Röviden – Jeep Renegade 2014 | |
---|---|
Mi ez? | Kisméretű szabadidő-autó, terepjáró ősöktől |
Mit tud? | Látványos formatervű szabadidő-autó, ami szükség esetén terepen is elboldogul |
Mibe kerül? | 6 250 000-től 9 450 000 forintig. |
Kinek jó? | Akik potenciált éreznek a Jeep márkanévben és ismernek még olyan helyet Európában, ahová nem vezet rendes út |
Komoly, sokat ígérő és rengeteg poénnal megspékelt dizájnnal érkezett a kisméretű szabadidő-autók piacára a Jeep. A Renegade fantázianevű modell gazdag motorválasztékkal, többféle váltóval, hajtáslánccal és valós tereptudással kíván kitűnni a szürke tömegből. Meglátjuk, milyen sikerrel.
A megszokott „végy egy raktáron lévő padlólemezt, majd eszkábálj rá valami terepjáró-szerű bódét és úszd meg egyszerű hasmagasság-növeléssel, plusz pár robusztus műanyagrátéttel” kezdetű receptnél sokkal komolyabbat alkottak a Jeepnél. Érthető, hiszen a név kötelez. Még akkor is, ha az amerikai legenda Olaszországban, olasz darabokból is épül.
Négyféle motor – hatféle teljesítménnyel, 120 és 170 lóerő között – első és összkerékhajtású, öt- és hatfokozatú kézi, duplakuplungos, és kilencfokozatú, hagyományos működésű automatikus váltó is rendelhető hozzá. A konfigurációs képletet az elsőkerék- és a kétféle összkerékhajtási opció teszi igazán bonyolulttá, de legalább mindenki megtalálhatja a saját szájíze szerint összerakott Renegade-et.
Külső
Tehát elsőre komoly technika lapul a látványos formai megoldásokkal feldíszített autóban. A katonai Jeephez mellékelt <b>benzineskanna préselt keresztmerevítéséhez</b>
hasonló X-ek sokfelé, még egész váratlan helyeken is megjelennek a kasztnin. A fényszóró, a hátsó lámpatest, a tető, de a belsőben a pohártartó alja is hasonló díszítést kapott. Hogy terepen se valljon szégyent, aránylag nagy hasmagassággal és a rövid túlnyúlásokkal tervezték az autót és nem maradhatott el a klasszikus terepjárók kedvenc kockaformája sem.
Utastér
Belseje ízléses, a bútorozás minősége, kivitelezése is ígéretes. Az ötletes külsőhöz hasonlóan a beltérben sincs hiány apró poénokból, hiszen a jellegzetes hűtőmaszk, fényszórósziluett nemcsak az ülések kárpitjában található meg dombornyomott mintaként, hanem a belső tükör mögötti holtteret beborító műanyag borításba is belevágták. A legkedvesebb poén mégis a szélvédő üveg szélén épp a meredélynek nekigyürkőző világháborús Jeep Renegade árnyképe.
Műszerfala két darab, a szokásos sebesség- és fordulatszámérőből áll, de köztük rengeteg információ mutatására alkalmas folyadékkristályos kijelző is megtalálható, kárpitozása a várhatóan mostoha tartás ellenére is puha, jó tapintású anyagokból készült.
Hasonló pályán játszó konkurensek:
A listaáron 5 250 000 forintos Jeep Renegade konkurensei | Listaár |
|
Citroën Cactus Puretech 110 S&S Feel | 5 200 000 Ft | |
Nissan Juke 1.6 Visia Plus | 4 425 000 Ft | |
Opel Mokka 1.6 Ecotec Start/Stop Selection | 4 980 000 Ft | |
Renault Captur Energy 0.9 TCe S&S Zen | 4 250 000 Ft |
Kockaformája bentről is jól kihasználható, így elöl-hátul bőven akad benne tér, hátsó sorában 190 centivel is annyira messze van a tető, hogy még rosszindulatú buckán áthajtva sem ér hozzá a nyúlánk utas feje búbja. Csomagtartója a maga 351 literjével viszont csak az átlagos kategóriát üti meg. Ugyanúgy, mint az utastérben található tárolórekeszek száma és térfogata. Igaz, egy kicsit is terepjáróban tessék minden kacatot jól elrakni, hogy ne kelljen innen-onnan előtúrni őket, ha kirázódnak a rekeszekből.
Menet közben
Az első meglepetés akkor ért, amikor a csupán elsőkerekes, 1,6-os dízellel vágtunk neki a nyúlfarknyi közös útnak. Kellően erős, nem is hangos, és a fedélzeti számítógép – nem tudjuk mennyire hitelt érdemlő – adatai szerint az étvágya is teljesen vállalható a maga 6 liter körüli értékkel. A hatfokozatú kézi váltó is tisztességes darabnak érződik, pontos, kényelmesen mozgatható.
Íme egy kisfilm a Renegade főszereplésével:
a videó a hirdetés után indul
Városban a vastag A-oszlop okozhat kellemetlenséget azzal, hogy a külvilág jelentős részét elrejti a vezető szeme elől. Hátramenet közben a tolatóradar segít épen tartani a nem könnyen áttekinthető kasztnit. Eléggé szem előtt van a dimbes-dombos motorháztető is, de ez kifejezetten felemelő látvány autózás közben. Már szinte csak egy pótkereket kéne rábiggyeszteni.
Végül pedig a Jeep Renegade legfrissebb, hazai árlistája:
Modell | Váltó | Üzemanyag | Hajtás | Teljesítmény (kW/LE) | Bruttó ár (Ft) |
---|---|---|---|---|---|
1.4 MultiAir 2 Longitude | 6 fok. manuális | benzin | FWD | 103/140 | 6.250.000 |
1.6 Mjt Longitude | 6 fok. manuális | dízel | FWD | 88/120 | 6.650.000 |
2.0 Mjt Longitude | 6 fok. manuális | dízel | Jeep Active Drive | 103/140 | 7.595.000 |
1.4 MultiAir 2 Limited | 6 fok. manuális | benzin | FWD | 103/140 | 6.765.000 |
1.6 Mjt Limited | 6 fok. manuális | dízel | FWD | 88/120 | 7.165.000 |
2.0 Mjt Limited | 6 fok. manuális | dízel | Jeep Active Drive | 103/140 | 8.110.000 |
2.0 Mjt Limited | 9 fok. automata | dízel | Jeep Active Drive Low | 103/140 | 8.890.000 |
1.4 MultiAir 2 Opening Edition | 6 fok. manuális | benzin | FWD | 103/140 | 7.310.000 |
1.6 Mjt Opening Edition | 6 fok. manuális | dízel | FWD | 88/120 | 7.710.000 |
2.0 Mjt Opening Edition | 6 fok. manuális | dízel | Jeep Active Drive | 103/140 | 8.655.000 |
2.0 Mjt Trailhawk | 9 fok. automata | dízel | Jeep Active Drive Low | 125/170 | 9.450.000 |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|