Mi ez?

 Astra-alapokra épülő, prémiumgyártók ellen szánt, vászontetős kabrió
Mit tud? Négyszemélyes, négyévszakos autó nyitható tetővel, sok extrával
Mibe kerül? Az 1,4-es motorral  7,2 milliótól, a tesztelt darab: 7,9-től
Kinek jó? Azoknak, akik tágas, elegáns  kabrióra vágynak

Cascada – sokan még nem is hallottak a több mint egy éve bemutatott új Opel kabrióról, de aki látta, biztosan megjegyezte magának.  Látványos és elegáns jelenség a vászontetős kupé, nem is véletlenül – az igazi prémiumgyártók ellen szánta ugyanis az új modellt az Opel. És ez nem is tűnik olyan vad ötletnek.

Külső

Hatalmas. Nem lehet mást mondani rá. Nemcsak a volán mögül, de már ránézésre is látszik a Cascada jókora termete, amely erősen megtagadja ősét, az Opel Astrát, amely az alapokat szolgáltatja.  Ezt inkább csak a tengelytávolság alapján lehetne rábizonyítani, mert  a hossza közel 30 centivel nagyobb annál, gyakorlatilag egy Astra kombi mérete. De minden szempontból közelebb áll a középkategóriához, nem lepődtünk volna meg akkor sem, ha Insignia kabrió lett volna a neve. Ebből következik, hogy a sportos és Opel kabrió szavak összekapcsolását most azonnal verjük ki a fejünkből. Még akkor is, ha a legerősebb, 200 lóerős, turbós benzinmotorral tesszük magunkévá a Cascadát.

Nem kell hozzá hosszú idő, és rájövünk, hogy ez az autó sokkal inkább az eleganciáról szól, mintsem a száguldásról. Ehhez kívülről adott is minden, többek között egy szépen feszülő vászontető,  ami viszonylag gyorsan, 17 másodperc alatt eltűnik a csomagtartóban, ha engedi az időjárás. Ezt a műveletet nemcsak a két ülés közötti kallantyúval indíthatjuk, de akár az autón kívülről is, a kulcs nyitó gombjának folyamatos nyomva tartásával is. Ez felettébb látványos,  sőt,  menő, de erős ujjpercek kellenek hozzá. Menet közben akár 50 km/órás sebességig is működik a nyitás/zárás, így nincs értelme igazán kapkodni.

A kallantyúval nyílik a tető, a gombbal pedig a négy ablak  mozgatható. Balra az elektromos kézifék gombja.
Kényelmes, igényes a nappa bőrrel borított ülés. A támlát előre döntve magától előrecsúszik

Kényelmes, igényes a nappa bőrrel borított ülés. A támlát előre döntve magától előrecsúszik

Belső, csomagtér

Az ezer forint híján 800 ezres Nappa bőrborítás gyönyörű és igényes, és véletlenül sem egy Astrát juttatna az eszünkbe. A műanyagok és egyéb borítások is a jobbik fajtából valók, tényleg olyan érzésünk volt, mintha a masszív Insginiában ülnénk. Az érzet mellett sajnos a Cascada súlya is hasonlít ahhoz, ami a dinamikában és a benzinkútnál bosszulja meg magát. A komfort- és minőségérzet viszont egyértelműen pozitív, még ha a konkurensnek kikiáltott Audi A5-ös színvonalát nem is éri el az Opel Cascada.
 
Ergonómiából erős közepes az Opel, bár ha a leszámítjuk a középkonzoli gombrengeteget, akkor kevés dologba tudunk belekötni. Beszállás után az igazi prémium kupékhoz hasonlóan előrecsúszik a két első biztonsági öv, hogy könnyebb legyen azt elérni – igaz, erről könnyű lemaradni, mert indítás után azok automatikusan visszacsúsznak a helyükre. Hasznos, hogy a vászontető kallantyúja alatt találunk egy gombot, amely egyszerre emeli/ereszti az ablakokat – ennek minden kabrióban ott lenne a helye.

Masszív benyomást kelt a belső

Masszív benyomást kelt a belső

A hátsó ablakokat külön-külön csak a vezető tudja húzogatni, a második sorban ülőknek nem jutott gomb. Ellenben kabrióhoz képest tágas hely igen, de azért ne higgyük azt, hogy igazán kényelmesen lehet ott utazni. A lábtér így is szűkös, átlagos méretű felnőttekből is csak a kompromisszumkészek férnek el egymás mögött. Hátsó utasok híján érdemes felszerelni a szélterelőt – de az igazat megvallva ennek csak városon kívül vesszük hasznát.

A csomagtér mérete is két személlyel lesz inkább elég: lehajtott vászontetővel 280 literes, amit bezárva 350-ig tornászhatunk fel. Ha nem akarunk túlságosan nagy csomagokat szállítani, elég lehet.

Milyen vezetni városban?

