Minimális változtatásokkal frissítette kompakt egyterűjét a Mercedes. Az új fényszórónál, lökhárítónál érdekesebb, hogy hamarosan nálunk is lehet elektromos B-t venni.
Röviden – Mercedes-Benz B osztály, 2015-ös modellév
Mi ez?
A Kecskeméten is gyártott kompakt Merci-egyterű felfrissített verziója
Mit tud?
Modern vezetői asszisztensek és médiarendszer, széles hajtáslánc-választék, akár elektromos kivitel is, az emblémához méltó minőség
Mibe kerül?
7,2 millió forintról indul az árlista, az elektromos B Németországban 40 ezer euróba, bő 12 millió forintba kerül – magyar ára csak jövőre lesz
Kinek jó?
Annak, aki ki bírja fizetni és inkább praktikumot, mint stílust akar a Merci-csillag mellé
Tíz éve készíti már a Mercedes-Benz a B-osztályokat, határozott sikerrel. A 2005-ös modellévben még nem sokan fogadtak volna nagy összeggel arra, hogy a legpatinásabb autógyártó fura ötlete, mely szerint jellegtelen, unalmas, tágas, de megjelenésével nem sok tekintélyt sugárzó kocsikat árul majd a csillaggal az orrán, bejön, de bejött.
Az első szériából 2011-ig több mint 700, a másodikból eleddig több mint 380 ezer kelt el, és a jól sikerült ráncfelvarrással a számok bizonyára lendületesen nőnek majd tovább – hiszen a legújabb B már se nem jellegtelen, se nem unalmas, egy AMG-tuningos, 211 lovas 250-es pedig elég masszív tekintélyt tud teremteni magának, ha a vezető úgy akarja. A felfrissített, sűrített földgáz-üzemű és elektromos hajtású változattal kiegészített B-családot Mallorcán mutatta be a nemzetközi szaksajtónak a gyártó.
Megújult a magyar Merci
1/74 AMG-sportcsomagos, összkerékhajtású 250-es, vagyis kétliteres, turbós, 211 lóerős benzines B
AMG-sportcsomagos, összkerékhajtású 250-es, vagyis kétliteres, turbós, 211 lóerős benzines B
Fotó megosztása:
2/74 A szürke egy közepesen felszerelt, 184 lóerős B220 4Matic, a piros a legdurvább benzines, ami pillanatnyilag kapható
A szürke egy közepesen felszerelt, 184 lóerős B220 4Matic, a piros a legdurvább benzines, ami pillanatnyilag kapható
Fotó megosztása:
3/74 A menetjelző fény felköltözött a fényszóróba, új a lökhárító
A menetjelző fény felköltözött a fényszóróba, új a lökhárító
Fotó megosztása:
5/74 Ha meg akarják különböztetni az elődtől, figyeljék a csíkot a szemében!
Ha meg akarják különböztetni az elődtől, figyeljék a csíkot a szemében!
Fotó megosztása:
6/74 Nahát, pont mint a képen!
Nahát, pont mint a képen!
Fotó megosztása:
7/74 Az AMG-csomaggal, bőrüléssel és a többi extrával ez a kocsi egy bő 15 milliós autó, minimum
Az AMG-csomaggal, bőrüléssel és a többi extrával ez a kocsi egy bő 15 milliós autó, minimum
Fotó megosztása:
9/74 Tágas, praktikus családi kocsi, széles teljesítmény-skálán
Tágas, praktikus családi kocsi, széles teljesítmény-skálán
Fotó megosztása:
10/74 Új a fehér csík a hátsó lámpában!
Új a fehér csík a hátsó lámpában!
