Röviden – Mercedes CLS 220 CDI |
Mi ez? |
Új alapmodell a modellfrissítés utáni négyajtós kupéból. |
Mit tud? |
Taximotorral is megkérdőjelezhetetlenül a felső kategóriába tartozik. |
Mibe kerül? |
16,5 milliótól kapható, de temérdek extrájával a tesztautó új listaára 23 831 550 Ft. |
Kinek jó? |
Szeretném azt hinni, hogy nemcsak korosodó pozőröknek. Ha adott az anyagi háttér, bárkinek jó, aki fogékony a szépségére.
|
Nem volt dicső korszak a Mercedes-Benz történetében az ezredforduló körüli időszak. A Daimler konszern tévelygése a Chryslerrel és a Mitsubishivel temérdek pénzt vitt el, kétes minőségben készült az amúgy nagyívű W220-as S-osztály, a legszomorúbb pedig a Vaneo piacra dobása, amely Mercedesnek méltatlanul tré, haszonjárműnek eladhatatlanul drága volt.
Ám ebben az időszakban is megcsillant a márka nagysága, amikor a 2003-as Frankfurti Autókiállításon egy lélegzetelállító standépület szentélyében ott csillogott a bordó CLS tanulmány, amelyből megszületett a C219, az első négyajtós kupé az E-osztály alapjaira.
Ritka látvány az utakon a CLS. Az előkelő négyajtós egy ideje kapható a taxik dízelmotorjával. Rangon aluli kombináció?
Ritka látvány az utakon a CLS. Az előkelő négyajtós egy ideje kapható a taxik dízelmotorjával. Rangon aluli kombináció?
Fotó megosztása:
Szokatlan, de nem rangon aluli kombináció az előkelő CLS és a legolcsóbb dízelmotor
Szokatlan, de nem rangon aluli kombináció az előkelő CLS és a legolcsóbb dízelmotor
Fotó megosztása:
Többet tud a nagystílű hömpölygésnél. A futómű és a kormányzás váratlanul dinamikus
Többet tud a nagystílű hömpölygésnél. A futómű és a kormányzás váratlanul dinamikus
Fotó megosztása:
Alapmotor ugyan, de 400 Nm nyomatékkal nem csorbul a CLS tekintélye
Alapmotor ugyan, de 400 Nm nyomatékkal nem csorbul a CLS tekintélye
Fotó megosztása:
A középső nagy csillaggal más modellek is díszíthetők, de a klasszikus kupémaszk az egyetlen krómozott lamellával nem kapható az olcsóbb típusokhoz
A középső nagy csillaggal más modellek is díszíthetők, de a klasszikus kupémaszk az egyetlen krómozott lamellával nem kapható az olcsóbb típusokhoz
Fotó megosztása:
Mindent látnak a kamerák, ez épp a motorházfedél alól kukucskál ki
Mindent látnak a kamerák, ez épp a motorházfedél alól kukucskál ki
Fotó megosztása:
Kiváló a a lassulás a lyuggatott féktárcsákkal. A rugózási kényelem átlagos
Kiváló a a lassulás a lyuggatott féktárcsákkal. A rugózási kényelem átlagos
Fotó megosztása:
Tényleg különlegesen jó a Multibeam LED-fényszóró. A 36 LED-egységből 24 vezérelhető önállóan, amivel szembejövő autókat körbelövi a reflektor, de a távfényből kimaszkolják a vezetőket vakító részeket
Tényleg különlegesen jó a Multibeam LED-fényszóró. A 36 LED-egységből 24 vezérelhető önállóan, amivel szembejövő autókat körbelövi a reflektor, de a távfényből kimaszkolják a vezetőket vakító részeket
Fotó megosztása:
A CLA-ra ormótlanul nagy ez a lámpaforma, d a CLS-en kiadja
A CLA-ra ormótlanul nagy ez a lámpaforma, d a CLS-en kiadja
Fotó megosztása:
Nem sokat kell áldozni a karbantartásra. A BMW is nyújt hasonlót az első öt évre
Nem sokat kell áldozni a karbantartásra. A BMW is nyújt hasonlót az első öt évre
Fotó megosztása:
Előkelő a keret nélküli oldalablak, ami kell is a kupékhoz
Előkelő a keret nélküli oldalablak, ami kell is a kupékhoz
