Röviden – MINI JCW | |
---|---|
Mi ez? |
Az eddig volt legerősebb MINI-modell |
Mit tud? | Kicsi, fürge, dögös |
Mibe kerül? | 8 226 000 forint a legolcsóbb MINI JCW |
Kinek jó? | Városlakó, mozgékony, gyerektelen figuráknak |
Külső
Kintről nincs nagy változás az elődhöz képest, a legfrissebb MINI JCW-n is változatlan a gokartosan kurta kasztni, a tömpe orr, kicsit okosabbak ugyan, de maradtak a világra rácsodálkozó óriási szemek, és a jellegzetes arc is régi ismerősnek látszik. Csupán légbeömlőből jutott rá több és felkerült rá néhány extra embléma is.
Belső
Bent is jóval csinosabb lett az új MINI JCW, persze úgy, hogy a jellegzetesen MINI-s kiegészítőkről – mint például a középkonzolon terpeszkedő, fürdőszobamérleg-szerű kerek, multifunkciós, színesen villogó izéről – nem kellett lemondani. Emellett megmaradtak a repülőgépek hangulatát idéző, nem mindig logikus helyre került billenőkapcsolók is.
Az üléshelyzet lehetne valamivel alacsonyabb, és 190 centivel az egybeülés fejtámlája is valahol a tarkóm közepén fekszik fel – nyúlánk termettel ne erőltessük a MINI-t – de még így is megnyugtató, biztonságos érzés, amikor becsapódik az ajtó, és ott ül az ember egy masszív, morgó ágyúgolyóban, amelyben hat légzsák ügyel a bent ülők és aktív motorháztető a gyalogosok épségére.
Mitől megy?
A 2015-ös John Cooper Works 2,0 literes, BMW-eredetű Twin Power Turbo motort kapott, amely nagyobb, 231 lóerőnyi teljesítményt és 320 Nm-nyi nyomatékot ad a vezető jobb lába alá, mint eddig bármelyik MINI. 6,3 másodperc alatt éri el a 100-as tempót és egészen 246 km/óráig tart ez a lendület. Bár a MINI nem arról szól, hogy ezerrel döngessünk valami unalmas egyenesben, így a kiskunlacházi repülőtéren megejtett próba is szlalompályán kezdődött. Elsőre normál tempóval, majd egyre gyorsabban, ahogy kell. A tempó növelésével együtt ugrott meg a pulzus és az adrenalinszint is az autókban, és lehetett megérezni, mire is való igazán egy apró, mérges kisautó.
Persze mindez nem ér egy valamirevaló hegyi út közelébe, de legalább nem kell számolni az úton kódorgó leszegett fejű, az egész világot holttérként érzékelő öreg bácsikkal, nénikkel. Szóval remek ötlet zárt, biztonságos pályán nyúzni a hasonló járgányokat. Nem beszélve arról, hogy itt simán elmegy a 160-170-es tempó is, amiért közúton már csúnyán megfizetnénk.
Mert gyorsan menni nem nehéz vele, a MINI kívánja a gyötrést, száguldást. Padlógázra hamar belemar a sima aszfaltba, és csak a váltás rövid pillanataira enged, majd folytatódik a gyorsulás. Az ülésben szinte azt is érezni, ahogy a felfestéseken gurul át az autó, annyira feszes minden csavar, de a legmókásabbak a visszaváltások. Ha jól kapjuk el, akkor az üvöltő motorhang mellett borzongató durranások is jönnek a kipufogóból. A színházi előadás hibátlan.
Hogy mire jó egy 231 lóerős mérges kis dög? Hát erre:
Kinek jó?
Leginkább versenyzőhajlamú, gyermektelen városlakóknak. Akiknek nem fontos, hogy a hátsó sorban is elférjen valaki, vagy hogy a csomagtartóba minden csomag beférjen. De néha szeretnek megbolondulni, egy cseppet sem férfias kisautóban, amit lehetetlen utálni. Bármilyen pofátlan is benne a sofőr.
Mennyibe kerül?
A legerősebb MINI JCW alapáron 8 226 000 forintba kerül. Ha a szériaváltó nem lenne elég, akkor további 615 600 forintot kell félretenni a 6 sebességes sportautomata váltóra. Nem olcsó, de valami olyat ad cserébe, amit kevés más modelltől kaphat meg az ember.