Fotó megosztása:
11/74 Felárért LED-es fényszóróval is kapható
Felárért LED-es fényszóróval is kapható
Fotó megosztása:
13/74 A legerősebb, 211 lovas benzinessel bumfordi alapformáját meghazudtolóan agilis a B
A legerősebb, 211 lovas benzinessel bumfordi alapformáját meghazudtolóan agilis a B
Fotó megosztása:
14/74 Amennyire egy ilyen minibusz sportos lehet, azt az AMG-kit kihozza a kocsiból
Amennyire egy ilyen minibusz sportos lehet, azt az AMG-kit kihozza a kocsiból
18/74 Kis krómdekor a kilincsen az AMG-tuningos kocsin
Kis krómdekor a kilincsen az AMG-tuningos kocsin
Fotó megosztása:
19/74 Sötétített üvegezésű Mercedes, de valahogy nem olyan, mint egy fekete E-osztály
Sötétített üvegezésű Mercedes, de valahogy nem olyan, mint egy fekete E-osztály
Fotó megosztása:
21/74 Váltókar a kormány mögött, a térérzetet javítja, hogy nincs kiálló bot a két ülés között
Váltókar a kormány mögött, a térérzetet javítja, hogy nincs kiálló bot a két ülés között
Fotó megosztása:
22/74 A 123-asra emlékeztető kerek szellőzők csodás hangulatot adnak a beltérnek
A 123-asra emlékeztető kerek szellőzők csodás hangulatot adnak a beltérnek
Fotó megosztása:
23/74 Jól áttekinthető, logikus a B műszerfala, megmaradt a teljes numerikus billentyűzetes tasztatúra is. Ha még a képernyő is érintőképernyő lenne, tökéletes volna
Jól áttekinthető, logikus a B műszerfala, megmaradt a teljes numerikus billentyűzetes tasztatúra is. Ha még a képernyő is érintőképernyő lenne, tökéletes volna
Fotó megosztása:
25/74 A négyhengeres, kétliteres turbómotor a hétfokozatú duplakuplungos váltóval jól megérti egymást, nagy tempónál kellemesen alacsony fordulaton marad a motor
A négyhengeres, kétliteres turbómotor a hétfokozatú duplakuplungos váltóval jól megérti egymást, nagy tempónál kellemesen alacsony fordulaton marad a motor
Fotó megosztása:
26/74 A 250-es benzines megkéri az élmény árát
A 250-es benzines megkéri az élmény árát
Fotó megosztása:
27/74 Szokásos Mercedes-kezelőszervek: kombinált bajusz, alatta a tempomat (akár követőradarral), lent a világítás forgókapcsolója
Szokásos Mercedes-kezelőszervek: kombinált bajusz, alatta a tempomat (akár követőradarral), lent a világítás forgókapcsolója
Fotó megosztása:
29/74 A C-ből ismert nyomógomb került a drágább B-k kulcsnyílása helyére
A C-ből ismert nyomógomb került a drágább B-k kulcsnyílása helyére
Fotó megosztása:
30/74 Könnyen kezelhető a navi, gyorsan beállítható az úticél
Könnyen kezelhető a navi, gyorsan beállítható az úticél
Fotó megosztása:
31/74 Rendkívül éles, tiszta a tolatókamera képe
Rendkívül éles, tiszta a tolatókamera képe
Fotó megosztása:
33/74 Az ülés állítógombjai a szokásos helyen. A fejtámla-gomb csak nagyzolás, a B-ben kézzel kell emelni a párnákat
Az ülés állítógombjai a szokásos helyen. A fejtámla-gomb csak nagyzolás, a B-ben kézzel kell emelni a párnákat
Fotó megosztása:
34/74 Jó hátul ülni, tágas a lábtér, az üléseknek is van egy kis állítási tartományuk, mint a nagy egyterűekben
Jó hátul ülni, tágas a lábtér, az üléseknek is van egy kis állítási tartományuk, mint a nagy egyterűekben
Fotó megosztása:
35/74 Motoros csomagtér-nyitás is van az új B-ben
Motoros csomagtér-nyitás is van az új B-ben
Fotó megosztása:
37/74 Tágas a kocsi, a csomagtér alapból 488 liter, 1547-re bővíthető
Tágas a kocsi, a csomagtér alapból 488 liter, 1547-re bővíthető
Fotó megosztása:
38/74 Egy szép, barna B220 CDI 4Matic csúcsmodell, hétfokozatú dupla kuplungos automata váltóval
Egy szép, barna B220 CDI 4Matic csúcsmodell, hétfokozatú dupla kuplungos automata váltóval
Fotó megosztása:
39/74 Remekül tartanak, nem fájdítják a derekat a luxusváltozat motoros ülései, de az ülőlap rövid, nincs kihúzható combtámasz
