Röviden – Mercedes-Benz ML350

Mi ez?

Prémium kivitelű, termetes szabadidő-autó

Mit tud? Elegánsan parádézni, vagy éppen sárban fetrengeni
Mibe kerül? 16,1 millió forinttól 31,6 millióig tart az árlista.
Kinek jó?  Bárkinek, aki szeret egy bálnában, békességben, kényelemben utazni
Terepjárónak látszó tárgy: Mercedes ML 1
A legutóbbi, harmadik generációs Mercedes ML 2011 nyarán, Frankfurtban mutatkozott be. A korábbinál valamivel könnyedebb megjelenésű, kicsivel barátságosabb lett a Mercedes óriása. Bővült az alapfelszereltségként járó extrák száma is, de ez az új motoroknak, illetve az alumínium és magnézium használatának köszönhetően nem járt együtt az ilyenkor megszokott tömegnövekedéssel. A korábban már kipróbált, fogyasztásoptimalizált négyhengeres és a V6-os dízelmotorral felszerelt változat már járt nálunk, utóbbihoz a mostani is nagyon hasonlít, a különbség mindössze annyi, hogy papíron ez terepen is megállja a helyét. Mondom papíron.
Terepjárónak látszó tárgy: Mercedes ML 2
Ha szerencsénk van, hamar összekoszoljuk, és nem látszik a csillogó króm az orrán

Ha szerencsénk van, hamar összekoszoljuk, és nem látszik a csillogó króm az orrán

Külső

Az ML tekintélyes méretű jószág, mégsem aránytalan behemót. Amennyire csak lehetett, próbáltak belőle nyúlánk, áramvonalas tankhajót faragni, amely végül sikerült is, hiszen az ML légellenállása kategóriájában igen jónak számít, 0,32-es alaktényezője van. Elöl hatalmas csillagos embléma, és az ízlésesnél egy jó csipettel több csillogó króm néz szembe a gyalogosokkal, oldalról a nyugdíjas korosztály autóba jutását könnyítő, amúgy teljesen haszontalan fellépő és a matt ezüst tetősín dominál, míg hátulról a LED-es lámpatest és újabb fürdőszobatükörre elegendő csillogó krómfelület zárja a sort.
Fellépő, tetősín, sötétített hátsó ablakok

Fellépő, tetősín, sötétített hátsó ablakok

Utastér

Belül a szokásos Mercedes-es kiegészítők, kapcsolók, mifenék veszik körbe az utasokat. A kidolgozás, illat, hangulat pazar, és talán még visszhang is lenne ekkora térben, ha nem tömték volna tele minden zugát puha, kellemes tapintású kárpitokkal. Első kontúrülései fűthetőek, szellőztethetőek, és még masszázsfunkciójuk is van. Hátul szerényebb a luxus, ott csak a döbbenetesen széles, jó szagú, dönthető háttámlájú bőrpamlag és az üvegtető dobja fel a hangulatot. 
Bal kézzel minden megoldható. Jobbal lehet orrot túrni

Bal kézzel minden megoldható. Jobbal lehet orrot túrni

Elöl még egy furcsa extra is került a kocsiba, a pohártartó fűtés/hűtés. Hatékonynak ugyan nem nevezném de kézzel azért érezhető a hőmérséklet különbség, de sokkal inkább lélektani hatása van a pohártartó piros, illetve kék LED-es derengésének. Csomagtartója 690 literes, de ennek többszörösére is növelhető, a raktér ajtaja természetesen távirányítóról is nyitható és kulturált módon kézzel bármikor felülbírálható az aktuális folyamat. És akár kétméteres fazonok is beférnek a felnyitott ajtó alá.
Tágas, kellemes, jó szagú belső

Tágas, kellemes, jó szagú belső

Milyen vezetni?

Pont olyan, mint amilyennek egy háromliteres, duruzsoló V6-ossal hajtott 258 lóerős, bitang méretű autót elképzel az ember. Roppant kellemes. A Mercedeses bolondságokhoz – agyonkombinált, baloldali bajuszkapcsoló, balra, térdmagasságba száműzött rögzítőfék – hamar hozzászokik az ember, de addig biztos megpróbál párszor a jobboldali bajuszkapcsolónak látszó váltókarral ablakot törölni. Autópályán, városban tengernyi vezetőtámogató rendszer teszi élvezetessé az autózást, kezdve a távolságtartó tempomattól, a parkoló-, holttérfigyelő- és sávtartó asszisztensen át az adaptív futóműig.  
Finoman jár és nagyot lendít az autón a V6-os dízelmotor

