Kellemes utastérben, kis fogyasztás mellett, kényelmesen szállítani akár egy egész családot.
Mibe kerül?
2 790 000 forinttól 5 995 000 forintig
Kinek jó?
Annak mindenképpen, aki hibrid kisautót szeretne, mert nincs másik. De annak is, aki egy fürge, takarékos és vidám kisautót szeretne.
Így kell ezt csinálni! És még véletlenül sem úgy, ahogy ugyanez a márka, ugyanezzel a típussal tette három évvel ezelőtt! Kihozta a Toyota Yaris vadonatúj generációját, és ováció helyett fanyalgást aratott. És nem is indokolatlanul: a japán óriás kisautója több sebből vérzett.
Helyre tették
Most végre helyre tették a hibákat, igaz, ez nem kevésbe került. Összegszerűen mintegy huszonötmilliárd forintnyi euróba, amit többek között arra költöttek, hogy nem kevesebb mint ezer alkatrészt újjal váltsanak fel.
Tíz lottóötöst öltek bele
1/14 Huszonötmilliárdnyit költöttek a Toyota Yaris idei felfrissítésére, de legalább megérte – állíthatjuk a típus hazai bemutatása után.
Huszonötmilliárdnyit költöttek a Toyota Yaris idei felfrissítésére, de legalább megérte – állíthatjuk a típus hazai bemutatása után.
Fotó megosztása:
2/14 Hátul csak a változatlan körvonalú lámpákat cserélték LED-esekre, egyébként a fazonigazított Yaris ugyanúgy néz ki, mint az előző kivitel
Hátul csak a változatlan körvonalú lámpákat cserélték LED-esekre, egyébként a fazonigazított Yaris ugyanúgy néz ki, mint az előző kivitel
Fotó megosztása:
3/14 Maradt a műszerblokk, de a műszarfalat kicserélték. Most nagyobb felületet fed a jelen esetben világosszürke színben pompázó, puha műanyagból készült betét. Szürke helyett más színek (piros, kék, stb.) is választhatók mostantól
Maradt a műszerblokk, de a műszarfalat kicserélték. Most nagyobb felületet fed a jelen esetben világosszürke színben pompázó, puha műanyagból készült betét. Szürke helyett más színek (piros, kék, stb.) is választhatók mostantól
Fotó megosztása:
5/14 Nőtt a harmadik, Active felszereltségi szinttől járó érintőképernyő: 6,1 helyett 7 col az átlója, és mintha a képe is élesebb lenne. A kezelés pofonegyszerű, Bluetooth-os kapcsolaton keresztül a mobilról a saját zenék is lejátszhatók vele
Nőtt a harmadik, Active felszereltségi szinttől járó érintőképernyő: 6,1 helyett 7 col az átlója, és mintha a képe is élesebb lenne. A kezelés pofonegyszerű, Bluetooth-os kapcsolaton keresztül a mobilról a saját zenék is lejátszhatók vele
Fotó megosztása:
6/14 Szokásos trükk a csomagtartóban: ha kivesszük a polcot, nagyobb tárgyak is betehetők a csomagtartóba. Ha benne hagyjuk, az üléstámlák előrehajtása után csaknem sík a raktér padlózata
Szokásos trükk a csomagtartóban: ha kivesszük a polcot, nagyobb tárgyak is betehetők a csomagtartóba. Ha benne hagyjuk, az üléstámlák előrehajtása után csaknem sík a raktér padlózata
Fotó megosztása:
7/14 Oldalnézetből nincs változás, a méretek is maradtak a régiek. A futóművet kényelmesebbre hangolták - sikerrel
Oldalnézetből nincs változás, a méretek is maradtak a régiek. A futóművet kényelmesebbre hangolták - sikerrel
Fotó megosztása:
9/14 Itthon ez az 1,33 literes, négyhengeres benzinmotor a legnépszerűbb. Érthető módon, hiszen dinamikusan mozgatja a Yarist, csendes és nem fogyaszt sokat. Papíron 4,9 litert 100 kilométeren
Itthon ez az 1,33 literes, négyhengeres benzinmotor a legnépszerűbb. Érthető módon, hiszen dinamikusan mozgatja a Yarist, csendes és nem fogyaszt sokat. Papíron 4,9 litert 100 kilométeren
Fotó megosztása:
10/14 Jót tesz az utastér hangulatának, hogy világosabb betétet kaptak az első és a hátsó ajtók is
Jót tesz az utastér hangulatának, hogy világosabb betétet kaptak az első és a hátsó ajtók is
Fotó megosztása:
11/14 Így kicsinek látszik a csomagtartó, de az álpadló alatt további raktérhez férünk hozzá
Így kicsinek látszik a csomagtartó, de az álpadló alatt további raktérhez férünk hozzá
Fotó megosztása:
13/14 Az álpadló értelme itt látszik. Előredöntött hátsó üléstámla esetén nincs küszöb az álpadó és a támla hátulja között, vagyis sík a raktér alja
Az álpadló értelme itt látszik. Előredöntött hátsó üléstámla esetén nincs küszöb az álpadó és a támla hátulja között, vagyis sík a raktér alja
Fotó megosztása:
14/14 El is hagyhatjuk az álpadlót, akkor egyben férünk hozzá a csomagtartó teljes térfogatához
El is hagyhatjuk az álpadlót, akkor egyben férünk hozzá a csomagtartó teljes térfogatához
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Hátul csak a változatlan körvonalú lámpákat cserélték LED-esekre, egyébként a fazonigazított Yaris ugyanúgy néz ki, mint az előző kivitel
A leginkább cserére szoruló egység nem kisebb darab volt, mint a Toyota Yaris komplett orra. A korábbi Yarisokat túl nőiesnek találták, ezért uniszexebb arcot próbáltak faragni neki – ehelyett olyan jellegtelent sikerült alkotni, hogy az elvakult márkahíveket kivéve senki észre nem vette az autót.
