Röviden – Audi A6 3,0 V6 TDI |
Mi ez? |
Az Audi prémium négyajtósának legfrissebb változata. |
Mit tud? |
Sok hellyel, kulturált működéssel, kis fogyasztással szolgálni egy vagyonos családot. |
Mibe kerül? |
Audi A6 már 11,3 milliótól is kapható, de a tesztautó bő 30 millába kerül. |
Kinek jó? |
Aki végletekig kiforrott, német prémium autóra vágyik.
|
Külső
Túl
sokat nem módosítottak a jól bevált Audi A6-os külsején, nehéz is kiszúrni a finoman kiszélesített hűtőmaszkot, a Single Frame határozottabb sarkait, vagy a fényes műanyag rátéteket a modellfrissítésen átesett járgányon. Valamivel látványosabbak lettek a fénytechnikai újítások, az irányjelző LED-jei nem csupán villognak, hanem bentről kifelé tartó futófénnyel tájékoztatják a többi közlekedőt az irányváltásról. Stílusában, hangulatában az autó továbbra is maradt, ami volt: óriási, – kis híján ötméteres – klasszikus megjelenésű, prémium limuzin.
Kicsit szélesebb és szögletesebb a hűtőmaszk
Kicsit szélesebb és szögletesebb a hűtőmaszk
Fotó megosztása:
Légrugóval emelhető, süllyeszthető az autó
Légrugóval emelhető, süllyeszthető az autó
Fotó megosztása:
LED-es, futófényes index a far leglátványosabb része
LED-es, futófényes index a far leglátványosabb része
Fotó megosztása:
Szigorú, hunyorgó szem
Szigorú, hunyorgó szem
Fotó megosztása:
Az éjjellátó tartozéka
Az éjjellátó tartozéka
Fotó megosztása:
Az Audi embléma egyik karikájában is van szeme
Az Audi embléma egyik karikájában is van szeme
Fotó megosztása:
Külön spricnije van az éjjellátó szemének
Külön spricnije van az éjjellátó szemének
Fotó megosztása:
Kényelmes, húsos téli gumik tartják a kapcsolatot az autó és az aszfalt között
Kényelmes, húsos téli gumik tartják a kapcsolatot az autó és az aszfalt között
Fotó megosztása:
S line
S line
Fotó megosztása:
Quattro felirat, hogy oldalról is tudja a nép, mit lát
Quattro felirat, hogy oldalról is tudja a nép, mit lát
Fotó megosztása:
272 lóerő, quattro hajtással
272 lóerő, quattro hajtással
Fotó megosztása:
Memóriás ülések, jobbra fent pedig a holttérfigyelő kapcsolója
Memóriás ülések, jobbra fent pedig a holttérfigyelő kapcsolója
Fotó megosztása:
Kényelmes, de nem feltétlenüé szép ez a sportülés
Kényelmes, de nem feltétlenüé szép ez a sportülés
Fotó megosztása:
Akár egy betonbunkerben, olyan masszív érzés az A6-osban ülni
Akár egy betonbunkerben, olyan masszív érzés az A6-osban ülni
Fotó megosztása:
Külön külön blokkolhatóak a hátsó ajtók
Külön külön blokkolhatóak a hátsó ajtók
Fotó megosztása:
Akár egy betonbunkerben, olyan masszív érzés az A6-osban ülni
Akár egy betonbunkerben, olyan masszív érzés az A6-osban ülni
Fotó megosztása:
A navigációs képernyőt a műszerfalon is lehet nézegetni
A navigációs képernyőt a műszerfalon is lehet nézegetni
Fotó megosztása:
Ez az éjjellátó képe, amely nappal is működik
Ez az éjjellátó képe, amely nappal is működik
Fotó megosztása:
S-line embléma a kormányon
S-line embléma a kormányon
Fotó megosztása:
6-órától indul a mutató
6-órától indul a mutató
Fotó megosztása:
A hőmérséklet-szabályzó tekergetése is pont olyan erőt kíván, mint kell
A hőmérséklet-szabályzó tekergetése is pont olyan erőt kíván, mint kell
Fotó megosztása:
Tapipad, most világító számokkal
Tapipad, most világító számokkal
Fotó megosztása:
A vezetőtől távol a motorindító gomb
A vezetőtől távol a motorindító gomb
Fotó megosztása:
