Hirdetés
Röviden – Mercedes-Benz C200 Classic

Mi ez?

A legkisebb klasszikusan szedánnak nevezhető Mercedes, erős, négyhengeres motorral, úgy extrázva, ahogy egy Mercit illik
Mit nyújt? Merci-hangulatot és korszerű technikát
Mibe kerül? Tíz és negyed millió az alapár, de ha olyan kocsit konfigurálunk, amiben ott vannak az érdekes extrák, hamar beleszaladunk a 18-ba
Kinek jó?  Bárkinek, akár Mercedes-rajongó, akár csak egy jó prémium-közép szedánra vágyik

Az Auto Motor und Sport összehasonlító tesztjének mellékszereplője volt ez a stuttgarti rendszámú Mercedes-Benz, amit a gyártól kapott német társlapunk a monstre prémium-középkategóriás csoporttesztre. Szegényke az idő java részében elhagyatottan állt a tesztpályák szélére vetve, hiszen az összehasonlításban kézi váltós társát használtuk, de amikor elkértem egy próbakörre, azonnal tudtam, hogy erről a kocsiról kell születnie egy cikknek. Hiszen ez a tökéletes C-Merci!

Időközben a magyar importőrhöz is megérkeztek az első tesztautók, már túl is vagyunk egy C180 teszten. Abban a kocsiban is majdnem minden tetszett, csak az 1,6-os varrógépmotor nem jött be igazán. Nos, ebben a C200-ban a motorral sincs semmi baj. Habár az igazi prémium-fílinghez azért jó lenne még vagy két henger…

A Mercedes új prémium-középkategóriás modelljének kiválóan konfigurált példányát egy Róma melletti nemzetközi Auto-Motor und Sport-csoportteszten próbálhattam ki
Hátulról tisztára S-osztály, és egy kicsit Rolls-Royce

Hátulról tisztára S-osztály, és egy kicsit Rolls-Royce

Classic-kal az igazi

A formát remekül eltalálta a Mercedes. Nyúlánk, hosszú gépháztetejű szedán, klasszikus vonalakkal, jellegzetesen hátsókerekes tömegarányokkal. Kicsinyített S-osztály, nem vitás, de ezen felül az egészben van valami brit, sőt, valami rolls-royce-os is, ami egy cseppet sem baj.

Az utóbbi idők szokásának megfelelően az új C is kétféle hűtőmaszkkal kapható: a Classic és a képeken is szereplő Elegance vízszintes krómcsíkokkal tagolt pajzsot és álló csillagot kap, az Avantgarde pedig nagy, a hűtőmaszkba integrált csillagot, de csak egy plakettet a hűtőpajzs tetejére. Kéne a fenének, egy Mercedes szedán így, büszke orrdísszel az igazi.

Világos kárpit, bőr és hangsúlyosan valódi, matt fabetét - ebben a konfigurációban nagyon átjön, milyen magas szintű luxust vitt a kategóriába a Merci az új C-vel

Világos kárpit, bőr és hangsúlyosan valódi, matt fabetét – ebben a konfigurációban nagyon átjön, milyen magas szintű luxust vitt a kategóriába a Merci az új C-vel

Bőr és fa és illat és tér

A kocsi tíz centivel hosszabb a W124-es (kockalámpás) E-osztálynál, de tengelytávolsága bő négy centivel nagyobb. 480 literes csomagtere is jó a kategóriában; a C-osztály annyira tágas, kényelmes, használható autó, hogy nehéz felfogni benne, miért kellhet bárkinek is felső-középkategóriás Mercedes.

A tesztautóban világos, bőr-Alcantara kárpit fogadott, matt fabetéttel.  Irgalmatlan sok pénzt el kell költeni arra, hogy a C-osztály így nézzen ki, de ha egyszer is ül az ember egy ilyenben, már nemigen adja alább. Ha nem kaphatjuk meg azokat a minőségi textúrákat, súlyos, illatos anyagokat, amiktől igazán luxusautóvá válik ez a kismerci, akár egy Golffal is eljárhatunk. De tényleg. És itt a válasz az előző bekezdés végén felmerült kérdésre.

Ha nincs pénz egy ilyen egzotikusan felszerelt C-re, inkább egy fapados E-osztályt érdemes választani, az legalább méretével kárpótolja valamennyire az embert.

