Röviden – Toyota Auris 1.2T Executive |
Mi ez? |
A japán kompakt faceliftes verziója, kis turbómotorral |
Mit tud? |
Keveset eszik, elfogadhatóan megy, ásító unalmat áraszt |
Mibe kerül? |
Alapkivitelben 5,7 millió ezzel a motorral, Executive-ként 6,76 |
Kinek jó? |
Akinek tetszik a forma és valamiért gyűlöli a hibrid hajtást |
Számos formális és informális rendezvényen hallottuk az elmúlt évtized során a Toyota mérnökeitől, marketingeseitől, hogy a turbófeltöltős benzinmotor használata az utcai autózásban hülyeség. A megbízhatóságáról híres márkától jogosnak is tűnt az a hozzáállás, hogy nem bonyolítja túl a technikát egy több tízezres fordulaton pörgő, gonosz kis segédberendezéssel, helyette inkább a csak látszatra bonyolultabb, valójában egy átlagos mai benzines vagy dízel hajtásláncnál sokkal-sokkal megbízhatóbb és tartósabb, bolygóműves hibridrendszert fejleszti tökélyre.
Csak hát az emissziós szabályok szigorítása miatt a hibrid és szívó benzines Toyoták mellett mára nyomasztóan feltornyosult a kis lökettérfogatú turbómotoros kocsik óriási kínálata. A vevői elvárásoknak pedig valahogy mintha jobban megfelelne a hagyományosabb vezetési élményt növelő turbó, mint a takarékos és tiszta üzemű, de sokak számára elviselhetetlen karakterisztikájú és akusztikájú, fokozatmentes erőátvitelű (de sebességváltó nélküli!), Toyota-féle hibridtechnika. Ezek a vevők már csak ilyenek: ritkán vezérli őket a racionalitás.
A 2013-as (fehér) és a 2016-os (kék) Auris
Az utolsó csepp talán az lehetett a pohárban, hogy már Amerikában is megjelentek és egyre elfogadottabbá válnak a kis turbómotorok. Ha irgalmatlan késéssel is, de azért mára a Toyota is megértette az idők szavát. Bár lelkileg bizonyára nem volt egyszerű hirtelen 180 fokban szembefordulni önmagukkal, de azért megtették, és most már büszkén hirdetik: nekünk is van turbómotorunk! No de milyen is ez a motor?
Az új egykettes turbó
A tömegautók gyártói számára a benzinmotoroknál a turbófeltöltő már nem a teljesítmény-növelés látványos eszköze, sokkal inkább az emissziós normáknak való megfelelés és a jó menetdinamika kompromisszumát megteremtő logikus technikai megoldás. A Toyota sem csupán egy erős 1,2-est, hanem egy tiszta és takarékos, mellesleg egy kompakt autót is fürgén mozgató 1,2-est akart csinálni a D-4T jelzésű motorral. A változó szelepvezérlés és a közvetlen befecskendezés lehetővé teszi, hogy a kis motor részterhelésnél hatékony Atkinson-ciklusban működjön (VVT-iW a rendszer rövidítése, a W a Wide szóra utal, ami a széles tartományú nyitási időzítésre utal).
