Mi ez? |
Astra-alapokra épülő, prémiumgyártók ellen szánt, vászontetős kabrió |
Mit tud? | Négyszemélyes, négyévszakos autó nyitható tetővel, sok extrával |
Mibe kerül? | Az 1,4-es motorral 7,2 milliótól, a tesztelt darab: 7,9-től |
Kinek jó? | Azoknak, akik tágas, elegáns kabrióra vágynak |
Cascada – sokan még nem is hallottak a több mint egy éve bemutatott új Opel kabrióról, de aki látta, biztosan megjegyezte magának. Látványos és elegáns jelenség a vászontetős kupé, nem is véletlenül – az igazi prémiumgyártók ellen szánta ugyanis az új modellt az Opel. És ez nem is tűnik olyan vad ötletnek.
Külső
Hatalmas. Nem lehet mást mondani rá. Nemcsak a volán mögül, de már ránézésre is látszik a Cascada jókora termete, amely erősen megtagadja ősét, az Opel Astrát, amely az alapokat szolgáltatja. Ezt inkább csak a tengelytávolság alapján lehetne rábizonyítani, mert a hossza közel 30 centivel nagyobb annál, gyakorlatilag egy Astra kombi mérete. De minden szempontból közelebb áll a középkategóriához, nem lepődtünk volna meg akkor sem, ha Insignia kabrió lett volna a neve. Ebből következik, hogy a sportos és Opel kabrió szavak összekapcsolását most azonnal verjük ki a fejünkből. Még akkor is, ha a legerősebb, 200 lóerős, turbós benzinmotorral tesszük magunkévá a Cascadát.
Nem kell hozzá hosszú idő, és rájövünk, hogy ez az autó sokkal inkább az eleganciáról szól, mintsem a száguldásról. Ehhez kívülről adott is minden, többek között egy szépen feszülő vászontető, ami viszonylag gyorsan, 17 másodperc alatt eltűnik a csomagtartóban, ha engedi az időjárás. Ezt a műveletet nemcsak a két ülés közötti kallantyúval indíthatjuk, de akár az autón kívülről is, a kulcs nyitó gombjának folyamatos nyomva tartásával is. Ez felettébb látványos, sőt, menő, de erős ujjpercek kellenek hozzá. Menet közben akár 50 km/órás sebességig is működik a nyitás/zárás, így nincs értelme igazán kapkodni.
Belső, csomagtér
Az ezer forint híján 800 ezres Nappa bőrborítás gyönyörű és igényes, és véletlenül sem egy Astrát juttatna az eszünkbe. A műanyagok és egyéb borítások is a jobbik fajtából valók, tényleg olyan érzésünk volt, mintha a masszív Insginiában ülnénk. Az érzet mellett sajnos a Cascada súlya is hasonlít ahhoz, ami a dinamikában és a benzinkútnál bosszulja meg magát. A komfort- és minőségérzet viszont egyértelműen pozitív, még ha a konkurensnek kikiáltott Audi A5-ös színvonalát nem is éri el az Opel Cascada.
Ergonómiából erős közepes az Opel, bár ha a leszámítjuk a középkonzoli gombrengeteget, akkor kevés dologba tudunk belekötni. Beszállás után az igazi prémium kupékhoz hasonlóan előrecsúszik a két első biztonsági öv, hogy könnyebb legyen azt elérni – igaz, erről könnyű lemaradni, mert indítás után azok automatikusan visszacsúsznak a helyükre. Hasznos, hogy a vászontető kallantyúja alatt találunk egy gombot, amely egyszerre emeli/ereszti az ablakokat – ennek minden kabrióban ott lenne a helye.
A csomagtér mérete is két személlyel lesz inkább elég: lehajtott vászontetővel 280 literes, amit bezárva 350-ig tornászhatunk fel. Ha nem akarunk túlságosan nagy csomagokat szállítani, elég lehet.
Milyen vezetni városban?
