Röviden – SEAT Alhambra 2015

Mi ez?

A SEAT hatalmas egyterűjének legfrissebb változata
Mit tud? Kulturált környezetben, kényelemben szállítani a családot
Mibe kerül? A legolcsóbb benzines már 9 millióért elvihető 
Kinek jó?  Nagy helyigényű, sokat utazó családoknak

Alig látszik, de jobb lett: SEAT Alhambra 1
A lökhárító és a lámpa változott

A lökhárító és a lámpa változott

Nem is olyan régen írtunk a Volkswagen Sharan félénk felfrissítéséről, így borítékolható volt, hogy hamarosan a SEAT emblémás spanyol testvérmodell az Alhambra is várólistás lesz a plasztikai sebészeten. Nem is kellett rá túl sokat várni, már itt is van a 2015-ös, felfrissített SEAT egyterű. A VW-hez hasonlóan itt sincs drámai megújulás, csupán finomhangoltak az öt- és hétszemélyes változatban is megvásárolható járgányon.

Külső

Kívülről a VW rokonhoz hasonlóan, a spanyol egyterű is alig változott valamit. Külső méretei, lemezei változatlanok, mindössze az első-hátsó lámpatestek lettek látványosabbak, modernebbek, a hátsókba pedig fénykibocsátó diódák is kerültek. Ezen felül finoman módosították még a hűtőmaszkot és új mintájú könnyűfém keréktárcsákkal is gazdagodott a választék. Ja és változott valamit a márkajelzés is.
Közel 5 méter hosszú óriás az Alhambra

Közel 5 méter hosszú óriás az Alhambra

Belső

Az Alhambra utasterében új kárpitszínek jelentek meg, a gombokkal gazdagon telepakolt kormánykereke a SEAT Leonból költözött át ide, és a gombok, kapcsolók egy részét is újratervezték. A lemezek alatt szintén történtek újítások, az új Alhambra biztonságosabb lett elődjénél. Alapfelszereltségként jár a másodlagos ütközést elkerülő rendszer – ütközés után, ha a vezető már nem ura a helyzetnek, az autó állóra fékezi magát, elkerülve az újabb ütközéseket – illetve a holtérfigyelő is újdonság. Szintén most került az extrák közé az állítható keménységű lengéscsillapító is.
VW minőség a belső térben

VW minőség a belső térben

Belseje továbbra is mérhetetlenül nagy, a hét ember nemcsak ígéret, hanem tényleg beleférnek ennyien. Sőt, még némi poggyász is mögéjük zsúfolható. A két oldalsó tolóajtó, – akár elektromos mozgatással is – szuper dolog, akinek vannak gyerekei, vagy sokszor kell gyerekülést ki-be szerelgetni, az ezt pontosan tudja. Emellett az Alhambra-ban a harmadik üléssorba sem nehéz hátramászni, az ülések szépen, könnyedén mozognak és a nyílás is egész tágas.  
Egyesével tologathatóak és a háttámlájuk is dönthető

Egyesével tologathatóak és a háttámlájuk is dönthető

A második sor ülései egymástól függetlenül tologathatóak előre-hátra, háttámlájuk billenthető, az ajtókban pedig óriási zsebek nyelik el az útravaló dolgokat, valamint az utastérben is ezernyi kisebb nagyobb rekesz várja, hogy zörgő csörgő szirszarokkal pakolják őket tele. Csomagterében szatyorkampó, világítás, és 12 voltos csatlakozó is található, a raktér ajtaja pedig akár távolról, vagy a vezetőülésből is nyitható, zárható. 

Milyen vezetni?

A közel ötméteres autó nemcsak kintről, hanem bentről is óriásinak érződik. Nagy üvegfelületeinek hála azonban jól átlátható,  és vezetni, szűkebb helyeken baj nélkül lavírozni is könnyű vele. Az Alhambra kényelmes, csendes sem a futómű, motor felől nem jön zaj, sem kintről, valamint vezetni is sokkal inkább komfortos, mint sportos, érezhetően hosszú távú kényelmes utazásra termett ez az autó.
Tisztességesen összerakott, gusztusos belső

Tisztességesen összerakott, gusztusos belső

Átdolgozott motorok

Szintén kevésbé látványos, de fontos újítás, hogy a teljes motorkínálatot átdolgozták. Az új motoroknak hála a 2015-ös Alhambra a katalógus szerint akár 15 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként, és emellett teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normát is. A motorokhoz hatfokozatú kézi-, vagy a belépő modellt kivéve szintén hatfokozatú DSG váltó is választható. Utóbbi már vitorlázó funkcióval is rendelkezik, amelynek lényege, hogy ha a vezető elveszi a lábát a gázról, az autó üresben, üzemanyag-takarékosan gurul tovább.
Kétoldali tolóajtón tölthető meg az Alhambra belseje

Kétoldali tolóajtón tölthető meg az Alhambra belseje

A SEAT Alhambra Magyarországon is egyre sikeresebb, amit az eladások is igazolnak, 2013-ról 2014-re közel 50 százalékkal emelkedett az eladott autók száma, és az idei első félév eredményei is növekedést mutatnak. A modell elsősorban a céges vásárlók körében népszerű, ahol belefér, ha a keményen dolgozó kisember középkategóriás limuzin vagy kombi helyett egyterűt válasszon, amely hasonló tudás mellett még több hellyel és praktikummal szolgál. 
Idehaza a legnépszerűbb a Style felszereltségű 150 lóerős 2,0 TDI motorral felszerelt, DSG váltós változat. 
Új SEAT Alhambra árlista:
Típus Teljesítmény Sebesség-fokozatok Bruttó ár
Benzines modellek
Alhambra 1.4 TSI Reference Start&Stop 150 LE 6 9 018 500,- Ft
Alhambra 2.0 TSI Style DSG Start&Stop 220 LE 6 10 405 960,- Ft
Alhambra 2.0 TSI Style Advanced DSG S&S 220 LE 6 10 623 130,- Ft
Dízel modellek
Alhambra 2.0 TDI Reference Start&Stop 150 LE 6 9 921 620,- Ft
Alhambra 2.0 TDI Style Start&Stop 150 LE 6 10 535 030,- Ft
Alhambra 2.0 TDI Style DSG Start&Stop 150 LE 6 11 205 590,- Ft
Alhambra 2.0 TDI Style Start&Stop 4Drive 150 LE 6 11 163 680,- Ft
Alhambra 2.0 TDI Style Start&Stop 184 LE 6 11 081 130,- Ft
Alhambra 2.0 TDI Style DSG Start&Stop 184 LE 6 11 750 420,- Ft
Alhambra 2.0 TDI Style Advanced S&S 150 LE 6 10 753 470,- Ft
Alhambra 2.0 TDI Style Advanced DSG S&S 150 LE 6 11 424 030,- Ft
Alhambra 2.0 TDI Style Advanced S&S 4Drive 150 LE 6 11 382 120,- Ft
Alhambra 2.0 TDI Style Advanced S&S 184 LE 6 11 298 300,- Ft
Alhambra 2.0 TDI Style Advanced DSG S&S 184 LE 6 11 968 860,- Ft
Szerinted hány pontot érdemel a SEAT csapatszállítója?
átlag
8.86
szavazat
139
Szerinted hány pontot érdemel a SEAT csapatszállítója?