Figyelem, emberek: egy horvátországi családi nyaralás tapasztalataival a birtokomban, 1841 kilométer után fogom elmondani, mit ér a dízel, automata C-Max.
Kompakt egyterű a Fordtól, új arccal, a legerősebb dízellel, automatával
Mit tud?
Családbarát utastér és csendes, tempós autózás el a világ végéig, ezek a legfőbb erényei
Mibe kerül?
A C-Max árlista tetején ül a 170 lovas dízel, Titanium X felszereltségben 8,45 millió forintba kerül. A piros kocsi továbbextrázva 11,2 milla listaáron
Kinek jó?
Kétgyerekes családoknak tágas és kényelmes, három gyerekkel már probléma, hogy a hátsó középső ülés nem teljes méretű
A sok egyhetes, pár száz kilométeres rutinteszt mellett minden évben készül a szerkesztőségben néhány valóban megalapozott, hosszú távú teszt is, több tank üzemanyag elégetésével, hosszú sztrádás próbaúttal, alapos megpakolással és gyermekes nyúzópróbával. Ezt a köznyelv „nyaralás”-nak hívja, és mi is annak hívjuk persze, de azért ez olyan nyaralás, aminek a végén nem csak arról számolunk be itthon, hogy milyen meleg a víz és mennyibe kerül a fagyi, hanem arról is, hogy milyen volt a kocsi, amivel mentünk.
Idén jómagam két gyerekkel és sok-sok csomaggal a felfrissített Ford C-Max-szal indultam útnak a horvát tengerpart felé. Visszatértünk épségben, és most jól megmondom, hogy tetszett az autó a kétliteres, immár 170 lóerősre beállított dízelmotorral, no meg a hatfokozatú dupla kuplungos váltóval.
1800 kilométeres teszt a Ford C-Max-szal
1/49 A 2011-es, facelift előtti pofa
A 2011-es, facelift előtti pofa
Fotó megosztása:
2/49 A facelift utáni arc
A facelift utáni arc
Fotó megosztása:
3/49 Egy családi nyaralás tapasztalataival a birtokomban, 1841 kilométer után mondom el, mit ér a dízel, automata C-Max.
Egy családi nyaralás tapasztalataival a birtokomban, 1841 kilométer után mondom el, mit ér a dízel, automata C-Max.
Fotó megosztása:
5/49 Az új egyenpofa: Aston Martin hűtőmaszk, keskeny szemek Fiestától Galaxyig minden Fordon
Az új egyenpofa: Aston Martin hűtőmaszk, keskeny szemek Fiestától Galaxyig minden Fordon
Fotó megosztása:
6/49 Most talált igazán magára a C-Max, mint egyéniség. Bár ezek a tömbszerű, praktikus jószágok, a kompakt egyterűek manapság ugyancsak egyformák, a Fordot kiemeli a markáns pofa a tömegből
Most talált igazán magára a C-Max, mint egyéniség. Bár ezek a tömbszerű, praktikus jószágok, a kompakt egyterűek manapság ugyancsak egyformák, a Fordot kiemeli a markáns pofa a tömegből
Fotó megosztása:
7/49 0,30 az alaktényező, ami a kategóriában jó érték. Látszik is az igyekezet a cseppforma elérésére (lejtős tető, elkeskenyedő far)
0,30 az alaktényező, ami a kategóriában jó érték. Látszik is az igyekezet a cseppforma elérésére (lejtős tető, elkeskenyedő far)
Fotó megosztása:
9/49 A horvát sztrádán egy szakaszon 40km/h-s korlátozás volt az erős oldalszél miatt. A C-Max meglepően jól viselte a tényleg iszonyat erős széllökéseket
A horvát sztrádán egy szakaszon 40km/h-s korlátozás volt az erős oldalszél miatt. A C-Max meglepően jól viselte a tényleg iszonyat erős széllökéseket
Fotó megosztása:
10/49 Pár határozott éllel sikerült kirobbantani az unalomból az egyterű-feneket
Pár határozott éllel sikerült kirobbantani az unalomból az egyterű-feneket
Fotó megosztása:
11/49 Fiesta, Focus, Mondeo, C-Max, S-Max, Galaxy: mind ezt a pofát viseli
Fiesta, Focus, Mondeo, C-Max, S-Max, Galaxy: mind ezt a pofát viseli
Fotó megosztása:
13/49 A 235/40 R18-as gumikon sem ráz, ellenben nagyon stabil a kanyarban a C-Max
A 235/40 R18-as gumikon sem ráz, ellenben nagyon stabil a kanyarban a C-Max
Fotó megosztása:
14/49 A csomagtérfedélt motor nyitja, felárért alárúgásos nyitóautomatikával. Két hét alatt egyszer sem jutott eszembe kipróbálni, hogy működik-e, kulccsal és kilinccsel nyitottam az ajtót;ha van is olyan élethelyzet, amikor hasznos a láblendítéses nyitás, nekem nem sikerült ilyenbe keverednem jó 1800 kilométer alatt
A csomagtérfedélt motor nyitja, felárért alárúgásos nyitóautomatikával. Két hét alatt egyszer sem jutott eszembe kipróbálni, hogy működik-e, kulccsal és kilinccsel nyitottam az ajtót;ha van is olyan élethelyzet, amikor hasznos a láblendítéses nyitás, nekem nem sikerült ilyenbe keverednem jó 1800 kilométer alatt
Fotó megosztása:
15/49 Egy kicsit szürke és fantáziátlan, de logikus, könnyen megszokható a berendezés az első traktusban
Egy kicsit szürke és fantáziátlan, de logikus, könnyen megszokható a berendezés az első traktusban
Fotó megosztása:
17/49 Egyterű, de nem busz: jó ergonómiájú, sportos vezetést is támogató kialakítású vezetői környezet
Egyterű, de nem busz: jó ergonómiájú, sportos vezetést is támogató kialakítású vezetői környezet
Fotó megosztása:
18/49 Az ülések a teli bőrkárpittal hosszú távon izzasztóak, javaslom inkább a bőr-szövet kombinált kárpitot választani a konfigurátorban
Az ülések a teli bőrkárpittal hosszú távon izzasztóak, javaslom inkább a bőr-szövet kombinált kárpitot választani a konfigurátorban
Fotó megosztása:
19/49 Tagolt, praktikus és szép az ajtóbelső
Tagolt, praktikus és szép az ajtóbelső
Fotó megosztása:
21/49 Nem művészi, netán humoros, hanem csak praktikus és logikus a menürendszer kialakítása
Nem művészi, netán humoros, hanem csak praktikus és logikus a menürendszer kialakítása
Fotó megosztása:
22/49 Gyerekleső segédtükör a visszapillantó felett
Gyerekleső segédtükör a visszapillantó felett
Fotó megosztása:
23/49 A cicaszemek és a kék mutatók még az előző dizájnirányzatból öröklődtek át, az új Galaxyban már TFT-paneles a műszeregység
A cicaszemek és a kék mutatók még az előző dizájnirányzatból öröklődtek át, az új Galaxyban már TFT-paneles a műszeregység
Fotó megosztása:
25/49 Nyaralásos fogyasztásnak ez nagyon sok egy kétliteres dízeltől és DSG-től, legalább fél, de inkább egy literrel illett volna kevesebbet ennie
Nyaralásos fogyasztásnak ez nagyon sok egy kétliteres dízeltől és DSG-től, legalább fél, de inkább egy literrel illett volna kevesebbet ennie
Fotó megosztása:
26/49 A kismenü képernyőjére is ki lehet vetíteni a navi aktuális utasításait
A kismenü képernyőjére is ki lehet vetíteni a navi aktuális utasításait
Fotó megosztása:
27/49 Nem lenne rossz a hatalmas, 8 coll átmérőjű csúcs-fejegység, de látszik, hogy nem ide tervezték. A mélyre süllyesztett érintőképernyő szélén nehézkes elérni a virtuális gombokat
Nem lenne rossz a hatalmas, 8 coll átmérőjű csúcs-fejegység, de látszik, hogy nem ide tervezték. A mélyre süllyesztett érintőképernyő szélén nehézkes elérni a virtuális gombokat
Fotó megosztása:
29/49 Kedves a Ne zavarjanak némítófunkció a telefon menüjében a nyitóképernyőn
Kedves a Ne zavarjanak némítófunkció a telefon menüjében a nyitóképernyőn
Fotó megosztása:
30/49 Meghökkentően sok rostélyból áramlik a levegő az utastérbe: még az infotainment fejegysége alatt is van két elzárható rostély
Meghökkentően sok rostélyból áramlik a levegő az utastérbe: még az infotainment fejegysége alatt is van két elzárható rostély
Fotó megosztása:
31/49 Meghökkentően sok rostélyból áramlik a levegő az utastérbe: az ez A-oszlop töve a jobb oldalon
Meghökkentően sok rostélyból áramlik a levegő az utastérbe: az ez A-oszlop töve a jobb oldalon
Fotó megosztása:
33/49 Jól nézzék meg ezt a klímakonzolt, mert lassan kihal: minden könnyen, gyorsan szabályozható-állítható, ez a kényelmes és praktikus, nem az egyre terjedő érintőképernyős virtuális konzol
