Röviden – Honda Civic Tourer 1,8 i-VTEC Lifestyle | |
---|---|
Mi ez? |
Kompakt kategóriás, japán kombi |
Mit tud? | Egyedi külsővel kínál óriási rakteret, kényelmes belsőt |
Mibe kerül? | 5,6 milliótól indul a kombi Honda Civic árlistája és 7,6 milliónál ér véget |
Kinek jó? | Akik szeretik a Honda Civic formáját, de családdal, vagy sok cuccal kénytelenek autózni |
A Honda Civic tavaly ősszel kapott egy finomabb ráncfelvarrást, ami a szokásos új dizájnú lökhárítók és a szintén frissített fényszóró mellett a beltérben is tetten érhető. Nézzük, mik ezek:
Külső
A kombi Civic formájáért nehéz rajongani. Oldalról elképesztően hosszú, furcsa arányai vannak, a kasztni alaposan túlnőtt az alatta lévő padlólemezen. Orra szinte a földet túrja, a belül hatalmas puttony pedig nem igazán passzol a kocsihoz. Viszont tagadhatatlanul egyedi a végeredmény, vagy tetszik, vagy felfordul tőle a gyomor, de képtelenség csak úgy átsiklani felette.
Utastér, csomagtartó
A Civic kombi utastere dizájn szempontból egész kaotikus, a kerek légbeömlők mellett szögletesek is ontják magukból a levegőt, van tucatnyi kijelző, és gombokból, kapcsolókból is többféle. A német izlésen nevelkedett embernek eleinte furcsának tűnhet a kép, de használat közben már nem zavaró a dolog. Kivéve persze a fedélzeti számítógép emberiségellenes logikáját. Bár nyilván ezt is meg lehet szokni, ugyanúgy, mint a lábujjközpapucsot.
Anyagai, az összeszerelés minősége hibátlan, és a belső kárpitozásánál sikerült azt a bravúrt is elérni, hogy az autó ott puha, ahol hozzá is érünk. Ülései kényelmesek, van oldaltartásuk, kormánya pont jól eltalált vastagságú, és a mozgatásához szükséges erőt is ügyesen lőtték be. Akad benne hely a vezetés közben szükségesnek tartott cuccok elhelyezéséhez, megvannak az elektromos és egyéb csatlakozók is, bár a frissítéskor bekerült fedélzeti navigáció és a zenegép kijelzője elég utólagos megoldásnak látszik, baromira kilóg a képből.
Kombi autónak mindig a feneke a legizgalmasabb, így van ez a Civic Tourer esetében is. Már a második üléssor is más, mint amit máshol megszokhattunk, a hátsó üléssor két darabra osztva, egymástól függetlenül felhajtható, hogy lehessen a padlóra is pakolni. A mechanizmus remek lett, egyszerű, egykezes, egyértelmű. Tovább segíti a hurcolkodást, hogy a hátsó ajtók kis haján 90 fokban, hatalmasra nyílnak. Alapból 624 literes a csomagtartó, de a pókerék rovására egy gigantikus, fedett pinceszintet is építettek a raktér aljába.
A 125 literes térfogat kevesebbet mond, mint az, hogy egy bazinagy gurulós bőröndöt zokszó nélkül benyel ez az üreg. Üléseinek ledöntése és a csomagtér roló a neki tervezett kis rekeszbe rejtése után sík padlójú, 1668 literes hodályt lehet kialakítani a kocsi hátuljából. A megszokott rögzítőfülek mellett kifeszíthető hálót is mellékelt a gyár, nehogy a túlmozgásos pakkok az utastérbe repüljenek.
