Röviden – MINI Cooper S |
Mi ez? |
Prémium kisautó a BMW technikájával, karakteres, egyedi megjelenéssel. |
Mit tud? |
Feltűnést kelteni. Élményt adni, száguldani, egyenesben és kanyarban is. |
Mibe kerül? |
6,5 milliótól indul az ára 2,0 literes turbómotorral. A tesztelt változat 9,5 milliónál is többet kóstál. |
Kinek jó? |
Akinek minden kanyar kihívás, aki ki akar lógni a sorból és akarja, hogy ezt mások is tudják.
|
Tényleg olyan vezetni, mint egy gokartot? Ez volt az első kérdése egy ismerősömnek, akinek eddig nem volt szerencséje a MINI-hez. Hasonló – mondtam. És tényleg, a mai autók között talán a BMW brit márkája koncentrál leginkább a vezetési élmény ilyenfajta prezentálására, pedig a most megérkezett MINI már közel sem olyan filigrán, mint az előző kettő generáció, pláne a klasszikus kivitel.
Jellegzetes arc, a nagy fényszórókkal és a hatszögletű hűtőmaszkkal
Jellegzetes arc, a nagy fényszórókkal és a hatszögletű hűtőmaszkkal
Fotó megosztása:
Egy laikusnak nehéz megmondani melyik generációt látja
Egy laikusnak nehéz megmondani melyik generációt látja
Fotó megosztása:
6,8 másodperc alatt sprintel 100-ra az új Cooper S, a végsebessége 235 km/óra
6,8 másodperc alatt sprintel 100-ra az új Cooper S, a végsebessége 235 km/óra
Fotó megosztása:
Kis szárny a hátsó szélvédő felett
Kis szárny a hátsó szélvédő felett
Fotó megosztása:
Nem csak látványelem a dupla kipufogó, de sportmódban szépen szól és gázelvételkor durrog
Nem csak látványelem a dupla kipufogó, de sportmódban szépen szól és gázelvételkor durrog
Fotó megosztása:
A futóművet nem a magyar utakra tervezték, Green módban képes az úthibák csillapítására, de szigorúan csak csillapítására
A futóművet nem a magyar utakra tervezték, Green módban képes az úthibák csillapítására, de szigorúan csak csillapítására
Fotó megosztása:
Akár egy kupé, az ajtónak nincs kerete, az üveg szabadon áll
Akár egy kupé, az ajtónak nincs kerete, az üveg szabadon áll
Fotó megosztása:
Korábban nem volt ekkora motor a MINI-ben, 2,0 liter a hengerűrtartalom
Korábban nem volt ekkora motor a MINI-ben, 2,0 liter a hengerűrtartalom
Fotó megosztása:
Míg az első generációnál az intercoolert hűtötte, immár csak látványelem a Cooper S szívónyílása, itt nem megy levegő sehova
Míg az első generációnál az intercoolert hűtötte, immár csak látványelem a Cooper S szívónyílása, itt nem megy levegő sehova
Fotó megosztása:
Használható méretűre bővült a csomagtartó (211 liter), de bőröndös nyaralást ne ezzel tervezzünk
Használható méretűre bővült a csomagtartó (211 liter), de bőröndös nyaralást ne ezzel tervezzünk
Fotó megosztása:
Korábban a fordulatszámé volt a főszerep a vezető előtt, most a sebességmérő átvette a helyét
Korábban a fordulatszámé volt a főszerep a vezető előtt, most a sebességmérő átvette a helyét
Fotó megosztása:
A BMW i-Drive rendszere köszön vissza MINI-ben is. Könnyen kitanulható, a kézírást is ismeri
A BMW i-Drive rendszere köszön vissza MINI-ben is. Könnyen kitanulható, a kézírást is ismeri
Fotó megosztása:
Vezetőre szabva: kiváló ülés, remek kormány fogadja a sofőrt
Vezetőre szabva: kiváló ülés, remek kormány fogadja a sofőrt
Fotó megosztása:
Mélynyomó az ülés alatt, a hifi remekül szól
Mélynyomó az ülés alatt, a hifi remekül szól
Fotó megosztása:
Nemcsak a forma, de a különleges színek és kéttonúsú kialakítás is feltűnővé teszi a MINI-t
Nemcsak a forma, de a különleges színek és kéttonúsú kialakítás is feltűnővé teszi a MINI-t
Fotó megosztása:
Nagyon hasonlít az előző generációra, de az anyagminőség javult
Nagyon hasonlít az előző generációra, de az anyagminőség javult
Fotó megosztása:
Remek forgás esik a kormányon, de a kormánymű direktsége a legfőbb pozitívum
Remek forgás esik a kormányon, de a kormánymű direktsége a legfőbb pozitívum
Fotó megosztása:
Körök mindenfelé. A kormányról is számos funkció elérhető
Körök mindenfelé. A kormányról is számos funkció elérhető
Fotó megosztása:
Nem lehet panasz a MINI üléseire, az állítható combtámaszú alkalmatosság nem túl keményen párnázott, de jól tart. Sokféleképpen állítható.