A műszeregység könnyen értelmezhető, középen a kis kijelző színei, felbontása is rendben van

A műszeregység könnyen értelmezhető, középen a kis kijelző színei, felbontása is rendben van

A légrugót akár el is hagyhatjuk

Újdonság a kategóriában az Airmatic légrugós felfüggesztés megjelenése. Újdonság, de igazából semmi szükség nincs rá. A bő 400 ezer forintos extrát nem javasoljuk megvásárolni, nem érződik sem puhábbnak, sem precízebbnek, mint az acélrugós változat, sőt, még a komfortos vagy sportos beállítások közötti különbségek sem jönnek ki igazán.

Jól hangzik, hogy fokozatmentes lengéscsillapító-szabályzás, meg öt választható program az Agility Select-kapcsolóval, de a valóságban ebből alig érezhető bármi is. Felvágni persze fel lehet a kocsmában, hogy semmilyen más ekkora kocsiban nincs légrugó (ha szerencsénk van, ilyenkor nem ül a szomszéd asztalnál egy Citroën BX-tulaj), de más hasznát sem rossz úton, sem a döntött oválpályán a 160-as kanyarban nem éreztem a cuccnak.

Csak az automata váltóval kerül jó helyre a Comand vezérlőegysége

Csak az automata váltóval kerül jó helyre a Comand vezérlőegysége

C200 C180
Hengerek elrendezése/-száma
S4
S4
Lökettérfogat (cm3)
1991
1595
Teljesítmény (kW [LE] 1/perc)
135/5500 (184/5500)
115/5300 (156/5300)
Nyomaték (Nm 1/perc)
300/1200-4000
250/1200-4000 
Gyorsulás 0-100 km/h (s)
7,5 (7,3)
8,2 (8,5)
Legnagyobb sebesség (km/h)
237 (235)
225 (223)
Sebességváltó
6-fokozatú kézi váltó (7 fokozatú automata váltó)
6-fokozatú kézi váltó (7 fokozatú automata váltó)
Üzemanyag-fogyasztás városban (l/100 km)
7,3-6,8 (7,2-6,8)
6,8-6,4 (7,4-6,8)
Üzemanyag-fogyasztás országúton (l/100 km)
4,7-4,4 (4,7-4,4)
4,7-4,2 (5,0-4,6)
Üzemanyag-fogyasztás vegyes (l/100 km)
5,7-5,3 (5,6-5,3)
5,5-5,0 (5,8-5,4)

Csak automatával szabad C-osztályt venni

A C-osztályban egyelőre még nem érhető el az über-csodálatos, kilencfokozatú 9-G Tronic, amit nemrég E-osztályos tesztautóban próbálhattam ki nagy megelégedésemre – no nem mintha hiányozna. A hétgangos is nagyon finoman, puhán dolgozik. A BMW nyolcfokozatú ZF-váltója ugyan gyorsabb és precízebb, de a Merci saját fejlesztésű 7-G-Tronicja pont annyival komótosabb és átmenetesebb, amennyi kell a csillagos életérzéshez. Ráadásul a komfortos automatával két tizeddel hamarabb van százon a C200, mint a hatgangos kézivel.

De nem pusztán a váltó működése miatt tilos kézi váltós C-osztályt venni. A Mercedes annyira nem gondolta komolyan, hogy bárki is manuális váltós kocsit akarna tőlük, hogy a kézi váltó karjának helyére telepítette a Comand nevű elektronikai menürendszer konzolját. Az érintésérzékeny felületű, példásan ergonomikusan kezelhető, átgondolt, bár nagyon bonyolult menürendszerben így anatómiailag optimálisan barangolhatunk a tekerentyűvel az automata kocsiban.

A kézi váltósban viszont az egész hátrébb kerül, hogy visszaadja a helyet a váltókarnak, és csak kifacsart csuklóval, hátrafeszített könyökkel lehet elérni. Hölgyeim és uraim, kedves barátaim, ez a cikk fő üzenete: C-Mercit csak automatával szabad venni, különben évekig fogják gyűlölni az autót!!!

Kulturáltan jár, erős és nyomatékos a kétliteres turbómotor

Kulturáltan jár, erős és nyomatékos a kétliteres turbómotor

Négy henger is lehet elég?

