Röviden – Nissan Juke, 2014 |
Mi ez? |
A Nissan városi kisautója, SUV-nak álcázva |
Mit tud? |
Kiváló kis városi autó, immár karakteréhez leginkább illő kis turbómotorral is |
Mibe kerül? |
Még nincs hivatalos ár, de egy jól felszerelt 1,2-es 4,5 millió körül várható |
Kinek jó? |
Aki vidám, különleges kisautót akar, a vacak aerodinamikán kívül más kompromisszum nélkül |
Négyéves modell már a Juke, de ma is teljesen frissnek hat. Óriási siker is a kocsi, félmillió kelt el belőle eddig. Így hát elég fura ráncfelvarrásról beszélni az autóipari marketing-dogmák által megkövetelt félidős modellfrissítésben, hiszen nemigen volt ránc a formán, amit fel kellett volna varrni. A kényszeredett külső díszítgetéseknél több értelme volt viszont a csomagtér brutális megnövelésének és egy, a kocsi karakteréhez minden eddiginél jobban passzoló motor felvételének az étlapra.
Megújult a Nissan Juke, de nem a kívülre-belülre egyaránt rendelhető, színben elütő dekorbetétek, hanem inkább az új kis turbós benzinmotor miatt örültünk a frissítésnek
Megújult a Nissan Juke, de nem a kívülre-belülre egyaránt rendelhető, színben elütő dekorbetétek, hanem inkább az új kis turbós benzinmotor miatt örültünk a frissítésnek
Fotó megosztása:
Ízlés kérdése: van, aki szerint egy régi Swiftet is feldob egy átfényezett tükör odakint vagy citromsárga szellőzőrostély az utastérben
Ízlés kérdése: van, aki szerint egy régi Swiftet is feldob egy átfényezett tükör odakint vagy citromsárga szellőzőrostély az utastérben
Fotó megosztása:
Egy kicsit vidámabb a Juke megjelenése az új optikai kiegészítőkkel, de eddig is épp elég vidám volt, nem ez itt a lényeg
Egy kicsit vidámabb a Juke megjelenése az új optikai kiegészítőkkel, de eddig is épp elég vidám volt, nem ez itt a lényeg
Fotó megosztása:
Immár két szintben állítható a csomagtér fenéklapja: ez egy hasznos kis újítás
Immár két szintben állítható a csomagtér fenéklapja: ez egy hasznos kis újítás
Fotó megosztása:
Amikor a személyre szabhatóság a giccsesség határát súrolja
Amikor a személyre szabhatóság a giccsesség határát súrolja
Fotó megosztása:
Jó kiállású városi vagány volt és az is maradt a Juke
Jó kiállású városi vagány volt és az is maradt a Juke
Fotó megosztása:
Milyen néven szerepelhet az alkatrész-jegyzékben az a két fehér elem? Seggdekorbetét?
Milyen néven szerepelhet az alkatrész-jegyzékben az a két fehér elem? Seggdekorbetét?
