Röviden – Ford Transit Connect | |
---|---|
Mi ez? |
A Ford két raklapot elnyelő áruszállítója |
Mit tud? | Nagy, széles, hosszú tárgyakat, és a személyzetet kényelmesen eljuttatni A-ból B-be |
Mibe kerül? | 4,5 millió a kecsegtető alapár, de 5-6 millió között szóródnak a használható verziók |
Kinek jó? | Olyan vállalkozóknak, akik maguk ülnek a volán mögé, vagy személyautós kényelemmel kényeztetnék a profitot termelő beosztottakat |
A Ford közelmúltban újította meg teljes haszongépjármű családját, és a piacot friss erővel támadó újdonságok beazonosítása néha még nekünk is gondot okoz. Ezért első körben tisztázzuk a teszten szereplő Transit mitől Connect, és miért nem Custom, de legfőképp nem Courier.
Leglényegesebb újítás, hogy immár minden Ford furgon megkapta a Transit családnevet, tehát ha egy Friss Ford volánja mögül integetve kéredzkedik be elénk egy siető melós, akkor az autó méretétől függetlenül tutira Transitot hajt.Innen jön a bonyolultabb része a történetnek. Méret alapján négy tagot számlál a família, a legkisebb a Courier, majd jön a Connect, Custom, végül pedig a családfő, aki maradt csak egyszerűen Transit. Ha pedig a már említett négyest hátul ablakokkal, ülésekkel ellátva látjuk feltűnni, akkor a keresztnevek maradnak, csak a családnév változik Transitról Tourneora.
Megjelenés: melós öltöny
Adatlap
Ford Transit Connect 1.6 TDCi
Motor | 1560 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény | 116 LE |
Nyomaték | 270 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 15,1 sec |
Végsebesség | 160 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 5 l / 100 km |
De ettől függetlenül a teherautónak vizsgáztatott Transitokból is akad üvegezett oldalfalú karosszériaváltozat, ahol hátul egy korlátozott kényelmet kínáló üléssoron utazhatnak azok akikre kevésbé mosolygott a szerencse.
Ugye, így már minden tiszta, nagyszerű rendet vágtak a Fordnál, de ha kissé ködös még a pontos családfa, a lényeg, hogy a teszt alanya egy Ford Transit Connect, dobozos áruszállító, 115 lóerős 1,6 literes dízelmotorral.
A forma sokadlagos szempont ebben a szegmensben, de az előd több mint tíz éves stílusával összevetve hatalmas az előrelépés. A márkaarculat kötelező jegyeivel felvértezett Transit Connect felismerhető karakterré vált, pedig nem egyszerű feladat a funkcionális dobozformából csábító jelenséget faragni. Mégis, ha akad olyan elborult cég, ahol fontos egy munkaeszköz esztétikája, akkor a Transit Connect nyerő választás.
Szemből szigorú lámpatestek, markáns vonalakkal rajzolt Aston Martin hűtőrács emlékeztet a gyártó pofás kisautójára a Fiestára. Hátulról pedig a szintén fegyelmezett szögletességbe tagozódó lámpatestek emelik a legkívánatosabb furgonok közé a Ford Transit Connectet.
4,4 méteres hosszával épp fél méterrel rövidebb, mint egy számmal nagyobb testvére, a Custom, még a nagyobb tengelytávval rendelhető L2 verzió is 4,8 méteres, tehát az általunk tesztelt kivitel tökéletesen illik a minden méretigényt lefedő Ford kínálatba. Fotókon jól mutat még a metálfény, a könnyűfém felni, no meg a színre fújt lökhárító, de kizárt, hogy ezeket a szépségtapaszokat itthon bármelyik komolyabb vásárló megrendelje.
Raktér, számtan
Az 1,27 méter magas munkatérben forradalmi újításokat nehéz elérni, természetesen 180 fokig nyílnak az ajtók, és derék- és vállmagasságban állnak rendelkezésre csomagrögzítő pontok, valamint elfér két szabványos méretű (800 x 1200) Euro raklap. A ficánkoló szállítmány megzabolázását még hat masszív rögzítőszem szavatolja a padlón, a szakszerű rögzítés elvégzését pedig LED belső világítás fénye segíti. Utóbbi külön rendelhető extra, de megéri, a fénydiódák fényereje sokkal jobb, mint az alapáron járó, hagyományos izzóé.
Találunk még egy 12 Voltos ajzatot a raktérben, és szerencsére a hátsó ajtó könnyen nyitható belülről is, nem áll fenn a veszélye, hogy óvatlanságunk büntetése raktérben letöltendő rabság legyen.Leghasznosabb újításként a Transit Connect rakodónyílás-rendszere említhető meg. Nem űrtechnika ez sem, de kétségkívül hasznos, hogy a jobb oldali ülést előredöntve feltárul egy „macskaajtó” a raktér felé.
