Röviden – Renault Mégane Grandtour 1,6 dCi | |
---|---|
Mi ez? |
Plasztikázott régi ismerős, a franciák érett kompaktja |
Mit tud? | Kiváló dízel motorokkal takarékosan közlekedni |
Mibe kerül? | Most 600 ezres akcióval 5,89 millióról indul |
Kinek jó? | Német-, és japán-fóbiásoknak, Thaliától igényesebb autóra vágyóknak |
A főhősök szereplését kellő távolból figyelő másodhegedűse volt tavaly a hazai kompakt-piacnak a Renault Mégane. Így fogytak:
Skoda Octavia 3170 db
Opel Astra 2225 db
Ford Focus 2147 db
(…)
Renault Mégane 510 db
Ahogy hallani, éppen a flottás Grandtour értékesítések nem nagyon mennek, pedig formás, jól vezethető és riválisai többségénél olcsóbb autó, azaz ahogy mondani szokás: kedvező az ár/érték aránya. Aki szimpatizál a típussal, annak itt a jó hír, mostantól még kedvezőbb.
Külső – karakteres és könnyed
Ismerek jó pár autótervezőt, így bizton állíthatom, hogy hivatalos nyilatkozatban óvatosan simogatják a konkurenciát. Épp ezért meg is lepődtem legutóbb, amikor a Volkswagen egyik dizájnerével beszélgetve mennyire nem palástolta lelkesedését a futó Renault Clio formájával kapcsolatban. Nos, ennek a remek kisautónak a legjobban sikerült részét, az orrát ragasztották a franciák a Mégane-ra, amely így igen erős faceliftet kapott elöl.
A három éve futó autó ruháját máshol viszont alig szabták át, de szerencsére a Grandtour kombi-konkurenseinél eleve könnyedebb alakja még ma sem fáradt. Tessék csak megnézni oldalról ezt, és mellé rakni a hozzá képest sokkal dobozszerűbb Golfot, Focust, Octaviát.Belső – kellemes, de nem túl tágas
Adatlap
Renault Mégane Grandtour 1,6 dCi facelift
Motor | 1598 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény | 130 LE |
Nyomaték | 320 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 10,1 sec |
Végsebesség | 200 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 4 l / 100 km |
Már a premier óta nagy barátja vagyok a Mégane íves formájú, kimondottan puha műanyaggal burkolt műszerfalának, amely a szemnek és a kéznek is kellemes. Megértem, hogy a facelift során szinte nem is módosítottak rajta a Renault szabómesterei egyetlen feltűnő változást leszámítva.
Az autónak mostantól alapból része az R-Link nevű agytröszt, és ennek leglátványosabb eleme pedig a műszerfal tetején trónoló érintőgombos kijelző. Viszonylag gyors a rendszer, szép a grafikája, csak egy kicsit messze van a sofőrtől ahhoz, hogy vezetés közben kezelje, de ennek irányítása a ott valahol jobbra lent, a combunk alatt kandikáló tekerőgombbal, és a köré telepített gombocskákkal is megoldható. Csak tudni kell, hová nyúl az ember.
Természetesen a helykínálat és a csomagtartó mérete a régi, mondanám, hogy ezeken még egy facelift sem változtatott érdemben, de éppen a most futó Genfi Autószalonon láttak a Vezess.hu újságírói egy rendkívül érdekes húzást. Sajnos a Mégane-nál nem történt hasonló, pedig szegről-végről még köze is van egymáshoz a két kocsinak. Így maradt a megfelelő, de a konkurensek egy részénél kisebb hátsó tér és csomagtartó.
Itt van néhány adat, a kategória legnagyobb rakodótérrel bíró kombijairól:Civic 624/1668 liter
Octavia 610/1740
Golf 605/1620
Astra 500/1550
Mégane 491/1567
Focus 490/1516
Vezetés – rugalmas, de takarékos
Nyugodtan leírhatom, hiszen vadonatúj tesztautóban sosem okozott még csalódást: a Renault 1,5-ös és 1,6-os dCi motorjai egyértelműen a piac legjobbjai között vannak – a felfrissített Mégane mindkét változattal is megvásárolható. A kisebb mindjárt 95 és 110 lóerővel is, a nagyobb 130-cal. Business felszereltséggel a leggyengébb 4,89 millióról indul, míg a csak Dynamique néven hirdetett csúcsverzió a nagyobb motorral éppen egymillióval többről, 5,89-ről. A 110 lovas Dynamique 450 ezerrel olcsóbb ennél, de mi most nem ezt próbáltuk, hanem a legdrágábbat.
Már hidegen is kulturált, egyenletes járású, és meglehetősen szerény hangú a motor. Olyan 1200-nál kel életre, és onnan meglehetősen könnyedén mozgatja egy-két személlyel az üresen 1320 kg-os kocsit, a hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés ellenére pedig a kategória nívójához képest kimondottan jól kanyarodik. Az útjaink kátyú-, és folttengerét annyira nem szereti a futóműve, melyik szereti, de keménynek azért túlzás lenne mondani a Mégane-t, bár feszesebb kanyarvétel közben hajlamos elugrálni az úthibákról. Egy szó, mint száz, ez egy ötegészvalahánymilliós kocsi, azt a szintet pedig simán hozza.
Számomra kissé hosszú úton jár a fokozatválasztó karja, de aki akar, mégis járhat lendületesen, a maximálisan 320 Nm nyomaték ebben jó partner. Bár hozzá kell tennem, hogy a Renault dízeleit mindig a fogyasztásuk miatt kenegetjük hájjal. Na, ez most elmarad, mert picit többet evett a teszthét alatt a vártnál, pedig már fagypont körüli reggelek is elmúltak hála Istennek, de azért így is kiválóan fogyasztott. A legmélyebb belvárosi araszolgatáskor 6.9-ig ment fel a fogyasztása, a külvárosban szaladgálva 6,1-6,2-t mutatott a kompjútere, a 90-es tempomatnál pedig 4,2-t – átlagban éppen 5 liter jött ki erre az egy hétre.
Ötliteres vegyes átlag szuper, de mondom még egyszer, a múltbeli tapasztalatokból kiindulva 4-5 tizeddel még ennél is kisebb átlagot vártam.Ár – facelift után akciós
Amennyiben ön Renault-fan, és eldőlt, hogy mindenképpen Mégane-dízellel szeretné a Thaliát birtokló gyűlölt szomszédot idegesíteni, de a három teljesítményszint között azért még vacilál, akkor én mindenképpen 110 vagy a 130 lovasat ajánlanám. Ha tényleg alázná a lakótársat, ne szerénykedjen, az erősebbet vigye, az ráadásul kizárólag a legmagasabb felszereltséggel vihető, azonban még így is a kategória legolcsóbbjai között van a kocsi, ha esetleg más márkák is a képben vannak.
És az az öt év garancia baromira megnyugtató egy francia kocsinál, amivel kapcsolatban az is elmondható, hogy sok – talán jobb nevű – német konkurens sem ad annyit.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|