Röviden – Mazda2 |
Mi ez? |
A Mazda új kisautója. |
Mit tud? |
Vezethetősége és első helykínálata egy nagyobb autóé, minősége, hátsó helykínálata és csomagtartója viszont egy kisautóé. |
Mibe kerül? |
75 lóerővel és klíma nélkül 3 399 000 forint, klímával 3 579 000 forint. |
Kinek jó? |
Azoknak, akik szeretik a jól vezethető autókat és nem bántja őket, hogy a szállítási kapacitás korlátozott.
|
Most akkor 2-es, vagy 3-as? A kérdés elsőre nem is olyan egyértelmű. Ha csak rápillantunk a Mazda új kisautójára, a 2-esre, akár 3-asnak is nézhetnénk. Hiszen ott az elején a feje tetejére állított ötszög alakú hűtőrács, az agresszív alsó kötény a légbeömlővel, a szigorú pillantású, összehúzott szemeket mintázó fényszórók. Persze nem is kell olyan nagyon alaposabb szemrevételezés ahhoz, hogy feltűnjenek a különbségek. Például az, hogy a 3-asénál tömpébb a 2-es orra, szélesebb a hűtőrácsot alulról keretező, sirályszerű krómdísz, eltérő a hűtőrács kialakítása belül, és mások a fényszórók is. Amelyek, amennyire lehet, még zordabbul néznek a világba.
Megpróbáltak a Mazdánál minél többet átörökíteni a 3-asból az új 2-esbe. Hogy ez mennyire sikerült…
Megpróbáltak a Mazdánál minél többet átörökíteni a 3-asból az új 2-esbe. Hogy ez mennyire sikerült…
Fotó megosztása:
Hátul csak finoman nyúltak hozzá a formatervhez, mert a vásárlók elégedettek voltak az eddigi kialakítással. Azért a hátsó lámpák feljebb csúsztak, és háromdimenziósabbak, mint voltak
Hátul csak finoman nyúltak hozzá a formatervhez, mert a vásárlók elégedettek voltak az eddigi kialakítással. Azért a hátsó lámpák feljebb csúsztak, és háromdimenziósabbak, mint voltak
Fotó megosztása:
Teljesen új a belső, a külsőhöz hasonlóan á la Mazda6, illetve Mazda3. A fehér részek puhák, de a bőr csak a legjobban felszerelt kivitelekhez jár. A műszerfal teteje kemény műanyag, akárcsak az ajtók felső éle, de az összeszerelési minőség elsőrangú
Teljesen új a belső, a külsőhöz hasonlóan á la Mazda6, illetve Mazda3. A fehér részek puhák, de a bőr csak a legjobban felszerelt kivitelekhez jár. A műszerfal teteje kemény műanyag, akárcsak az ajtók felső éle, de az összeszerelési minőség elsőrangú
Fotó megosztása:
Fő helyen a fordulatszámmérő, a sebesség digitális kijelzése a jobb alsó sarokba szorult. A skálázás nem vicc, az új, másfél literes benzinmotor szeret pörögni, de még a szintén új és szintén másfél literes dízel is elforog öt és félezerig. Ami viszont igazán túlmutat a kategórián: a head up display. A head up display nélküli modellekben továbbra is a sebességmérőé a fő hely, a fordulatszámmérő a bal szárnyba kerül
Fő helyen a fordulatszámmérő, a sebesség digitális kijelzése a jobb alsó sarokba szorult. A skálázás nem vicc, az új, másfél literes benzinmotor szeret pörögni, de még a szintén új és szintén másfél literes dízel is elforog öt és félezerig. Ami viszont igazán túlmutat a kategórián: a head up display. A head up display nélküli modellekben továbbra is a sebességmérőé a fő hely, a fordulatszámmérő a bal szárnyba kerül
Fotó megosztása:
Automata klíma is rendelhető, de az alacsonyabb árú verziókhoz természetesen kézi állítású jár
Automata klíma is rendelhető, de az alacsonyabb árú verziókhoz természetesen kézi állítású jár
Fotó megosztása:
Nem gond modern adathordozókat csatlakoztatni. Bal szélen egy SD kártyanyílás, utána két USB és egy Aux. Jobb szélen a szokásos 12 voltos áramcsatlakozó
Nem gond modern adathordozókat csatlakoztatni. Bal szélen egy SD kártyanyílás, utána két USB és egy Aux. Jobb szélen a szokásos 12 voltos áramcsatlakozó
Fotó megosztása:
Hét col a kontollerrel és érintéssel is vezérelhető képernyő átlója, és a felbontása is finom. Menet közben csak a kontrollerrel irányítható, amelynek menürendszerével érdemes előre ismeretséget kötni
