Röviden – Honda CR-V 2015 | |
---|---|
Mi ez? | A világ legnépszerűbb szabadidő-autója modernizált formában. |
Mit tud? | Modern biztonsági elektronikát, kiváló motort és váltót kínál. |
Mibe kerül? | 6,9 milliótól indul az alap benzines, az új dízel ára a kilencfokozatú automata váltóval legalább 9,7 millió Ft- |
Kinek jó? | Tágas, praktikus családi autót keresőknek. |
Alapos, a tartalmat rendesen megmozgató ráncfelvarrással újult meg a világ legnépszerűbb szabadidő-autója, a Honda CR-V. Az 1997-es bemutató óta 750 ezres darabszámban elkelt SUV negyedik generációja fut jelenleg, amely a 2012-es bemutató után most részletes átdolgozáson esett át. Műszaki tartalmát tekintve rá is fért a megújítás, bár enélkül is elkelt belőle közel 50 ezer darab a tavalyi évben. A hazai helyzetet tekintve sem áll rosszul a Honda, bár itthon csak a negyedik helyet csípte meg a CR-V, és dízelből is kisebb az arány, mint a világpiaci átlag. Talán ez most változik, mivel a facelift főleg ezen a fronton hozott fejlődést.
Pofásabb
Sokszor elhangzott Európán kívüli gyártók szájából a mondat: az európai ízlésvilághoz alakították a formát. Hiába a kissé elkoptatott mondat, a szélesebb első lökhárítók, a módosított első fényszórók valóban frissebbnek és szebbnek hatnak a korábbinál, de ez továbbra is ízlés dolga. Kapott új könnyűfém felniket és változott a hátsó lámpa is.
Csendesebb, modernebb belső
Ránézésre is könnyen kiszúrni az új, 7 col átmérőjű érintőkijelzőt, amely minden 2015-ös gyártású CR-V-ben az alapfelszerelés része lesz ezentúl. Az Android operációs rendszerrel működő kütyü egy okosmobilhoz hasonlóan működik, logikája, kezelése gyorsan kitanulható. A feláras Garmin navigáció sebessége azért nem teljesen olyan, mint egy csúcskategóriás készüléké, de alapvetően jól használhatónak tűnik és külön öröm, hogy a gyengébben felszerelt modellekhez is megrendelhető, nem kell miatta szintet ugranunk.
A médiarendszer kezeli a bluetooth-os telefonokat, megjeleníti a tolatókamera jó minőségű felvételét, a Mirrorlink funkcióval tükrözhetjük rá a mobiltelefonunkat, sőt utóbbi megosztott adatelérésével akár internetezhetünk is rajta. Előre telepített alkalmazások is járnak a Hondához, így számtalan rádiócsatornát, podcastot, időjárás-jelentést, útinformációt, stb. elérhetünk.
A modernizálás itt még közel nem ér véget, a 2015-ös CR-V-ben mutatkozik be a Honda SENSING – ami a kamerákra és radarokra épülő menetbiztonsági rendszerek összefoglaló neve. Ügyesebb lett az ütközésre figyelmeztető asszisztens és az adaptív tempomat működése, de ezeken kívül felismeri a táblákat is a CR-V, jelzi a keresztirányú forgalmat tolatáskor, és figyeli a holtteret.
Sajnos, nem tudtuk kipróbálni a CR-V legérdekesebb újítását, amely többsávos úton az adaptív tempomatot használva érzékeli és elemzi a velünk párhuzamosan, de másik sávban haladó járművek mozgását. Ha a rendszer úgy ítéli meg, hogy az előttünk haladó autós túl gyorsan közelít az azelőttihez, és várhatóan átsorol majd a sávunkba – magától lelassít a CR-V.
Az utastér rejt még néhány apró változtatást a korábbi modellhez képest, de vannak láthatatlan módosítások is, mint például a vastagabb hangszigetelés, aminek köszönhetően 6 százalékkal kisebb menetzaj mérhető belülről.
A lényeg: új motor és váltó
Az új CR-V legnagyobb újdonsága egyértelműen a vadiúj dízelmotor a meglévő kétliteres benzines (155 LE) és az 1,6 literes dízel mellé (120 LE – csak elsőkerék-hajtással). Az új dízel is pont ugyanakkora, sőt, a meglévőre építkezik, de azzal ellentétben 160 lóerős, nyomatékát pedig 350 Nm-re növelték (300-ról). A teljesítménytöbblet a kétlépcsős feltöltésnek köszönhető: indulásnál egy kisebb tehetetlenségű feltöltő dolgozik, amit később egy nagyobb turbó egészít ki, ami végül egyedül veszi át a főszerepet. A maximális nyomaték ennek ellenére „csak” 2000/perc fordulaton áll rendelkezésre, de jelentős turbólyuk nem érezhető, könnyen indul a CR-V.
Kézi és automata váltóval is próbáltuk a modellt, utóbbi az érdekes, mivel az szintén teljesen friss. A régebbi ötfokozatú automata bőven megérett a frissítésre, és nem is aprózta el a Honda a választást, az egyik legfrissebb, kilencfokozatú ZF váltó került a helyére. Ez a váltó egyelőre csak az új dízelhez jár, a benzines összkerékhajtásút csak a régivel lehet egyelőre társítani.
Motorválaszték | 1.6 i-DTEC (dízel) | 1.6 i-DTEC (dízel) | 2.0 i-VTEC (benzin) |
Lökettérfogat | 1597 | 1597 | 1997 |
Furat x löket | 76.0 x 88.0 | 76.0 x 88.0 | 81.0 x 96.9 |
Sűrítési viszony | 16.0 | 16.0 | 10.6 |
Teljesítmény | 160 LE/4000 f./perc | 120 LE/4000 f./perc | 155 LE/6500 f./perc |
Forgatónyomaték | 350 Nm/2000 f./perc | 300 Nm/2000 f./perc | 192 Nm/4300 f./perc |
Milyen vezetni?
A váltó fürgén és finoman vált, talán a dízelmotor az, ami pöröghetne kissé fickósabban a mostaninál. A legalább 1650 kilogramm össztömegű CR-V-t még akkor is szépen mozgatja, ha a 160 lóerőt nem is érezni mind. A kézi váltónál viszont egyértelműen jobban illik a dízelhez az automata, bármilyen meglepő is, akárcsak az, hogy a motor is csendesebbnek tűnt vele.
A vezetési élményt javítja a futómű néhány apró változtatása is, erősebb a kerékdőlés valamivel, és növeltek a nyomtávon is. A kormánymű áttételét 8 százalékkal közvetlenebbre hangolták, amely így személyautósabb lett a korábbinál. Gokartos feelingre és mozdulatlan karosszériára azért ne számítsunk, de méretéhez képest szépen veszi a kanyarokat a CR-V, nem szédültünk benne a kanyargós útszakaszokon sem.
Mikortól, mennyiért?
Már rendelhető a modellfrissített CR-V, amely heteken belül megtekinthető a kereskedésekben is. Az Elegance, Lifestyle és Executive felszereltségben kínált új dízelmotor legolcsóbb kivitele 9 189 000 forint lesz, a kilencfokozatú váltó felára 500 000 forint.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|