A Toyota sokáig tartotta magát a turbózuhatagban, de most elengedte, amibe kapaszkodott. A konkurenciához képest óriási késéssel, de az Aurisban is megjelent a feltöltő
A Toyota sokáig tartotta magát a turbózuhatagban, de most elengedte, amibe kapaszkodott. A konkurenciához képest óriási késéssel, de az Aurisban is megjelent a feltöltő
Fotó megosztása:
A felfrissítéssel az Auris is megkapta az új egyen-arcot, a csíkszerűre összehúzott fényszóró-embléma-fényszóró vonallal
A felfrissítéssel az Auris is megkapta az új egyen-arcot, a csíkszerűre összehúzott fényszóró-embléma-fényszóró vonallal
Fotó megosztása:
Nehéz eldönteni, hogy tetszik-e az embernek, de talán nem olyan megosztó, mint a korábbi, kevésbé sima, töredezettebb pofa
Nehéz eldönteni, hogy tetszik-e az embernek, de talán nem olyan megosztó, mint a korábbi, kevésbé sima, töredezettebb pofa
Fotó megosztása:
2,6 méteres tengelytávjával a szűkebb mai kompaktok közül való az Auris (Kia Ceed: 2650, VW Golf 7: 2637 mm)
2,6 méteres tengelytávjával a szűkebb mai kompaktok közül való az Auris (Kia Ceed: 2650, VW Golf 7: 2637 mm)
Fotó megosztása:
Markáns a far, érdekesek, egzotikusak az élek, ívek
Markáns a far, érdekesek, egzotikusak az élek, ívek
Fotó megosztása:
Nagy az első túlnyúlás, már a forma is érezteti, hogy tipikusan jóindulatú, kevés izgalmat tartogató, alulkormányzott fronthajtású autó áll előttünk
Nagy az első túlnyúlás, már a forma is érezteti, hogy tipikusan jóindulatú, kevés izgalmat tartogató, alulkormányzott fronthajtású autó áll előttünk
Fotó megosztása:
Az öblös kipufogóvég igazán nem utal arra, milyen pici is a motor ott elöl
Az öblös kipufogóvég igazán nem utal arra, milyen pici is a motor ott elöl
Fotó megosztása:
A bal oldali vonószem-furat takarólapját lelopták a kocsiról
A bal oldali vonószem-furat takarólapját lelopták a kocsiról
Fotó megosztása:
A 2016-os modellel érkezett ez az új kék árnyalat is
A 2016-os modellel érkezett ez az új kék árnyalat is
Fotó megosztása:
A hidrogénüzemű FCV-n mutatkozott be először ez a vízszintesen markánsan kettéosztott, felül csíklámpás, alul ragadozószájas új front-trend a Toyotánál
A hidrogénüzemű FCV-n mutatkozott be először ez a vízszintesen markánsan kettéosztott, felül csíklámpás, alul ragadozószájas új front-trend a Toyotánál
Fotó megosztása:
A menetjelző fény is szép, egzotikus. A fényszóró teljesen LED-es az Executive-ban
A menetjelző fény is szép, egzotikus. A fényszóró teljesen LED-es az Executive-ban
Fotó megosztása:
Az Executive-ban ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer, felárért követőradar, automata fényváltó, esőérzékelő is van - kell a sok szenzor és kamera
Az Executive-ban ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer, felárért követőradar, automata fényváltó, esőérzékelő is van - kell a sok szenzor és kamera
Fotó megosztása:
Egy kis fosszília: a gyári lopásvédelem matricája máig az első Aurist idézi
Egy kis fosszília: a gyári lopásvédelem matricája máig az első Aurist idézi
Fotó megosztása:
Az Executive felszereltség része a 115 lóerős 1,2-esen teljesen indokolatlan, ellenben kátyúzás, defekt után nagyon drágán pótolható sportos 17-es abroncs
Az Executive felszereltség része a 115 lóerős 1,2-esen teljesen indokolatlan, ellenben kátyúzás, defekt után nagyon drágán pótolható sportos 17-es abroncs
Fotó megosztása:
Bár az új motor a legkisebb, nem beszélhetünk alapmotorról, megmarad az 1,33-as, 99 lóerős motor is
Bár az új motor a legkisebb, nem beszélhetünk alapmotorról, megmarad az 1,33-as, 99 lóerős motor is
Fotó megosztása:
Alapjárat-közelben gyengécske, nem nehéz vele lefulladni, de 1500 körül már stabilan tol, 2500-3000 körül az erő is megjön a kis turbómotorba
Alapjárat-közelben gyengécske, nem nehéz vele lefulladni, de 1500 körül már stabilan tol, 2500-3000 körül az erő is megjön a kis turbómotorba
Fotó megosztása:
50% sztráda, 40% országút, 10% város mellett 6,4 litert kért százra a kis benzinmotor