Remekül tartanak, nem fájdítják a derekat a luxusváltozat motoros ülései, de az ülőlap rövid, nincs kihúzható combtámasz
Fotó megosztása:
41/74 Zsúfolt a motortér, a 2,2 literes turbódízel alaposan kitölti a helyet. A pálcás motorháztető-tartó azért kicsit gáz
Zsúfolt a motortér, a 2,2 literes turbódízel alaposan kitölti a helyet. A pálcás motorháztető-tartó azért kicsit gáz
43/74 Az elektromos B-osztályt itthon is árulja majd a Mercedes, egyelőre nem tudni, mennyiért
Az elektromos B-osztályt itthon is árulja majd a Mercedes, egyelőre nem tudni, mennyiért
Fotó megosztása:
45/74 Kék intarziáiról ismerszik meg a villanyos B-Merci
Kék intarziáiról ismerszik meg a villanyos B-Merci
Fotó megosztása:
46/74 Az elektromos B szerkezeti vázlata
Az elektromos B szerkezeti vázlata
Fotó megosztása:
47/74 A Merci azt a taktikát választotta, hogy elektromos autója pont olyan, mint a hagyományos technikát használó változat
A Merci azt a taktikát választotta, hogy elektromos autója pont olyan, mint a hagyományos technikát használó változat
Fotó megosztása:
49/74 Az elektromos B műszeregysége
Az elektromos B műszeregysége
Fotó megosztása:
50/74 7,9 másodperc alatt van százon, 160 km/h a vége a 177 lóerős villanymotorral
7,9 másodperc alatt van százon, 160 km/h a vége a 177 lóerős villanymotorral
Fotó megosztása:
51/74 Egyenáramú gyorstöltési lehetőség nincs, csak 400 voltos (ipari áram)
Egyenáramú gyorstöltési lehetőség nincs, csak 400 voltos (ipari áram)
Fotó megosztása:
53/74 Ez a B egy 400 voltos konnektoron lóg, kb. 3 óra alatt töltődik fel. Sima 230 voltos konnektorról 9 óra a töltési idő teljesen lemerült akkukkal
Ez a B egy 400 voltos konnektoron lóg, kb. 3 óra alatt töltődik fel. Sima 230 voltos konnektorról 9 óra a töltési idő teljesen lemerült akkukkal
Fotó megosztása:
54/74 Elvileg 230 km-re is elég lehet egy töltés, ami a Teslát leszámítva rekord az Európában kapható családi elektromosok között
Elvileg 230 km-re is elég lehet egy töltés, ami a Teslát leszámítva rekord az Európában kapható családi elektromosok között
Fotó megosztása:
55/74 Mint szinte minden elektromos vagy hibrid autó, a B is tud szórakoztatni energia-áramlási animációkkal
Mint szinte minden elektromos vagy hibrid autó, a B is tud szórakoztatni energia-áramlási animációkkal
Fotó megosztása:
57/74 Gazdaságos, nagyon gazdaságos, sportos beállítások közt válogathatunk az elektromos B-ben
Gazdaságos, nagyon gazdaságos, sportos beállítások közt válogathatunk az elektromos B-ben
Fotó megosztása:
58/74 A regeneratív fékezés erőssége a kormány mögötti fülekkel változtatható, a D+ a legerősebb fokozat
A regeneratív fékezés erőssége a kormány mögötti fülekkel változtatható, a D+ a legerősebb fokozat
Fotó megosztása:
59/74 Az elektromos B műszeregysége
Az elektromos B műszeregysége
Fotó megosztása:
61/74 Természetesen az elektromos B is kapott mobilról elérhető funkciókat, köztük a távolból indítható fűtést-hűtést
Természetesen az elektromos B is kapott mobilról elérhető funkciókat, köztük a távolból indítható fűtést-hűtést
Fotó megosztása:
62/74 A sűrített földgázas B-ben ügyesen eldugták az óriási tartályokat
A sűrített földgázas B-ben ügyesen eldugták az óriási tartályokat
Fotó megosztása:
63/74 Az automatikus ütközés-elkerülő vészfék-rendszer bevezetése óta a B-k 14%-kal kevesebb ráfutásos balesetnek voltak részesei. Ezután a szám jóval magasabb lesz, mert a szolgáltatás immár alapáras
Az automatikus ütközés-elkerülő vészfék-rendszer bevezetése óta a B-k 14%-kal kevesebb ráfutásos balesetnek voltak részesei. Ezután a szám jóval magasabb lesz, mert a szolgáltatás immár alapáras