Jól nézzék meg ezt a klímakonzolt, mert lassan kihal: minden könnyen, gyorsan szabályozható-állítható, ez a kényelmes és praktikus, nem az egyre terjedő érintőképernyős virtuális konzol
Fotó megosztása:
34/49 Hatalmas a kesztyűtartó, a könyöklő alatt is mély a Nyúl Ürege, a szivargyújtó mögött tologatható kis hidak segítik a tárca, telefon, rágcsazacsi elrendezését hosszú vezetés előtt
Hatalmas a kesztyűtartó, a könyöklő alatt is mély a Nyúl Ürege, a szivargyújtó mögött tologatható kis hidak segítik a tárca, telefon, rágcsazacsi elrendezését hosszú vezetés előtt
Fotó megosztása:
35/49 A facelifttel nem kapta meg a C-Max a Mondeo igényesebb, szebb kulcsát (fent, ugye, de hát ezt mondanom sem kell)
A facelifttel nem kapta meg a C-Max a Mondeo igényesebb, szebb kulcsát (fent, ugye, de hát ezt mondanom sem kell)
Fotó megosztása:
37/49 Jól pakolható a csomagtér, de az úgy-ahogy illeszkedő szőnyeg határán az ülések alá be tud gurulni pár apró cucc, ha nem vigyázunk
Jól pakolható a csomagtér, de az úgy-ahogy illeszkedő szőnyeg határán az ülések alá be tud gurulni pár apró cucc, ha nem vigyázunk
Fotó megosztása:
38/49 Defektjavító szett és egy mélynyomó pótkerék helyett
Defektjavító szett és egy mélynyomó pótkerék helyett
Fotó megosztása:
39/49 471 literes a csomagtartó: nem csak az utastér tágasabb az átlagos kompakt kocsikénál (sima ötajtós Focus: 316 liter)
471 literes a csomagtartó: nem csak az utastér tágasabb az átlagos kompakt kocsikénál (sima ötajtós Focus: 316 liter)
Fotó megosztása:
41/49 Gumis rögzítőpánt az ülőlapba rejtve: néha jól jöhet
Gumis rögzítőpánt az ülőlapba rejtve: néha jól jöhet
Fotó megosztása:
42/49 Elvileg az üléseket közelebb és hátrébb lehet tolni, ha csak ketten ülnek hátul és sok a csomag. Negyedóráig cibáltam a székeket, de nem sikerült a trükk
Elvileg az üléseket közelebb és hátrébb lehet tolni, ha csak ketten ülnek hátul és sok a csomag. Negyedóráig cibáltam a székeket, de nem sikerült a trükk
Fotó megosztása:
43/49 A szellőzés alapáras, a 230 voltos konnektor feláras tétel a hátsó sorban
A szellőzés alapáras, a 230 voltos konnektor feláras tétel a hátsó sorban
Fotó megosztása:
45/49 Ritkán teszek ilyet, de most ez sem segített: még a kézikönyv segítségével sem tudtam beljebb tolni a hátsó szélső üléseket. A Ford autóátvevő munkatársa sem tudott segíteni, elakadtunk félúton
Ritkán teszek ilyet, de most ez sem segített: még a kézikönyv segítségével sem tudtam beljebb tolni a hátsó szélső üléseket. A Ford autóátvevő munkatársa sem tudott segíteni, elakadtunk félúton
Fotó megosztása:
46/49 Amíg próbáltam hátrébb-beljebb tolni az üléseket, a C-Max gonoszul belém harapott
Amíg próbáltam hátrébb-beljebb tolni az üléseket, a C-Max gonoszul belém harapott
Fotó megosztása:
47/49 Az asztalka és a napvédő roló feláras extra, de nagyban hozzájárulnak a hátul ülők komfortjához
Az asztalka és a napvédő roló feláras extra, de nagyban hozzájárulnak a hátul ülők komfortjához
Fotó megosztása:
49/49 A kétliteres dízel legfőbb erénye, hogy csendes. Viszont fogyaszthatna kevesebbet
A kétliteres dízel legfőbb erénye, hogy csendes. Viszont fogyaszthatna kevesebbet
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Az új egyenpofa: Aston Martin hűtőmaszk, keskeny szemek Fiestától Galaxyig minden Fordon
Szép
Nem volt nehéz dolga a Fordnak, amikor az első nekifutásra borzasztóra sikeredett aktuális Focusszal tett csodát egy Aston-hűtőmaszkkal a ráncfelvarrás idején, de az eleve csinos C-Maxból is sikerült vonzóbb változatot kreálni ugyanazzal a trükkel! A eleve kellemes arányokkal rendelkező egyterű agresszív, új pofája forgatja a fejeket az utcán rendesen, ritka az ilyen józan családi batár, aminek ennyien utánafordulnának – pláne, hogy nem is új modellről, csak egy faceliftről van szó.