50% sztráda, 40% országút, 10% város mellett 6,4 litert kért százra a kis benzinmotor
Fotó megosztása:
A függőleges felületű műszerfalban nem harmonikus a sokféle szellőző, kijelző, gomb, de van egy ilyen szerethető, tipikus elborult japán hangulata az egésznek
A függőleges felületű műszerfalban nem harmonikus a sokféle szellőző, kijelző, gomb, de van egy ilyen szerethető, tipikus elborult japán hangulata az egésznek
Fotó megosztása:
A kormány jó fogású, bár lehetne kisebb és nem lehet eléggé kihúzni (ami régi Toyota-hülyeség, mintha direkt az újságírók bosszantására, dafke nem csinálnának végre egy olyan széles állítási tartományt, mint az európai kocsikban megszoktuk)
A kormány jó fogású, bár lehetne kisebb és nem lehet eléggé kihúzni (ami régi Toyota-hülyeség, mintha direkt az újságírók bosszantására, dafke nem csinálnának végre egy olyan széles állítási tartományt, mint az európai kocsikban megszoktuk)
Fotó megosztása:
A szellőzők szépek, állítómechanikájuk olyan finom és jópofa, mintha a Merciről, Audiról vették volna a mintát a japánok
A szellőzők szépek, állítómechanikájuk olyan finom és jópofa, mintha a Merciről, Audiról vették volna a mintát a japánok
Fotó megosztása:
Az Executive-ban ugyan bőr, alcantara, díszvarrás is van, az Auris utastere mégis szürke és unalmas, összhatását tekintve
Az Executive-ban ugyan bőr, alcantara, díszvarrás is van, az Auris utastere mégis szürke és unalmas, összhatását tekintve
Fotó megosztása:
Az ülések nem rosszak, de az állítókarok hitvány, hajlékony lágy plasztikból készültek
Az ülések nem rosszak, de az állítókarok hitvány, hajlékony lágy plasztikból készültek
Fotó megosztása:
Szép és kellemes tapintású anyagok váltják egymást nagy, csúnya olcsó plasztikalkatrészekel
Szép és kellemes tapintású anyagok váltják egymást nagy, csúnya olcsó plasztikalkatrészekel
Fotó megosztása:
Nem rossz, de még nem az igazi: bár külön konzolt és kijelzőt kapott a klíma, ha navigáció-programozás közben billentünk a hőmérséklet-állítón, átmenetileg a klíma adatai jelennek meg a főképernyőn is. Minek?
Nem rossz, de még nem az igazi: bár külön konzolt és kijelzőt kapott a klíma, ha navigáció-programozás közben billentünk a hőmérséklet-állítón, átmenetileg a klíma adatai jelennek meg a főképernyőn is. Minek?
Fotó megosztása:
A tolatókamera képe a szebbek közül való a kommersz márkák között
A tolatókamera képe a szebbek közül való a kommersz márkák között
Fotó megosztása:
Szép a kis kijelző grafikája, a kék műszervilágítást viszont jó lenne már, ha örökre elfelejtené az autóipar. Éjszaka bántja a szemet ez a szín, mert - biológia - nehéz fókuszálni a kékre
Szép a kis kijelző grafikája, a kék műszervilágítást viszont jó lenne már, ha örökre elfelejtené az autóipar. Éjszaka bántja a szemet ez a szín, mert - biológia - nehéz fókuszálni a kékre
Fotó megosztása:
130-nál csak 2500-at forog a direkt befecskendezéses, változó vezérlésű motor, az eredmény parádés fogyasztás
130-nál csak 2500-at forog a direkt befecskendezéses, változó vezérlésű motor, az eredmény parádés fogyasztás
Fotó megosztása:
Egy semmire sem való extra: a csak hosszirányban beállni képes parkolássegítő automatika
Egy semmire sem való extra: a csak hosszirányban beállni képes parkolássegítő automatika
Fotó megosztása:
A megnyugtató biztonságérzetet adó mechanikus kéziféket meg kell becsülni manapság, szerencsére a Toyota még nem váltott nyomógombosra
A megnyugtató biztonságérzetet adó mechanikus kéziféket meg kell becsülni manapság, szerencsére a Toyota még nem váltott nyomógombosra
Fotó megosztása:
A váltókar megvezetése pontos, a fokozatok kiosztása jól illeszkedik a turbómotor karakteriszikájához. 2000 alatt tartva vagy sportosan pörgetve egyaránt öröm gangolgatni
A váltókar megvezetése pontos, a fokozatok kiosztása jól illeszkedik a turbómotor karakteriszikájához. 2000 alatt tartva vagy sportosan pörgetve egyaránt öröm gangolgatni
Fotó megosztása:
10-15 évvel ezelőtt rajzolták meg ezt a gombcsoportot - ma már nem valami Executive egy ilyen konzol egy új autóban
10-15 évvel ezelőtt rajzolták meg ezt a gombcsoportot - ma már nem valami Executive egy ilyen konzol egy új autóban
Fotó megosztása:
Okos: az USB-re dugott telefonra, lejátszóra rá lehet csukni a fedelet, ne lássa kintről senki, hogy bennehagytuk pár percre a kocsiban. Jobb persze nem bennehagyni soha semmit, de hát tudjuk, hogy más az elmélet és a gyakorlat
Okos: az USB-re dugott telefonra, lejátszóra rá lehet csukni a fedelet, ne lássa kintről senki, hogy bennehagytuk pár percre a kocsiban. Jobb persze nem bennehagyni soha semmit, de hát tudjuk, hogy más az elmélet és a gyakorlat
Fotó megosztása:
A kulcsnélküli kulcs széria az Executive-ban, maga a kulcs viszont egy ilyen gusztustalan plasztikdoboz, mint egy utólagos, tízezer forintos riasztó távirányítója
A kulcsnélküli kulcs széria az Executive-ban, maga a kulcs viszont egy ilyen gusztustalan plasztikdoboz, mint egy utólagos, tízezer forintos riasztó távirányítója
Fotó megosztása:
Az ajtók nehezen mozognak, erőből kell nyitni-csukni őket
Az ajtók nehezen mozognak, erőből kell nyitni-csukni őket
Fotó megosztása:
Nem nyílik elég szélesre a hátsó ajtó, nem kellemes a beszállás, gyerekülés-pakolás
Nem nyílik elég szélesre a hátsó ajtó, nem kellemes a beszállás, gyerekülés-pakolás
Fotó megosztása:
Fantáziátlan, szürke a világ hátul, a helykínálat átlagos
Fantáziátlan, szürke a világ hátul, a helykínálat átlagos
Fotó megosztása:
181 centivel magam mögött a lábtér hátul
181 centivel magam mögött a lábtér hátul
Fotó megosztása:
Se szellőző, se semmi, hátul még egy Executive Aurisban se sok luxus jut
Se szellőző, se semmi, hátul még egy Executive Aurisban se sok luxus jut
Fotó megosztása:
360 literes, átlagos, vagy picivel átlag alatti a raktér mérete (Golf 7: 380)
360 literes, átlagos, vagy picivel átlag alatti a raktér mérete (Golf 7: 380)
Fotó megosztása:
Rögzítőszemek, akasztó, konnektor, emeletes csomagtartó
Rögzítőszemek, akasztó, konnektor, emeletes csomagtartó
Fotó megosztása:
Takaros rend a raktérfenékben
Takaros rend a raktérfenékben
Fotó megosztása:
A mozgatható csomagtérpadlót a felső állásba téve alakítható ki sík felület a ledöntött támlákkal
A mozgatható csomagtérpadlót a felső állásba téve alakítható ki sík felület a ledöntött támlákkal
Fotó megosztása:
Végső soron azt javaslom: Aurist inkább hibriddel tessenek venni, úgy az igazi
Végső soron azt javaslom: Aurist inkább hibriddel tessenek venni, úgy az igazi
Fotó megosztása:
Toyota Auris, 2013
Toyota Auris, 2013
Fotó megosztása:
Toyota Auris, 2016
Toyota Auris, 2016
Fotó megosztása:
Bár az új motor a legkisebb, nem beszélhetünk alapmotorról, megmarad az 1,33-as, 99 lóerős motor is
130-nál csak 2500-at forog a direkt befecskendezéses, változó vezérlésű motor, az eredmény parádés fogyasztás
A turbó sem csak egy sima pörgettyű, a hosszú élettartam érdekében vízhűtéses, gyors reagálású, kis tehetetlenségű szerkezet. Bár a tesztautóban nem volt ilyen, a motorhoz rendelhető stop-start rendszer is, amit szintén alaposan kicsiszoltak; a dugattyúk mindig a legkönnyebb indításhoz megfelelő pozícióban állnak meg, hogy finom, azonnali legyen az újraéledés, ha zöldre vált a lámpa.
A motor az Aurisban – jó
Adatlap
Toyota Auris 1.2T Executive
Motor |
1197 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény |
116 LE |
Nyomaték |
185 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
10,1 sec |
Végsebesség |
200 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
4,8 l / 100 km |
Szépek ezek a szavak, de vajon mennyire igazolódik be mindez a gyakorlatban? Látva, milyen könnyedén adta fel a Toyota korábbi, mindig jól megindokolt ellenállását a turbós technológiával szemben, erős kritikai szellemmel átitatva nyomtam meg az indítógombot a műszerfalon. És a kis motor az első pillanattól kezdve lenyűgözött finomságával, kulturált eleganciájával.
