Jó néhány év mélyrepülés után talán feltámadóban a hazai autópiac. Legalábbis az Opelnél így látják. A tavaszi, első negyedéves értékesítési lendület láttán az Opel összehozott egy rendezvényt, rengeteg kipróbálható tesztautóval.
Új, szép a navigáció, csak a néni nem beszél benne magyarul. Próbál ugyan, de nem megy neki.
A teljes arzenál

A teljes arzenál

A márka ezúttal a hazai motorokkal felszerelt modellekre fektette a hangsúlyt, ezeket lehetett vezetni, különféle típusokban. A legjobban várt párosítás a GTC és a 200 lóerős 1,6-os turbómotor volt, hiszen ezzel a motorral eddig csak a kabrió Cascada-ba, illetve a nem kifejezetten száguldozásra termett családi buszlimuzinba, a Zafira Tourer-ba volt rendelhető, a GTC-be nem. De ez a méltatlan helyzet már a múlté.

Megindult volna az autópiac?

A tavalyi első negyedéves adatokhoz képes idén már érezhetően növekedett a hazai eladott autók száma, a piac 25 százalékkal bővült. Az Opel által mutatott statisztikák szerint az első negyedévben 15 500 darab autó talált gazdára – ebből 1890 darabot az Opel jegyez. Azért ha ezt összehasonlítjuk a válság előtti 15-17 ezerrel, ami csak a márciusi hónap eredménye volt, már nem is annyira fényes az eredmény, bár kétségkívül biztató jelek ezek, pláne az Opel számára, amely a piaci növekedés dupláját képes felmutatni, ami az összpiacon a második helyre elegendő.

De nemcsak az Excelek rubrikái kezdtek dagadni a számoktól, hanem a valódi érdeklődők, vevők is feltűntek a kereskedésekben. Külön jó hír, hogy a céges flottavásárlások, és a magánvásárlók száma nagyjából egyforma ütemben növekszik. 

Az új, modern 1,6-os Ecotec motor a korábbi 180 lovas változatnál kifinomultabb, erősebb, 30 százalékkal nagyobb csúcsnyomatékkal rendelkezik és gazdaságosabb az üzemeltetése is. Ez az Astra GTC-ben 5 százalékos csúcsebesség növekedést, (220 helyett 230 km/óra) szintén 5 százalékos javulást a gyorsulásban (8,3 helyett 7,9 másodperc) illetve 9-9 százalékos fogyasztás és CO2 kibocsátás csökkenést jelent.
Látják? Ez már 200 lóerős.

Látják? Ez már 200 lóerős.

Az 1,6 literes benzinmotort 170 lóerős teljesítménnyel, Astrában automatikus váltóval párosítva, illetve 200 lóerős kivitelben az Astra GTC-ben próbáltuk. Egyelőre az érezhető fogyasztáscsökkenésről nem tudunk beszámolni, a teljesen friss autóban legfeljebb a fedélzeti számítógép adataira támaszkodhattunk. De ami késik nem múlik, hiszen hamarosan érkezik belőle az igazi tesztautó is. 
Szintén szentgotthárdi a 136 lóerős 1,6 literes CDTI dízel is, amely 320 Nm csúcsnyomatékra és papíron 4,1 literes átlagfogyasztásra képes. Próbálni még nem próbálhattuk, de hamarosan érkezik az új, 110 lóerős 1,6-os CDTI, amely Astrában 3,7 literes átlagfogyasztással illetve 97 grammos CO2 emisszióval kecsegtet. Érdemes rá várni, hiszen már néhány deci üzemanyag megtakarítása is tekintélyes összeget jelenthet.
Pofás darab a GTC és már erős is

Pofás darab a GTC és már erős is

Az, hogy a fogyasztáscsökkenés mekkora jelentőséggel bír, talán az szemlélteti a legjobban, hogy 450 ezer kilométeres futásteljesítményt és mostani üzemanyagárakat figyelembe véve az autó élettartama alatt 15-18 millió forintot is költhetünk üzemanyagra. Igen, az autó árának többszörösét. Emellett még a szerviz költségeken lehet valamit faragni, de vannak kiszámíthatatlanul változó, az autógyáraktól független összetevői is a fenntartási költségeknek, mint például az adók, járulékok.
A szentgotthárdi Opel motorgyárban már korábban jártunk, a látogatásról itt olvasható beszámoló. Sok-sok képpel, érdekességgel.
Új, szép a navigáció, csak a néni nem beszél benne magyarul. Próbál ugyan, de nem megy neki.

Új, szép a navigáció, csak a néni nem beszél benne magyarul. Próbál ugyan, de nem megy neki.