Röviden – Citroën DS 3 Cabrio PureTech 110 S&S | |
---|---|
Mi ez? |
Kis autó prémiumjellegű megoldásokkal, nyitható vászontetővel |
Mit tud? | Élményt adni pörgős turbómotorjával és nyitható tetejével |
Mibe kerül? | DS 3 Cabrio van 5,5 milliótól, de ezzel a felszereltséggel és motorral 6,4 milliótól indul az ára, a tesztautó extrákkal 7,85 millió |
Kinek jó? | Elsősorban egyedülállóknak pároknak, vagy második autónak, mert családoknak macerás a beszállás hátra, és a csomagtartó sem nagy |
Okos húzásnak tűnik a Citroëntől, hogy új márka alá sorolja be prémiummodellnek szánt autóit. Így könnyebben próbálkozhatnak letörni a falat, amely a német prémiummárkák vevői köré épült. Nemrég kipróbáltunk egy DS 3 Cabriót, amely még Citroën családnévvel került forgalomba, ma már anélkül kapnánk meg. Ilyen autót tehát már ne keressen a Citroën kínálatában! A névváltással egy időben az autó gyenge pontja is eltűnt – de erről majd később.
Külső
Elfogult vagyok a DS 3-mal kapcsolatban, mert szeretem a ralit, és ebből a kocsiból is készült WRC, így azonnal azt a mokányságot látom vissza benne, ami a Sebastien Loebbel fantasztikus sikereket produkáló unokatestvérét jellemzi. Az alapvető sziluett és rövid túlnyúlások az utcán is megadják ugyanazt a sportosságot. Konkurenseivel, a Fiat 500-assal és a MINI-vel összevetve kevésbé feltűnő jelenség az autó, és kevésbé csajos a formája. Ezt mindenki értékelje maga szerint.
Prekoncepció nélkül is izgalmas a Citroën DS 3, hiszen a kisautós formát franciás kiegészítőkkel dobják fel. Ilyen a karosszéria és a tető eltérő színezése, amit a B oszlopnál felfutó lemez hangsúlyoz, de a krómdíszek is sokat hozzátesznek a pozitív benyomáshoz. A legszebb részek azonban a lámpái, a térhatású hátsó elemek, illetve a 2014-es facelift során megújult fényszórók. Utóbbiban 3 LED- és egy xenonmodul alkotja az egységet, az index pedig futófényszerűen villan.
Mindezek azonban csak addig érdekesek, amíg ki nem derül, hogy ez a DS 3 nyitható tetős. Mert itt az a fő műsorszám. Zárt állapotban elölről és oldalról sem látszik, hogy kabrió, még ha nyitva is a tető, hiszen a B és C oszlopok, valamint a tetőív is fix, csak a köztük lévő rész vászon, az csúszik hátra. Volt olyan bámészkodó, aki odament az autóhoz, hogy megtapogassa a tetőt, annyira rejtőzködő.
16 másodperc alatt nyitható/zárható a 3 színben választható vászon, de kissé macerás a procedúra. Nyitáskor egyetlen gombnyomásra, a hátsó utasok mögé siklik hátra a tető. Ha még huzatosabbá tennénk az utasteret, akkor újra meg kell nyomnunk a gombot, ekkor a hátsó szélvédő is lecsuklik, és a helyére csúszik le a vászon – lerontva az addig sem jó kilátást hátra.
Visszacsukni még bonyolultabb. 1. gombnyomásra a hátsó utasok fölé megy a vászon, 2-ra az első ülésekig, mintegy 40 centis rést szabadon hagyva, innen pedig folyamatos gombnyomás mellett zárható a tető. De, aki szereti a kabriózást, az megbarátkozik ezzel, hiszen cserébe sok élmény jár. Ráadásul 120 km/óráig menet közben is átalakítható a kocsi.
Belső
Jól sikerült a DS 3 Cabrio teteje, zárt állapotban sem zajos az utastér, autópályás tempó mellett is lehet beszélgetni, zenét hallgatni. Nyitottan az elöl felnyíló szélterelő kelt zavaró zajt. Az utastér cseppet sem huzatos az elöl ülők számára, teljesen lenyitott állapot mellett a hátul ülőknél is csak kicsit kavarog a szél.
Meglepően tágas a DS 3, hátul is simán utazhatnak felnőtt utasok. Sőt, jobb oldalon két 190 centi magas ember is elfér egymás mögött, egy ügyes megoldás nyomán. A műszerfal a jobb oldalon jóval beljebb van, így más autókhoz képest szokatlanul előre lehet húzni az anyósülést, így pedig hátul is marad hely bőven a lábaknak. Mindemellé pedig a kesztyűtartó sem kicsi.