Többféle stílusú autót is faraghatunk belőle, kedvünktől függően
Többféle stílusú autót is faraghatunk belőle, kedvünktől függően
Fotó megosztása:
Kézifék- és kúszásgátló kapcsoló egymás mellett
Kézifék- és kúszásgátló kapcsoló egymás mellett
Fotó megosztása:
Jaj, ezek a csíkok
Jaj, ezek a csíkok
Fotó megosztása:
Egy mozdulattal kikapcsolható a holttérfigyelő
Egy mozdulattal kikapcsolható a holttérfigyelő
Fotó megosztása:
Lámpák, éjjellátó és a head up display kapcsolója egy kupacban
Lámpák, éjjellátó és a head up display kapcsolója egy kupacban
Fotó megosztása:
Kényelmes, jó fogású a kormány
Kényelmes, jó fogású a kormány
Fotó megosztása:
Temérdek gomb jutott a kormányra is
Temérdek gomb jutott a kormányra is
Fotó megosztása:
Fűthető, behajtható külső tükrök
Fűthető, behajtható külső tükrök
Fotó megosztása:
Vezérlőterem a két elől ülő között
Vezérlőterem a két elől ülő között
Fotó megosztása:
Az S-tronic váltó egy hajszállal idegesebb, mint kéne
Az S-tronic váltó egy hajszállal idegesebb, mint kéne
Fotó megosztása:
Dombornyomás az ülések támláján
Dombornyomás az ülések támláján
Fotó megosztása:
Még a péklapátnyi telefonnak is van benne helye, sőt, ott az USB csatlakozó is egy arasznyira
Még a péklapátnyi telefonnak is van benne helye, sőt, ott az USB csatlakozó is egy arasznyira
Fotó megosztása:
Kissé rideg a belső LED_es világítás fénye
Kissé rideg a belső LED_es világítás fénye
Fotó megosztása:
Nemcsak a neve hangzik jól a Bose hifinek
Nemcsak a neve hangzik jól a Bose hifinek
Fotó megosztása:
Hatalmas, okos csomagtartó, egyszerű zsanérral
Hatalmas, okos csomagtartó, egyszerű zsanérral
Fotó megosztása:
Vastag műanyagburkolat alatt a V6-os motor
Vastag műanyagburkolat alatt a V6-os motor
Fotó megosztása:
LED-es, futófényes index a far leglátványosabb része
Egy
Audi belseje rettentő hely, ha az ember kötekedni akar. Mindössze két bosszantó dolgot sikerült összeszedni az utastérben, az egyik, a sofőrtől messzire, az automatikus váltó karjától jobbra került indítógomb, a másik pedig, hogy hátra három gyerekülést csak keserves kínok közepette lehet beszerelni. A probléma forrása a párnák közé baromi mélyre rejtett övcsat. Érdekes, hogy széltében is
éppen befértek a gyereküléseink, pedig az A6-os nem kis autó. Illetve még a LED-es kabinvilágítás tűnik túl ridegnek a maga kékesfehér fényével, de ez már a kákán csomót keresés minősített esete. Ezen kívül minden kapcsoló, gomb tökéletes közeli, még az ajtaját is öröm becsapni, az is annyira eltalált hangon, erővel nyílik, csukódik.
Az Audi embléma egyik karikájában is van szeme
A modellfrissítéskor a hagyományos, két igazi, mutatós óra közé színes TFT kijelző költözött, amin a navigációs képernyőtől kezdve akár sötétben bóklászó gyalogosokra is figyelmeztető éjjellátó képe mellett egyéb információk is kitehetők. A navi utasításait amúgy a szélvédőre is ki lehet vetíteni, színesben. Roppant szórakoztató és kényelmes, hasznos dolog, aki rákap az ízére, többet szinte le se néz az igazi műszerfalra, csak ha nagyon muszáj.
Videón a menet közben darabjaira hulló A6-os:
190 centivel a sportülések integrált, magasságban állíthatatlan fejtámlája nem túl szerencsés dolog, és ez az Audiban sincs másként. Határeset, hogy el tudná-e látni a funkcióját, ha arra volna szükség. Pedig az ülések klasszak, fűthetőek, szellőztethetőek, és meg is jegyzik a beállításokat. És nem utolsó sorban kényelmesek is.