Hosszú csövek, deszkák szállítása válik így elérhetővé, egészen 3,4 méterig a hosszú, 3 méterig a rövidebb változat esetén. Bár három biztonsági övet találunk, trojkában csak kebelbarátok számára javallott az utazás, hiszen a középső ülőhely keskeny, ráadásul a lábteret teljesen elfoglalja a váltókulissza műanyag tornya.Kabin, vezetőhely
A vezetőhely Focus örökség, ismerős a rengeteg gombbal felvértezett volán, valamint a még több gombbal büszkélkedő középkonzol is. Mivel a plafonig kistafírungozott verzióval állunk szemben, akadt még kényelmi extra, a zenelejátszás élményét USB ajzat, a sofőr kényelmét pedig ülésfűtés fokozza. Hátránya az USB portnak, hogy az amúgy praktikus, asztallá hajtogatható középső szükségülés alatti tárolóban kapott helyet. Így menet közben elérni problémás művelet.
Ahogy az lenni szokott a kategóriában, minden a praktikumot, tartósságot szolgálja. Elmaradnak a gyorsan kopó, felesleges díszítések, kárpitok, a lábtér egyszerű gumírozott felülete gyorsan, küzdelem nélkül tisztítható, ez a megoldás pár személyautóban is üdvözlendő fejlesztés volna az olcsó, rossz minőségű sárgyűjtők helyett.Jó ötlet a menetleveleket, apró cetliket váró tároló a műszerfal felé rejtve, a ritkábban használt tárgyakat pedig a jobb oldalon műszerfalba vájt árokba dobhatjuk.
Legmeglepőbb a vezetőülés, és maga az üléspozíció kényelme volt, több, mint kétszáz kilométer alatt sem csökkent a komfortérzet, köszönhetően a megfelelően formázott ülésnek, és a négy irányban állítható kormánynak.
Milyen út közben?
Nem csak a határozott külső kölcsönöz magabiztosságot, hanem a 115 lóerős dízelmotor is. Hangjából nem szűrődik be több mint bármelyik átlagos kompakt autó esetén. Alacsony fordulaton is bírja a terhelést, a dízeleknek kényelmes kétezres fordulat környékén pedig egész dinamikusan rántja magával a csicsás bódét.
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy kihasználtam a maximális 626 kilogrammos terhelést, de gyanítom, megrakva sem lenne gond a menetteljesítménnyel, 270 Nm nyomaték csak elegendő ahhoz, hogy ne érezzük magunkat elveszettnek.Hiába gurultam főleg üresen, pattogásnak nyoma sem volt, még magasabb, autópálya tempónál is stabilan futott a Transit Connect, a négy tárcsafék pedig biztonságérzetet adó hatékonysággal lassították, az autót.
A kategóriára jellemző, raktér felől érkező zörgő zajokat szintén sikerült kellő mértékben kiszorítani, legalábbis hátrafelé zárt háromszemélyes, dobozos kivitel esetén. Tehát a kényelem szinte minden tekintetben személyautókat idéz, ahogy a fogyasztás is. A hatfokozatú pontosan kapcsolható kézi váltóval időben felváltva végül 6,8 literes átlagfogyasztást produkált az autó (nyilván hatszáz kilóval más lett volna az eredmény).
Árak, összegzés
A Ford Transit Connect kényelmét, rendelhető extráit tekintve az egyik legjobb ajánlat, csakhogy ezek az egyedi tulajdonságai sokadlagos szempontnak számítanak a kategória vásárlóinak. Egyetlen építési vállalkozó szájában sem fut össze a nyál a beszédfelismerő SYNC rendszert, a fűthető szélvédő, vagy a színre fújt lökhárítót látva megrendeléskor.
Nekik takarékos motor kell, olcsó fenntartás, megfelelő méretű, egyszerűen használható, pakolható raktér. Ezen a 115 lovas, Trend felszereltséggel nettó 4 810 000 forinté (6,1 millió) kínált kivitel feleslegesen túlmutat, ugyanez a blokk 95 lóerővel, közepes Ambiente szinten már emészthetőbb 4,1 millió forintos árcédulát kapott.A 3,2 köbméteres raktérrel büszkélkedő ellenlábas, a Volkswagen Caddy 5,8 millióért kínálja az 1,6 literes 102 lóerős dízel kivitelt, de a németek bővebb motorkínálattal, és összkerékhajtással is kecsegtetnek. A franciákról nem is beszélve, a Citroën Berlingo szintén 115 lóerővel 5 010 000 forint, A Renault Kangoo Express pedig 5 194 300 forinttól elérhető 90 lóerős motorral.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|