Van képe hozzá
A fazonigazított modellről ennek homlokegyenest az ellenkezője mondható el. Csinos és feltűnő arculatot kapott, és még nőies sem lett – ezt az autót nyugodtan vállalhatja egy férfi is. Igaz, az erősebb nem tagjai valószínűleg tartózkodnak majd, hogy a sokkal jobb minőségi benyomást tevő utastérbe piros betéteket rendeljenek (most már ugyanis ezt is meg lehet tenni), de ehelyett vásárolhatnak világosszürkét, vagy például kéket is.
Maradt a műszerblokk, de a műszarfalat kicserélték. Most nagyobb felületet fed a jelen esetben világosszürke színben pompázó, puha műanyagból készült betét. Szürke helyett más színek (piros, kék, stb.) is választhatók mostantól
A műszerfal színes, puha műanyagból készült betétje nagyobbra nőtt (a műszerblokk nem változott), és fontos, hogy a hátsó ajtók korábban egy merő fekete műanyagból sajtolt, sírkomorságú, fekete belső borítása is betétet kapott, és így már sokkal vidámabb hátul is a hangulat.
Van benne valami
Az elöl ülők, és nem utolsó sorban a vezető hangulatát pedig az javíthatja, hogy a korábbi 6,1 colos átlójú helyett immár 7 colos érintőképernyőn keresztül irányíthatja-nézheti a médiarendszert a harmadik, Active névre hallgató felszereltségi szinttől felfelé, amelybe ezen kívül a távirányítós központi zár, a bőrkormány, a tolatókamera és a hátsó tárcsafékek is beletartoznak. (A klíma már eggyel lejjebb, a Live Plus szinthez is jár.)
Nőtt a harmadik, Active felszereltségi szinttől járó érintőképernyő: 6,1 helyett 7 col az átlója, és mintha a képe is élesebb lenne. A kezelés pofonegyszerű, Bluetooth-os kapcsolaton keresztül a mobilról a saját zenék is lejátszhatók vele
Active felszereltségű Toyota Yarisba legkevesebb 3 625 000 forintért ülhetünk be. Ennyiért a teljesen átdolgozott, de lényegében változatlan teljesítményű 69 lóerős, egyliteres, háromhengeres benzinmotort kapjuk az autóhoz. Ezzel ugyan nem rakéta a kis Toyota Yaris, mégis ajánlható motor, mert keveset, papíron 4,1 litert fogyaszt 100 kilométerenként.
Nem kevés, de!
Itthon állítólag mégsem ez a legnépszerűbb, hanem a 250 000 forinttal többe kerülő (3 875 000 Ft) 1,33 literes, négyhengeres benzinmotorral szerelt változat – Active felszereltséggel. De tulajdonképpen érthető is a népszerűsége, mert ugyan közel egy literrel (8 decivel) még papíron is többet fogyaszt, mint az egyliteres, de sokkal dinamikusabb vele a Yaris, amit a csaknem négy másodperccel rövidebb gyorsulási adat is jelez (1.0: 15,3 s, 1.33: 11,7 s).
Szokásos trükk a csomagtartóban: ha kivesszük a polcot, nagyobb tárgyak is betehetők a csomagtartóba. Ha benne hagyjuk, az üléstámlák előrehajtása után csaknem sík a raktér padlózata
Akinek azonban nem szimpatikus ez az árszínvonal, természetesen lefelé és felfelé is eltérhet tőle. A legkevesebb, amiből egy Yarisba be lehet ülni, 2 790 000 forint (három ajtó, egyliteres motor, eléggé fapados Live felszereltség), felfelé pedig választhatjuk a flottavásárlók kedvencét, a 90 lóerős, 1,4 literes dízelt 4 360 000 forinttól, vagy az űrtechnikás, hipertiszta és szupertakarékos hibridet 4 695 000 forintos vételártól.
Esélyes
A Toyota Yaris hibridet korábban, külföldön már vezettük, tapasztalatairól Földes Attila kollégánk itt számolt be. A rövid hazai próba alapján talán annyi fűzhető hozzá véleményéhez, hogy valóban sokat javult a minőségérzet, és a futómű is meghálálta a ráfordításokat, mert a hazai – ismert minőségű – útjainkon is komfortosnak bizonyult a rugózás (/65-ös gumikkal).
Az 1,33-as benzinmotor szépen húz, vidáman és lelkesen pörög fel, de aki inkább takarékoskodni szeretne, az tartsa be a sebességváltás-jelző parancsait. Finom, pontos a váltó is, jó a kormány, kár viszont, hogy az oszlop csak fel-le állítható – ezzel együtt nem okozott gondot az üléshelyzet beállítása.
Oldalnézetből nincs változás, a méretek is maradtak a régiek. A futóművet kényelmesebbre hangolták – sikerrel
Zárszóul annyit: ezzel kellett volna kezdeni! Egy fiaskót megúszott volna a Toyota. Ez a Yaris viszont esélyesként indulhat harcba új (például Opel Corsa) és nemrég megújult (Peugeot 208, Renault Clio, VW Polo) konkurensei ellen.
Mellette – Ellene
Vonzó megjelenés
Kényelmes rugózás
Takarékos hajtásláncok
Jó ár/érték arány
Csendes utastér
Nincs komfortindex
Hátul korlátozott belmagasság
Vezetést segítő rendszerek hiánya
Mennyire sikerült jól az új Yaris?
Értékeld egytől tízig!
átlag
8.30
szavazat
10
Mennyire sikerült jól az új Yaris?
Értékeld egytől tízig!