin
  • A kategóriában szokatlanul gazdag extralista
  • Hamar kifulladó motor
  • Kopogós műanyagok a kabinban
  • Egy Sanderóhoz képest indokolatlanul magas ár

Tízből hány pontot ér a felfrissített kisautó?
átlag
6.83
szavazat
30
Tízből hány pontot ér a felfrissített kisautó?