Kellemes. Arra azért nem feltétlenül tippelnénk látatlanban, hogy ez a Cascada legerősebb motorja, az viszont teljesen igaz, hogy erősebbet nem nagyon kívántunk bele – alulról is kellemesen húz az 1,6 literes, 200 lóerős, benzines turbómotor. Kiegyensúlyozottan és szépen teszi a dolgát, a 280 newtonméteres nyomaték pedig nem rossz dolog bőven 2000/perc alatti fordulaton, főleg akkor, ha inkább magasabb fokozatban, kényelmesen szeretünk autózni, mintsem üveghangon pörgetve a motort.
Semmiképpen sem spórolnánk a tolatóradaron, mert nélküle igencsak nehéz a parkolás. A hátsó ablak pici, gyakorlatilag semmi hasznosat nem látni rajta ilyenkor. A belvárosban figyelni kell, mert a kormánymozdulatokra ugyan kellően direkten reagál az autó, de a karosszéria hosszú és a jármű fordulóköre is nagyobb a kényelmesnél. A futómű dicséretet érdemel, ügyesen elnyeli az úthibákat, az utastér pedig végig csendes, és közben rendkívül masszívnak is érződik.Hosszabb távon?
A 9,2 másodperc százig nem sportautó kategória – itt bosszulja meg igazán magát az 1733 kilós saját tömeg. Ettől függetlenül nem tűnik lassúnak a Cascada, és ehhez képest nagyobb tempónál sem lassul érezhetően, bőven autópálya-tempó felett is van még ereje az 1,6 literes turbónak. Végsebessége 235 km/óra. Ennél fontosabb, hogy a vászontető olyan csendes, hogy simán vetekedhet egy kupé hangszigetelésével. Az ülések nagyon kényelmesek, simán lehetne belőle hosszú távú utazóautó is, ha nagyobb lenne a csomagtere.
A Cascada és a hasonló modellek árai | |
---|---|
Opel Cascada 1.6 T Cosmo (170 LE) | 8 440 000 Ft |
Audi A5 Cabrio 1.8 TFSI (170 LE) | 11 871 070 Ft |
BMW 420i Cabrio (184 LE) | 14 413 000 Ft |
Peugeot 308 CC Feline 1.6 THP (200 LE) | 8 680 000 Ft |
Költségek, fogyasztás
Nem olcsó dolog egy prémium kabrió. Szerencsére kedvezőbb áron megvehető az Opel, mint a konkurenseknek kikiáltott német prémiummárkák, de a csúcs-benzinesért kért 8 millió forintot könnyen kifizetni itthon nem megy sokunknak. Ehhez képest nem is mérik igazán drágán a lóerőket, a 170 lóerős verzióhoz képesti 150 ezer forintos felár nem vészes, sőt, megéri áldozni rá. A fogyasztás a teljesítményhez és a nagy súlyhoz képest reálisnak mondható, mégsem kevés a gyakorlatban kicsivel tíz litert is meghaladó városi étvágy. Ezzel együtt a Cascada minőségérzete tényleg kiemelkedő, így ezzel a motorral csak ajánlani tudjuk. Annak, aki megteheti.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|
Műszaki adatok – Opel Cascada 1.6 Turbo ECOTEC 200 LE | |
---|---|
Motoradatok | |
Lökettérfogat (ccm) | 1598 |
Furat x löket (mm) | 79,0 x 81,5 |
Hengerek / szelepek száma | soros 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 147(200)/5500 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 280/1650-3500 |
Menetteljesítmények | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,2 |
Végsebesség (km/h) | 235 |
Fogyasztás | |
Város (l/100 km) | 8,6 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,7 |
Vegyes (l/100 km) | 6,7 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 158 |
Méretek | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) |
|
Tengelytáv (mm) | 2695 |
Csomagtér (liter) | 280 (nyitott tetővel) / 350 (zárt tetővel) |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1733/407 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 56 |
Gumiméret | 235/55 R17 |
Ár, költségek | |
Alapár (forint) | 7 940 000 Ft |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | sportfutómű, manuális légkondicionáló,elektromos ablakok, vezető-és utasoldali légzsák, oldallégzsákok, tempomat, |