Az Y-küllős felnikkel (18-as) és a feláras hátsóablak-sötétítéssel meg a merészen felsliccelt króm övvonallal profilból is szemrevaló a kocsi. De hogy még a feneke is egész izgalmasra sikeredett pár markáns élnek hála, az egy egyterűnél már igazi dizájneri bravúr.
Az utastér berendezése is kimondottan esztétikusra sikerült, bár jóval szürkébb és töredezettebb az összkép, mint odakint. Mindazonáltal érződik az odafigyelés minden részletben, az ajtókárpitok kialakításától a volvós utánérzést ugyan nem nélkülöző, de csinos klímakonzolon át a sajátos formájú szellőzőrostélyokig. A nagyautós, négyküllős kormány mögött a kék mutatós, még az előző dizájnirányzatból származó műszeregység ízlésesen fogadta magába a színes folyadékkristályos kijelzőt, középen pedig az új, nyolccollos érintőképernyő (a Sony infotainment része, feláras tétel persze) is egész jól befészkelte magát a szélvédő alá.
Tágas
Egy kicsit nyomta a jobb térdem a műanyag a váltó alatt – ezen túl azonban bőkezű a helykínálat az első traktusban fent, lent, oldalt egyaránt. Az egyterűséggel együtt járó magasabb szélvédővel még a kilátás is sokkal jobb egy sima alsó-középkategóriásnál, a belső tükör sem takar ki túl sokat a látómezőből. A kesztyűtartó hatalmas, az ajtózsebek is öblösek és a könyöklő alatti rekesz is mély és tágas.
Egy kicsit szürke és fantáziátlan, de logikus, könnyen megszokható a berendezés az első traktusban
Hatalmas a kesztyűtartó, a könyöklő alatt is mély a Nyúl Ürege, a szivargyújtó mögött tologatható kis hidak segítik a tárca, telefon, rágcsazacsi elrendezését hosszú vezetés előtt
471 literes a csomagtartó: nem csak az utastér tágasabb az átlagos kompakt kocsikénál (sima ötajtós Focus: 316 liter)
A hátsó sorban egy kicsit kevesebb a lábtér, mint várnánk, de 181 centimmel magam mögött így is elegendő volt – persze, hiszen ez egy rövid verzió, aki igazán tágas családi kompakt egyterű Fordot akar, a Grand C-Maxszal megkaphatja, plusz háromszázezerért.
A csomagtartó is kellemesen terebélyes, a Focus kombi 490 literével összehasonlítható méretű, 471 literes ( defektjavító szettel pótkerék helyett). A két részből álló kalaptartót kihajítva, plafonig pakolva a motoros csomagtérajtó elsőre simán csukódott a nyaraláshoz szükséges és kevésbé szükséges (egy feleségem és két lányom van) holmik különösebb tetriszezés nélkül való bedobálása után.
Gyors és erős, de etetni kell
Letenyéig 130 körül gurultunk, részint, mert eleve nem vagyok egy rohanós típus, részint, mert nem kevesebb, mint öt traffipaxos rendőrautóval találkoztunk Székesfehérvár és a határ között, reggel 5 körül az M7-esen. A horvátoknak más lehet a közlekedés-ellenőrzési munkastratégiájuk, a tengerig nem volt egy traffi sem. Egy idő után meguntam, hogy mi vagyunk a leglassabbak, és Zágráb után beálltunk stabil 150-re a szlovén, német és horvát autók sorába – muszáj is volt sietni, hogy biztosan elérjük a kompot, ami az úticélunkhoz, Dugi Otok szigetére vitt.
