Röviden – Audi RS 5 Cabriolet | |
---|---|
Mi ez? |
Sportváltozat az A4 kabriójából, amelyet A5-nek hívnak. Az RS a csúcsmodell jele |
Mit tud? | Hangjával és motorjával magához láncolni, negyven méter megtétele után |
Mibe kerül? | 27,3 milliótól indul, ha belemelegszünk a konfigurálásba, nem férünk bele 30 millióba |
Kinek jó? | Annak, aki megízlelné a V8-ak aranykorának egyik utolsó nagyságát |
Nem, nem fognak visszatérni a szívó sorhatok a BMW-nél és az Audinál sem biztos, hogy öt vagy tíz év múlva nemcsak emlékezetből isteníthetjük azt a benzinest, amelynek helye van a belső égésű motorok Olümposzán.
Most, hogy az Audi párszáz millió forintnyi RS-modellel turnézik a hazai márkakereskedésekben, mi is bejelentkeztünk az RS 5 kabrióért, hogy talán utoljára szabadjára engedjük a fenevadat.
Erősebb az R8-nál
Azt a motort, amely az R8-ban 430, itt viszont 450 lóerőt és 430 Nm nyomatékot ad le. (V. Zoltán nevű olvasónk jelezte, hogy a két motor konstrukciója eltérő. Az R8 olajozása ugyanis száraz karteres, míg az RS 5-é hagyományos olajteknős. Köszönjük az észrevételt!) A V8 10,7 l/100 km szabványos átlagfogyasztása olyan magas széndioxid-emisszióval jár, hogy az EU által a gyártóra kirótt büntetőadók miatt ezek a motorok kiveszésre ítéltettek. Addig kell kiélvezni, amíg még létezik.
A nyolchengeres gombnyomásra indul, a víz és az olaj is forró. A kormány fogása eszményi, a belső tér a hamarosan kifutó A5 sportváltozatában mintha az örökkévalóságnak készült volna.Meseszép belül
Adatlap
Audi RS 5 Cabriolet
Motor | 4163 cm3, Benzin, V8 |
Teljesítmény | 450 LE |
Nyomaték | 430 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 4,9 sec |
Végsebesség | 250 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 10,7 l / 100 km |
Minőségérzetben és a felhasznált anyagok igényességében az Audi jó ideje veri a konkurenciát. A BMW-t mintha nem érdekelné a lemaradás, a mostani 3-asban is vannak ronda műanyagok a Mercedes-Benz viszont az új C-osztállyal nagyot ugrott előre ezen a téren.
Az S-tronic fedőnevű váltó duplakuplungos szerkezetet takar, amelynek hét fokozatát a kormány mögötti fülekkel is kapcsolhatjuk. A hétköznapi autók úszónyerges bénaságával összevetve a fékrendszer is másik tejútrendszerből származik a nyolcdugattyús fix féknyergekkel.
Alapáron a hullámos szélű, szupersport motorkerékpárokról ismert acél féktárcsákkal jön ki az autó a quattro GmbH szerelőcsarnokából. A szabályos körátmérővel szakító kialakítás kerekenként 1,5 kilóval csökkenti a súlyt és a rugózatlan tömeget. Az RS Audik felárért kerámia féktárcsákkal is megvehetők, ami elsősorban nem az eszement lassulást javítja, hanem a féktárcsa hőtűrését és élettartamát emeli extrém tartományba.
A szívómotor teljesítménygörbéjét mesterien komponálták. Több mint 4163 köbcentiből fakad annyi nyomaték kis fordulaton, főleg a változó szelepvezérléssel, hogy a motort nyugodtan felszúrhassák 108,1 lóerős literteljesítményre.8250, de ez még nem a vége
4000 és 6000 között állandó a nyomatékmaximum, folyamatosan 430 Nm repíti az autót, miközben a fordulatszámmérő másodpercekkel a váltások után újra lehasal és 8000 feletti értékeket mutat.
Az RS5 hangja eszelős. Ne hagyjátok ki!
Frenetikus élmény, ahogy a motor elragadja a cseppet sem könnyű, 1920 kilós autót és a V8-as hang rabul ejti nemcsak az utasokat, de mindenki mást is, aki hallótávolságon beül van. A 19 vagy 20 colos kerekekkel az úttartás is bombasztikus, legalábbis száraz úton, ahol csak öngyilkos kanyarsebességnél jönne ki az orrnehéz autó alulkormányozottsága.
Benzinpárából nem lesz 450 lóerő
Tavaly ősszel egy piros RS 5 kabrióban 216 kilométer alatt sikerült szárazra járnunk a 61 literes tankot, de az a világraszóló alpesi túrán történt, többnyire hágókon felfelé, ahol az RS 5 afféle betétprogram volt a legendás Audi Sport quattro vezetése előtt.
Most a fedélzeti számítógép alapján az előző sofőr nem hagyott rést a padló és a gázpedál között, a kijelzőn 30,5 l/100 kilométert láttunk. Ez tényleg a maximuma annak, amit az autó torkán le lehet nyomni. Mi sem sokat hagytunk szunnyadni a 450 lóerőből, de a tesztút végére a képernyőn már csak 20,8 l/100 km értéket olvashattunk le. Ebből az következik, hogy országúton 15-17 liter elégetésével már világítunk az örömtől.A nyitott RS 5 és három alternatíva | Listaár, forint |
|
Audi RS 5 Cabriolet DSG (V8, 450 LE) | 27 331 620 Ft | |
BMW 435i Cabrio aut. (S6, 306 LE) | 17 099 500 Ft | |
Infiniti Q60 Cabrio 3,7 GT Premium aut. (V6, 320 LE) | 16 528 047 Ft | |
Mercedes-Benz E 500 Cabrio aut. (V8, 408 LE) | 22 144 940 Ft |
27 millió, fényezés nélkül
Mivel ez az RS 5 nyitható tetős, nemcsak akkor mesebeli élmény, ha épp leszabályozáson üvölt a motor és a kipufogóhangra két faluval arrébb is kiszaladnak a fiúgyermekek. Az A5 sportváltozata kifinomult, kulturált utazóautó, amivel nekivághatunk a Balatonnak, a Comói-tónak vagy a francia Riviérának.
Ez a sok jó a négyüléses kabrióban a parádés motorral 27 331 620 forintba kerül. Az összeg persze extrák, például az agilitást javító sport-differenciálmű és fényezés nélkül értendő, legalábbis az importőri konfigurátor szerint az összes szín feláras. Az olcsóbb árnyalatok 292 100, a menőbbek 476 250 forintért rendelhetők. Pofátlanság a javából, de létezik autó, amelynek még ez is megbocsátható.