Hét col a kontollerrel és érintéssel is vezérelhető képernyő átlója, és a felbontása is finom. Menet közben csak a kontrollerrel irányítható, amelynek menürendszerével érdemes előre ismeretséget kötni
Fotó megosztása:
Íme, maga a kontroller a közvetlen elérést (navigáció, zenelejátszó, főmenü, stb.) adó gombokkal. Ha megbarátkoztunk vele, könnyű kezelni
Íme, maga a kontroller a közvetlen elérést (navigáció, zenelejátszó, főmenü, stb.) adó gombokkal. Ha megbarátkoztunk vele, könnyű kezelni
Fotó megosztása:
Hosszabb, illetve magasabb az új első ülések hát- és a fejtámlája is. Az oldalirányú tartás kiváló, és az üléskomfortra sem eshet panasz, hosszú távolságokon is kényelmesek. Kivéve esetleg egyes megtermettebb egyéneket, akiknek lehet, hogy rövidnek bizonyul az ülőlap
Hosszabb, illetve magasabb az új első ülések hát- és a fejtámlája is. Az oldalirányú tartás kiváló, és az üléskomfortra sem eshet panasz, hosszú távolságokon is kényelmesek. Kivéve esetleg egyes megtermettebb egyéneket, akiknek lehet, hogy rövidnek bizonyul az ülőlap
Fotó megosztása:
Nyolc centit toldottak be a tengelytávba, mégsem jut több hely hátul a lábaknak. Az ok, hogy a többletet az első utasok kényelmére fordították, akik pontosan úgy ülhetnek, mint egy nagyobb kategóriás autóban, például a Mazda3-asban
Nyolc centit toldottak be a tengelytávba, mégsem jut több hely hátul a lábaknak. Az ok, hogy a többletet az első utasok kényelmére fordították, akik pontosan úgy ülhetnek, mint egy nagyobb kategóriás autóban, például a Mazda3-asban
Fotó megosztása:
Állítólag 280 literes alaphelyzetben a csomagtér, ami körülbelül megfelel a kategória átlagának. A padló alá legfeljebb egy mankókerék fér be
Állítólag 280 literes alaphelyzetben a csomagtér, ami körülbelül megfelel a kategória átlagának. A padló alá legfeljebb egy mankókerék fér be
Fotó megosztása:
Bővítéshez csak a háttámlákat lehet előredönteni, jó magas küszöb marad a művelet után a padlón
Bővítéshez csak a háttámlákat lehet előredönteni, jó magas küszöb marad a művelet után a padlón
Fotó megosztása:
Szemre szép az ajtó belső borítása, különösen ebben a kéttónusú kivitelben. Közelről, illetve hozzáérve persze azonnal feltűnik, hogy minden fekete rész kőkemény. Viszont a tükörállítás kéznél van és négy elektromos ablak is rendelhető
Szemre szép az ajtó belső borítása, különösen ebben a kéttónusú kivitelben. Közelről, illetve hozzáérve persze azonnal feltűnik, hogy minden fekete rész kőkemény. Viszont a tükörállítás kéznél van és négy elektromos ablak is rendelhető
Fotó megosztása:
Nagyon finom kis gép a másfél literes benzinmotor - már a 90 lóerős kivitelében is. Mivel szívó, ezért arra ne számítsunk, hogy hegyre fölfelé, tele utasokkal is meglódítja 2000/perces fordulattól a 2-est, de 3000-től már vidáman ugrik a gázpedál minden pöccintésére. Síkon, egy személlyel viszont már 2000/perctől is lehet finoman gyorsítani. A 75 lóerős változat technikailag kevésbé igényes, a 115-ös azonos a 90-essel, csak erősebb
Nagyon finom kis gép a másfél literes benzinmotor - már a 90 lóerős kivitelében is. Mivel szívó, ezért arra ne számítsunk, hogy hegyre fölfelé, tele utasokkal is meglódítja 2000/perces fordulattól a 2-est, de 3000-től már vidáman ugrik a gázpedál minden pöccintésére. Síkon, egy személlyel viszont már 2000/perctől is lehet finoman gyorsítani. A 75 lóerős változat technikailag kevésbé igényes, a 115-ös azonos a 90-essel, csak erősebb
Fotó megosztása:
Hatfokozatú kézi sebességváltó jár a 115 lóerős, 1,5 literes benzineshez, és a 105 lóerős, szintén 1,5 literes dízelhez. A többi motorhoz ötfokozatú váltót társít alapáron a Mazda. A 90 lóerős benzineshez és a dízelhez hatfokozatú automataváltó is választható