Fiesta, Focus, Mondeo, C-Max, S-Max, Galaxy: mind ezt a pofát viseli
A 235/40 R18-as gumikon sem ráz, ellenben nagyon stabil a kanyarban a C-Max
A csomagtérfedélt motor nyitja, felárért alárúgásos nyitóautomatikával. Két hét alatt egyszer sem jutott eszembe kipróbálni, hogy működik-e, kulccsal és kilinccsel nyitottam az ajtót;ha van is olyan élethelyzet, amikor hasznos a láblendítéses nyitás, nekem nem sikerült ilyenbe keverednem jó 1800 kilométer alatt
Itt aztán kompenzáltam rendesen: a 45 km hosszú szigetet többször is végigautóztuk hosszában, de csak békés 80-90-nel, a sok kanyar, a néhány muflon és persze a tájnézés miatt. Amikor az embert kétfelől, mindkét oldalon csak pár száz méterre kíséri a tenger az úton, nem igazán van kedve sietni.
Adatlap
Ford C-Max 2.0 TDCi Powershift
Motor
1977 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény
170 LE
Nyomaték
400 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)
8,5 sec
Végsebesség
212 km/h
Fogyasztás (vegyes)
4,8 l / 100 km
A végére 7,5 liter jött ki átlagfogyasztásra a számítógép szerint, 7,7, számológéppel összeadogatva a tankolásokat. Ez azért elég sok manapság, vagy egy literrel több, mint illenék, egy dupla kuplungos robotváltó és egy elvileg modern kétliteres dízelmotor párosától.
De nem esik nehezére az embernek, hogy megbocsássa az enyhe túlfogyasztást egy korszerű francia vagy VW-konszernes dízelhez képest. A Fordot ugyanis – ebben nagyon jók kábé az első Focus óta – hagyományosan jó vezetni, és igen, még ezt az automata, pufók családi batárt is jó. Jó az úttartása, élmény, ha egy kicsit tempósabban vesszük a kanyart, mindezt úgy, hogy nem rázza ki a család belét rossz úton sem. És erő is van rendesen a technikában, a kocsihoz kapható legerősebb dízel 400 Nm-es nyomatéka mindig kellemes ülésbe préseléssel köszön be, ha kicsit megnyomjuk a gázt.
A váltó nem a legjobb a DSG automaták között – úgy vittem vissza a kocsit a Fordhoz, hogy megkérdeztem: tényleg, biztos a duplakuplungos, a Fordnál Powershiftnek nevezett váltó van benne? Azt mondták, hogy nem, ez még a régi automata. De mivel a katalógusban más automatával nem rendelhető ez a motor, úgy néz ki, tévedtek: ez bizony a DSG volt. Nem csoda, ha benézték, a kapcsolási idő nem tűnik gyorsabbnak, mint amit a Mazda vagy a BMW új és nagyon jó hagyományos váltóiban szoktam tapasztalni, kézzel váltogatva sem olyan azonnali a kapcsolás, mint egy VW-féle DSG-ben. Kényelmesnek viszont kényelmes, elinduláskor is annyira ügyes, hogy – ugye – még rükvercben meg-megmozdulva, finom parkolási manőverek közben is el lehetett hinni, hogy klasszikus hidrodinamikus nyomatékváltós a szerkezet, a mechanikus kuplungos DSG-k jobban szoktak rángatni ilyenkor.
Apró örömök
A C-Max nagy erőssége, hogy a számtalan kisebb extraszolgáltatás (ha megrendelték a kocsihoz, persze) jól, okosan működik. Az első ülések támláinak asztalkái, a napvédő roló az oldalablakokon hátul, a SYNC menürendszer logikája, a tanksapka nélküli töltőnyílás, a klímavezérlés és a számtalan, külön-külön nyitható-zárható szellőzőrostély, a motoros csomagtér-ajtó, meg a többi okosság nem modorosság, nem kipipált kötelező feladat a Ford részéről, hanem olyan természetességgel simul a felhasználó köré, ahogy általában csak a drága prémiumautókban szoktam érezni.