Fotó megosztása:
A hátsó ajtókan is van kulcsérzékelő, ahogy kell. Nem muszáj meghúzni az első kilincset, ha először hátra ültetnénk be a családot
A hátsó ajtókan is van kulcsérzékelő, ahogy kell. Nem muszáj meghúzni az első kilincset, ha először hátra ültetnénk be a családot
Fotó megosztása:
Szép a belső tér, de a táblagép széles, élettelen fekete kerete nem elegáns
Szép a belső tér, de a táblagép széles, élettelen fekete kerete nem elegáns
Fotó megosztása:
Sokat dob az autón a kilencfokozatú váltó. Finomsága és vezérlése példaértékű
Sokat dob az autón a kilencfokozatú váltó. Finomsága és vezérlése példaértékű
Fotó megosztása:
Hátul ketten ülhetnek. A lábtér tágas, a fejtér elegendő, rakodóhely van bőséggel
Hátul ketten ülhetnek. A lábtér tágas, a fejtér elegendő, rakodóhely van bőséggel
Fotó megosztása:
Rossz a kilátás. Sokat takarnak a tetőoszlopok és magas az övvonal is
Rossz a kilátás. Sokat takarnak a tetőoszlopok és magas az övvonal is
Fotó megosztása:
Vonalakkal, éles képpel és számítógépes grafikával segít megóvni a fényezést a 360 fokos kamerarendszer
Vonalakkal, éles képpel és számítógépes grafikával segít megóvni a fényezést a 360 fokos kamerarendszer
Fotó megosztása:
Vonalakkal, éles képpel és számítógépes grafikával segít megóvni a fényezést a 360 fokos kamerarendszer
Vonalakkal, éles képpel és számítógépes grafikával segít megóvni a fényezést a 360 fokos kamerarendszer
Fotó megosztása:
Vonalakkal, éles képpel és számítógépes grafikával segít megóvni a fényezést a 360 fokos kamerarendszer
Vonalakkal, éles képpel és számítógépes grafikával segít megóvni a fényezést a 360 fokos kamerarendszer
Fotó megosztása:
Vonalakkal, éles képpel, szokatlan szögekkel és számítógépes grafikával segít megóvni a fényezést a 360 fokos kamerarendszer
Vonalakkal, éles képpel, szokatlan szögekkel és számítógépes grafikával segít megóvni a fényezést a 360 fokos kamerarendszer
Fotó megosztása:
Vonalakkal, éles képpel, szokatlan szögekkel és számítógépes grafikával segít megóvni a fényezést a 360 fokos kamerarendszer
Vonalakkal, éles képpel, szokatlan szögekkel és számítógépes grafikával segít megóvni a fényezést a 360 fokos kamerarendszer
Fotó megosztása:
Vonalakkal, éles képpel, szokatlan szögekkel és számítógépes grafikával segít megóvni a fényezést a 360 fokos kamerarendszer
Vonalakkal, éles képpel, szokatlan szögekkel és számítógépes grafikával segít megóvni a fényezést a 360 fokos kamerarendszer
Fotó megosztása:
Sokféle vezetőtámogató rendszer működik a CLS-ben, többségük kiiktatható, de kár bántani őket
Sokféle vezetőtámogató rendszer működik a CLS-ben, többségük kiiktatható, de kár bántani őket
Fotó megosztása:
Segít az az autó, ha nem vezetünk elég takarékosan. A négyhengeres dízel fogyasztása 6,1-7,6 liter között mozgott száz kilométeren
Segít az az autó, ha nem vezetünk elég takarékosan. A négyhengeres dízel fogyasztása 6,1-7,6 liter között mozgott száz kilométeren
Fotó megosztása:
Jól mutat az óra, csak a kép életlen
Jól mutat az óra, csak a kép életlen
Fotó megosztása:
Ennél logikusabb ülésállítást nem tudunk mondani
Ennél logikusabb ülésállítást nem tudunk mondani
Fotó megosztása:
Hűthető és fűthető a két első ülés
Hűthető és fűthető a két első ülés
Fotó megosztása:
Kicsit szokatlannak tűnt a konzervatívnak ismert Mercedesben az ikonok játékos grafikája
Kicsit szokatlannak tűnt a konzervatívnak ismert Mercedesben az ikonok játékos grafikája
Fotó megosztása:
Sok a rakodóhely és a praktikus részletmegoldás
Sok a rakodóhely és a praktikus részletmegoldás
Fotó megosztása:
Sok a rakodóhely és a praktikus részletmegoldás
Sok a rakodóhely és a praktikus részletmegoldás
Fotó megosztása:
Itt fújják ki az ülésszellőztető ventilátorok a levegőt
Itt fújják ki az ülésszellőztető ventilátorok a levegőt
Fotó megosztása:
Klasszikus és jó megoldás: a rögzítőféket lábbal, könnyen aktiválhatjuk, kioldani finom mozdulattal lehet a világításkapcsoló alatti karral
Klasszikus és jó megoldás: a rögzítőféket lábbal, könnyen aktiválhatjuk, kioldani finom mozdulattal lehet a világításkapcsoló alatti karral
Fotó megosztása:
A középső nagy csillaggal más modellek is díszíthetők, de a klasszikus kupémaszk az egyetlen krómozott lamellával nem kapható az olcsóbb típusokhoz
Mivel a 220-as gyári kódot a korábbi S-osztály lefoglalta, a 219-es utóda a C218. Úgy repül az idő, hogy a CLS második generációja tavaly ősszel modellfrissítésen esett át. Az újdonságot érdekes összetételben, négyhengeres belépőmotorral és az adaptív LED-es csodalámpával teszteltük.
Karosszéria, design
Ízlés dolga, de nehéz nem lelkesedni ezért az autóért, amely élőben szép igazán. Klasszikus arányaival, eltalált íveivel igazán sikkes. Ezzel a testtel a hátsó lámpák is megtalálják a helyüket, szemben a CLA-n idétlenül mutató, túlméretezett egységekkel. Bár a hűtőmaszk közepén trónoló csillagot a Mercedes-Benz erősen devalválta az utóbbi években, az egy krómlamellás maszk a nagy csillaggal a kupék privilégiuma maradt.
Belső tér
Hátul középen nincs ülés, négy személyre szabták az elegáns és hangulatos belső teret. A térkínálat hosszában bőséges, a fejtér elfogadható, de a hátsó utasok ne nőjenek180 centinél magasabbra. Igen sok rakodóhely van az autóban, a hátsó utasok kardánboxa is mély üregben folytatódik a légrostélyok után.
Szép a belső tér, de a táblagép széles, élettelen fekete kerete nem elegáns
Hasznos, hogy hátul is van kulcsérzékelő a kilincsekben, japán márkák ezt hajlamosak kispórolni. Szintén jól végiggondolt az elektromos csomagtérfedél-nyitás. Ha kézzel állunk neki zárni a fedelet, nem kell a mozgatószerkezet ellenállásával szkanderozni, kis erővel lecsapható.
Hogy fogadja az okostelefont?
Logikus lépésekben talál egymásra az autó és az okostelefon, legalábbis az az androidos, amit én használok. A menürendszer használata nem annyira intuitív, mint a BMW régóta tökéletesített iDrive-ja, az Audikban is könnyebben boldogulunk, de talán csak a rutin teszi a több tesztautó miatt. A fix középső képernyő leolvashatósága kitűnő, bár esztétikailag vitatható a műszerfalon trónoló táblagép, mert túl széles a feketén ásító keret a kijelző méretéhez képest.
Kicsit szokatlannak tűnt a konzervatívnak ismert Mercedesben az ikonok játékos grafikája
Kicsit szokatlannak tűnt a konzervatívnak ismert Mercedesben az ikonok játékos grafikája, de a navigációsrendszer klassz többletfunkciókkal segít a vezetésben. Átlagon felüli például a hasznos pontok választéka. A Harman Kardon-hangrendszer szépen bezengi a négyüléses kupét, az autópályás csendben kibontakozhat a muzsika.
