Röviden – Opel Adam Rocks | |
---|---|
Mi ez? |
Az Opel kisautója terepjárós díszítéssel, nyitható tetővel. |
Mit tud? | Földúton, fekvőrendőrön átsuhanni, nagyobb autóként viselkedni. |
Mibe kerül? | 4 440 000 forint az alapára, tesztautónk 5 190 000 forinttól indul. |
Kinek jó? | Egyedi, prémium minőségű, erősebb kisautóra vágyóknak. |
Külső
Pofás. Látványos darab volt eddig is az Opel Adam, még ha nem is feltétlenül maszkulin. Az új Rocks kivitel enyhén férfiasabb lett, de azért így is megfigyelhető a lámpánál közelítő férfiak csalódott arckifejezése, amikor egy a nálukénál is dúsabb arcszőrzet néz vissza egy bájos női mosoly helyett.
Messziről lerí az Adam Rocksról, hogy drága prémium-kisautónak készült, amelynek eleget is tesz minden szempontból. A Rocks szócska a vagányabb és strapabíróbb hatást keltő fekete sárvédő- és küszöbtoldatokat jelenti, valamint a nagyméretű, harmonikaszerűen nyíló, három színben rendelhető vászontető is az alapfelszereltség részét képezi. Nem feltűnő, de azért ha jobban megnézzük oldalról, akkor a kerékjáratoknál észrevehető az a 15 milliméteres emelés is, ami főként a padkák és fekvőrendőrök ellen hatásos, netán egy földútra is megteszi.
Az alaphelyzetben 17 colos abroncsok viszont inkább az előbbihez passzolnak. A három színben választható tető mellett 18 különböző színűre festik az Adam karosszériáját, és az attól eltérő fix tetőrészhez hat szín közül kell megtalálnunk a hozzánk legközelebb állót.
Utastér
Tesztautónk igényesen összeválogatott színvilága szintén olyan hangulatot varázsol az Adam Rocks utasterébe, hogy mindig szívesen tér vissza oda az ember. A rengeteg színkombináció mellett az anyagminőség nyújtotta minőségérzet nem változik, ez pedig mindig kiváló. A kormány és ülés távolsága jól beállítható, a kesztyűtartó nagy, és pakolórekeszből is van bőven. Az Opel médiarendszere végre kínál mobiltelefonról használható navigációs rendszert is, viszont az nekünk nem működött valami stabilan, így inkább ne erre építsünk, ha rendszeresen eltévedünk.
A médiarendszerhez egyszerre egy mobiltelefon csatlakoztatható, a navigáció miatt ezt jobb lett volna azért magasabbra emelni. Az érintőképernyős felület ettől eltekintve jól működik, viszonylag logikus és kellően gyors is. Hátsó lábtér, csomagtér? Ugye, senki nem számít sok jóra egy mindössze 3,74 méter hosszú apróságnál… A második sor olyan, mint a 2+2 üléseseknél, jó hogy van, mert lehet rájuk pakolni, de magasabb felnőtt mögött pont el lehet felejteni. Kisméretű hölgyekből azért nem kizárt, hogy elfér négy darab, de hosszú távnak azért nem vágnánk így neki. Már csak azért sem, mert a csomagtartó mérete (170 l) nem teszi lehetővé a túléléshez szükséges ruha- és cipőkollekciók tárolását ennyi személyre.
Milyen vezetni?
Vezetési élményben alapvetően nem rosszak a prémium kisautók, de jellemzően nem ez a legfontosabb kritérium a fejlesztés során. Az Opel háromhengeres turbója és az autó egyéb alkatrészei az Adam Rocksban viszont nagyot alakítanak. Egy középkategóriás modell belépő árát súrolva persze alakíthat is, mondhatjuk rosszindulat nélkül is. A Magyarországon készülő, egyliteres háromhengeres turbósból az erősebbik, a csúcsmodellnek számító 115 lóerős motor hajtotta az Adamot.
Adatlap
Opel Adam Rocks 1.0
Motor | 999 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény | 115 LE |
Nyomaték | 170 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 9,9 sec |
Végsebesség | 196 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 5,1 l / 100 km |
Hihetetlen, de ezen a motoron szinte egyáltalán nem érezni, hogy háromhengeres, így indulás után gyorsan meg is néztem a forgalmit, véletlenül nem-e az 1.4-es turbót kaptuk meg. Az alacsony és páratlan hengerszám ellenére csendesen és végtelenül finoman dolgozik a motor, nem túloz az Opel, amikor egyes négyhengereseknél is kulturáltabbnak tartja azt. Nagyobb fordulaton és főleg hidegebb időben azért enyhén hallható a háromhengeresekre jellemző hang, de kit érdekel, ha ennyire jól működik.
A 170 newtonméteres nyomatéknak köszönhetően messze rugalmasabb, mint egy hasonló teljesítményű szívómotor, ráadásul mindjárt indulásnál erős, szinte alig érezhető turbólyuk. Olyannyira nem, hogy könnyen felsír az abroncs is, ha gyorsabban indulunk – a városban ennél dinamikusabb autóra aligha van szükség. Parkolásnál aktiválható a City mód, amivel könnyebb lesz tekerni a kormányt, de erre szerintünk nem sok szükség van, mert alaphelyzetben is puhán jár.
Vezetési élményt is képes nyújtani az Adam Rocks, ami az emelt futómű mellett elég meglepő. A kormány kellően direkt, a váltó annyira sportos, amennyire kell, oldaldőlés pedig nincs akkora, mint amire számítottunk. A hétköznapok folyamán ennél is fontosabb, hogy az úthibákat is meglepően jól kezeli, amire a nagy és viszonylag széles gumik láttán, azért nem mertünk volna fogadni. Kompakt kategóriára jellemző kényelmet nyújt a kis Opel.
A számok szerint 9,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a 115 lóerős kivitel végsebessége pedig 196 km/óra. Ilyen adatokkal már városon kívül is könnyedén elboldogulhatunk, és itt újabb pozitív meglepetés érhet bennünket. Háromrétegű vászontetejével az Adam Rocks utastere autópálya-sebességig csendesebb sok fix tetős kisautónál is, kényelme pedig könnyen gyorshajtásba hajszolhat, mert a sebességérzet is jóval alacsonyabb benne a valóságnál.Az Opel Adam Rocks és hasonló divatos kisautók | Listaár, forint |
Opel Adam Rocks 1.0 (115 LE) | 5 140 000 Ft |
Fiat 500C 0.9 TwinAir Turbo Lounge (85 LE) | 4 867 500 Ft |
Fiat Panda 1.3 MJet 4X4 Cross (80 LE) | 5 470 000 Ft |
Mini Cooper (100 LE) | 5 609 000 Ft |
Mennyibe kerül?
Marha drága! A Rocks valamivel több mint félmillió forinttal többe kerül, mint ez eddigi legdrágább kivitel, a Slam. A legolcsóbb példány a 70 lóerős, 1.2 literes 4,44 millióért, az általunk próbált példány viszont 5 140 000 forint alapáron. Túlságosan gazdag alapfelszereltségről sem beszülhetünk, a bőrcsomag, a holttérfigyelő, a tolatóradar, az ülés- vagy a kormányfűtés feláras. Az Adam Rocks legnagyobb hibája az ára, ahogyan az a prémium modelleknél lenni szokott. És ez is nagy szó.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|