Fotó megosztása:
65/74 A B-ben alapáras tétel az automatikus ütközés-elkerülő vészfék-rendszer
A B-ben alapáras tétel az automatikus ütközés-elkerülő vészfék-rendszer
Fotó megosztása:
66/74 Szimulátor a B új biztonsági extráinak bemutatására
Szimulátor a B új biztonsági extráinak bemutatására
Fotó megosztása:
67/74 Aktív egyéniségek mindenese
Aktív egyéniségek mindenese
Fotó megosztása:
69/74 Egymilliónál is több B fut az utakon
Egymilliónál is több B fut az utakon
Fotó megosztása:
70/74 Alaphangulatok, különböző optikai csomagokkal
Alaphangulatok, különböző optikai csomagokkal
Fotó megosztása:
71/74 Az 5 benzin és 5 dízel valójában 2-2 blokk különböző teljesítményre húzott változatát jelenti
Az 5 benzin és 5 dízel valójában 2-2 blokk különböző teljesítményre húzott változatát jelenti
Fotó megosztása:
73/74 Diszkóhangulat a változtatható színű beltér-világítással
Diszkóhangulat a változtatható színű beltér-világítással
Fotó megosztása:
74/74 A variálható színű kabinvilágítás menüje
A variálható színű kabinvilágítás menüje
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Az AMG-csomaggal, bőrüléssel és a többi extrával ez a kocsi egy bő 15 milliós autó, minimum
Külső változások
A Mercedes kompakt modellcsaládjának kétségkívül legcsúnyább tagja volt eddig a B-osztály. Ebben a modellben dől leginkább a praktikum irányába a mérleg a dizájn rovására, így az A-CLA-GLA-B sorban szükségszerűen ő volt a legbumfordibb. És az is maradt.
A B-osztály a szokásos, modellciklus közepén esedékes átalakításokból is csak a minimumot kapta meg: új fényszórók, kicsit átrajzolt lökhárító, friss hűtőrács, új hátsó lámpák, vége. A legmarkánsabb változás, amiről esetleg fel lehet ismerni, hogy faceliftes vagy őseredeti W246 (ez a gyári kódjel, számmisztikusok vegyék észre, hogy pont a W123 kétszerese!!!) jön szembe, az immár főfényszóróba integrált menetjelző LED-csík.
Radikális filozófiai változás ellenben, hogy a vevők néhány előre definiált stílusban választhatják meg új B-jük alaphangulatát. Style, Urban vagy AMG Line kivitel szerepel az étlapon – innen lehet aztán tovább pipálgatni az alaposan felduzzasztott extralistán.
Újdonságok odabent
A Mercedes B-ben eddig csak a beszállás tudott kulcsmentes lenni, most már indítani-leállítani is lehet gombbal, ha megvesszük a Keyless Go-t. Megnőtt a központi kijelző, a Mercedesnél már védjegynek tekinthető, a műszerfaltól látványosan elkülönülő képernyő 7, felárért 8 col átmérőjű, képe gyönyörű, tiszta és éles. Csupán az a baj vele, hogy hiába tapogatjuk, a gyártó konokul ragaszkodik ahhoz, hogy csak az ülések közé helyezett tekerentyűvel navigálhassunk az egyébként logikus, áttekinthető, de időnként érintéstért ordító menüben.
Jól áttekinthető, logikus a B műszerfala, megmaradt a teljes numerikus billentyűzetes tasztatúra is. Ha még a képernyő is érintőképernyő lenne, tökéletes volna
Jópofa új hülyeség a 12 színből álló választékot felvonultató hangulatvilágítás, amivel eldiszkózhatunk odabent, ha éjjel ránk tör az unalom. A „Connect me” nevű internetes szolgáltatásrendszer egy kocsiba dugott SIM-kártyával a ma divatos online szolgáltatáskört hozta el a B-osztálynak, a mobilon lekérdezhető üzemanyagszinttől a real-time dugófigyelőn át a vészhelyzeti automatikus segélyhívásig. Akinek már kínos volt a B-osztály régebbi modellekből átvett eddigi háromküllős kormánykereke, most megnyugodhat: immár az új háromküllős kismerci-kormány szolgál az autóban.
A motortérben is vannak újdonságok. A 136 lóerős 200CDI most került fel az árlistára, és újdonság, hogy a két legerősebb motor, a 220CDI és a 250 is kapható összkerékhajtással.