Milyen városban?
Adatlap
Mercedes-Benz CLS 220 CDI
Motor |
2143 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény |
170 LE |
Nyomaték |
400 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
8,3 sec |
Végsebesség |
226 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
4,7 l / 100 km |
Napokig olyan óvatosan osontam az autóval, mintha ma kezdtem volna a vezetést. Nemcsak a kocsi értéke miatt, főként az igen rossz kilátás és áttekinthetőség okán.
Az autó kiválóan integrálja a vezetőt a rendkívül tág tartományban állítható üléssel, de a magas övvonal ferdén előre és oldalra pillantva nagyon sokat takar. A belső tükör terebélyes tokozása is rontja az esélyeinket, a helyzetet súlyosbítják a ferdén ívelő tetőoszlopok.
Parkolni mégsem nehéz. Egyrészt Mercedeshez méltó a fordulékonyság a 11,18 méteres fordulókör-átmérővel. A kerekek jól alászedhetők és messze kiemelkedő támogatást kapunk a kamerarendszertől, amely sokféle nézettel segít meglátni mindazt, amit szemünk elöl elrejt a fém.
Induláskor tolakodóan nagyot húz az övön a szíjat az üléshelyzethez és a vezető alkatához igazító elektronika. Nem eretnekség helyből kikapcsolni, a belt adjustment menüpontban lehetséges.
Kellemetlenebb volt a túlbuzgó stop-start rendszer. Azonnal lelövi a motort megállás után, majd mire a fokozatválasztó kart rükvercbe húzzuk, indíthatja is újra. Nagyobb ráhagyást kellene beállítani.
Vonalakkal, éles képpel, szokatlan szögekkel és számítógépes grafikával segít megóvni a fényezést a 360 fokos kamerarendszer
Máris az automatikus váltónál vagyunk, amely csillagos ötöst érdemel. Nemrég a 200 és 220 CDI az ötfokozatú váltót kapta az E-osztályban, most pedig a kilencgangos, saját fejlesztésű váltóval a Mercedes megmutatja a világnak, hogy a ZF nyolcfokozatú kiválóságával sem állt meg a fejlődés.
A vezérlés hibátlan, ha ráérünk, 1300-as fordulaton baktatunk fel a hegyre, ha sietünk, arra is kisujjából rázza ki a megoldást. A szerkezet kicsiket ejt és csodálatos lágysággal vált. DSG ilyen finoman talán sosem fog működni.
Szokatlan, de nem rangon aluli kombináció az előkelő CLS és a legolcsóbb dízelmotor
Városban rontja a kényelemérzetet a dízel csúf hangja és a kissé sprőd rugózás. Ha a felfüggesztés egy oldalról kapja az ütéseket, azt jól kimozogja, de mindkét kereket egyszerre támadó úthibákkal a futómű nehezebben boldogul. Gyorsan beindul az ülésfűtés, a klímakomfort is kiváló, amiben egy jól felszerelt Mercedes-Benz hagyományosan erős.
Mit tud hosszabb úton?
Korábban nem volt kapható a 170 lóerős alapváltozat a négyhengeres dízelből, csak a 204 lóerős CLS 250 CDI. A modellfrissítéssel érkező 220 CDI jó erőben van. 400 Nm nyomatéka 1400-2800 közötti fordulatszámon él, a CLS ezzel az erőtartalékkal szépen söpör a belső sávban.
Gyorsan kiviláglik, hogy kettővel kevesebb benne a henger a korábban tesztelt 350-es dízelnél, de hosszabb utakon kellemes a belépőmotor. Egyenletes autópályás száguldáskor hangja visszafogott.
Sokat dob az autón a kilencfokozatú váltó. Finomsága és vezérlése példaértékű
Nagyon fekszik neki az autobahn, 150-nél 1800-at forog a motor kilencedikben Ez azonban magától értetődő ebben a kategóriában. A CLS-ben a dinamizmus a meglepő. Aki még ott tart, hogy a Mercedesek kormánya tetszhalott és kézzel kell visszasegíteni középállásba, menjen egy kört vele!