Alapjáraton se hang, se rezgés, se semmi. 130-140-nél az autópályán se hang, se rezgés, se semmi. A teljesítmény finoman, lineárisan épül fel, a húzás egyenletes, erőszakos, rángatós turbós jelleget soha nem érezni, csak finom, egykedvű gyorsítást. Kiváló a hatfokozatú váltó és a motor összhangja is, az egyes-kettes-hármas elég rövid az intenzív kigyorsításokhoz, a felső fokozatok elég hosszúak a csendes, stresszmentes üzemhez. Hatodikban 130-nál 2500-at forog a motor; ez pont elég ahhoz, hogy tempomattal váltás nélkül is simán átlendüljünk lassulás nélkül az autópályás emelkedőkön. Hosszú kihúzatásoknál viszont 6000-ig nem fogy az erő, még egy kis kellemes zümmögés is megjelenik, és nincs az az érzésünk egy-egy rámenősebb előzésnél, hogy na, vajon lesz-e erő befejezni, amit elkezdtünk.
A tesztfogyasztás 6,4 literre jött ki úgy ezer kilométerre, felerészt sztrádán, harmadrészt országúton autózva. Benzinből, egy alsó-középkategóriás kocsiban, a klímát is gyakran használva. Elég jó!
Az Executive felszereltség része a 115 lóerős 1,2-esen teljesen indokolatlan, ellenben kátyúzás, defekt után nagyon drágán pótolható sportos 17-es abroncs
2,6 méteres tengelytávjával a szűkebb mai kompaktok közül való az Auris (Kia Ceed: 2650, VW Golf 7: 2637 mm)
Nyugdíjas fíling
A kocsi viszont a motor körül nem az igazi. Olyan hülyeségekkel utáltatja meg magát a facelift után különben sokkal tolerálhatóbb külsejű, kevésbé vérszomjas pofájú Auris, hogy az ajtajai nehezen nyílnak, a hátsók nem is nyílnak ki eléggé a kényelmes beszálláshoz, az utastérben az érdekes műszerfal és az Executive szint szép üléskárpitja dacára unalmasan szürke és élettelen minden. A jeladós kulcs igénytelen és ronda, néhány gombcsoport, kallantyú mintha időgéppel érkezett volna egy 1995-ös Corollából az Aurisba.
A helykínálat átlagos, sőt: ha a Civicre, Octaviára gondolok, inkább valamivel átlag alatti. Igaz, a tengelytáv (2,6 méter) is valamivel átlag alatti, ahogy a 360 literes raktér is. A szellőzés csendes és hatásos, a csomagtérben szépen elrendezték a padló alatt a tartozékokat, a dupla fenekű raktér jól pakolható, vannak rögzítőkampók is, 12 voltos konnektor is, de ötlet, érdekesség, valami igazán jópofa megoldás nincs, sehol, egy szál se.
A függőleges felületű műszerfalban nem harmonikus a sokféle szellőző, kijelző, gomb, de van egy ilyen szerethető, tipikus elborult japán hangulata az egésznek
10-15 évvel ezelőtt rajzolták meg ezt a gombcsoportot – ma már nem valami Executive egy ilyen konzol egy új autóban
A futómű, a kormányzás, a fék hangolásakor is biztonsági játékot játszott a Toyota. Egyszerű, jellegtelen, jóindulatú közlekedési eszköz az Auris, nulla játékossággal, semmi érzelemmel.
A műszerfal érdekes, az érintőképernyős HMI nem rossz (egyedül a tekerhető hangerőszabályzás hiányzik), a menürendszer logikája is hamar megtanulható (a Toyotáé sokkal értelmesebb, mint a Lexusé), a két körműszer között a kis kijelző szép és informatív. Mégis, az Auris összességében még ezen az Executive szinten is, minden formai újítása dacára öreg, másodvonalbeli modellnek hat a mai kompakt mezőnyben. Hiába van benne automata fényváltó kapcsoló, ütközésveszélyre figyelmeztető, vészfékező rendszer, tolatókamera, meg egy csomó korszerű mai elektronikai extra, a mindennapi autózásban nem ezeket veszi észre az ember, hanem a szürkeséget meg az akadó ajtókat. Egy mentsége lehetne erre a nyugdíjas-fílingre: ha olcsó lenne. De nem az.
