Röviden: Dacia Logan MCV 1,5 dCi 90 LE Arctic | |
---|---|
Mi ez? | Tágas belsejű, hatalmas csomagtartós családi kombi |
Mit tud? | Olcsó és rettentő keveset fogyaszt |
Mibe kerül? | 3 250 000 a gyengébb 75 LE-s, 3 350 000 az erősebb, 90 lóerős dízel |
Kinek jó? | Racionálisan gondolkodó autósoknak, akik utálnak tankolni |
Külső
„Nagy kufferbe jó pakolni” – tartja a bölcs népi mondás. Azonban az ismeretlen szerző rögvest felvázolja a dolog árnyoldalát is, miszerint utazni vele – mármint a nagy seggel – már kínos. A Dacia Logan kombi változatával ez nem biztos, hogy így van. Elölről kifejezetten vállalható az autó, modern, pofás fényszórókkal, ködlámpával, büszke Dacia emblémával. Korrekt.
Oldalról már nem teljesen harmonikus a forma, a hatalmas puttony valahogy nem passzol igazán a testhez. Hátulról pedig jóval kevésbé karakteres, mint amilyen a korábbi kombi Logan volt, a maga menő, kétfelé nyíló csomagtartó ajtajaival. De utazni nem is ettől jó vele. Akit ez foglalkoztat leginkább és roppant türelmetlen, az ugorjon a költségek kezdetű részhez.
Belső
Ez az autóbelső nem az, amiben fejedelmi kényelem, vagy ezernyi szolgáltatás várja az utasokat. Az első ülések ülőlapja lehetne hosszabb, bár a kényelem tekintetében megoszlott a szerkesztőség. Volt, akinek szinte elviselhetetlen volt az ülés, nekem különösebb bajom nem volt vele. Puha, de túlélhető, emlékeim szerint a Duster üléshelyzete sokkal bénább volt.
Az utasokat fekete műanyagtenger veszi körbe, puha ajtóborítást, finom megoldásokat nem igazán találni ebben az utastérben. Mindössze az ülések díszvarrásai, illetve a műszerek, légbeömlők króm kerete oldja az egyhangúságot. A rekeszek, tárolóhelyek is mind egyszerűek, könnyen tisztíthatóak. Semmi csicsa. Nincs is ezzel baj.
Hely bőven van a kombi Daciában, fejek, végtagok mind elférnek. Csomagtartója szintén hatalmas – papír szerint 573 literes. Az utastérhez hasonlóan itt sincsenek nagy varázslatok, színes-szagos kis rekeszek, csudaroló, miazmás. Egyszerűen csak nagy. Az alap rögzítőfülek megvannak, és a mélyben még pótkerék is található, mellette tekintélyes méretű további bónusz rakodóhellyel.
Ergonómiailag azonban még volna mit csiszolni a modell belsején, bár kínoz az az érzés, hogy direkt hagytak benne bosszantó hülyeségeket, hogy aki megveszi a Logan MCV-t, egy kicsit azért mégis érezze magát rosszabbul, mintha egy Renault-t vett volna. Jóval többért, persze. Ilyen, már ezerszer megírt butaság a baloldali bajuszkapcsoló végére biggyesztett duda, vagy a középre szerelt első ablakemelő kapcsolók. Utóbbiaknak az elhelyezés mellett a kivitel is gyenge pontja, a szerencsétlen forma – nem talál rajta biztos fogást az ujj – nehéz rendeltetésszerűen használni. Természetesen nem automaták, végig nyomni kell őket.
A bovdenes fényszórómagasság-állító kissé idejétmúlt ugyan, de simán belefér ez is. Én sem adnék ki érte felesleges tízezreket, ha évente legfeljebb háromszor akad olyan helyzet, hogy a megrakott autóban állítani kellene a fényszórókon. Emellett a komfortindex is ismeretlen benne – amikor hármat villant pöccintésre – illetve a csomagtartó kényelmetlen, masszív gombnyomogatós megoldása se túl szerencsés. De ezeket hajlamos az ember megbocsátani, ha akár 2,2 millióért is hazavihet egy Logan MCV-t. (Ez 282 ezer forintos négyzetméterár…)
Vezetés
Milyen vezetni?
Semmilyen. A plasztik kormánykerék markolászása felejthető, a kormány, fék is teszi a dolgát, a hosszú fokozatokkal megáldott váltó is pontos. De semmi varázslat. Működik, és kész. A középkonzolon lévő navigációs berendezés az egyetlen extra benne. Igaz, kissé tájidegen ebben a környezetben, de a hétcolos, 75 ezer forintos felárárt rendelhető navi-hifi elég jó ajánlatnak tűnik.
Pláne, hogy BT-os telefonkihangosító és kormány mögé rejtett vezérlőegység is jár hozzá. Az erősebb dízelmotor 75 helyett 90 lóerős – ez a plusz 15 lóerő 100 ezer forint felárat jelent – pont elég az akár rendesen megrakott autó mozgatásához is. Dízel létére csendes, mindössze a hosszú fokozatok miatti finomabb kuplungkezelésre kell ráállni, és kényelmesen, békésen lehet vele autózni. Egy tankkal a végtelenségig.
Városban
4,5 méteres hossza ellenére a Logan MCV még városban is könnyedén használható. A kasztni jól átlátható, sehol sem nehezítik a kilátást lőrésszerű ablakok, vastag oszlopok. Azért a tekintélyes méretű puttony miatt egy tolatóradar jól jönne bele, de persze enélkül is használható a kocsi. Magas építése miatt a hitványabb utakkal is jól elboldogul, sőt, kifejezetten imponáló módon, magabiztosan gyűri maga alá a gödröket.
Költségek
Általában egy teszthét alatt nem nagyon foglalkozom a fogyasztással, a legtöbb esetben csak a leadás napján kell megtankolni az autót, nem futok ki az egy tank üzemanyagból. Persze vannak kivételek. De a Daciaban volt olyan pillanat, amikor nem tudtam levenni a szemem az átlagfogyasztást mutató kijelzőről. Akkor, amikor 3,9 litert mutatott. 3,9-et! Később ezt azért a városban sikerült lerontani 4,2-re. És ebben autópálya, város, főutas menet egyaránt benne volt.
Dacia Logan MCV és dízelmotoros konkurensei: | |
---|---|
Dacia Logan MCV 1,5 dCi (90 LE) | 3 350 000 Ft |
Škoda Fabia Kombi 1,6 CR TDi Ambition (90 LE) | 4 502 060 Ft |
SEAT Ibiza ST 1,6 CR TDi Reference (90 LE) | 5 095 150 Ft |
Renault Clio Grandtour 1,5 dCi (90 LE) | 4 510 000 Ft |
De a Logan MCV-nek van egy nagy hibája. Durván 300 kilométert simán el lehet vele úgy autózni, hogy az üzemanyagszintet jelző szegmensekből álló skálán semmiféle változás nem történik.
A Dacia Logan kombi változata megfizethető áron kínál óriási, vállalható külsejű autót. Egyedül a szerény presztízsértékkel kell megbarátkoznia a tulajnak, de a vételárat, illetve a röhejesen keveset fogyasztó dízelmotort nézve nekem nem kellene pszichológia szakrendelésre járnom, ha vennék egy Logan MCV-t.
Értékelés
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|