Diszkóhangulat a változtatható színű beltér-világítással
Emelt biztonság alapáron
A Mercedes főleg a biztonságra hegyezte ki a bemutatót. Azt állítják, az eddig feláras ütközés-elkerülő rendszerrel 2011 óta 14%-kal csökkent az utoléréses balesetek száma a B-k körében. Ez a statisztika inspirálta őket arra, hogy immár alapáras szolgáltatásként adják a kocsihoz a Collision Prevention Assist Plus nevű rendszert. Ami így működik:
A bácsi azt magyarázza rendkívül jellegzetes német akcentussal, hogy a radaralapú rendszer észleli, ha az előttünk haladó jármű hirtelen túl közel kerül, és a vezető nem tesz semmit. A B-osztály kezdetben piros fénnyel figyelmeztet, hogy nem tartunk kellő követési távolságot, ha azonban a helyzet eszkalálódik, és felmerül az ütközés veszélye, városi tempónál teljesen állóra tudja fékezni a kocsit, nagyobb sebességnél pedig jelentősen mérsékli a csattanás erejét.
Fontos és elgondolkodtató jellemzője a rendszernek, hogy ha a sofőr beavatkozik, teljesen átadja az irányítást és nem fékez tovább. Magamtól nem tudtam rájönni, miért van szükség arra, hogy a karambol előtt, ha én mondjuk kormányzok vagy csak gyengén fékezek, a kocsi ne segítsen megállni, de az instruktor mondott egy példát.
Ha már fékez a kocsi, de lassulás közben elém lép/esik valaki egy kaotikusabb balesetben, és ki akarom kerülni, fontos, hogy a kormány elrántására azonnal és hatékonyan reagáljon az autó. Márpedig teljes fékezésnél még ABS-szel is nehézkes a kanyarodás, a Mercedes pedig nem vállalja, nem vállalhatja fel azt a felelősséget, hogy azért gázol el valaki autójával egy elé esett gyereket, mert nem volt mód kikerülni a vészfékezés miatt.
Egy szép, barna B220 CDI 4Matic csúcsmodell, hétfokozatú dupla kuplungos automata váltóval
Olyan, nagyobb autókról ismert Merci-csodák is bekerültek a B-be, mint a változó fényerejű hátsó lámpa. Verőfényben erősebben villog az index, a féklámpa pedig, ha sokáig nyomjuk a fékpedált a pirosnál, elhalványul, hogy ne vakítsa a mögöttünk állót. Tiszta sci-fi.
Vezetési élmény
Hogy a 122 lóerős 1,6 literes alapmotorral, netán a 109 lóerős Renault-dízellel (sőt, szűzanyám, pátyolgass: bizonyos Daciákban is ez a blokk szolgál) mennyire dinamikus a minimálisan 1395 kilós autó, a bemutatón valahogy nem tudtuk kipróbálni. Inkább a katalógus ellenkező végéből kaptuk a kocsikat, így a csúcsmodellekkel, a 211 lóerős B250 4Matic-kal és a 177 lovas, de 350 Nm-t teljesítő B220CDI 4Matic-kal gurulhattunk sztrádákon, kis falvakban, kanyargós hegyi utakon. Mindkét kocsiban hétfokozatú, duplakuplungos automata pakolgatott helyettünk.
A benzines jobb. Nem csak azért, mert piros volt és AMG-csomagos, de könnyebb is (csak 70 kilóval, 1575 vs. 1505, de érződik), lelkesebben kanyarodik, jobban megtalálja az összhangot a váltóval és sokkal jobban gyorsul: 6,6 másodperc a 8,3-del szemben 0-ról 100-ra. No persze közben másfélszer, néha kétszer annyit fogyaszt:
A 250-es benzines megkéri az élmény árát
A barna dízel sokkal nagypapásabb, komótosabb, de persze így is erős és nyomatékos autó volt. Viszont ebben a kocsiban, mivel nem a vezetésre figyeltem, feltűnt, hogy milyen rövid az ülőlap, és a fullfullos kocsiban sincs kihúzható combtámasz, mint mondjuk egy Opel Merivában. Amikor pedig a motorra vetettünk egy pillantást, nem tudtuk nem észrevenni a pálcás kitámasztást. A Dacia Sanderóban gázteleszkóp van, khm.
