Röviden – Nissan Qashqai 1,6 dCi 4×4 | |
---|---|
Mi ez? | Kompakt méretű szabadidő-autó, négykerék-hajtással |
Mit tud? | Kívül formás, belül praktikus |
Mibe kerül? | 5,5 milliótól 9,2-ig tart az árlista |
Kinek jó? | Akik jól vezethető, kompakt méretű szabadidő-autóra vágynak |
Külső
A korábbi Nissan Qashqai bumfordi, kissé ügyefogyott megjelenéséhez képest az új modell óriási előrelépést jelent. Pedig az átlagvásárlónak úgy fest, nem sokat jelentett a kinézet, hiszen még az utolsó éveiben is szinte ugyanolyan jól fogyott a Qashqai, mint fénykorában. A frissítés szele mégis utolérte a kompakt szabadidő-autót, amely nem csak vagányabb, modernebb külsőt, hanem plusz centiket is kapott.
Főleg hosszban és széltében, de valamelyest nőtt a tengelytáv is, miközben a tető másfél centivel közelebb került az úthoz. Sportosabb, fiatalosabb, nagyságrendekkel vagányabb lett az új kasztni, de ezúttal elvesztette a jellegzetes arcát is, így sokkal jobban belesimul a Kia Sportage, Hyundai iX35-féle egyen szabadidő-autó vonalba.
Belső
Belül is jóval kellemesebbé vált a Qashqai , bár néhány hitványabb megoldás csak átszivárgott valahogy. Például amíg a középkonzol levegőbeömlője telitalálat, a többi forma is izgalmas, addig az utastér világítás kapcsolója ugyanaz, mint amit a filléres Daciaban látni. Hiába a Renault-s rokonságot nem tudja egyikük se letagadni.
Az anyagok minősége is változatos, a műszerfal teteje puha, nyomkodni való, de bőséggel találunk olcsó műanyagokat is. Maga az összeszerelés tisztességes munkának tűnik, nem zörög, nem mozog itt semmi sem, aminek nem kell.
Videón így mutat a megszépült Nissan Qashqai:
a videó a hirdetés után indul
Csomagtartója hiába lett nagyobb egy 20-assal, – 439 literes – mégis roppant kicsinek tűnik. Babakocsival annyit még nem szenvedtünk, mint a Qashqai-nál, hiába az amúgy okos és hasznos dupla fenekű csomagtartópadló. Szatyorkampóból csak valami törékeny műanyag fülecske jutott leghátra és a kalaptartó felfüggesztése sem tűnik igazán strapabíró darabnak. Az viszont klassz, hogy igazi pótkerék is rejtőzik a mélyben. Ami viszont kiszorult a csomagtérből, annak könnyen találunk helyet az utastérben.
A zsebek, rekeszek, kesztyűtartó képes temérdek cuccot elrejteni. Ha nem csomagként utazunk az autóban, akkor jóval szerencsésebbek vagyunk, hisz belül tágas, kényelmes a Qashqai, a hátsó sorban is egész civilizált körülmények várnak az utasokra, és a hangulatn sokat dob a tekintélyes méretű, árnyékolható üvegtető.
Biztonság
Aránylag friss modell az új Qashqai, de a töréstesztje már meg is van. Manapság már szinte elvárt dolog az ötcsilalgos eredmény, és a Nissan kompakt szabadidő-autója magabiztosan hozta is ezt az eredmény az EuroNCAP tesztjein. A részletes törésteszt itt olvasható. Nagyjából erre számíthat, aki Nissan Qashqait vezetve, 64 km/órás tempóval csapódik bele egy másik autóba, vagy hajt oszlopnak:
Vezetés
A bő 700 ezer forintos felárat jelentő 4×4-es hajtáshoz kapcsolt 1,6 dízelmotor csendes, takarékos, és 130 lóerejével teljesen jól mozgatja a bő másfél tonnás járgányt. 4×4-es hajtást – ami az X-Trail alól származik – egyedül ehhez a motorváltozathoz és a kézi váltóhoz rendelhetünk. Az alapból elsőkerék-hajtású autót a bal térdnél lévő billenőkapcsolóval, elektronikus úton lehet automatikus, illetve fix négykerék-hajtásúra kapcsolni.
A váltó egyértelműen az egyik legjobb dolog a megújult Nissan Qashqaiban, pontosan, határozottan, jól megválasztott erőt igényel a mozgása, illetve a feszes, egyáltalán nem billegő futómű is okozhat örömöt a jó minőségű úton, dinamikusan vezető sofőröknek. sajnos a kormányzás már nem ennyire élvezetes darab, az elektromos rásegítésű darab megszokást igényel, nem sok visszajelzést közvetít az útról.
Bár a nagy tükröknek és a magas üléspozíciónak hála nem reménytelen feladat a Qashqai-t koccanás nélkül manőverezni még szűk helyen sem, az autóra telepített négy kamera képéből összerakott madártávlati kép mégis hasznos lehet parkolásnál. Segítségével olyan mértani precizitással tehetjük be a kocsit a parkolóhely felfestései közé, mint senki más. Ha egy kicsit még nagyobb lenne a kijelzőn mutatott kép, az lenne az igazi csoda. De így is jó móka. Különösen az autó orrán lévő kamera hasznos, így nem marad rejtve semmi a vezető szeme elől.
Pár okos extra is megtalálható az autóban, így az elektromos kézifék – ez éppen alapáras – a holttérfigyelő, a táblafelismerő rendszer, vagy éppen a fűthető első szélvédő is nagyot dob az autó használati értékén.
Az Nissan Qashqai és dízelmotoros vetélytársai | Listaár, forint |
|
Nisan Qashqai 1,6 4×4 Tekna (131 LE) | 9 030 000 | |
Dacia Duster 1,5 dCi 4×4 Exception (110 LE) | 4 840 000 | |
Suzuki SX4 S-Cross 1,6 DDiS 4×4 GLX (120 LE) | 8 500 000 | |
KIA Sportage 1,7 CRDi EX Premium 2WD (115 LE) | 7 809 000 |
Költségek
Fogyasztása városi, és autópályás menettel is tarkított kilométerek után 6,4 liter, amely ugyan bőven túlszárnyalja a gyári 4,9 literes adatot, de nem számít rossznak így sem. Az első Qashqai világméretű sikerét többek között okosan kitalált árával érte el. Hogy a legújabb modell is jól fogyjon, valami hasonlóra lesz szükség ismét. Pláne a különösen költségérzékeny hazai piacon. Persze az új mindig kívánatosabb, menőbb, így szokás érte többet is kérni. Az új Qashqai legolcsóbb változata durván 350 ezer forinttal kerül többe, mint a kifutó modell hasonló darabja.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|