Manapság eléggé összekutyulódtak a dolgok a Mercedes-határozókban, a C180-asban például 1,6 literes volt a turbós benzinmotor. A C200-ban viszont a jelzés puszta véletlenségből tényleg egy kétliteres motort takar – és milyen jó motort! 184 lóerő jön ki belőle, éppen annyi, mint a kifutóban a kompresszoros változatból, de az új generációban már nincs mechanikus feltöltő, csak turbó. De hát minek is kéne kompresszor, amikor már 1200-tól nyomatékcsúcson dolgozik a motor?

300 Nm jön ki belőle 1200 és 4000 között, ami pont annyi, amennyit a pápaszemes E-Merciből emlékezetes öthengeres 290 Turbodiesel tudott a maga idejében. Csak az nem húzott ilyen dinamikusan ennyire mélyről, hiába volt dízel. A fogyasztás 8-9 liter között alakul százon normál használatban, ami automata váltóval nem is olyan rég még dízeles értéknek számított. Elképesztő, milyen fejlődést futott be a benzinmotor technikája az utóbb évtizedben.

Ugyanez a motor C250 néven 211 lóerővel és 350 Nm-rel is megrendelhető a C-osztályba – sok értelmét nem látom, és alighanem a magyar márkaimportőr sem, mert hivatalosan nem rendelhető, az online konfigurátor sem tartalmazza. Sebaj, jobban is tesszük, ha a felárat inkább jóféle csillagos extrákra fordítjuk, hiszen anélkül csak akkor Mercedes a Mercedes, ha taxilámpa világít a tetején.

A Mercedes C200 7-G-Tronic és versenytársai. Nem akciós, automatás listaárak
Mercedes-Benz C200 7-G-Tronic (184 LE) 11 107 000 Ft
BMW 320i (184 LE) 9 894 000 Ft
Lexus IS 300h Eco (181 LE) 9 900 000 Ft
Audi A4 1.8 TFSI (170 LE) 9 595 230 Ft

Fene drága

Egy Mercedest nyilván nem lehet Golf-árban adni, de még ennek tudatában is elég hátbavágóra jön ki a tesztautóhoz hasonlóan felextrázott modell listaára. Valamivel tízmillió felett indul a kocsi ára, automatával már benne is vagyunk a 11-ben, és ha kérjük a bőrt, fát, finomabb klímát, okosabb hifit, a négyéves, szervizköltséget, karbantartást is tartalmazó kiterjesztett garanciát, meg persze a temérdek biztonsági elektronikát a sávtartótól a követőradaron át az ütközésre felkészülő védelmi rendszerig, olyan hamar elérjük a 15-16 millát, mint a huzat. Amikor 12,5 milláért már automata, dízel E-osztályt adnak!

Háromzónás klíma nélkül is luxushangulatot nyújt a hátsó szellőzőrostély, britesen elegáns a krómrostély

Háromzónás klíma nélkül is luxushangulatot nyújt a hátsó szellőzőrostély, britesen elegáns a krómrostély

A magyar piacon a 3-as BMW-hez, A4-es Audihoz képest 1-1,5 millióval magasabb listaár mellett új autóként nem fogadnék nagy összegben az új C-osztály sikerére. Valószínű, hogy ilyen drágán inkább az E-osztályt veszik majd tehetős honfitársaink, elvégre az mégis többet mutat.

De aki egyszerűen csak egy jó autót szeretne a sok pénzéért, nagyon boldog lehet egy új C200-ban. Persze csak akkor, ha automata váltóval kéri. Végszóként, meglehetősen elkötelezett BMW-fanként csak annyit mondok: számomra most vonzóbb ez az autó, mint egy hasonlóan felszerelt 3-as BMW, pedig ilyet még nem éreztem Stuttgart-München viszonylatban soha ezelőtt.

Mellette – Ellene
  • Esztétikus, sportosan elegáns forma
  • Tágas utastér
  • Lehengerlő minőségérzet
  • Kiváló kétliteres benzinmotor
  • Nívósabb autó, mint a 3-as és az A4-es
  • Drága
  • Bonyolult menürendszer

Tetszik az új Mercedes-Benz C-osztály 2,0 literes turbómotorral és sok extrával? Értékeld 1-től 10-ig!
átlag
8.47
szavazat
482
Tetszik az új Mercedes-Benz C-osztály 2,0 literes turbómotorral és sok extrával? Értékeld 1-től 10-ig!