Hatfokozatú kézi sebességváltó jár a 115 lóerős, 1,5 literes benzineshez, és a 105 lóerős, szintén 1,5 literes dízelhez. A többi motorhoz ötfokozatú váltót társít alapáron a Mazda. A 90 lóerős benzineshez és a dízelhez hatfokozatú automataváltó is választható
Fotó megosztása:
Minden motor start-stopos, számos vezetést segítő rendszer is rendelhető. A head up display csak a menüből állítható
Minden motor start-stopos, számos vezetést segítő rendszer is rendelhető. A head up display csak a menüből állítható
Fotó megosztása:
Így jelez a holttér-figyelő rendszer, ha kitesszük az indexet (mert például előzni kezdenénk) miközben feltűnik mögöttünk egy autó
Így jelez a holttér-figyelő rendszer, ha kitesszük az indexet (mert például előzni kezdenénk) miközben feltűnik mögöttünk egy autó
Fotó megosztása:
Nagyon jó vezetni az új 2-est. Gyorsan, precízen követi a kormánymozdulatokat, kanyarban csak mérsékelten dől meg. A rugózása viszont egy picit feszes, nem minden úthibát semlegesítenek a futómű
Nagyon jó vezetni az új 2-est. Gyorsan, precízen követi a kormánymozdulatokat, kanyarban csak mérsékelten dől meg. A rugózása viszont egy picit feszes, nem minden úthibát semlegesítenek a futómű
Fotó megosztása:
Segít parkolóhelyről kitolatni az új 2-es: radarok jelére támaszkodva jelez, ha hátul keresztben közeledik valaki
Segít parkolóhelyről kitolatni az új 2-es: radarok jelére támaszkodva jelez, ha hátul keresztben közeledik valaki
Fotó megosztása:
Előre kamera és infravörös lézer figyel. Az előbbi a sávelhagyásra figyelmeztető és az automatikus fényváltó rendszert, utóbbi a városi vészfékező, vagy koccanásgátló rendszert (akadály esetén automatikusan fékez) szolgálja ki. A hátsó radar a hátul, oldalirányból közeledőkre figyelmeztető rendszernek és a holttér-figyelőnek küld jeleket
Előre kamera és infravörös lézer figyel. Az előbbi a sávelhagyásra figyelmeztető és az automatikus fényváltó rendszert, utóbbi a városi vészfékező, vagy koccanásgátló rendszert (akadály esetén automatikusan fékez) szolgálja ki. A hátsó radar a hátul, oldalirányból közeledőkre figyelmeztető rendszernek és a holttér-figyelőnek küld jeleket
Fotó megosztása:
Harminc százalékban készül ultranagy szilárdságú acélból a karosszéria, amihez hozzájön még harmincöt százalék nagy szilárdságú acélelem. Az összesített 65 százalékos arány kiemelkedő érték a kategórián belül. Részben ennek köszönhető, hogy méretnövekedése ellenére nem nehezebb elődjénél az új 2-es
Harminc százalékban készül ultranagy szilárdságú acélból a karosszéria, amihez hozzájön még harmincöt százalék nagy szilárdságú acélelem. Az összesített 65 százalékos arány kiemelkedő érték a kategórián belül. Részben ennek köszönhető, hogy méretnövekedése ellenére nem nehezebb elődjénél az új 2-es
Fotó megosztása:
Teljesen új konstrukció a hátsó, csatolt lengőkaros futómű. Ugyanabban a szellemben tervezték, mint a 3-asét és a 6-osét, a lényeg, hogy a kereket érő ütések kevésbé juthassanak tovább az utastér felé, miközben a kanyarstabilitás javul
Teljesen új konstrukció a hátsó, csatolt lengőkaros futómű. Ugyanabban a szellemben tervezték, mint a 3-asét és a 6-osét, a lényeg, hogy a kereket érő ütések kevésbé juthassanak tovább az utastér felé, miközben a kanyarstabilitás javul
Fotó megosztása:
Hátul csak finoman nyúltak hozzá a formatervhez, mert a vásárlók elégedettek voltak az eddigi kialakítással. Azért a hátsó lámpák feljebb csúsztak, és háromdimenziósabbak, mint voltak
Az izgalmas az, hogy a Mazda3-ashoz mérhető hasonlóság belül is tetten érhető. Ám nem látszatra, hanem inkább érzésre! Körbepillantva ugyanis túlnyomó részben kisautós megoldásokat láthatunk. Sok a kemény műanyag: egy keskeny csíkot leszámítva abból készül az egész műszerfal, szintén kemény az ajtóborítás is – a könyöklő és környékének kivételével, továbbá olyan részletek sem biztatnak minket, mint az elektromos kézifék.
