Röviden – Opel Astra 1.6 Turbo | |
---|---|
Mi ez? |
Az eddigi legvonzóbb külsejű tesztautó az ötajtós J Astrából. Meg is lepődtem, amikor megláttam |
Mit tud? | Inni, kétpofára |
Mibe kerül? | Így, ahogy van, 9,1 millióba. Az ugye elég sok |
Kinek jó? | Erre azért nem olyan könnyű válaszolni. Mert hát akinek nem számítanak a költségek, az nem Astrát vesz |
Normális hétköznapi kiszolgáló szerkezet. Teljesen átlagos tulajdonságok. Semmi csicsa, szürkeség. És… erre beárazott árcédula. Ismerős? Opel Astra.
Észreveszi a forgalomban?
Nem!
Használja?
Igen!
No de hogy egy ötajtós J Astra elvarázsolja az utcát a szépségével, virágok bújjanak ki a nyirkos hajnali földből miatta az őszelőn!? Eközben meg a tudása nem tudás, erejéhez mérten hiányzik belőle a fickósság, a hengerűrtartalmához képest pedig rettentően iszákos, ráadásul népautóhoz mérten piszok drága. Konklúzió: a klasszikus Astra-gyűrők számára használhatatlan és elérhetetlen.
Ejj, megfordult a világ.
Külső – belső
Pedig nincs is itt akkora hókusz-pókusz a kaszninál, csupán a német dizájnközpontban kisebb utómunkákon dolgozó ifjú formatervezők fantasztikus munkát végeztek. A J Astra bamba külsejét olyannyira feldobták néhány műanyaggal, hogy vonzza a tekintetet a tesztautó. Higgyenek nekem, élőben sokkal jobban, mint a cikkben szereplő fotókon. Nézte bajuszos, meg szőke, kalapos, meg melltartós amíg jártam vele. A pözsós szomszéd hölgy is megállt csodálni, és bár autókról a büdös életben nem beszéltünk, büszkén fűzte a sztorit, hogy hát korábban nekik is Astrájuk volt. Bizony. Igaz, az nem vót ilyen szép. Hogy ez milyen szép…!
Vegyük sorra, hogy mitől született újjá egy fáradt, 2015-re kukaérett forma, hiszen jövőre jön a K.– OPC Line csomag csinosított lökhárítókkal, klasszabb küszöbbel, vonzóbb hátsó szpojlerrel, minicápáról vágott uszonyantennával, diszkrét felirattal
– brutális méretű 19-es, sokküllős, Titan Gloss nevű (bár inkább matt) kerekek
– cseppnyi áldiffúzor, ugyanott kivagyi kipufogó
– feltűnő LED-es fény
– sötétített üvegek
– az elmaradhatatlan napfénytető
– és a nomen est omen: a Power Red nevezetű fényezés
Belül is jobb a minőségérzet, ami részben szubjektív, lehet a csinos külső okozta kellemes meglepetés mellékhatása. A középkonzol ismert gomberdeje a régi, a piros hangulatvilágítás az ajtón, a váltókarnál meg máshol sem új. A navi viszont az, és bár a Insigniával ellentétben itt nem taperolós, gyorsan használható. Az „ergonómikus sport ülés csomag a vezető és utas oldalon” 152 ezer plusz forintba kerül, de klassz, 170 ezer forintért a sofőrnél elektromosan állítható, és elöl hátul újabb 305 ezerért perforált bőrt varrtak rá – hangsúlyozom, mindezen forintok csak az ülésekért gurultak az ön zsebéből a kereskedőhöz.
Arról már sokat írtunk, csak a kötelező kör kedvéért rögzítem, hogy elöl átlagos a sofőr körüli tér, hátul viszont a 180 centis utazók haja már a plafont súrolja. A 370 literes csomagtartó – emelhető padló ide vagy oda – már kevéske a kompaktok világában.Milyen vezetni?
Ha eddig nem mondtam volna, tesztautónk szépséges külseje gyors autót sejtet, amit tovább erősítenek egyes gyári adatok, például a 170 lóerő, és a 260 Nm nyomaték. A szentgotthárdi gyárban készülő modern, 1,6-os turbós benzines motorhoz sajnos nem túl korszerű, bolygóműves 6 fokozatú automata váltó csatlakozik a tesztelt járműben, ami még nagyobb probléma, ezt is ezermilliószor leírtuk, a SÚLY. 1430 kiló, brrrrr…! Nem is hagyja, hogy kibontakozzon ez a többre érdemes, szegény magyar motor.