Fotó megosztása:
Négyéves modell, de ma is teljesen frissnek hat, fura ráncfelvarrás volt ez, hiszen nemigen van ránc a formán, amit fel kellett volna varrni
Négyéves modell, de ma is teljesen frissnek hat, fura ráncfelvarrás volt ez, hiszen nemigen van ránc a formán, amit fel kellett volna varrni
Fotó megosztása:
A hátsó lámpa formája egyszer még klasszikus lesz
A hátsó lámpa formája egyszer még klasszikus lesz
Fotó megosztása:
Hasznos újdonság a Nissan ügyfelei által kikövetelt, immár nyitható üveg tetőablak
Hasznos újdonság a Nissan ügyfelei által kikövetelt, immár nyitható üveg tetőablak
Fotó megosztása:
115 lóerős az 1,2 literes, DIG-T gyári jelzésű turbós benzinmotor. Kis Renault-kból már ismertük és azokban is tetszett, nagyon passzol a Juke karakteréhez
115 lóerős az 1,2 literes, DIG-T gyári jelzésű turbós benzinmotor. Kis Renault-kból már ismertük és azokban is tetszett, nagyon passzol a Juke karakteréhez
Fotó megosztása:
A jól méretezett feltöltővel nyomatékos, erős, de kiegyensúlyozott teljesítmény-leadású a motor
A jól méretezett feltöltővel nyomatékos, erős, de kiegyensúlyozott teljesítmény-leadású a motor
Fotó megosztása:
Nem kötelező ekkora (és rohadt drága) gumikkal rendelni, de tagadhatatlanul feldobja a Juke-ot a nagy kerék
Nem kötelező ekkora (és rohadt drága) gumikkal rendelni, de tagadhatatlanul feldobja a Juke-ot a nagy kerék
Fotó megosztása:
Fiatalos, ergonomikus a beltér, ahogy már 2010-ben is az volt: nem is nyúlt hozzá a Nissan, csak beleszórt pár újabb extrát
Fiatalos, ergonomikus a beltér, ahogy már 2010-ben is az volt: nem is nyúlt hozzá a Nissan, csak beleszórt pár újabb extrát
Fotó megosztása:
Fiatalos, ergonomikus a beltér, ahogy már 2010-ben is az volt: nem is nyúlt hozzá a Nissan, csak beleszórt pár újabb extrát
Fiatalos, ergonomikus a beltér, ahogy már 2010-ben is az volt: nem is nyúlt hozzá a Nissan, csak beleszórt pár újabb extrát
Fotó megosztása:
Megmaradt a motorkerékpár-tankot idéző kardánalagút
Megmaradt a motorkerékpár-tankot idéző kardánalagút
Fotó megosztása:
Aranyos az árnyékoló, a feladatát jól ellátja, verőfényben sem tükröződnek a műszerek előtti plexik
Aranyos az árnyékoló, a feladatát jól ellátja, verőfényben sem tükröződnek a műszerek előtti plexik
Fotó megosztása:
Az 1,2 literes motorral pontatlanabb, az 1,6-ossal kicsit precízebb a váltó, de a gyengébb Juke-ban sem kellemetlen, cseppet sem franciás
Az 1,2 literes motorral pontatlanabb, az 1,6-ossal kicsit precízebb a váltó, de a gyengébb Juke-ban sem kellemetlen, cseppet sem franciás
Fotó megosztása:
Újdonság a felülnézeti képet adó parkolóasszisztens
Újdonság a felülnézeti képet adó parkolóasszisztens
Fotó megosztása:
120-nál 2500: nem pörgi agyon magát az 1,2 literes turbó hatodikban, sztrádán
120-nál 2500: nem pörgi agyon magát az 1,2 literes turbó hatodikban, sztrádán
Fotó megosztása:
Hátul passzos a lábtér, a nyitható napfénytető pedig a fejteret is beszűkíti kicsit, de nem szélsőségesen kicsi a hely. Négy átlagos felnőtt jól elfér a kocsiban
Hátul passzos a lábtér, a nyitható napfénytető pedig a fejteret is beszűkíti kicsit, de nem szélsőségesen kicsi a hely. Négy átlagos felnőtt jól elfér a kocsiban
Fotó megosztása:
A kontrasztos krómkilinccsel, textil/bőr betéttel passzol a Juke karakteréhez az elülső ajtókárpit
A kontrasztos krómkilinccsel, textil/bőr betéttel passzol a Juke karakteréhez az elülső ajtókárpit
Fotó megosztása:
A hátsó ajtókárpitot már túlórában tervezhették a dizájnerek, a dekorbetét sem bírja feldobni a sivár teli műanyagot
A hátsó ajtókárpitot már túlórában tervezhették a dizájnerek, a dekorbetét sem bírja feldobni a sivár teli műanyagot
