Röviden – Ford Transit Custom Sport Van | |
---|---|
Mi ez? |
Ford Transit, sportos gúnyában |
Mit tud? | Munkás létére sportosan néz ki, del nem erősebb, mint a mezei Transit |
Mibe kerül? | 9,3 millió forint. Egy millióval több, mint az eggyel alatta lévő felszereltségi szintű modell |
Kinek jó? | Akik nemcsak sportosan hajtják a fehér furgonjaikat, hanem sportosnak is akarnak látszani |
Külső
Egy kisteherautó nem az a modell, aminek rajzolásakor a dizájner keze el szokott sülni. A lényeget adó résszel, a raktérrel nem nagyon lehet mit csinálni, annak bizony szögletesnek kell lennie, hogy a jellemzően dobozokba csomagolt áruból ó sok beleférjen. Így mindössze az autó eleje az, ahol lehet szép vonalakat, ízléses íveket rajzolni. A Ford Transit elejéből kihozták amit lehetett, munkagép létére egész pofás, komoly orrot kapott, nagy lámpatestekkel, és széles fekete díszcsíkkal próbál meg még sportosabbnak látszani.
Mitől Sport?
A Sport Van különleges megjelenést az első hátsó lökhárítószoknya, az oldalsó küszöbszoknya, a spéci ködlámpafészek és nem utolsó sorban az orron végigfutó két, széles fekete csík, sárvédő-szélesítés adja.
A Transit egyik jó húzása a tetőn található csomagtartó, amelynek keresztrúdjai használaton kívül egyetlen mozdulattal eltüntethetőek. Így nincs felesleges zaj és a fogyasztás se nő meg a vasszerkezet légellenállásától, de ha kell, egy pillanat alatt felállítható.
Belső
A Transit Custom utasterének megtervezésére láthatóan sok figyelmet fordítottak. Emellett a kivtelezés is jól sikerült, a felhasznált anyagok minőségétől a berendezés praktikumán keresztül a vezetőfülke hangulatáig minden rendben van. Csupán a sofőr bal lábának nincs elegendő hely továbbra sem, de ezt minden Transit teszt alkalmával megjegyezzük. Élhetőség szempontjából példás a Transit belseje, a sofőr nemcsak a tényleg személyautós környezetnek örülhet, hanem a munkához szükséges papírmunkát is van hol elvégezni, de a kávénak, üdítőnek is van helye, a nagyobb pakkokat meg a felnyitható ülőlapok alá lehet besuvasztani. A fűthető szélvédő télen aranyat ér, ha nem akar valaki ablakot kapargatni, és a sapka nélküli üzemanyag betöltő nyílás is kényelmes, biztonságos dolog.
Raktér
A raktérbe mászva rögtön megtapasztalhatjuk, milyen nyáron jégen járni. Az amúgy is csúszósnak tűnő plasztikfelületet gazdagon lekenték műanyagápolóval, így szörnyű felelőtlenség a raktérbe bármit is csak úgy betenni. Szigorúan ki kell kötni mindent a rögzítőfülekhez, különben a rakomány egész úton faltól falig csapódik majd. Sajnos ugyanígy csúszik az utastér padlója is. A raktér LED-es világítása viszont példásra sikerült, olyan fényt lehet benne hátul csiholni, hogy akár műteni is lehetne a dobozban. A kétfelé nyíló hátsó ajtó mellett még két darab oldalajtaja is van, hogy bárhonnan, könnyen, kényelmesen tele lehessen pakolni.
Városban
Haszonjárműhöz mérten kifejezetten sokféle vezetéstámogató rendszer rendelhető a Transit Customhoz. A tesztautóban sebességtartó/korlátozó rendszer, holttér-figyelő, sávelhagyásra figyelmeztető és visszagurulás-gátló is dolgozott, a parkolást pedig a szenzorok mellett tolatókamera is könnyíti. Ha a gigantikus külső tükrök nem lennének elegek. Maga az autó nem túl hosszú, öt méternél kicsit rövidebb, így nem akkora gond vele a városban közlekedés, nem igényel extra nagy parkolóhelyet, és a 12,2 méteres fordulókörével még egész könnyen manőverezhető is.
Hosszabb úton
Bár kinézetre nagyon dögös a járgány, a motortérben nincs semmi extra, amitől jobban menne ez a Transit, mint a nem Sport válozat. Elöl 155 lóerős 2,2 literes 330 newtonméteres nyomatékú dízelmotor kerreg, amely vegyes használat mellett 8,7 liter gázolajat égetett el. A főleg üres kasztniban ez több, mint elég, de megrakott puttonnyal is vidáman el lehet éldegélni ekkora teljesítménnyel.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|