Közvetlenül, egészségesen feszes erővel irányítható. Kanyarban is van mit mutatnia, csekély oldaldőléssel, váratlan sebességgel szelhetjük a kanyarokat. Szűk utakon, sok visszafordítóval nem tud kibontakozni, de jó ritmusú országúton élvezet vele hasítani.
Sokféle vezetőtámogató rendszer működik a CLS-ben, többségük kiiktatható, de kár bántani őket
Az automata hosszabb utakon is remekműnek bizonyult, mindennek tetejébe komolyan veszi és szorosan követi a kézi parancsokat is, ha ritmust váltanánk. A szoftver nagyon jól ráérez, mikor, meddig jó húzatni a motort. Dicséretesen szolgál a vezetőtámogató rendszerek armadája, köztük a sávbantartás, az adaptív távolságtartó tempomat és a többi berendezés is olajozottan működik.
A Multibeam LED-fényszórót feltétlenül érdemes megrendelni az autóhoz, fényelosztása és fényereje is élmény éjszaka vezetve. A számítógép kimaszkolja a fénykévéből ez előttünk haladót és a szembejövőket, de az elvileg vakításmentes technika ellenére is villantottak páran.
Tényleg különlegesen jó a Multibeam LED-fényszóró. A 36 LED-egységből 24 vezérelhető önállóan, amivel szembejövő autókat körbelövi a reflektor, de a távfényből kimaszkolják a vezetőket vakító részeket
A csodalámpát a középső tükör melletti kamera képe alapján vezérli négy számítógép, amelyek másodpercenként százszor képesek módosítania fénykévét. Ha a navigációs útvonal körforgalmat jelez, ara is van külön fényelosztási ideál.
Költségek
Az adekvát konkurensek nem kaphatóak négyhengeres motorral, de jobb híján szerepeltettem őket. Alternatíva lehet a Jaguar XF 2.2D, jóllehet kevésbé kupés. Az A7 ezért az árért elöl hajt, ami elég szerencsétlen megoldás háromliteres dízelmotorral. A felső kategóriában nem ugyanaz két első és két hátsó hajtott kerék.
Audi A7 3,0 TDI Ultra (218 LE), 17 321 100 Ft
BMW 640d Gran Coupé (313 LE), 26 535 000 Ft
Jaguar XF 2.2D (163 LE), 12 884 000 Ft
Mercedes-Benz CLS 220 CDI 16 526 510 Ft
Mercedes-Benz CLS 350 CDI, 18 731 230 Ft
Többet tud a nagystílű hömpölygésnél. A futómű és a kormányzás váratlanul dinamikus
Tankolás után azt láttuk, hogy van értelme a négyhengeres motornak. 6,85 l/100 km tesztfogyasztást mértünk. Csak városban nagyjából 7,6 litert, országúton és autóúton maradva 6,1 litert fogyasztott az autó. A lakott területen kívüli értéket elég sportos tempóval mértük, civilizált suhanással 5 liter is elég lehet, ami egy ekkora autótól több mint jó. A hatótávolság a mindössze 59 literes tank dacára tisztességes, 800 km. Nyilván jobb bele egy hathengeres motor, de a CLS varázsát nem kezdte ki a pórias dízel.
Mellette – Ellene |
- Esztétikus belső tér
- Korrekt térkínálat
- Praktikus tárolóhelyek
- Remek ülések
- Hatásos parkolókamera-rendszer
- Igen jó útfekvés
- Kiváló automatikus váltó alapáron (9G Tronic)
- Csekély fogyasztás
- Rengeteg, jól működő vezetőtámogató rendszer
- Karbantartási csomag 4 évre/120 000 kilométer
|
- Nagyon rossz kilátás
- Csúnya hangú, kulturálatlan dízelmotor
- Közepes rugózási kényelem
- Drága extrák
- Nominálisan erős értékvesztés
|
Szerinted passzol a kupéhoz a 170 lóerős négyhengeres dízel?
Szerinted passzol a kupéhoz a 170 lóerős négyhengeres dízel?