Röviden – Tesla Model S Signature Performance | |
---|---|
Mi ez? |
Nagyon erős, nagyon tágas amerikai elektromos szedán |
Mit tud? | 400 km feletti hatótáv, 5+2 ülés, elképesztő dinamika, csodás HMI |
Mibe kerül? | 36 millióért adják a szürkeimportos fullos kocsikat itthon, 28 az alapkivitel |
Kinek jó? | Felelősségteljes gazdagoknak, akik nem tojják le, mi lesz a Földdel, amikor ők már nem lesznek |
Bár a Vezess újságírói már több alkalommal is kipróbálhatták a semmiből jött amerikai gyártó, a Tesla elképesztő autóját, a Model S-t, még mindig exkluzív anyagnak számít, ha beszámolhatunk a hazánkban hivatalosan valószínűleg még sokáig nem elérhető modellről. Arról nem is szólva, hogy még mindig vannak bennünk eleddig megválaszolatlan kérdések a kocsival kapcsolatban, melyeket az eddigi menetpróbákon nem sikerült tisztázni. A mostani esős autókázás fő célja például az volt, hogy kiderítsük: kikapcsolható-e a menetstabilizáló elektronika a 421 lóerős, 600 Nm leadására képes, hátsókerék-hajtású sportlimuzinban.
Gazdagoknak kötelezővé kéne tenni
„Illettessen harczi mén phallusával azon vagyonos nemesek anusa, amellyek nem excrementumtól mentes lóállattal intézik ügyeik, mégha ezen ritka paripákért sok rénus forintot kellendjen is árul adni!” – szól Könyves Kálmán második leghíresebb törvénye. Vagyis szólna, ha kicsit hamarabb találják fel a lokális emissziómentes közlekedési eszközöket, és ha Kálmán király tényleg olyan jó fej volt, ahogy ma gondoljuk.
A Tesla Model S ugyanis az átlagos használat 99%-ában alkalmas egy drága presztízsszedán kiváltására, viszont nem szennyez sem zajjal, sem füsttel használat közben. Olyan élményt ad (legalábbis a legdrágább verzió, amit kipróbáltunk), amivel csak a legnemesebb szupersport-limuzinok mérhetők össze, pontosabban azok sem teljesen, mert bár a Tesla végsebessége 210 km/h, amit a BMW M5, Audi RS6, Merci E 63 AMG simán túlteljesít csaknem 50%-kal, a gyorsulás a végsebességig megszakításoktól mentes, mintha szabadesésben töltenénk azt a 4,2 másodpercet 0-tól 100-ig, 17,8-at 200-ig.
Az élmény tehát csodás. Nyaralni menni ugyan kell mellé valami SUV vagy MPV, de hát aki meg bírja fizetni a Tesla csúcsmodelljének 36 milliós vételárát, annak nem okozhat gondot az alkalmi autóbérlés vagy egy jó kis TDI Transporter fenntartása második autónak. Viszont jót tenne az emberiségnek, ha nem benzinfaló 8-10 hengeres, múzeumba való vackokkal, hanem egy ilyen nem füstölő csodával élné ki teljesítmény-igényét, aki megteheti.Tényleg fantasztikus!
A Teslába a jópofa, autó alakú kulcssal jutunk be, a kilincs látványosan kiemelkedik az ajtó síkjából beszállás előtt. A motor a fékpedál lenyomásával üzemkész, a klasszikus középkonzolt helyettesítő óriási érintőképernyő és a klasszikus műszeregységet helyettesítő, minden általam eddig látottnál (BMW, Jaguar, Land rover, Mercedes) szebb, élesebb, valószerűbb képet adót digitális kijelző felragyog: mehetünk.
Ez a cikk nem jöhetett volna létre…
Fennállásának 20. évfordulóját nagyszabású jubileumi rendezvényekkel ünnepelte a LeasePlan Hungária Zrt. E rendezvénysorozat része volt a Magyarországon egyelőre hivatalosan nem is kapható Tesla Model S felvillantása a LeasePlan ügyfelei számára. A cég fontosnak tartja a fenntartható mobilitási megoldások támogatását, több olyan autógyártóval is megállapodást kötött az elmúlt években, melyek a hibrid és elektromos technológiák fejlesztésén dolgoznak. 2010-ben a Nissannal született együttműködési szerződés, melynek értelmében a 100%-ban elektromos LEAF modellt vezették be több európai országban. Emellett a Toyotával (Prius Plug-in Hybrid) és az Opellel (Ampera) is hasonló együttműködés született.
A vezess.hu is a LeasePlan jóvoltából próbálhatta ki az autót magyar utakon – köszönjük a lehetőséget!
A több mint 9000 járművet kezelő vállalat piacvezető Magyarországon, 27,4 milliárdos a szerződéses állományuk. Az E.ON, az IBM, a Metro, a Coca Cola, a Nestle és a Sandoz is a cég ügyfele.
Amin fanyalogni lehet
A kombinált bajuszkapcsoló, a tempomat karja, az ablakemelő konzol és az irányváltó kapcsoló egy az egyben a Mercedes beszállítójától érkezett, pont olyan az egész, mint egy E-osztályon. Ez egy kicsit azért kínos.
Pont ellenkező előjellel fura, hogy az autó némely eleme épphogy nem már régóta gyártott kocsikra emlékeztet, hanem olyan tanulmányautókra, amelyek soha nem kerültek gyártásba. Az ajtóbelsők, a tükrök, a szellőzőrostélyok, a vicces, nyitás előtt kiemelkedő külső kilincsek kialakításában van valami esetleges, valami félkész.
Az ESP-t teljesen ki lehet kapcsolni
Végezetül pedig a válasz az első bekezdésben feltett kérdésre: a menetstabilizáló elektronika üzemszerű használat mellett mindig aktív marad a Teslában, de meg lehet hekkelni! A menüben csak a kipörgésgátló kapcsolható ki, de – mint a tesztautó ezt készséggel bizonyította is a budapesti esőben – a menetstabilizáló ilyenkor is éles marad.
Az eszement állatkodáshoz egy biztosítékot kell kihúzni, mely a légrugót és a sebességmérőt is deaktiválja. Ilyet persze nem csináltunk a 36 milliós tesztautóval – most -, de a tulajdonosok számára bizonyára hasznos információ, hogy akár driftkupára is benevezhetnek a kocsival.
Benzinvérűek, dízelmániások, jaj nektek. Már tényleg nem sok minden kell ahhoz, hogy az emberiség örökre leszámoljon azzal a hülye dogmával, miszerint valódi, nagybetűs Autózás nincs füst és zaj nélkül. 36 millió forintért már van!Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|