Finoman jár és nagyot lendít az autón a V6-os dízelmotor

A 258 lóerő mellé 620 Nm-nyi csúcsnyomaték társul, amely 7,4 másodperces elmebeteg gyorsuláshoz elegendő. Hétfokozatú váltója nem egy ideges típus, még a néha bosszantó start-stop rendszerrel – szerencsére kikapcsolható – együtt is képes  finoman, rángatás nélkül indulni, és villámgyorsan megtalálja az éppen szükséges fokozatot is.
Városban a böszme test ellenére sem kell attól tartani, hogy valahol odaverjük a drága kasztnit, az első-hátsó parkolóradarok mellett szépen körbe is kamerázták az autót, a középkonzol kijelzőjén ilyenkor madártávlati képen nézhetjük, hogy hol sunnyognak a virágládák, aljas farönkök, vagy csak meddig tolathatunk még büntetlenül a parkolóban. Egész mókás szórakozás. Ja, és a hátsó, használaton kívül elbújik, nem lesz koszos az első centi leesett csapadék után sem.
Négy kamera képéből felülnézeti képet alkot a számítógép

Négy kamera képéből felülnézeti képet alkot a számítógép

Terepen?

Csak azt ne, nem oda való. Ugyan ON&OFFROAD csomag néven kartervédős, felezős, középső differenciálzáras, 60 centi gázlómélységet is lehetővé tévő pakkot vehet hozzá a tulaj, amitől valóban terepjáróban érezheti magát. Az autógyárak bármennyire is próbálják a vásárlóval elhitetni, egy terepjáró önmagában – akármilyen fejlett rendszerek is dolgoznak benne – még egyáltalán nem elég ahhoz, hogy bátran nekivághassunk vele mondjuk Borneó őserdeinek. 
A gombok nagy része elsüllyeszthető

A gombok nagy része elsüllyeszthető

Adatlap

Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4Matic

Terepjárónak látszó tárgy: Mercedes ML 115
Motor 2987 cm3, Dízel, V6
Teljesítmény 258 LE
Nyomaték 620 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,4 sec
Végsebesség 224 km/h
Fogyasztás (vegyes) 7,4 l / 100 km

A terepen megszerzett rutin, némi fizikatudás mellett a megfelelő terepgumi is legalább olyan fontos, mint az autó. A tesztautóban is hiába volt felező, több fokozatban állítható légrugó, a közútra szánt abroncsokkal már az alig emelkedő, de felázott saras földúton is kész csoda volt, hogy nem kellett lógó orral elballagva traktort keresni. Ja és a küszöb mellett futó fellépő is legfeljebb arra jó, hogy összedzsuvázza a beszálló utasok gatyáját. Úgyhogy maradjunk inkább aszfalton vele, a felezőt meg akkor kapcsoljuk, ha a tengerből kell kicibálni vele a vitorlást.

Biztonság
Legutóbb 2012-ben törték össze az EuroNCAP-nél ML-t, talán nem meglepő, hogy ötcsillagos eredménnyel végzett a Merci óriása. Az elöl ülők minimális sérülésekkel úsznának meg egy hasonló balesetet, és az autó különösen jól teljesített az oldalütközéses teszteken, valamint a ráfutásos baleseteknél is kellő védelmet nyújtanak az első ülések fejtámlái. Aktív, gázolásnál megemelkedő motorházteteje a gyalogosok nagy részét óvja azzal, hogy megnöveli a fejük és a motortér keményebb alkatrészei közti távolságot. 
Bár az ML-ben is megtalálható a vezető által programozható sebességhatároló berendezés, ez mégsem ért pontot, mivel nem teljesítette minden tekintetben az Euro NCAP követelményeit.
Az EuroNCAP töréstesztjén így szerepelt a Mercedes ML:

Fogyasztás, ár

Az ML 350 4Matic alapára 17 402 380 forint, de ha sikerül a belezsúfolt temérdek feláras extrát kibogarászni a katalógusból, akkor végül  28 718 780 forintos összeg virít majd a számológép kijelzőjén. Ennyiért egész normális családi házat lehet venni a környékünkön. Ha  ezek után még bárkit is érdekel, hogy mennyi gázolajat fogyaszt 100 kilométeren, akkor elárulom, hogy városban 12,3 litert.  De kit érdekel? 
Mellette – Ellene
  • Erős motor
  • Jó menetdinamika
  • Tágas, kényelmes utastér
  • Temérdek vezetőtámogató berendezés
  • Remek váltó, kényelmes futómű
  • Drága extrák
  • Nagy fogyasztás
  • Sok króm
  • Szoknivaló Mercis hóbortok
Kéne? Nem kéne? Mennyire?
átlag
8.26
szavazat
115
Kéne? Nem kéne? Mennyire?