Röviden – Opel Corsa OPC 2015 | |
---|---|
Mi ez? | Kisautó, beszteroidozva |
Mit tud? | 6,8 alatt van százon, 207 lóerős és 230-cal megy |
Mibe kerül? | 5 753 000 forint a belépőár |
Kinek jó? | Aki kicsike, sportos és mérges autó után epekedik |
Legelőször Genfben láthattuk az új Opel Corsa legsportosabb városi méregzsákját, most pedig már az első közös kilométereken is túl vagyunk. Egész változatos a róla kialakult kép.
Külső
Az OPC változat sportosabb, vagányabb formát kapott a mezei Corsánál. Illetve nem is a forma, hanem a kisebb nagyobb kiegészítők, és egyéb dizájnelemek próbálják meg vadabbnak mutatni a kocsit. Elől a módosított lökhárító szigorúbb vonásai, nagyméretű – sajnos totál haszontalan, kamu – légbeömlők keltenek sportos hangulatot, oldalt a kétszínű felnik nyílásain átkacsintó Brembo felirat ígéretes, míg az autó fenekén a dupla csövű Remus kipufogó és a falatnyi diffúzor teszi sportosabbá az autó megjelenését. Persze van a tetőn légterelő, rögtön kétféle kivitelben is, amelyek közül az egyik szolidabb, míg a másik hasznosabb. Feltéve, ha leszorítóerőt is szeretnénk, nemcsak a látványra megyünk.
Utastér
A belső messze van a vérbőtől, itt-ott OPC-s feliratok, betétek fokozzák a sportos érzetet, de a showt egyértelműen a széria Recaro sportülések viszik el a hátukon. Dögösen néznek ki, jól tartanak és kényelmesek is. Kis küzdelem után hátra is be lehet mászni, ahol korrekt fej- és lábtér várja azt a boldogtalant, aki itt kényszerül átélni a sportos autózás élményét. Sportos formájú – értsd alul egyenes, nem íves – fűthető kormányt és finomított működésű hatfokozatú kézi váltót markolászhat a sofőr, miközben az alu kinézetű pedálsort tapossa. A többi kapcsoló, kezelőszerv a mezei Corsából lehet ismerős.
Kisfilm, az Opel Corsa OPC főszereplésével:
Az Opel navigációs rendszere a BrinGo fantázianevű izé viszont minden porcikájában csapnivaló. Eleve térdmagasságban van a kijelző – jó, ez nem a rendszer hibája – ami tovább nehezíti a keszekusza grafikájú, zsúfolt kijelző adatainak értelmezését. Elméletileg beszél magyarul, mondja, hol merre kell kanyarodni, de nagyjából olyan szókinccsel és nyelvhelyességgel, mint Fekete Pákó. Bár ez legalább nem nyavalyog folyton didiért. Pedig az ötlet, hogy autós navigációra használjunk amúgy is mindig nálunk lévő okostelefont a rajta futó alkalmazással, egész jó, csak a megvalósításba csúszott hiba. Ja és mindezek mellett fájdalmasan lassú is.
Milyen vezetni?
Egy szóval: szórakoztató. Amint túltettük magunkat a nagy, fél hektárnyi sivár plasztikfelülettel borított tonnás ajtó becsapásán, máris jobb nekünk. Az üléspozíció jó, a kormány tisztességes munka, de tapintásában van valami szintetikus felhang, ami gyorsan elillan, ahogy beindítjuk a motort. Magára valamit adó sportmodellben teljesen kikapcsolható a menetstabilizáló, így van ez a Corsa OPC-ben is. De ha akarjuk, nem kell teljesen elengedni az elektronikus óvónéni kezét, a ki és bekapcsolt állapot között van biztonságos, de kevésbé aggódós beállítás is.
Szintén remek munka az 1,6 literes, turbós benzinmotor, amely 207 lóerőt ad a vezető jobb lába alá – 245 illetve túltöltés mellett 280 Nm-nyi nyomatékkal. A bitang nyomaték már egészen alacsony fordulaton megérkezik, nem kell sokat várni, amíg a turbómotor összekapja magát. Egyedül a hangja kiábrándító, nagyjából annyira tüzes, mint egy inuit szambatáncos. Igazából nincs is hangja, se belül, se kívül se sehol, bár a sajtóanyag szerint a motorhangnak is izgalmasnak kellene lennie. Fogyasztását majd itthon tudjuk megmérni, ha lesz belőle tesztautó, a külföldi menetpróbán a fedélzeti számítógép bőven 10 liter feletti értékeket mutatott. Mondjuk nem is közlekedtünk vele úgy, mint ahogy trottyosodó családapákhoz illene.
A gördülési zaj a motorhangnál jóval intenzívebb, nem tudom, hogy a 18 colos gumiknak, vagy a kemény futóműnek, esetleg ezek kettősének köszönhető, de ha tudnék olyan gyorsan számolni, akkor simán megmondanám a Bilbao belvárosa és a reptér közötti útburkolat összes kicsit is kidudorodó kavicsának a számát. Pedig a futómű sem egyszerű darab, az Opel szakemberei a Koni lengéscsillapító-specialistáival dugták össze a fejüket, hogy kifejlesszék a FSD – Frequency Selective Damping – fantázianevű, a lengéscsillapító keménységét a karosszéria mozgási frekvenciájához igazító rendszert.
Ennek az volna a szerepe, hogy a sportosan kemény és a komfortos beállítások között lavírozzon. Szép feladat. A futómű hajtáslánc legizgalmasabb része mégis a mechanikus differenciálzár. Ez annyira élvezetesen dolgozik, hogy muszáj folyton úgy autózni, hogy szükség legyen rá. Komolyan szenzációs, ahogy azonnal megfogja azt a kereket, amelynek még csak át sem futott egészen a fején, hogy most galád módon akkor elkapar.
Pekidzs, junó pekidzs
Akinek az alapkivitelű Corsa OPC nem lenne elég sportos, annak érdemes még összekuporgatni az opciós Performance Package árát is, amelyben 33 centis féktárcsákkal dolgozó Brembo fékrendszer, 18 colos kerék és Drexler mechanikus differenciálzár is található. Utóbbi valóban hasznos holmi azoknak, akik szeretnek megbolondulni, ha kanyart látnak. Ezen felül keményebb futóműhangolás és nagy teljesítményű, remekül tapadó Michelin abroncsok is vannak a pakkban.
Mennyibe kerül?
Az új Corsa OPC árlistája 5 753 000 forintról indul, amely bő félmillióval kevesebb, mint a gyengébb, előző generációs modell ára. De nemcsak elődjénél, hanem a konkurenseknél is vonzóbb lehet ez az ár, legalábbis, ha az alábbi csapatot nézzük:
Márka / modell: | Ár: |
---|---|
Ford Fiesta ST2 1,6l GTDi (182 LE) M6 | 5 515 000 Ft |
Renault Clio RS 1,6 TURBO (200 LE) | 6 990 000 Ft |
Peugeot 208 GTi 1,6 THP (200 LE) | 5 990 000 Ft |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|