Nem lehet panasz a MINI üléseire, az állítható combtámaszú alkalmatosság nem túl keményen párnázott, de jól tart. Sokféleképpen állítható.
Fotó megosztása:
A hosszabb tengelytávolság a hátsó ülésen utazók kényelmét javítja. Felnőtt is beülhet, de még mindig elsősorban gyerekeknek való
A hosszabb tengelytávolság a hátsó ülésen utazók kényelmét javítja. Felnőtt is beülhet, de még mindig elsősorban gyerekeknek való
Fotó megosztása:
Nemcsak motoralkatrészeket, de kiegészítőket is lehet választani a John Cooper Works kínálatból
Nemcsak motoralkatrészeket, de kiegészítőket is lehet választani a John Cooper Works kínálatból
Fotó megosztása:
192 lóerő jut 1160 kilóra, ami kiváló dinamikát eredményez
192 lóerő jut 1160 kilóra, ami kiváló dinamikát eredményez
Fotó megosztása:
Minden előzés laza mutatvány, 6,4 másodperc alatt ugrik 80-ról 120-ra ötödikben a Cooper S,
Minden előzés laza mutatvány, 6,4 másodperc alatt ugrik 80-ról 120-ra ötödikben a Cooper S,
Fotó megosztása:
Piros fénykör biztat a gyújtáskapcsoló pöckölésére
Piros fénykör biztat a gyújtáskapcsoló pöckölésére
Fotó megosztása:
A,hogy a legtöbb elem, a klíma vezérlésének gombjai is kör alakúak
A,hogy a legtöbb elem, a klíma vezérlésének gombjai is kör alakúak
Fotó megosztása:
Az ajtóra költöztek az elektromos ablakemelő gombjai
Az ajtóra költöztek az elektromos ablakemelő gombjai
Fotó megosztása:
Ezeket kapcsolgatva, igazán repülős az élmény
Ezeket kapcsolgatva, igazán repülős az élmény
Fotó megosztása:
Töltésre készen. A szivargyújtó mellett, USB és Aux csatlakozós van a kocsiban
Töltésre készen. A szivargyújtó mellett, USB és Aux csatlakozós van a kocsiban
Fotó megosztása:
Kissé akad a váltókar finoman lehetetlen kapcsolni, jobban kedveli, ha határozottan rántjuk
Kissé akad a váltókar finoman lehetetlen kapcsolni, jobban kedveli, ha határozottan rántjuk
Fotó megosztása:
A szokásos kapcsolósor közepére került a motorindítás.
A szokásos kapcsolósor közepére került a motorindítás.
Fotó megosztása:
Nemcsak szép a krómozott szívónyílás, de a fékekhez vezetni a menetszelet
Nemcsak szép a krómozott szívónyílás, de a fékekhez vezetni a menetszelet
Fotó megosztása:
192 lóerő jut 1160 kilóra, ami kiváló dinamikát eredményez
Külső, karosszéria
Közvetlen elődjénél az új MINI hosszúsága 98 milliméterrel (Az első 2001-es generációnál 20 centivel hosszabb), szélessége 44, magassága 7 milliméterrel nőtt, emellett a tengelytáv 28 milliméterrel hosszabb. Bizonyára nem véletlen, hogy egyre nagyobb a háromajtós MINI is, hiszen a márka eladásait a legnagyobb modelljük, a szabadidő-autó vezeti. Vagyis a vevőknek nem elég a menő dizájn, hely is kell.
