Röviden – Opel Astra 1.6 Turbo

Mi ez?

Az eddigi legvonzóbb külsejű tesztautó az ötajtós J Astrából. Meg is lepődtem, amikor megláttam
Mit tud? Inni, kétpofára
Mibe kerül? Így, ahogy van, 9,1 millióba. Az ugye elég sok
Kinek jó?  Erre azért nem olyan könnyű válaszolni. Mert hát akinek nem számítanak a költségek, az nem Astrát vesz

Normális hétköznapi kiszolgáló szerkezet. Teljesen átlagos tulajdonságok. Semmi csicsa, szürkeség. És… erre beárazott árcédula. Ismerős? Opel Astra.

Észreveszi a forgalomban?
Nem!
Használja?
Igen!

No de hogy egy ötajtós J Astra elvarázsolja az utcát a szépségével, virágok bújjanak ki a nyirkos hajnali földből miatta az őszelőn!? Eközben meg a tudása nem tudás, erejéhez mérten hiányzik belőle a fickósság, a hengerűrtartalmához képest pedig rettentően iszákos, ráadásul népautóhoz mérten piszok drága. Konklúzió: a klasszikus Astra-gyűrők számára használhatatlan és elérhetetlen.

Ejj, megfordult a világ.

Külső – belső

Pedig nincs is itt akkora hókusz-pókusz a kaszninál, csupán a német dizájnközpontban kisebb utómunkákon dolgozó ifjú formatervezők fantasztikus munkát végeztek. A J Astra bamba külsejét olyannyira feldobták néhány műanyaggal, hogy vonzza a tekintetet a tesztautó. Higgyenek nekem, élőben sokkal jobban, mint a cikkben szereplő fotókon. Nézte bajuszos, meg szőke, kalapos, meg melltartós amíg jártam vele. A pözsós szomszéd hölgy is megállt csodálni, és bár autókról a büdös életben nem beszéltünk, büszkén fűzte a sztorit, hogy hát korábban nekik is Astrájuk volt. Bizony. Igaz, az nem vót ilyen szép. Hogy ez milyen szép…!

Amely erős ugyan, de nem ugrik, kis köbcentis bár, de nagyivó, és népautó létére drága. Teljesen megzavarja szegény Opel-fanok elméjét.
6,37 millióról indul kézi váltóval, ez a kocsi már 9,14

6,37 millióról indul kézi váltóval, ez a kocsi már 9,14

Vegyük sorra, hogy mitől született újjá egy fáradt, 2015-re kukaérett forma, hiszen jövőre jön a K.
  –  OPC Line csomag csinosított lökhárítókkal, klasszabb küszöbbel, vonzóbb hátsó szpojlerrel, minicápáról vágott uszonyantennával, diszkrét felirattal
  –  brutális méretű 19-es, sokküllős, Titan Gloss nevű (bár inkább matt) kerekek
  –  cseppnyi áldiffúzor, ugyanott kivagyi kipufogó
  –  feltűnő LED-es fény
  –  sötétített üvegek
  –  az elmaradhatatlan napfénytető
  –  és a nomen est omen: a Power Red nevezetű fényezés

Belül is jobb a minőségérzet, ami részben szubjektív, lehet a csinos külső okozta kellemes meglepetés mellékhatása. A középkonzol ismert gomberdeje a régi, a piros hangulatvilágítás az ajtón, a váltókarnál meg máshol sem új. A navi viszont az, és bár a Insigniával ellentétben itt nem taperolós, gyorsan használható. Az „ergonómikus sport ülés csomag a vezető és utas oldalon” 152 ezer plusz forintba kerül, de klassz, 170 ezer forintért a sofőrnél elektromosan állítható, és elöl hátul újabb 305 ezerért perforált bőrt varrtak rá – hangsúlyozom, mindezen forintok csak az ülésekért gurultak az ön zsebéből a kereskedőhöz.

Nem miatta piacvezető az Opel. Jó mutat a portfólióban, de ön nem ezt fogja megvenni ha Astrát vásárol

Nem miatta piacvezető az Opel. Jó mutat a portfólióban, de ön nem ezt fogja megvenni ha Astrát vásárol

Arról már sokat írtunk, csak a kötelező kör kedvéért rögzítem, hogy elöl átlagos a sofőr körüli tér, hátul viszont a 180 centis utazók haja már a plafont súrolja. A 370 literes csomagtartó – emelhető padló ide vagy oda – már kevéske a kompaktok világában.

Milyen vezetni?

Ha eddig nem mondtam volna, tesztautónk szépséges külseje gyors autót sejtet, amit tovább erősítenek egyes gyári adatok, például a 170 lóerő, és a 260 Nm nyomaték. A szentgotthárdi gyárban készülő modern, 1,6-os turbós benzines motorhoz sajnos nem túl korszerű, bolygóműves  6 fokozatú automata váltó csatlakozik a tesztelt járműben, ami még nagyobb probléma, ezt is ezermilliószor leírtuk, a SÚLY. 1430 kiló, brrrrr…! Nem is hagyja, hogy kibontakozzon ez a többre érdemes, szegény magyar motor.

Adatlap

Méretek (mm) 4419/1814/1510
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 125 (170)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 260 Nm/1650-3250
 
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,2
Végsebesség (km/h) 212
 
Fogyasztás (gyári adatok :-))
Városban (l/100 km) 9,2
Országúton (l/100 km) 5,4
Vegyes(l/100 km) 6,8
Önsúly (kg) 1430

Részben az első tengely elé szerelés is benne van persze, hogy szűk kanyarokban tolja kifelé az orrát a kocsi, meg a váltó is felelős vastagon azért, hogy a forgalom megkívánta hirtelen elindulások gondolkodósak, de én mégiscsak a borzasztó önsúlyt kárhoztatom például a szerintem elfogadhatatlan mértékű fogyasztásért, amit nálam 2 hét alatt produkált.