Fotó megosztása:
40%-kal, 354 literesre nőtt a fronthajtású Juke csomagtere. Ez már nem kisautós méret
40%-kal, 354 literesre nőtt a fronthajtású Juke csomagtere. Ez már nem kisautós méret
Fotó megosztása:
Portugál életképben a Juke
Portugál életképben a Juke
Fotó megosztása:
Városban van elemében, de a nagyobb csomagtérrel hosszabb utakra is alkalmas az immár akár kompakt autók helyett is számításba vehető Juke
Városban van elemében, de a nagyobb csomagtérrel hosszabb utakra is alkalmas az immár akár kompakt autók helyett is számításba vehető Juke
Fotó megosztása:
Egy kicsit vidámabb a Juke megjelenése az új optikai kiegészítőkkel, de eddig is épp elég vidám volt, nem ez itt a lényeg
Kívül
A szokásos apró hűtőmaszk-reszelésen és az obligát LED-es menetjelző beépítésén túl kicsit bazári, de szerencsére nem kötelező, csak opciós színes dekorbetétekkel dobta fel a Nissan a Juke semmiféle feldobást nem igénylő formáját az idei modellévre. Ettől még a kocsi maradt, ami volt: látványos, vonzó, magas, masszív, terepjárós, ennek megfelelően rossz aerodinamikájú, 0,35-ös cW-értékű kisautó. De hát akinek ez a forma bejön – és sokan vannak így -, úgysem törődik pár deci, akár liter túlfogyasztással nagy tempónál, városban meg, ahova a kocsi elsősorban teremtetett, nem sokat számít a légellenállás.
Alaposabban szemügyre véve a kocsit azért egy dolgot el kell ismernem: a hátsó lámpa tényleg szebb lett. Már-már iparművészet, amit faragtak belőle:
A hátsó lámpa formája egyszer még klasszikus lesz
Belül
Az utastérben körültekintve megkönnyebbülten sóhajtottunk fel: szinte minden maradt a régi, leszámítva a külső dekorelemekhez hasonló belső átszínezési lehetőségeket. Megmaradt a motorkerékpár-tankok inspirálta látványos „kardánalagút”, a sportos, háromküllős kormányos, meredek műszerfalas vezetői környezet és a 2010 óta egyedülálló geg, a gombnyomásra feliratot váltó gombcsoport is a középkonzolon.
Maradt viszont a szűkös hátsó traktus is, az átlagos felnőtt mögött átlagos felnőttnek épp csak elegendő (de elegendő) fej- és lábtér. A fejteret tovább szűkíti az immár nyitható opciós üvegtető – a Nissan a kaszára-kapára kapott, a korábbi fix panorámatetővel elégedetlen vásárlóközönség kifejezett kényszerítésének engedve fejlesztette be ezt az új extrát a faceliftes Juke-ba.
Megmaradt a motorkerékpár-tankot idéző kardánalagút
Hatalmasat változott viszont a csomagtér. A Nissan mérnökei valahogy találtak 40%-nyi helyet a fronthajtású változatban, így immár 354 liter áll a pakkok rendelkezésére.
Ezzel a bővítéssel gyakorlatilag kategóriát ugrott a Juke. A korábbi 251 literes értékkel az autó „csak” kisautóként volt értelmezhető, a kis SUV-k csak röhögtek rajta. (Peugeot 2008: 360 liter, Renault Captur: 377 liter.) A bővített puttonnyal viszont a Juke már akár Golf-kategóriás modellek alternatívájaként is felmerülhet a családi autóválasztásnál – de csak fronthajtással, a 4×4-es változat csomagtere maradt olyan picike, mint volt.
Immár két szintben állítható a csomagtér fenéklapja: ez egy hasznos kis újítás
Szolgáltatások
A Juke megkapta az elmúlt négy év során a Nissannál a frissebb modellekhez fejlesztett, vagy épp az autóipari evolúció törvényei alapján a nagyobb autókból a kisebbekbe folyamatosan levándorló elektronikus extrákat is a frissítés alkalmával. A Nissan Connect mobiltelefon-kapcsolati rendszer, a felülnézeti képet adó parkolókamera-rendszer immár a Juke-hoz is megvásárolható. Az 5,8 colos érintőképernyőn éppen olyan átlátható, logikus a navigáció, a hifi, a fedélzeti számítógép menüje, mint a többi Nissanban.