A látvánnyal bizonyára elégedettek az ügyfelek, hiszen a harmadik generáció is alig különbözik az elsőtől vagy a másodiktól. Olyan, mintha több ráncfelvarrás után jutottunk volna el a jelenlegi modellhez. Persze a részletek mások, de ugyanaz a „nagyszemű”, barátságos arc jön szembe, ugyanaz az a karakteres sziluett oldalról és ugyanazok a jellegzetes krómkeretes hátsó lámpák búcsúznak. A kétszínű karosszériafényezés pedig szinte kötelező. A technika azonban modern, elöl-hátul választhatóak LED-es lámpák, az ajtók pedig zsebbe rejtett kulccsal is nyithatók. Amit persze az előző Swift is tudott.
Pedig ez a kocsi korszakalkotó. No nem a MINI-nél, hanem a BMW-nél. Az itt használt padlólemez az alapja a BMW 2-es Active Tourernek, amely a BMW első elsőkerék-hajtású modellje. Ha azt is ilyen lesz vezetni, nem fognak csalódni a családi kocsi vevői sem.
Vezetőre szabva: kiváló ülés, remek kormány fogadja a sofőrt
Belső, csomagtartó
Nem csak a MINI külső mérete nőtt, de az utastér is tágasabb. Elsősorban a hátul utazók örülhetnek, a nagyobb lábtér mellett hosszabb ülőlap teszi komfortosabbá az utazást. A fejtér ugyan kellően nagy, de továbbra is elsősorban gyerekeknek ajánlható a hátsó traktus. Az első üléseket előre billentő mechanizmus kissé akadozik.
A keskeny ablakok miatti korlátozott kilátás ellenére az első üléseken jó utazni. A kormány és az ülés széles tartományban állítható, így többféle alkattal is megtalálni a helyünket. Az anyósülés felől viszont sportmódban hallhatunk sirámokat, a kemény futómű miatt az úthibák ütései eljutnak az utashoz, aki csak tehetetlenül pattog és nem élvezi úgy az utat, mint a vezető.
MOTORADATOK |
Lökettérfogat (ccm) |
1998 |
Hengerek / szelepek száma |
4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE].) |
141(192) |
Max. nyomaték (Nm) |
280 (300) |
MENETTELJESÍTMÉNYEK |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) |
6,8 |
Végsebesség (km/h) |
235 |
FOGYASZTÁS |
Város (l/100 km) |
7,6 |
Lakott területen kívül (l/100 km) |
4,6 |
Vegyes (l/100 km) |
5,7 |
CO2 kibocsátás (g/km) |
134 |
MÉRETEK |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) |
3850 / 1727 / 1414 |
Tengelytáv (mm) |
2495 |
Csomagtér (liter) |
211 |
ÁR, KÖLTSÉGEK |
Alapár (forint) |
6 520 000 |
Költségek, fogyasztás
Ha folyamatosan hajtjuk az autót, akkor könnyedén tíz liter fölé kúszhat a fogyasztás városban, de normálisan, alkalomadtán sportosan vezetve 8 liter körül megúszhatjuk. Mi főként országúton használva 7,8 literes átlagot mértünk.
Korábban gyakran érte a vád a MINI-t, hogy drága, mostanra ez egy kissé megváltozott. Szó se róla, most sem olcsó, hiszen a Cooper S 6,5 milliós alapára nem kevés pénz, de a konkurenciával összevetve nem is kiemelkedő érték. Persze ha a valaki a tesztautóban is szereplő, bőrülést, navigációs rendszert, LED-es fényszórót, állítható futóművet, multikormányt stb. is kéri, lazán eléri a 9,5 milliós árat.
Ám van valami, amiben a MINI mindenképpen nyerő: kiválóan egyesíti a vezetési élményt, a prémium érzést és az egyéniséget, amiért sokan hajlandóak sokat fizetni.
Korábban nem volt ekkora motor a MINI-ben, 2,0 liter a hengerűrtartalom
Mellette – Ellene |
- Kiemelkedő vezetési élmény
- Nyomatékos motor
- Jó fordulékonyság
- Látványos külső
|
- Kis csomagtartó
- Rosszul adagolható fék
- Akadozó váltó
- Sokba kerül
|
Tetszik a MINI Cooper S legújabb változata? Szerintünk 10 pontos. Szerinted?
Tetszik a MINI Cooper S legújabb változata? Szerintünk 10 pontos. Szerinted?