Röviden – VW Sharan 2015 | |
---|---|
Mi ez? |
A Volkswagen öt-, illetve hétszemélyes egyterűjének legfrissebb változata |
Mit tud? | Sok hellyel, kulturált belsővel szolgálni egy gazdag családot |
Mibe kerül? | Július közepén kiderül |
Kinek jó? | Akinek a Multivan már túl sok, de az átlagos hétüléseseknél mégis többre vágyik |
Az új, 2015-ös Volkswagen Sharan bemutatóját még maga a VW sem vette túl komolyan. Csupán egynapos, németországi programot szerveztek neki, és az ilyenkor elmaradhatatlan, az autó nagyszerűségét méltató prezentációt is inkább kihagyták, helyette egy-egy szakértőt állítottak a kocsik mellé, akiket az izgalmas újdonságokról lehetett faggatni. Ha lettek volna izgalmas újdonságok. Azonban a megújult Sharan inkább csak egy szerény sminkelésen, vagy inkább csak frissítőfürdőn esett át, semmi igazán komoly nem történt vele. Összeszedtük, mi változott.
Külső
Ha a fenti képen már néhányszor ide-oda rángatták a csúszkát jobbról balra és vissza, akkor már mindet tudnak az autó külsejével kapcsolatos újításokról. Igen, az első fényszórók megváltoztak. Ami viszont nem látszik ezen a rafinált fotón, hogy bizony a hátsó lámpatestek is LED-eket kaptak. Emellett új felniket, és friss színeket is kapott a modell, és lesz belőle két spéci sorozat is, Beach és Ocean fantázianévvel. Ennyi. Mérete, kisbuszformája, bitang méretű beltere változatlan maradt. Ami talán nem is akkora baj.
Bent
Itt már komolyabbak a változások, de ezek bepötyögésétől sem fogok ínhüvelygyulladást kapni. Új díszek – felszereltségtől függően szürke, fekete vagy fabetétek -, valamint friss grafikájú műszerek és új kormány került az autóba, valamint a minőségen is dobtak egyet. Ami viszont még ennél is kevésbé látszik, mégis sokkal fontosabb, az a rengeteg ponton megújult, illetve kibővült vezetőtámogató rendszer. Az új Volkswagen Sharan első ízben rendelhető adaptív tempomattal, kamera alapú ráfutásgátlóval, de alapáron másodlagos ütközés hatásait enyhítő fékrendszer is jár az autóhoz. Parkolássegítő berendezés már eddig is elérhető volt, most ezt is továbbfejlesztették. A holttérfigyelőhöz a keresztirányú forgalmat is szemmel tartó berendezés társul.
A biztonság mellett a szórakozás sem mellékes, így teljesen új fedélzeti rendszert kapott a megújult egyterű. Az új generációs rendszer alkalmas a MirrorLink, Android és iOS okostelefon-integrációra, amely 5, illetve 6,5 colos kijelzővel érkezik.
A Volkswagen Sharan belseje amellett, hogy óriás, még okos is. 5, 6, 7 üléses kivitelben is rendelhető, második üléssorában egyesével tologathatók a székek, és háttámlájuk is billenthető, 20 fokos tartományban. A használaton kívül a csomagtartó padlójába rejtett ülések sem a megszokott, semmire sem jó darabok, hanem ide már felnőttet is nyugodtan beültethetünk. Fejben bőven elég a tér, legfeljebb térdtájon akadhatnak problémák. Leghátra bemászni is könnyű, a nyílás tág, az ülések szépen, könnyen mozognak, és klausztrofóbiás rohamtól sem kell tartani, van hátul levegő is. A kényelmes ki- és beszálláshoz a széria tolóajtók is hozzájárulnak.
Csomagtartója 955-2430 literes az ötszemélyes kivitelben és 300-2297 literes a hétszemélyesben, amelyet 33 kisebb-nagyobb tárolórekesz, lyuk, odú egészít ki. Szóval ebbe minden és mindenki belefér.
Motorok
A Volkswagen Sharan 115 és 220 lóerő közötti teljesítményű motorokkal kapható majd. A két benzines és három dízel változat mindegyike négyhengeres, 16 szelepes, és mindannyian teljesítik az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát, és akár 14,3 százalékkal is kevesebbet fogyaszthatnak az elődöknél. A legtakarékosabb papíron csupán 5 litert eszik 100-on. Míg a TSI benzinmotorok 150 és 220 lóerősek, addig a három új dízel 115, 150 és 184 lóerős. A leggyengébb dízel kivételével minden motorhoz rendelhető duplakuplungos DSG váltó, amelyet vitorlázófunkcióval egészítettek ki.
Milyen vezetni?
A kis híján ötméteres autó – egészen pontosan 4854 mm hosszú – nemcsak kintről, hanem bentről is nagynak tűnik. Hatalmas üvegfelületek mindenfelé, tekintélyes belmagasság és óriási távolságok az utasok között. Vezetni azonban könnyű. A termetes test épségben tartásában sokat segítenek a már felsorolt vezetéstámogató rendszerek, parkolásnál pedig a tolatókamera segít elkerülni az alattomos akadályokat.
A Sharan autópályán csendes, se a motor, se a futóműzaj nem zavaró. Vezetni sokkal inkább kényelmes, mint sportos. A tesztautókat állítható keménységű futóművel kaptuk, de hiába nyomkodtuk a sportos, normál és komfort állásba, a változás nem volt egyértelműen és azonnal érezhető. Kormánya pontos, kényelmes, szerény izomerővel tekergethető, váltója pontos, tisztességes munka. Igazi, hosszú távú utazásra termett autó.
Mikortól?
Az új Sharan Európa-szerte július közepén kerül a kereskedésekbe.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|