Akár egy betonbunkerben, olyan masszív érzés az A6-osban ülni
A fehér hajszálcsíkokkal átszőtt belső díszborítás valamiért egy csíkos zakóban, drága táskával parádézó pojácára emlékeztet. Lehet, hogy elegánsnak szánták, de inkább béna. Ebből a csíkos borításból van az Audinak előnyösebb, világos színösszeállítású is.
<b>Valami ilyesmi</b>
. Persze, értem, egy sötét autóban ez idétlenül nézne ki, és valamivel mégis fel kell dobni az utasteret, különben még azt a kritikát kapná, hogy nyomasztó, sötét, fantáziátlan.
Milyen vezetni?
Adatlap
Audi A6 3,0 V6 TDI quattro S-tronic
Motor |
2967 cm3, Dízel, V6 |
Teljesítmény |
272 LE |
Nyomaték |
580 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
5,5 sec |
Végsebesség |
250 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
5,1 l / 100 km |
A háromliteres V6-os kulturáltan, csendben teszi a dolgát, és sokkal erősebb, mint amennyire szükség lehet a hétköznapokon. A motor brutális, 580 Nm-es nyomatékából az összes keréknek jut, így 5,5 másodperc alatt lépi át a kocsi a 100-km/órás tempót, 250-nél pedig csak az elektronika vet véget a gyorsulásnak. Az autó számos tulajdonsága személyre szabható, de vannak előre beállított sémák is, a sportostól az extrém takarékosig. Ha pedig ócska utakra keveredik vele a sofőr, a gombnyomásra megemelhető kasztni tehet jó szolgálatot. Ha pedig csúszós, havas úton kell helytállni, akkor a quattro összkerék-hajtásra lehet számítani.
Váltója villámgyors, csupán akkor érezni kissé idegesebbnek a kelleténél, amikor a start-stop rendszer leállítja a motort, majd hirtelen indulna vele a sofőr. Na ez lehetne valamivel kifinomultabb, szerencse, hogy a motorleállító rendszer kikapcsolható, így elkerülhető a hisztis rángatás.
Városban a temérdek szenzor, tolatókamera, és a parkoló automata segíti azt, akinek erre szüksége van, autóúton a sávtartó, holttérfigyelő és a gyalogosokat is kiszúró éjjellátó teszi biztonságosabbá az autózást.
Költségek, fogyasztás
Az A6-ost, V6-os, háromliteres – 204 lóerős – dízellel már 14,3 millióért is el lehet vinni. A tesztautó 272 lóerős motorral, adaptív légrugóval, BOSE hifivel, head up display-jel, adaptív tempomattal, komfortkulccsal éjjellátóval, fűthető, szellőztethető S-sportülésekkel és még ezernyi kisebb nagyobb biszbasszal 30 419 880 forintba kerül. Egy családi ház is kijön ennyiből.
Összkerekes, négyajtós, automata konkurensek:
A 272 lovas dízelmotor a vicces hangvételű katalógus gyári adatai szerint 5,1 liter gázolajat igényel 100 kilométerenként. Nálunk mást mutatott a számológép, a közösen töltött napok után 8,1 literes átlag jött ki. Városban, autópályán vegyesen, illetve összesen egy órányi álló helyzetben történt motorjáratás is rontotta a végeredményt. Habár ennek 600 kilométeres út alatt nem sok jelentősége lehet.
Még a péklapátnyi telefonnak is van benne helye, sőt, ott az USB csatlakozó is egy arasznyira
Kinek?
Aki megengedheti magának, hogy a német prémium szentháromságból válasszon új autó, az mindenképpen nézzen meg magának egy A6-ost. Nem biztos, hogy első látásra beleszeret, de az Audi nem is sminkkel, vagy hatalmas keblekkel veszi le az embert a lábáról, hanem azzal, hogy egyszerűen bosszantóan jó autó, mindent tud és mindent jól is csinál.
Mellette – Ellene |
- Rengeteg választható extra
- Bosszantóan hibátlan belső
- Kulturált V6-os motor
|
- Durva extraárak
- Három gyereküléssel rémálom
- Ingerszegény külső megjelenés
|
Szerinted tízből hány pontot érdemel a friss A6-os?
Szerinted tízből hány pontot érdemel a friss A6-os?