Mint egy nagy!
És mégis! Beül az ember, még ha olyan kis termetű is, mint én, és úgy érzi magát, mint egy nagyobb autóban. Konkrétan – a keskenyebb helyet nem számítva – egy Mazda3-ban. Az üléshelyzet egy az egyben olyan: pedálok pontosan szemben (nem oldalra csúsztatva, mint sok más kisautóban), a kormány vállmagasságban, és szintén szemben. Utóbbit alapáron lehet 45 milliméteres távon ki- és betolni, 50 milliméteren pedig fel- és lefelé állítani. Magasabb hát- és fejtámlájukkal az első ülések is nagyobb autót idéznek, nem beszélve arról, hogy hosszirányban is rekordtávon, 260 milliméteren lehet őket tologatni.
Teljesen új a belső, a külsőhöz hasonlóan á la Mazda6, illetve Mazda3. A fehér részek puhák, de a bőr csak a legjobban felszerelt kivitelekhez jár. A műszerfal teteje kemény műanyag, akárcsak az ajtók felső éle, de az összeszerelési minőség elsőrangú
A hatást fokozza, hogy a műszerblokk is nagyon hasonló. Az egyszerűbb kivitelekben középen nagy sebességmérővel, és fordulatszámmérővel a bal oldali szárnyban, míg a head up dispay-jel felszerelt modellekben a fordulatszámmérő ül középen, míg a sebességet vagy a jobb alsó sarokból digitálisan, vagy a head up display-ről olvashatjuk le. Ja, és álljunk meg a head up display-nél: ilyen más kisautóban nincs!
Nem csak látszat!
A látszatnál azonban szorosabbnak tűnik a kapcsolat a Mazda2-es és 3-as között. Az új 2-es ugyanis nagyot nőtt, 14 centit, és így már 406 centi a hossza, vagyis felnőtte magát a kategória legnagyobbjai közé. Ám jelen esetben mégsem ez az igazán lényeges, hanem, hogy a tizennégyből nyolc centit a tengelytáv megnyújtására fordítottak. És nem hátrafelé, hanem előre, vagyis az első kerekeket tolták ennyivel előbbre. Ez a megoldás felettébb emlékeztet a moduláris padlólemezt alkalmazó gyárak módszerére. Az ilyen padlóknál ugyanis szinte kivétel nélkül az első kerekek és a pedálsor felfüggesztési helyének távolsága kötött, minden más szabadon változtatható. Az új Mazda2 pedig részben ugyanazokból a Skyactiv elemekből építkezik, mint a Mazda3, vagy a Mazda6.
Fő helyen a fordulatszámmérő, a sebesség digitális kijelzése a jobb alsó sarokba szorult. A skálázás nem vicc, az új, másfél literes benzinmotor szeret pörögni, de még a szintén új és szintén másfél literes dízel is elforog öt és félezerig. Ami viszont igazán túlmutat a kategórián: a head up display. A head up display nélküli modellekben továbbra is a sebességmérőé a fő hely, a fordulatszámmérő a bal szárnyba kerül
Csak a dízel turbó
A Skyactiv jegyében persze eszébe sem jutott senkinek a kétliteres benzinmotort, vagy a 2,2 literes dízelt belepottyantani a 2-es elejébe. A Mazda szokásos, takarékos módján egy darab – két különböző műszaki kivitelben és három teljesítménylépcsővel készülő – másfél literes, négyhengeres szívó benzinmotort, és egy szintén másfél literes, négyhengeres, turbófeltöltéses dízelmotort kínál a 2-eshez. Az ugyanarra a hengertömbre épülő három benzinmotor közül a legkisebb teljesítményű, a 75 lóerős egyben a legegyszerűbb is. Bár befecskendezése közvetlen, de sűrítése csak 12, szelepállítása a szívó- és a kipufogóoldalon egyaránt hidraulikus és a kipufogórendszere is négy az egybe típusú. A 90 és 115 lóerős kivitel viszont már méltó tagja a Skyactiv családnak – lényegében minden olyan megoldást magukénak mondhatnak, amit nagy, kétliteres testvérük. Sűrítésük 14, a szívószelepek vezérműtengelyét elektromosan állítják, és a kipufogórendszer is – hasonlóan a sportautókéhoz – négy a kettőbe az egybe képletű.