Azért az összes újságírós kekeckedéssel együtt is csak azt tudom mondani: meggyőző minőségű, kidolgozású autó volt mindkettő, csodásan szóló hifivel, finoman működő klímával, nagy tempónál is csekély menetzajjal. Igazi prémiumautó az új B-osztály, ugyanakkor remekül használható, tágas családi autó a hétköznapokban. És az a feneség, hogy még az elektromos változat is teljesen életképesnek tűnt.
Az elektromos B-osztályt itthon is árulja majd a Mercedes, egyelőre nem tudni, mennyiért
Electric Drive
Egy rövid kanyarra elvihettük a füstmentes B-t is, az Electric Drive jelzésű villanyautót. Gyárikód-fetisiszták, figyelem, egy újabb érdekes adat: a villanyos B jelzése eltér a többi B-étől, W242-nek hívják. Az eltérés oka, hogy az elektromos (és gázos) változat szerkezetileg jelentősen különbözik a hagyományos verzióktól, hiszen a kocsit az úgynevezett „Energy Space”, a padlólemez alatti akkumulátorok illetve gáztartályok köré kellett sederíteni.
A sederítés jól sikerült, az elektromos B csomagtere 501 literes és az utastér is teljes értékű maradt, az ember nem is érti, hova a fenébe rakták azt az irdatlan méretű, 28 kWh-s akkumulátort. (Az elektromos Golf akkuja 24,2 kWh-s.)
A nagy akkuval a B Electric Drive hatótávolsága papíron 230 km, ami veri az összes Európában kapható villanyautót, a Teslát leszámítva. Ráadásul a menetdinamika is parádés, az 1725 kilós autó 7,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végebessége 160 km/h és még kanyarodni is tud. Szimpatikus, hogy a Mercedes igény esetén teljesen a vezető kezébe adja a kocsi feletti uralmat, a menetstabilizáló a menüben kikapcsolható, így akármeddig elszórakoztathatjuk az utca népét a padlógázra motorzaj nélkül másodpercekig síró gumikkal. Szürreális élmény.
Elvileg 230 km-re is elég lehet egy töltés, ami a Teslát leszámítva rekord az Európában kapható családi elektromosok között
Az elektromos B-Merci nálunk is kapható lesz, a jövő év derekán várható a hivatalos hazai piaci bevezetés. Az állami szubvencióval is 40 ezer eurós német alapárat elnézve nem valószínű, hogy az Electric Drive vezeti majd a modell hazai eladási statisztikáit, de jó dolog, hogy a megrögzött mercis burzsujok számára megnyílik a lehetőség, hogy második autónak már ne füstokádó szörnyeteget vegyenek.
Kinek ajánljuk a B-t?
Az új B szokásos mercedeses árazása nyilván eleve megszűri a szóba jöhető vevőkört. Azt is tudjuk, hogy ebben az árkategóriában a legritkább esetekben döntenek a vásárlók azért egy-egy márka mellett, mert valamiféle táblázatos összehasonlító referenciamátrix szerint a Mercedes kis egyterűje jobb, mint a BMW 2 Active Tourer, urambocsá’ a VW Golf Sportsvan. Egy dologban van értelme tanácsot adnunk: ki vegyen pont ilyen Mercedest, azok közül, akik amúgy is Mercedest akarnak venni.
A szürke egy közepesen felszerelt, 184 lóerős B220 4Matic, a piros a legdurvább benzines, ami pillanatnyilag kapható
Nos: ha nem vagytok már eleve szerelmesek egy másik kompakt Mercibe, csak az embléma fontos, meg persze a minőségérzet, a biztonság, a nívós kivitelezés, a sármos formánál pedig többet nyom a latban a hétköznapi praktikum, akkor, kedves Mercedes-vásárlás előtt állók, az A, a CLA, GLA, de talán még C szedán helyett is egy B-osztály lehet az, amiben igazán jól fogjátok érezni magatokat. Bumfordi és van benne valami nyugdíjasos még AMG-pakettel is, de baromi jól használható autó, sok-sok hellyel odabe’. Büszkék lehetünk rá, hogy Kecskeméten (is) készül, mert igen jó kis kocsi.
Mellette – Ellene
Tágas utastér
Csekély menetzaj, jó akusztika
Hajtásláncok széles választéka, 4×4, többféle automata, elektromos változat, stb.