Az Aktív Biztonsági Pajzs nevű biztonsági elektronikai rendszer is ott figyelhet a Juke-ban, ha megfizetjük: sávelhagyásra figyelmeztetés, holttérfigyelő rendszer, kutyagázolás-gátló („Mozgó Objektumok Észlelése”) figyelmeztető rendszer óvja a Juke és környezete épségét.
Újdonság a felülnézeti képet adó parkolóasszisztens
Motorok
Az új Juke összesen öt különböző motorral vásárolható meg: a korábbi palettáról maradt az 1,6 literes, 94 lóerős, az 1,6 literes 117 lóerős benzines és a másfél literes, 110 lóerős, az autó extravaganciájához túl prózai, bár nyilván takarékos dízel. A legerősebb motor a kissé korszerűsített, nyomatékát alacsonyabb fordulaton leadó 190 lóerős, 1,6 literes turbó, ami tagadhatatlanul jópofa élményeket kínál a kocsival, de mégsem ezt tartottuk jobbnak a menetpróbán a portugál utakon. Túl erős, túl kemény és főleg túl hangos vele az autó. (A 190 lóerős DIG-T motor kapható négykerék-hajtással és fokozatmentes automata váltóval társítva is.)
120-nál 2500: nem pörgi agyon magát az 1,2 literes turbó hatodikban, sztrádán
Az új ász az 1,2 literes, turbós kis Renault-motor. Ez sokkal jobban passzol a Juke egyéniségéhez, mint bármelyik az előbbiek közül. A 115 lóerős DIG-T közvetlen befecskendezésű motor teljesítménye 115 lóerő (85 kW), maximális nyomatéka pedig 190 Nm. A Juke hatsebességes váltóval társított új motorja kisebb tömegének, alapfelszerelésként járó Stop/Start rendszerének és takarékosabb üzemének köszönhetően takarékosabb üzemet is biztosít, üzemanyag-fogyasztása papíron 5,6 l / 100 km vegyes üzemben. Valódi értéket majd a hazai tesztautó alaposabb nyúzását követően mondhatunk, de korábbi cliós tapasztalataink szerint nem nagy kihívás 6,5 literrel eljárni a Juke-kal – ha nem nagyon visszük 100 km/h fölé a nagy légellenállású kasztnit.
Kinek ajánljuk?
Bár az árakat egyelőre nem közölte a Nissan, a nagy keresletre való tekintettel nemigen várható árcsökkentés, az 1,2 literes turbót közepesen felszerelve – listaáron – inkább gondolnánk közelebb az ötmillióhoz, mint a négyhez. Ezen az áron sem túlárazott a Juke, főleg a megnövelt csomagtérrel nem; akinek tehát van ötmilliója korszerű, divatos és jó kis crossoverre, mindenképp ejtse útba a Nissan-szalont is döntés előtt.
Városban van elemében, de a nagyobb csomagtérrel hosszabb utakra is alkalmas az immár akár kompakt autók helyett is számításba vehető Juke
Aki pedig nem gondolkodott eddig ilyen jellegű kocsiban, de egy hagyományos kompakt ötajtós vagy tágasabbra sikerült kiskategóriás modell (Clio, Polo, C3) formájánál jobban bejön neki a Juke vagánysága, annak azt üzenjük: csak a szűkös hátsó traktus és a nagy tempónál meredeken emelkedő fogyasztás kompromisszumát kell felvállalnia, ha ki akar magasodni egy kicsit a tömegből.
Mellette – Ellene |
- Vagány forma
- Hangulatos vezetői környezet
- Jó új, kis benzines turbómotor
- Dinamikus, élénk karakter
- Korszerű biztonsági extrák
|
- Szűk hátsó traktus
- Nagy tempónál nagy menetzaj
- Nagy a kereslet rá, ergo drága
|
Hány pontot adsz neki a tízből?
Hány pontot adsz neki a tízből?