Röviden – Jeep Renegade 2014
Mi ez? Kisméretű szabadidő-autó, terepjáró ősöktől 
Mit tud? Látványos formatervű szabadidő-autó, ami szükség esetén terepen is elboldogul
Mibe kerül? 6 250 000-től 9 450 000 forintig. 
Kinek jó?  Akik potenciált éreznek a Jeep márkanévben és ismernek még olyan helyet Európában, ahová nem vezet rendes út
Komoly, sokat ígérő és rengeteg poénnal megspékelt dizájnnal érkezett a kisméretű szabadidő-autók piacára a Jeep. A Renegade fantázianevű modell gazdag motorválasztékkal, többféle váltóval, hajtáslánccal és valós tereptudással kíván kitűnni a szürke tömegből. Meglátjuk, milyen sikerrel.
Katonás nevelést kapott
Klasszikus Jeep-es formai jegyek köszönnek vissza a Renegade-en

Klasszikus Jeep-es formai jegyek köszönnek vissza a Renegade-en

A megszokott „végy egy raktáron lévő padlólemezt, majd eszkábálj rá valami terepjáró-szerű bódét és úszd meg egyszerű hasmagasság-növeléssel, plusz pár robusztus műanyagrátéttel” kezdetű receptnél sokkal komolyabbat alkottak a Jeepnél. Érthető, hiszen a név kötelez. Még akkor is, ha az amerikai legenda Olaszországban, olasz darabokból is épül.
Négyféle motor – hatféle teljesítménnyel, 120 és 170 lóerő között – első és összkerékhajtású, öt- és hatfokozatú kézi, duplakuplungos, és kilencfokozatú, hagyományos működésű automatikus váltó is rendelhető hozzá. A konfigurációs képletet az elsőkerék- és a kétféle összkerékhajtási opció teszi igazán bonyolulttá, de legalább mindenki megtalálhatja a saját szájíze szerint összerakott Renegade-et. 
Az első terepszög nem az igazi, az orra könnyen belefúródik a sárba

Az első terepszög nem az igazi, az orra könnyen belefúródik a sárba

Külső

Tehát elsőre komoly technika lapul a látványos formai megoldásokkal feldíszített autóban. A katonai Jeephez mellékelt <b>benzineskanna préselt keresztmerevítéséhez</b> hasonló X-ek sokfelé, még egész váratlan helyeken is megjelennek a kasztnin. A fényszóró, a hátsó lámpatest, a tető, de a belsőben a pohártartó alja is hasonló díszítést kapott. Hogy terepen se valljon szégyent, aránylag nagy hasmagassággal és a rövid túlnyúlásokkal tervezték az autót és nem maradhatott el a klasszikus terepjárók kedvenc kockaformája sem.
Még a fényszóróban is visszaköszön a benzineskanna dombornyomás-motívum

Még a fényszóróban is visszaköszön a benzineskanna dombornyomás-motívum

Utastér

Belseje ízléses, a bútorozás minősége, kivitelezése is ígéretes. Az ötletes külsőhöz hasonlóan a beltérben sincs hiány apró poénokból, hiszen a jellegzetes hűtőmaszk, fényszórósziluett nemcsak az ülések kárpitjában található meg dombornyomott mintaként, hanem a belső tükör mögötti holtteret beborító műanyag borításba is belevágták. A legkedvesebb poén mégis a szélvédő üveg szélén épp a meredélynek nekigyürkőző világháborús Jeep Renegade árnyképe.
Újabb dizájnpoén, ezúttal a szélvédőn

Újabb dizájnpoén, ezúttal a szélvédőn

Műszerfala két darab, a szokásos sebesség- és fordulatszámérőből áll, de köztük rengeteg információ mutatására alkalmas folyadékkristályos kijelző is megtalálható, kárpitozása a várhatóan mostoha tartás ellenére is puha, jó tapintású anyagokból készült.
Hasonló pályán játszó konkurensek:

A listaáron 5 250 000 forintos Jeep Renegade konkurensei Listaár
Citroën Cactus Puretech 110 S&S Feel 5 200 000 Ft 
Nissan Juke 1.6 Visia Plus 4 425 000 Ft
Opel Mokka 1.6 Ecotec Start/Stop Selection 4 980 000 Ft
Renault Captur Energy 0.9 TCe S&S Zen 4 250 000 Ft
Kockaformája bentről is jól kihasználható, így elöl-hátul bőven akad benne tér, hátsó sorában 190 centivel is annyira messze van a tető, hogy még rosszindulatú buckán áthajtva sem ér hozzá a nyúlánk utas feje búbja. Csomagtartója a maga 351 literjével viszont csak az átlagos kategóriát üti meg. Ugyanúgy, mint az utastérben található tárolórekeszek száma és térfogata. Igaz, egy kicsit is terepjáróban tessék minden kacatot jól elrakni, hogy ne kelljen innen-onnan előtúrni őket, ha kirázódnak a rekeszekből.
Kulturált, kényelmes belső, temérdek műanyaggal

Kulturált, kényelmes belső, temérdek műanyaggal

Menet közben

Az első meglepetés akkor ért, amikor a csupán elsőkerekes, 1,6-os dízellel vágtunk neki a nyúlfarknyi közös útnak. Kellően erős, nem is hangos, és a fedélzeti számítógép – nem tudjuk mennyire hitelt érdemlő – adatai szerint az étvágya is teljesen vállalható a maga 6 liter körüli értékkel. A hatfokozatú kézi váltó is tisztességes darabnak érződik, pontos, kényelmesen mozgatható.
Íme egy kisfilm a Renegade főszereplésével:
a videó a hirdetés után indul

Városban a vastag A-oszlop okozhat kellemetlenséget azzal, hogy a külvilág jelentős részét elrejti a vezető szeme elől. Hátramenet közben a tolatóradar segít épen tartani a nem könnyen áttekinthető kasztnit. Eléggé szem előtt van a dimbes-dombos motorháztető is, de ez kifejezetten felemelő látvány autózás közben. Már szinte csak egy pótkereket kéne rábiggyeszteni.  

Végül pedig a Jeep Renegade legfrissebb, hazai árlistája:

Modell Váltó Üzemanyag Hajtás Teljesítmény (kW/LE) Bruttó ár (Ft)
1.4 MultiAir 2 Longitude 6 fok. manuális benzin FWD 103/140 6.250.000
1.6 Mjt Longitude 6 fok. manuális dízel FWD 88/120 6.650.000
2.0 Mjt Longitude 6 fok. manuális dízel Jeep Active Drive 103/140 7.595.000
1.4 MultiAir 2 Limited 6 fok. manuális benzin FWD 103/140 6.765.000
1.6 Mjt Limited 6 fok. manuális dízel FWD 88/120 7.165.000
2.0 Mjt Limited 6 fok. manuális dízel Jeep Active Drive 103/140 8.110.000
2.0 Mjt Limited 9 fok. automata dízel Jeep Active Drive Low 103/140 8.890.000
1.4 MultiAir 2 Opening Edition 6 fok. manuális benzin FWD 103/140 7.310.000
1.6 Mjt Opening Edition 6 fok. manuális dízel FWD 88/120 7.710.000
2.0 Mjt Opening Edition 6 fok. manuális dízel Jeep Active Drive 103/140 8.655.000
2.0 Mjt Trailhawk 9 fok. automata dízel Jeep Active Drive Low 125/170 9.450.000

Mellette – Ellene
  • Sokféle választható motor, hajtáslánc
  • Menő forma
  • Tisztességes minőség
  • Magas ár
  • Szerény méretű csomagtartó, kevés rakodóhely
  • Terepjárós, érzéketlen kormányzás