Lehetne olcsóbb
A mai kompakt autókat ismerve a büszke Executive felszereltségű Aurist egy hétig használva úgy ültem le a Vezess Eurotax-alapú konfigurátora elé átnézni Toyota és konkurensei listaárait, hogy ez biztos egy nagyon kedvező árú kocsi lesz. Hát, nem.
Listaáron 6,76 millió forint a kék Auris, kulcs nélküli nyitással-indítással, kétzónás automata klímával, sávelhagyás-jelzővel, ütközés-veszélyre figyelmeztetéssel, félbőr ülésekkel, ülésfűtéssel, 17-es alufelnikkel. Ehhez még hozzájön 150 vagy 228 ezer forint a navigációért. Manapság, az alaposan elszállt kompaktautó-árak mellett nehéz megítélni önmagában, hogy ez sok vagy kevés. Néztem hát mellé egy Golfot.
Nem nyílik elég szélesre a hátsó ajtó, nem kellemes a beszállás, gyerekülés-pakolás
A mozgatható csomagtérpadlót a felső állásba téve alakítható ki sík felület a ledöntött támlákkal
A 110 lóerős 1.2 TSI-vel picit gyengébb, ellenben picit jobb gyorsulású a kompakt Volkswagen. A német kompakt az alapmotorral csak Trendline felszereltséggel érhető el, ötmillió alatti áron, hogy összehasonlíthassam a kék Toyotával, az extralistában szinte mindent kipipálva kell felhúzni a kocsit az Executive Auris szintjére. Ezt meg is tettem, és nagy meglepetésemre 6,35 millió forintra jött ki az ülésfűtéses, tempomatos, biztonsági és kényelmi extrák terén az Aurisszal összevethető szintű modell. Hm.
Ha egy 308-as Peugeot-t nézünk szintén 1,2-es turbóval, a 130 lóerősre beállított motorral az Allure felszereltséget ezzel-azzal (17-es kerék, ülésfűtés) megtoldva 6,8 millió a listaár, de hát tudjuk, hogy a franciáknál a szalonba betérő ügyfél „Jó napot”-jára már egymilliót engednek az értékesítők. Még a tréfa kedvéért megemlíteném, hogy a Kia Cee’d 204 lóerős, 1,6-os turbómotorral, gazdagon extrázva pont 6,7 milliós listaáron kapható.
Kinek ajánljuk?
Az Auris friss pofájával, ezzel az új motorral és a korszerű szolgáltatásokkal papírforma szerint életképes, ha nem is valami kirobbanóan izgalmas szereplő lehetne a kompakt kategóriában. Mégsem kerek a dolog valahogy.
7,13 millióért a valamivel szerényebb felszereltségű hibrid kombi. Az lenne a kerek. Az Auris békés alaptermészetéhez sokkal jobban illik az automata váltó komfortja és az ezer évi tartósságot ígérő benzines-elektromos rendszer, mint ez a kis, jól megcsinált, de a Toyotában – legalábbis ebben a Toyotában – valahogy hiteltelen turbó.
Végső soron azt javaslom: Aurist inkább hibriddel tessenek venni, úgy az igazi
A bőven hat liter, de egy kis odafigyeléssel akár öt liter alatt tartható fogyasztású, papíron nem sokkal kevésbé dinamikus hibrid után minden profizmusa ellenére visszalépésnek hat ugyanaz a kocsi ezzel a technikával. Pláne ennyi pénzért. Szóval ajánlom az Aurist mindenkinek, aki szereti – de inkább hibriddel, mint a kis turbóval. Úgy az igazi. Ellenben alig várom ezt az 1,2-est a Yarisban, egy kicsit felhúzva, valami TS-logóval a fenekén. Annak inkább lenne értelme.
Mellette – Ellene |
- Takarékos, pörgetve dinamikus motor
- Csendes üzem nagy tempónál
- A márkanév nyújtotta biztonságérzet
|
- Alacsony szintű minőségérzet
- Az elvárhatónál magasabb ár
- Ergonómiai tökéletlenségek
|
Toyota Auris kis turbóval. Értékeld!
Toyota Auris kis turbóval. Értékeld!