Biztonság
Adatlap
Honda Civic 1,8 Tourer Lifestyle
Motor | 1798 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény | 143 LE |
Nyomaték | 174 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 9,2 sec |
Végsebesség | 210 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 6,2 l / 100 km |
Modern autó nem létezhet elektronikai testőrhad nélkül, amelyek úgy óvják a kocsit a bajtól, mint Havasi Bertalan a főnökét az újságíróktól. Nézzük, mik ezek és mit csinálnak:
Aktív városi fékrendszer – 30 km/óra alatt működik, a kis sebességű ráfutásos baleseteket előzi meg automatikus fékezéssel, amit villogás és sípolás előz meg az utastérben
Figyelmeztetés frontális ütközésre – Hasonló ez előzőhöz, csak ez nem fékez, és nagyobb sebességnél működik. Az előzővel ellentétben itt a sofőr maga állítja be, hogy az akadálytól/másik járműtől milyen távolságra jelezzen a rendszer
Automatikus távolsági fényszóró – 40 km/óra felett lép működésbe, s annak megfelelően kapcsolja fel és le a reflektort, hogy milyen távolságban vannak a Tourer előtt haladó, és a szemből érkező járművek (személy- és teherautók, valamint motorkerékpárok)
Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer – A gyári sajtóanyag szerint 64 km/órától működik, de a kopott felfestést nem mindig érzékeli, illetve néha a hosszirányú úthibát is felfestésnek érzékeli.
Táblafelismerő rendszer – Egyszerre két táblát is képes megjeleníteni, ugyanakkor válogat közülük, csak az érdemi információt mutatókat vetíti elénk (pl. teherautóra vonatkozókat nem)
Holttér-figyelő – Szenzorjai 20 km/óra felett folyamatosan monitorozzák a vezető által nem látható környezetet
A Civic vezetéstámogató felszereléseinek működése:
Konkurensek:
A Honda Civic Tourer és 140 lóerő körüli, benzines vetélytársai | Listaár, forint |
|
VW Golf Variant 1,4 TSI Comfortline (140 LE) | 5 758 790 | |
Opel Astra ST 1,4T Cosmo (140 LE) | 5 830 000 | |
Ford Focus Kombi 1,6 SCTI Trend (150 LE) | 5 985 000 | |
Skoda Octavia Kombi 1,4 TSI Ambition (140 LE) | 5 615 610 |
Motor
Az 1,8-as benzinmotor szinte zokog azért, hogy rendesen pörgessék, különben alig mutat életjeleket. Sőt, ha a magunknak okozott fizikai fájdalom ellenére is megpróbálunk hallgatni a spóroláshoz szükséges váltásokra figyelmeztető rendszerre, akkor egész biztosan belebolondulunk abba, hogy 1800-nál már felváltsunk. Egy Hondában. Városban a hatodikat ajánlja, már nagyjából 48 km/órás sebességnél is.
Ha pedig takarékosan vezetnénk, és zölden szeretnénk látni a műszerfalon világító eco-visszajelzőt, akkor hirtelen átváltozunk egy 90 éves, igen megfontolt vezetővé. Illetve lassan mozgó forgalmi akadállyá. Úgyhogy hagyjuk a műszerfalon tenyésző, világító zöld gizgazokat, ha azt akarjuk, hogy menjen is az a Honda, akkor lépjünk rá a gázpedálra. És akkor menni is fog.
Milyen vezetni?
Ha megszoktuk a viszonylag magas üléspozíciót és hogy lőrésszerűen keskeny sávon nézünk ki előre, akkor más kellemetlenségre nem kell számítani a kombi Civicben. A legutóbbi Civic Tourer teszt óta az ajtókkal is történhetett valami, mert ebben már egész szépen, határozottan nyílnak, csukódnak.
Kombiként is jól, könnyen lehet vele lavírozni városban is, hogy parkolás közben véletlenül se horzsoljuk le sehol az autót, elöl-hátul ultrahangos szenzorok visítanak, ha túl közel kerül valami, illetve a tolatókamera is segít azzal, hogy megmutatja, hová tolat a sofőr.
Futóműve alapbeállítása kompromisszumos megoldás a hétköznapokra egész remek, de a különleges igényeket is képes kielégíteni, mivel valamennyire a vezető is bele tud szólni a lengéscsillapítók munkájába. Gombnyomással háromféle beállítás közülválaszthat a sofőr, de csak a hátsó felfüggesztés keménységére van hatással a kapcsoló működése. A különbség viszont határozottan érezhető a komfort, normál és sportos beállítások között.
Autópályán az 1,8-as benzinmotor csendesen dolgozik. Ugyan a rövid fokozatok miatt elég sokat pörög ilyenkor a motor, a menetzaj így sem zavaró, pedig a motornak van egy kis hangja. Egész kellemesen, egyáltalán nem tolakodóan morog valahonnan a távolból. És persze jusson eszünkbe, ha előzni akarunk vele, akkor ne legyünk szívbajosak, hadd pörögjön az a motor.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|