Röviden – Volkswagen Caddy 2015 | |
---|---|
Mi ez? |
A Volkswagen haszongépjárműnek és családi autónak is bevethető tolóajtós furgonja |
Mit tud? | Ha kell hatalmas raktérrel, ha kell temérdek üléssel áll munkába |
Mibe kerül? | A negyedik generációs Caddy nyáron érkezik, pontos ára is csak akkortájt lesz |
Kinek jó? | Kiviteltől függően munkaautónak, vagy nagycsaládos csapatszállítónak is megteszi |
A legelső Volkswagen Caddy 2004-ben gördült le a gyártósorról és eddig durván másfél millió darab fogyott belőle világszerte. Az azóta eltelt több, mint egy évtized alatt alapjaiban változatlan maradt a modell, a frissítések leginkább csak felületi kezelések voltak csupán. Nincs ez másként a negyedik generációnak mondott, de leginkább csak ráncfelvarrásnak számító 2015-ös Caddy esetében sem.
Külső
Orrát a jelenlegi egyen VW dizájnhoz igazították, a korábbi gömbölyded formákat szögletesebb, szigorúbb ívek váltották fel. Valamivel szélesebb lett a hűtőmaszk, új a fényszóró, a hátsó lámpatest, és az oldalán lévő irányjelzők is komolyabbak megjelenést kaptak, valamint egy további élet is vasaltak az ajtóba. Külső méretei nem változtak, hossza 4405, szélessége 1794, magassága 1822 milliméter. A négykerék-hajtású 4Motion változat 1846, míg az extra takarékos BlueMotion 1806 mm magas.
Belső
A lemezek alatt kényelmi és biztonsági berendezésekkel is gyarapodott az autó, így városi vészfékező funkcióval – 30 km/órás sebesség alatt szükség esetén magától fékez – biztonsági berendezései között oldal- és függönylégzsák is szerepel, kapott még LightAssist távolságifény-asszisztenst és Driver Alert fantázianevű fáradtság érzékelő szenzort is. Aki pedig még több kényelmet kíván, az távolságtartó tempomatot, fűthető első szélvédőt, és magától beparkoló parkolóasszisztenst is rendelhet hozzá.
Odabent a műszerfal újult meg, a jobban felszerelt változatok a VW Golfban megismert kormányt is megörökölték, frissült a légbeömlők formája, valamint a fedélzeti navigációs rendszer is, valamint választhatók nagyméretű, színes dekorelemek is az utastérbe. A praktikus, nagyméretű tolóajtók megmaradtak, és a tekintélyes utas- illetve raktér is változatlan. Igaz, ami már bevált, azon nem is nagyon kell változtatni. A kárpitozás, illetve a dizájn, kivitelezés egyaránt sokkal közelebb van a személyautókban, mint a haszongépjárművekben megszokotthoz.
Motorválaszték
Változott a motorkínálat is, az összes választható darab teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normát és start-stop rendszerrel is rendelkezik, így akár 1,2 literrel is kevesebbet fogyaszthat az új Caddy elődjénél. Az 1,6 literes dízel eltűnik a listáról, helyett az összes gázolajos motor 2,0 literes lesz, teljesítményük pedig 75, 102, 122, 150 lóerő. Utóbbival a Caddy akár 200-zal is hasíthat és 9,2 másodperc alatt futja a 0-tól 100 km/óráig tartó sprintet is.
Benzinesek közül a legkisebb az 1 literes, háromhengeres, 102 lóerős, amelyet az 1,2 literes TSI követ, valamivel kevesebb, 84 lóerővel, majd az 1,4-es TSI következik 125 lóerős teljesítménnyel. Az 1,4-es motorból készül 110 lovas TGI változat is, vagyis földgáz-üzemű kivitel, amelynek átlagfogyasztása 4,1 kg gáz 100 kilométerenként.
Motorjaihoz a teljesítmény függvényében többféle váltó társítható, 5, és 6 fokozatú kézi váltókkal és 6-7 fokozatú automatikus, DSG váltóval is érkezhet az új Volkswagen Caddy.
Mikortól, mennyiért?
A Poznanban, Lengyelországban gyártott új Caddy Németországban júniustól lesz kapható, idehaza nyár közepén, végén lehet majd hozzájutni. Pontos árat is csak majd a megjelenés körül várhatunk.