Nyolc centit toldottak be a tengelytávba, mégsem jut több hely hátul a lábaknak. Az ok, hogy a többletet az első utasok kényelmére fordították, akik pontosan úgy ülhetnek, mint egy nagyobb kategóriás autóban, például a Mazda3-asban
Ebből a kínálatból a várhatóan nálunk is legnépszerűbbet, a 90 lóerőset próbáltuk, amelynek legnagyobb erénye csendes és selymes járása, valamint lelkes pörgési hajlama. Szívómotor lévén kis fordulaton nem szaggatja fel az aszfaltot, de a sebesség tartására és finom gyorsításokra már 2000/perces fordulattól kapható. Aki így használja, annak papíron 4,5 literes fogyasztással hálálja meg a kíméletet a 2-ese.
Nagyon pörög
Igazi képességeit azonban inkább 3000/perctől csillogtatja a G 90 jelzésű motor: gyorsan reagál a gázpedál lenyomására, és vidáman pörög el akár 7000/percig is. Aki nem riad meg a nagy számoktól, jókat autózhat vele, persze a sebességváltó aktív használata mellett. Ez azonban nem lehet gond, mert az ötfokozatú szerkezet rövid úton, könnyen, gyorsan és pontosan kapcsolható. Ha nem is olyan, mint az MX 5-ösé, de erősen emlékeztet rá.
Nagyon finom kis gép a másfél literes benzinmotor – már a 90 lóerős kivitelében is. Mivel szívó, ezért arra ne számítsunk, hogy hegyre fölfelé, tele utasokkal is meglódítja 2000/perces fordulattól a 2-est, de 3000-től már vidáman ugrik a gázpedál minden pöccintésére. Síkon, egy személlyel viszont már 2000/perctől is lehet finoman gyorsítani. A 75 lóerős változat technikailag kevésbé igényes, a 115-ös azonos a 90-essel, csak erősebb
Más világ természetesen a dízel, amit – 2,2 literes rokonával ellenben – nem két, hanem csak egy, igaz változó geometriás turbófeltöltő lélegeztet. A sűrítési aránya is nagyobb, 14,8, és igényes részlete, hogy a töltőlevegő-hűtője folyadékhűtéses (ez fért el, egybeépítve a szívócsővel). De nem annyira más világ, mint gondolnánk! A pörgetés ugyanis ennek sincs ellenére. Ugyan nem forog el hétezerig, de 5500/percig igen, ami egy dízeltől igencsak tiszteletet parancsoló érték. Természetesen csak az vetemedik ilyen tettekre, aki sportosan akarja használni a 2-esét, amit a dízel még különösebb hangoskodással sem torol meg.
Nem eszik
Aki viszont egyszerűen csak közlekedni szeretne, annak elég arra vigyázni, hogy a benzineséhez hasonlóan briliánsan kapcsolható, ámde hatfokozatú sebességváltóval elkövetett váltások után a fordulatszám ne essen 1500/perc alá. Innentől ugyanis mind a 220 Nm rendelkezésre áll, ami bőven elég is a dinamikus gyorsításokhoz. Aki viszont tartózkodik ezektől, az alacsony fogyasztással számolhat: a Mazda állítása szerint alig 3,4 litert igényel 100 kilométerre a kis dízel.
Konkurensek:
A Mazda2 1.5 75 Challenge konkurensei (3 579 000 Ft): |
Listaár
|
|
Opel Corsa 1.2 Drive (85 LE) |
3 830 000 Ft |
|
Suzuki Swift 1.2 GA AC (94 LE) |
3 195 000 Ft |
|
Toyota Yaris 1.0 VVT-i Live Plus (69 LE) |
3 445 000 Ft |
|
Volkswagen Polo 1.0 Trendline (75 LE) |
3 740 700 Ft |
|
Ismét déja vu, azaz láttam ezt már valahol érzés keríti hatalmába az embert a futóművel kapcsolatban. Legalábbis az elsővel. Ez az, amit 8 centivel előbbre toltak az előző 2-eshez képest, amúgy pedig teljesen új. Elemeiben és geometriájában egyaránt. A csapszegdőlést például 3,5 fokról ötre növelték az előző 2-eshez (és a 3-ashoz?) képest azért, hogy jobb legyen kormányérzet. Valóban jó, kifejezetten élvezet a végállástól végállásig még hármat sem forduló kormánnyal ívről ívre vinni a 2-est – és még visszajelzés is akad. Ja, és ilyenkor derül ki, hogy az új, nagyobb ülések nemcsak kényelmesek, hanem oldaltartásuk is van.