Kellemes. Arra azért nem feltétlenül tippelnénk látatlanban, hogy ez a Cascada legerősebb motorja, az viszont teljesen igaz, hogy erősebbet nem nagyon kívántunk bele – alulról is kellemesen húz az 1,6 literes, 200 lóerős, benzines turbómotor. Kiegyensúlyozottan és szépen teszi a dolgát, a 280 newtonméteres nyomaték pedig nem rossz dolog bőven 2000/perc alatti fordulaton, főleg akkor, ha inkább magasabb fokozatban, kényelmesen szeretünk autózni, mintsem üveghangon pörgetve a motort.

Ideális a 200 lóerős motor az 1,7 tonnás Opelbe

Ideális a 200 lóerős motor az 1,7 tonnás Opelbe

Semmiképpen sem spórolnánk a tolatóradaron, mert nélküle igencsak nehéz a parkolás. A hátsó ablak pici, gyakorlatilag semmi hasznosat nem látni rajta ilyenkor.  A belvárosban figyelni kell, mert a kormánymozdulatokra ugyan kellően direkten reagál az autó, de a karosszéria hosszú és a jármű fordulóköre is nagyobb a kényelmesnél. A futómű dicséretet érdemel, ügyesen elnyeli az úthibákat, az utastér pedig végig csendes, és közben rendkívül masszívnak is érződik.

Hosszabb távon?

A 9,2 másodperc százig nem sportautó kategória – itt bosszulja meg igazán magát az 1733 kilós saját tömeg. Ettől függetlenül nem tűnik lassúnak a Cascada, és ehhez képest nagyobb tempónál sem lassul érezhetően, bőven autópálya-tempó felett is van még ereje az 1,6 literes turbónak.  Végsebessége 235 km/óra.  Ennél fontosabb, hogy a vászontető olyan csendes,  hogy simán vetekedhet egy kupé hangszigetelésével. Az ülések nagyon kényelmesek, simán lehetne belőle hosszú távú utazóautó is, ha nagyobb lenne a csomagtere.  

A Cascada és a hasonló modellek árai

Opel Cascada 1.6 T Cosmo (170 LE) 8 440 000 Ft
Audi A5 Cabrio 1.8 TFSI (170 LE) 11 871 070 Ft
BMW 420i Cabrio (184 LE) 14 413 000 Ft
Peugeot 308 CC Feline 1.6 THP (200 LE) 8 680 000 Ft

Költségek, fogyasztás

Nem olcsó dolog egy prémium kabrió. Szerencsére kedvezőbb áron megvehető az Opel, mint a konkurenseknek kikiáltott német prémiummárkák, de a csúcs-benzinesért kért 8 millió forintot könnyen kifizetni itthon nem megy sokunknak. Ehhez képest nem is mérik igazán drágán a lóerőket, a 170 lóerős verzióhoz képesti 150 ezer forintos felár nem vészes, sőt, megéri áldozni rá. A fogyasztás a teljesítményhez és a nagy súlyhoz képest reálisnak mondható, mégsem kevés a gyakorlatban kicsivel tíz litert is meghaladó városi étvágy. Ezzel együtt a Cascada minőségérzete tényleg kiemelkedő, így ezzel a motorral csak ajánlani tudjuk. Annak, aki megteheti.

Mellette – Ellene
  • Kellemes minőségérzet
  • Kiegyensúlyozott motor
  • Tágas belső és csomagtér
  • Jól szigetelt vászontető
  • Csendes, de sportos futómű
  • Jelentős saját tömeg
  • Magas fogyasztás
  • Visszafogott menetteljesítmény
  • Túl sok gomb a középkonzolon

Műszaki adatok – Opel Cascada 1.6 Turbo ECOTEC 200 LE
Motoradatok
Lökettérfogat (ccm) 1598
Furat x löket (mm) 79,0 x 81,5
Hengerek / szelepek száma soros 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 147(200)/5500
Max. nyomaték (Nm/ford.) 280/1650-3500
 
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,2
Végsebesség (km/h) 235
 
Fogyasztás
Város (l/100 km) 8,6
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,7
Vegyes (l/100 km) 6,7
CO2 kibocsátás (g/km) 158
 
Méretek
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4.696/ 1.839/1.443 mm
Tengelytáv (mm) 2695
Csomagtér (liter) 280 (nyitott tetővel) / 350 (zárt tetővel)
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1733/407
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 56
Gumiméret 235/55 R17
 
Ár, költségek
Alapár (forint) 7 940 000 Ft
A szériafelszereltség fontosabb tételei sportfutómű, manuális légkondicionáló,elektromos ablakok, vezető-és utasoldali légzsák, oldallégzsákok, tempomat, 

Hogy tetszik a 10 milliós Opel Cascada?
átlag
8.67
szavazat
18
Hogy tetszik a 10 milliós Opel Cascada?