Nemcsak az utastérben tágas a Citroën DS 3, de a csomagtere a legnagyobb a kategóriában, a zárt és a kabrió változatban egyaránt. Míg a MINI Cabrio 170, az Opel Adam 170, a Fiat 500c 185 literes csomagtartóval bír, addig a nyitott DS 3-ban 245 liternyi szabad hely jut a csomagoknak. Igaz, így is csak kisebb táskáknak alkalmas a hely már csak azért is, mert a csomagtartó nyílása nagyon szűk.
Az utastér egyértelműen többet nyújt, mint egy normál Citroën. Nincs benne extra anyagminőség, de remek az összeszerelés és szuper a minőségérzet. Érezni, hogy van esélye a tehetősebb ügyfeleknél. Valódi fém- és krómelemek díszítik a belsőt, amely számtalanféle hangulatban rendelhető. Kérhető lézergravírozott műszerfalbetét és szitanyomással díszített hátsó oldalablak is. A tesztautóba fekete zongoralakk felület került, amely elegáns, csak borzasztóan porosodik, a világosabb szín praktikusabb.
Kifejezetten jó fogású a kormány, kicsit járhatna hosszabb úton tengelyirányban. Bár nem újdonság, ma is lehet örülni az állítható intenzitású légfrissítőnek, amely fokozza az autót körüllengő franciás hangulatot.
Természetesen nem hiányzik a méretes kijelző sem, amelyen a fedélzeti számítógép adatai mellett a navigáció utasításai és a tolatókamera képe is feltűnik. Ehhez kapcsolódik azonban az autó egyetlen komolya hibája is. A fedélzeti rendszereket a lentebb elhelyezett fejegységről lehet vezérelni, de mütyür gombokkal, komoly kihívás. Hölgyek hosszabb műkörömmel bajban lehetnek. De ez a hiba az új, DS néven futó autókat már nem érinti, azokba ugyanis egy modernebb, érintőképernyős cucc kerül.
Milyen vezetni?
Korábban vezettünk DS3-ast háromhengeres, 1,2-es szívómotorral, 207 lóerős turbós benzinessel és takarékos dízellel is, most ismét egy turbós benzines került hozzánk, de csupán 1,2 literes hengerűrtartalommal, 3 hengerrel.
Adatlap
Citroën DS 3 Cabrio PureTech 110 S&S
Motor | 1199 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény | 110 LE |
Nyomaték | 205 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 9,3 sec |
Végsebesség | 190 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 4,7 l / 100 km |
Nem tűnik soknak a 110 lóerős teljesítmény és a 205 Nm nyomaték, de mivel csupán 1109 kilót nyom a kocsi, így élvezetesen vezethető, főként a turbó miatt alacsonyabb fordulaton ébredő nagyobb nyomaték miatt. Utóbbi okán lehet egy kicsit hosszabb az ötödik fokozat, így 130-nál 3000-es fordulattal pörög a főtengely, ami nem rossz egy kis benzinmotortól. Kanyargós úton igazán elemében van, szépen, egyenletesen húz minden kigyorsításnál.
A váltókar mozgása nem pontatlan, és nem is túl hosszúak a fokozatok közötti utak, de így sem az igazi. Nyúlós az egész, így érzetre nem egy főnyeremény. Viszont a kormányzás jó, pontos, és egy ilyen teljesítményű autóhoz elég direkt, a szervórásegítésen érződik, hogy hölgyvevőkre szabták.
A futómű a sportosabb kategóriába tartozik, így a rossz utat nem szereti, kopogással reagál, viszont a kanyarokban mosolyt csal az arcunkra a feszes csillapítás. A motortól várhatónál is izgalmasabbá varázsolja az autózást. Mindezért pedig nem kell nagy árat fizetnünk, mivel sportosan vezetve is 6,7 literes átlagfogyasztást produkált a kocsi.
Ár
Igen drága a DS 3 Cabrio, hiszen 5,4 millió forint az alapára, és a tesztautót is jellemző középső (Style) felszereltségi szinttel és 1,2 literes turbómotorral 6,4 milliótól kapható. Ehhez jönnek még olyan extrák, mint a sima fekete vászon helyett DS mintás tető (110 000 forint), metálfényezés (110 000) xenon-LED fényszórók (290 000), alumíniumpedálok és alcantarabetétek (210 000) és tolatókamerát, navigációt és komolyabb hifit biztosító csomag (540 000) stb., máris 7 850 000 forint lesz az ára.
Citroën DS3 Cabrio 1,2 turbo és konkurensei | |
---|---|
MINI Cabrio 1,6 (122 LE) | 6 188 000 Ft |
Fiat 500c 0,9 turbó (85 LE) | 5 120 500 Ft |
Opel Adam 1,0 Turbo (115 LE) + nyitható tető | 4 470 000 + 300 000 Ft |
Citroën DS 3 1,2 (110 LE) | 6 395 000 Ft |
Nagyon bele kell bolondulni, hogy valaki ennyit áldozzon rá. De tekintve, hogy jó minőségű, fürge, takarékos, mutatós autóról van szó, a rajongás nem lehetetlen.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|