Félsiker
A hátsó felfüggesztés már nem olyan nagy varázslat, csatolt lengőkaros a szokásos Skyactiv trükkel, vagyis a feljebb helyezett felfüggesztési pontokkal. Ezzel a megoldással a kereket érő ütések elvileg kevésbé terjednek fölfelé, azaz az utastér felé. No, ezt azért nem sikerült tökéletesen megvalósítani: az aszfalthibák és kátyúk azért érezhetőek maradtak. Cserébe viszont élénken, gyorsan fordul a kanyarokban a 2-es, és még csak nem is nagyon dülöngél.
a videó a hirdetés után indul
Némileg csalódásra adhat okot, hogy a hátul dobfékeket alkalmaz a Mazda, de ennek a próbaút alapján semmi hátrányát nem lehetett érezni. A fék hatásos, harapós, és jól érezni, hol kezd el fogni. Csak éppen sok vetélytárs márka tárcsaféket kínál már hátra ebben a méretosztályban is, így egy kicsit olyan, mintha a 2-es elmaradna a korától.
Éhes vagy? Megoldja!
Szintén a kor elvárásait jelenítik meg az elektronikai és vezetést segítő eszközök, amelyekből a 2-es is kínál szép számmal. Attraction szinttől kapható hozzá érintőképernyős (7 colos) médiarendszer, amely a Mazda szokásának megfelelően kontrollerrel is vezérelhető (menet közben csak azzal). Egy Aha nevű alkalmazás telefonunkra (lehet androidos vagy iPhone) letöltése után az internetre is csatlakozhatunk. Lehet akár zenét is hallgatni internetről, és ha például azt közöljük vele, hogy éhesek vagyunk, felajánlja a legközelebbi éttermeket. A kiválasztotthoz persze el is navigál minket. A rendszer kezelése nem bonyolult, a menürendszert azonban nem árt egy kicsit előtanulmányozni, mert nem mindent ott találunk, ahol magunktól gondolnánk.
Nagyon jó vezetni az új 2-est. Gyorsan, precízen követi a kormánymozdulatokat, kanyarban csak mérsékelten dől meg. A rugózása viszont egy picit feszes, nem minden úthibát semlegesítenek a futómű
A vezetést segítő rendszerek közül már volt szó a head-up-displayről, de rendelhető a 2-eshez holttérfigyelő, koccanásgátló, sávelhagyásra figyelmeztető, hátsó keresztirányú forgalomra a figyelmet felhívó és a távolsági fényt automatikusan váltogató rendszer is. Érdekes módon tolatókamera, vagy távolságtartó tempomat viszont nincs. Állítólag a vevők nem igényelték…
Nem annyira drága
No, most akkor 3-as, vagy 2-es? Persze, hogy 2-es, amit anyagminősége, belső szélessége, hátsó helykínálata és extrái is alátámasztanak. de azért külső megjelenésében, üléshelyzetében és vezethetőségében nagyon emlékeztet a 3-asra. Ennek ellenére a 2-es ára nem szállt el. Természetesen továbbra sem a legolcsóbb ajánlat a kategóriában, de nem lóg ki nagyon belőle, többé-kevésbé annyit kérnek érte, mint a többiekért. Holott egyes tulajdonságaiban többet nyújt több konkurensénél!
Mellette – Ellene |
- elöl tágas utastér
- jó vezetői üléshelyzet
- oldalirányban is támasztó, kényelmes első ülések
- kiváló vezethetőség
- remek kanyarstabilitás
- takarékos motorok
|
- átlagos helykínálat hátul
- átlagos méretű csomagtartó
- egyes anyagok minősége
- csak dobfék hátul
- nincs távolságtartó tempomat
- tanulást igénylő menürendszer
|
Mennyire jön be neked a Mazda2? Pontozd 1-től 10-ig!
Mennyire jön be neked a Mazda2? Pontozd 1-től 10-ig!