Adatlap
|
|
---|---|
Méretek (mm) | 4419/1814/1510 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 125 (170)/6000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 260 Nm/1650-3250 |
Menetteljesítmények | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,2 |
Végsebesség (km/h) | 212 |
Fogyasztás (gyári adatok :-)) | |
Városban (l/100 km) | 9,2 |
Országúton (l/100 km) | 5,4 |
Vegyes(l/100 km) | 6,8 |
Önsúly (kg) | 1430 |
Részben az első tengely elé szerelés is benne van persze, hogy szűk kanyarokban tolja kifelé az orrát a kocsi, meg a váltó is felelős vastagon azért, hogy a forgalom megkívánta hirtelen elindulások gondolkodósak, de én mégiscsak a borzasztó önsúlyt kárhoztatom például a szerintem elfogadhatatlan mértékű fogyasztásért, amit nálam 2 hét alatt produkált.
Budapest belvárosában munkába járás közben – ami 5,5 km napi kétszer – 11-12 liter közé állt be a kompjúter adata. Nem akarok más kifejezést használni, ez egy 1,6-os Opel Astránál (amely nem az OPC) tényleg elfogadhatatlan. Vagy önök szerint az lenne? Most hozzam ide, hogy e sorok írása előtt pár órával szálltam ki a Mégane RS-ből, ami ugyanott 13 litert fogyasztott? A Nürburgring elsőkerekes királyáéhoz hasonló az étvágya a családi Astrának normális közlekedés mellett?
Autópályás 135-ös tempomatnál (ezt vettem 130-as sebességnek) 9,2-t mutatott a kijelző, míg „a mások itt levegővel járnak” kategóriában, a Balaton körüli településeken átgurulva 40-70 km/óra közötti tempóval 6,3-at. A tankolás után 9,6-os átlag jött – inkább nem is írok többet az étvágyáról, mert még valaki azt hiszi, bántani akarom, pedig dehogy. Annyira szép, hogy hiába húzza ki a forintokat a zsebből, szeretem. És itt most nem az ön feleségéről beszélek.
Városban, és azok között araszolgatva nem ajánlanám egy szívó kétezres benzines helyett – azok leváltását céloznák ugye az 1,4-1,6 turbósok -, pláne ezzel a bizonytalan váltóval, de a sztrádán azért kijött, hogy ez a motor sokkal nyomatékosabb egy szívónál. 130 körül is képes olyan megindulásra, mint azok sosem, de ezen kívül ebben a hájas testben, ezzel a lassú váltóval normális közlekedés mellett nem igazán kérkedik azzal, hogy ő mutatná a jövőt.
Lehetséges konkurensek listaárral, felextrázás előtt |
|
---|---|
VW Golf 1,4 TSi 7 fokozatú DSG-vel, Comfortline (150 lóerő) |
7 340 000 Ft |
Ford Focus 1,6 EcoBoost kézi váltóval, Trend (150 lóerő) | 5 780 000 Ft |
Peugeot 1,6 THP kézi váltóval, Active (156 lóerő) |
5 640 000 Ft |
Skoda Octavia 1,8 TSi 7 fokozatú DSG-vel, Ambition (180 lóerő) |
6 172 000 Ft |
Árak, költségek
Sajnos a konkurensekkel összevetve sem igazán. Legalább jóval olcsóbb lenne, de nem, a képeken látható jármű 9,14 millió forint. Bizony. Cosmo felszereltséggel és kézi váltóval 6,37-ről indul ezzel a motorral, és amint a példa mutatja, 50 százalékkal is feljebb lehet vinni az árát. Csak néhány példa, hogy ebben az esetben mivel sikerült:
– FlexRide futómű – 508 ezer forint
– navi – 250 ezer
– OPC Line csomag – 200 ezer
– 19-es felnik – 173 ezer
– mindenféle asszisztensekből álló csomag – 185 ezer
– bőr – 305 ezer
– Power Red fényezés – 51 ezer (?)
– kormányfűtés – 82 ezer
– ergonómikus első ülések – 152 ezer
– 16-os acél pótkerék – 11 ezer
– a sofőr ülésének elektromos állíthatósága – 170 ezer
– elektromos napfénytető – 204 ezer
– Infinity audió – 173 ezer
– automata váltó – 270 ezer
Satöbbi, satöbbi. remek, hogy van sávelhagyásra és ráfutásra figyelmeztető, meg télen kormányfűtés, bizonytalanoknak parkradarok, nincs viszont start/stop, és nem a sok kütyü miatt veszik ezt a kocsit, akik veszik esetleg, hanem azt merem feltételezni, hogy a tempóért, ne adj Isten, a feltételezett élményért.
Nos, azt szerintem többet ad kisebb teljesítmény mellett is az 1,4-es, 150 lóerős TSI egy 1290 kilós, VII-es Golfban. Ha kell, DSG-vel.
Szóval, szép, nagyon is, melegséggel tölt el a kaszni látványa, de nem igazán ugrik, ha kéne, és borzasztóan sokat eszik, főként a súlya és kisebbrészt a váltója miatt. Nagyon-nagyon kíváncsi vagyok, hogy a várhatóan jövőre érkező K Astra lesz-e könnyebb minimum 200-250 kilóval, és kap-e nívós automatát?
Csak hogy egy minőségi szintre kerüljenek a szentgotthárdi motorral.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|