Budapest belvárosában munkába járás közben – ami 5,5 km napi kétszer – 11-12 liter közé állt be a kompjúter adata. Nem akarok más kifejezést használni, ez egy 1,6-os Opel Astránál (amely nem az OPC) tényleg elfogadhatatlan. Vagy önök szerint az lenne? Most hozzam ide, hogy e sorok írása előtt pár órával szálltam ki a Mégane RS-ből, ami ugyanott 13 litert fogyasztott? A Nürburgring elsőkerekes királyáéhoz hasonló az étvágya a családi Astrának normális közlekedés mellett?

Autópályás 135-ös tempomatnál (ezt vettem 130-as sebességnek) 9,2-t mutatott a kijelző, míg „a mások itt levegővel járnak” kategóriában, a Balaton körüli településeken átgurulva 40-70 km/óra közötti tempóval 6,3-at. A tankolás után 9,6-os átlag jött – inkább nem is írok többet az étvágyáról, mert még valaki azt hiszi, bántani akarom, pedig dehogy. Annyira szép, hogy hiába húzza ki a forintokat a zsebből, szeretem. És itt most nem az ön feleségéről beszélek.

Könnyen kezelhető az IntelliLink benne a navival, az Infinity hifiért felesleges 173 ezer forintot adni, a sima rádió sem sokkal rosszabb

Könnyen kezelhető az IntelliLink benne a navival, az Infinity hifiért felesleges 173 ezer forintot adni, a sima rádió sem sokkal rosszabb

Városban, és azok között araszolgatva nem ajánlanám egy szívó kétezres benzines helyett – azok leváltását céloznák ugye az 1,4-1,6 turbósok -, pláne ezzel a bizonytalan váltóval, de a sztrádán azért kijött, hogy ez a motor sokkal nyomatékosabb egy szívónál. 130 körül is képes olyan megindulásra, mint azok sosem, de ezen kívül ebben a hájas testben, ezzel a lassú váltóval normális közlekedés mellett nem igazán kérkedik azzal, hogy ő mutatná a jövőt.

Lehetséges konkurensek listaárral, felextrázás előtt
VW Golf 1,4 TSi 7 fokozatú DSG-vel, Comfortline (150 lóerő)  
7 340 000 Ft
Ford Focus 1,6 EcoBoost kézi váltóval, Trend (150 lóerő) 5 780 000 Ft
Peugeot 1,6 THP kézi váltóval, Active (156 lóerő)
5 640 000 Ft
Skoda Octavia 1,8 TSi 7 fokozatú DSG-vel, Ambition (180 lóerő) 
6 172 000 Ft

Árak, költségek

Sajnos a konkurensekkel összevetve sem igazán. Legalább jóval olcsóbb lenne, de nem, a képeken látható jármű 9,14 millió forint. Bizony. Cosmo felszereltséggel és kézi váltóval 6,37-ről indul ezzel a motorral, és amint a példa mutatja, 50 százalékkal is feljebb lehet vinni az árát. Csak néhány példa, hogy ebben az esetben mivel sikerült:
  –    FlexRide futómű – 508 ezer forint
  –    navi – 250 ezer
  –    OPC Line csomag – 200 ezer
  –    19-es felnik – 173 ezer
  –    mindenféle asszisztensekből álló csomag – 185 ezer
  –    bőr – 305 ezer
  –    Power Red fényezés – 51 ezer (?)
  –    kormányfűtés – 82 ezer
  –    ergonómikus első ülések – 152 ezer
  –    16-os acél pótkerék – 11 ezer
  –    a sofőr ülésének elektromos állíthatósága – 170 ezer
  –    elektromos napfénytető – 204 ezer
  –    Infinity audió – 173 ezer
  –    automata váltó – 270 ezer
 
Satöbbi, satöbbi. remek, hogy van sávelhagyásra és ráfutásra figyelmeztető, meg télen kormányfűtés, bizonytalanoknak parkradarok, nincs viszont start/stop, és nem a sok kütyü miatt veszik ezt a kocsit, akik veszik esetleg, hanem azt merem feltételezni, hogy a tempóért, ne adj Isten, a feltételezett élményért.

Nos, azt szerintem többet ad kisebb teljesítmény mellett is az 1,4-es, 150 lóerős TSI egy 1290 kilós, VII-es Golfban. Ha kell, DSG-vel.

Szóval, szép, nagyon is, melegséggel tölt el a kaszni látványa, de nem igazán ugrik, ha kéne, és borzasztóan sokat eszik, főként a súlya és kisebbrészt a váltója miatt. Nagyon-nagyon kíváncsi vagyok, hogy a várhatóan jövőre érkező K Astra lesz-e könnyebb minimum 200-250 kilóval, és kap-e nívós automatát?

Csak hogy egy minőségi szintre kerüljenek a szentgotthárdi motorral.

Mellette – Ellene
  • Külső
  • OPC Line (vagyis külső)
  • Power Red fényezés (vagyis külső)
  • Titan Gloss felnik (vagyis külső)
  • Na, jó, a „magyar” motor is klassz, persze
  • Drága
  • Nehéz
  • Nem elég dinamikus
  • Viszont éhes

Mennyit ér? De objektíven!
átlag
7.00
szavazat
1
Mennyit ér? De objektíven!