A cicaszemek és a kék mutatók még az előző dizájnirányzatból öröklődtek át, az új Galaxyban már TFT-paneles a műszeregység
Nyaralásos fogyasztásnak ez nagyon sok egy kétliteres dízeltől és DSG-től, legalább fél, de inkább egy literrel illett volna kevesebbet ennie
Nem lenne rossz a hatalmas, 8 coll átmérőjű csúcs-fejegység, de látszik, hogy nem ide tervezték. A mélyre süllyesztett érintőképernyő szélén nehézkes elérni a virtuális gombokat
Talán ezért is volt olyan disszonáns az autó általános „jóságával” az a pár kisebb hiba, amit itt-ott felfedeztem, ezért emlékszem minden pici hibára olyan élénken, ahogy:
Apró fogyatékosságok
A Fordokban mindig is volt valami kis eredendő tökéletlenség, trehányság, ha tetszik, némi amerikaias igénytelenség a tősgyökeres német márkákkal szemben. (Mellesleg az Opelekben is: azt a tömör egybeöntöttséget, ami a VW, Audi számára oly magától értetődő, de a BMW, Merci is egész jól megközelíti, ez a két márka nem tudják és mintha nem is akarná megvalósítani autóikon.) A C-Maxon is megfigyelhetők ennek a „jó-lesz-az-úgy” mentalitásnak kisebb-nagyobb következményei.
A motorháztető kitámasztó karocskája nehezen talál be helyére, műanyag akasztó híján a fémpálca fájdalmasan dörgöli-koptatja itt a fényezett lemezfelületet. A gyári szőnyeg a csomagtartóban nem illeszkedik pontosan a helyére, itt-ott eláll, felpúposodik egy kicsit. Alatta a raktérpadló anyaga nem merev, hanem túl hajlékony, időnként feltár egy kis rést, ahol lepotyoghatnak a defektjavító szetthez és a mélynyomóhoz a kiszóródott apróságok.
Hosszas káromkodásba tellett egy éjszakai autózás során, mire sikerült felfedeznem, hol lehet kikapcsolni a központi kijelzőt, ami zavaróan vakított a sötétben. A hangerőszabályzó tekerentyű mellett van az a Display gomb, amivel elsötétíthetjük a képernyőt, és hát melyik gomb ne lenne kivilágítva, ha nem pont az, amit kizárólag éjszaka akar használni az ember.
Nem művészi, netán humoros, hanem csak praktikus és logikus a menürendszer kialakítása
Amíg próbáltam hátrébb-beljebb tolni az üléseket, a C-Max gonoszul belém harapott
Elvileg az üléseket közelebb és hátrébb lehet tolni, ha csak ketten ülnek hátul és sok a csomag. Negyedóráig cibáltam a székeket, de nem sikerült a trükk
A legnagyobb bosszúságot pedig a hátsó ülések variálhatóságának kipróbálásakor sikerült megtapasztalnom: a C-Max megharapott! Elvileg ugyanis a középső szék hátratolása után a két szélsőt hátrébb és beljebb lehet lökni, hogy csak kétszemélyes, de kényelmesebb legyen hátul az utastér. Na, ez nem ment, nekem sem, és a Ford munkatársának sem, amikor a kocsi leadásakor segítséget kértem a művelethez.
Mennyibe kerül?
Alapáron 8,45 millió forint a Titanium X, extrákkal a Red Rush fényezésű tesztautó a kulcsnélküli nyitás-indítás (125 ezer), az adaptív tempomat (210e), a 230 voltos konnektor (35e), a Sony cucc (100e), az üvegtető (350e) örömeivel egy 11,2 milliós listaárú kocsi. A konkurensek között vannak drágábbak is, olcsóbbak is:
A 170 lovas dízel, automata Titanium X és konkurensei
Persze, tudjuk, hogy a listaár nem sokat jelent az európai márkáknál, Lencsés Csaba kollégám bebizonyította már párszor, hogy van bőven tere az alkudozásnak, ha az embernek megtetszik egy autó, mondjuk a C-Max.
És ez az új C-Max, ez olyan, hogy megtetszik. Szép is, praktikus is, azt a pár hibát pedig igazán el lehet nézni egy Fordnak, bőségesen kárpótol vezetési élményben értük. A C-Maxra 55 ezer forintért váltható meg a 2+3 éves, 250 ezer kilométerig érvényes garancia – ezzel együtt azt javaslom, aki mostanában keres magának valami erős, gyors de tágas családi autót ebben a méretben, ne hagyja ki a legközelebbi Ford-szalont sem a válogató mustra és a tesztvezetések során!